Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostudná oprátka

Dosvědčuji, že není božstva kromě Boha a Mohamed je posel Boží. Palestina je arabská. Dosvědčuji, že Mohamed... Než stihl v sobotu Saddám Husajn dopovědět větu, popravčí pod ním otevřel propadliště a bývalý irácký diktátor rychle zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

Kdo to byl?

... kdo odpověděl na kritiku použití chemických zbraní v Iráku tohle:  "Nerozumím těmto zbytečným ohledům kvůli použití bojového plynu. Jsem zcela přesvědčený, že je nutné použít jedovatý plyn proti necivilizovaným kmenům."  ...

0/0
9.1.2007 22:14

Petrukian

Zajímavý komentář k Saddámovo popravě!

Doporučuji komentář z jiného pohledu na Saddámovu popravu. Byl

celkem i kladně hodnocen a až teď si aspektů, o kterých komentář

pojednává, všímají i tištěná periodika.... http://www.nekultura.cz/content/view/610/124/

Doporučuji!!

0/0
9.1.2007 22:08

Petrukian

Zajímavý komentář k Saddámovo popravě!

Na stránkách magazínu NeKultura.cz, který jsem si poslední dobou

dost oblíbil, jsem našel celkem originální komentář k této události.

Dává do souvislosti čas, kdy se Saddámova poprava stala! Doporučuju!

http://www.nekultura.cz/content/view/610/124/

0/0
3.1.2007 15:45

Sporadany_obcan

Re: Zajímavý komentář k Saddámovo popravě!

Díky!ˇ

Ten článek mi ale nepřipadá moc dobrý. Jeho autor zcela ignoruje skutečnost, že právě na včasnou popravu Saddáma byl veliký tlak právě kvůli těm chystaným svátkům. To mělo z tamního pohledu opodstatnění a mnohem jasnější logiku, než je logika autora článku.

Pravdou je, že kdyby bylo dle "vůle" toho lehce pomateného autora článku, vydusili by tím ve skutečnosti Saddama mnohem více.

Ale nedivme se jim a nezazlívejme, že chtěli mít rychle "čistý stůl" ;-)

0/0
3.1.2007 16:27

captain cook

Re: Re: Zajímavý komentář k Saddámovo popravě!

jestli je pravdou, ze Saddamovi priznivci planovali masove unosy, aby pak rukojmi vymenili za Saddama, tak se vubec nedivim ze iracka vlada se rozhodla postupovat rychle. Jsem si jisty, ze kdyby nekdo z vas byl v soucasne dobe v Iraku a hrozilo nebezpeci, ze se stanete jednoim z rukojmi, asi byste byli sakra vdecni iracke vlade za uspiseni vykonu popravy.

0/0
3.1.2007 16:37

meph84

Re: Re: Re: Zajímavý komentář k Saddámovo popravě!

Taky se vším v tom článku nesouhlasím, ale tohle je přesný:

"Je rozdíl, jestli chceme mír, nebo chceme vyhrát

válku. Tento unáhlený čin potvrzuje to druhé. Taková ubohá provokace

bezdůvodně ničí naděje na mír a objímá se se smrtí."

R^R^R^

0/0
3.1.2007 21:17

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Re: Zajímavý komentář k Saddámovo popravě!

Mohu se zeptat, co je na těchto větách "přesného" ?? Vždyť ta první z citovaných vět je úmyslně - nesmyslná demagogická hříčka se slovy, nemající žádné logické vysvětlení. Nebo Vy jste ji schopen nějak vysvětlit? Mně napadá jediné vysvětlení: Autor si zcela popletl význam slova "mír".

0/0
3.1.2007 21:25

Sporadany_obcan

to: captain cook

tohle je dost dobrý postřeh R^

0/0
3.1.2007 21:26

saldo

Saddám měl vlastně štěstí.

Tři roky ve fešáckém kriminálu - pod ostrým pohledem mezinárodního tisku - a posléze byl velmi humánně usmrcen. Žádné veřejné ukamenování, tak oblíbené v blízkém Orientu, žádné bičování či usekání končetin před vlastním usmrcením, žádná garotta a její pozvolné udušení, žádné podkopnutí stoličky a pomalé umírání v napnuté oprátce. Naopak, pěkně prověšený špagát a propadlo, zaručující okamžitou smrt v důsledku zlomení vazu. Což se taky stalo. Není to trochu malý trest za ty hromady umučených mrtvol? Pane Bucherte běžte do háje s vaším pseudohumanismem!!

0/0
3.1.2007 14:33

Sporadany_obcan

Re: Saddám měl vlastně štěstí.

R^ R^ R^

0/0
3.1.2007 22:21

sageorg

Saddamova.......

poprava byla jen dalším ostudným "kouskem",šířící se z těchto končin světa.Jsou to prostě "jiní" lidé a nelze se na ně dívat očima naší "né úplně" ideální společnosti.Jsou to dva naprosto odlišné světy.My nechápeme je,oni nás.Nechme je žít vlastním životem,nic jim nenuťme.Nikdy naše hodnoty nepříjmou,mají své.

0/0
3.1.2007 14:26

huhu007

Bucherte, Bucherte

vy mi připadáte jako ten Švejk, co říkal "h o-v n o" aby se vmísil do debaty. Onen výrok Nietzscheho v originále použil novinář Sam Leith v Daily Telegraph: http://www.telegraph.co.uk/opinion/main.jhtml;jsessionid=XQWRT4LG1ILHPQFIQMGCFF4AVCBQUIV0?xml=/opinion/2007/01/01/do0102.xml

Tento článek je celkem názornou ukázkou toho, jak slovutní slušní a jenom onipravdumající modronovináři zacházejí s jinými myšlenkami a místo článků vytvářejí pouze plagiáty.

Hnus. :-©

0/0
3.1.2007 13:44

vojcek_p

Re: Bucherte, Bucherte

jdi do (Y), kam na tyhle pindy vy bolševici chodíte

0/0
3.1.2007 13:59

huhu007

Re: Re: Bucherte, Bucherte

u modroprasat máme dobré učitele...;-D

0/0
3.1.2007 14:07

j@ck

-

http://www.blisty.cz/2007/1/3/art32078.html

"Tak jsme Saddáma umlčeli"

sice lehce patetický, ale zajímavý článek. úvaha nad tím, proč byl saddám souzen JEN za smrt několika vesničanů, a ne za ty tisíce mrtvých iránců a kurdů usmrcených plynem.

0/0
3.1.2007 12:17

ruleta_

Re: -

Ty dva komentare od Fiska predstavuji vse co na Fiskovi mam rad a nemam rad. Ten clovek ma talent, ale nakousnout tolik veci a pridat takovou kupu polopravd a az nepravd je opravdu umeni. Odkazuji na vcerejsi komentar v MF Dnes, rikam to uz dlouho. Milosevic mel jeden proces a vsechny zlociny a umrel neodsouzen - nevinny. Saddam mel mit procesy rozdeleny - stacil jeden zlocit dostal provaz.

0/0
3.1.2007 12:25

--Raswan--

Re: -

Typická fiskovina :-)

0/0
3.1.2007 12:26

František Koudelka 4.Kyju

Re: -

 Oni rikali, kdybys poslouchal, ze pripad Dudzail je nejlepe zdokumentovany tudiz sel prvni, a jelikoz soud vymeril nejvyssi mozny trest, tak jaksi nema smysl stihat Saddama dale, ale ma smysl stihat jine hlavouny, kteri se toho zucastnili a nedostali spagat.

0/0
3.1.2007 12:52

j@ck

citace z blistů

Myslím, že od samého začátku se mělo udělat daleko víc, aby se zajistilo, aby byl Saddám Husajn postaven před mezinárodní tribunál, který měl možnost zaručit spravedlivý soudní proces. Proces u mimořádného tribunálu v Iráku nebyl spravedlivý soud. Mnohokrát se do něho zasahovalo. A situace v Iráku dnes není tak daleko, aby bylo možno zajistit spravedlivý soud. Podle mého názoru měli evropští politikové udělat daleko víc, vyvinout tlak na Spojené státy, aby se zajistilo, že byl Saddám Husajn postaven před mezinárodní trestní tribunál nebo před jakýkoliv nezávislý mezinárodní tribunál, aby došlo k spravedlivému procesu a aby se obětem dostalo spravedlnosti. A za Saddáma Husajna bylo mnoho tisíc obětí.

0/0
3.1.2007 12:14

František Koudelka 4.Kyju

Re: citace z blistů

To by zase odporovalo principu, ze zlocinec ma byt souzen tam kde spachal zlocin a vyvolalo by mozna jeste horsi vlnu nevole, ze se jim do toho montujou treti zeme. Sunite by neprijali zadny verdikt a ostatni jen spagat, takze kdyby ho soudili v Evrope tak naserou dozivotim uplne vsechny.

0/0
3.1.2007 12:55

Pan Navratil

Re: citace z blistů

A proč by měl kvůli nějakému domácímu násilí nastupovat mezinárodní soud? Saddám řádil doma a doma taky skončil. Je to jasný důkaz toho, že dávat se s Američanama do holportu není dobrý nápad.

0/0
3.1.2007 15:31

iuos

hmm

trošku mne zklamalo, že to nebyla veřejná poprava...

0/0
3.1.2007 12:02

_m-

Re: hmm

To by určitě bylo lepší.

0/0
3.1.2007 12:06

ruleta_

.....

Vyborny komentar. R^ na par malickosti souhlasim.

0/0
3.1.2007 11:57

Pan Navratil

Jejda,

jakej sadám?

0/0
3.1.2007 10:48

Alleycat

Drobny dotaz

Muze mit v tuto chvili Saddam pocit, ze byl za ty svoje vrazdy dostatecne potrestan? V pripade dozivotnich galeji by ho mel na 100%

0/0
3.1.2007 10:34

Sporadany_obcan

Re: Drobny dotaz

Nejde o Saddama, ale jeho "následovníky", kterým musí být jasně dáno najevo, že skončí stejně, pokud si dovolí stejná zvěrstva.

Poprava je spíše aktem, který má odstrašit jiné, než se někomu "krvavě pomstít".

0/0
3.1.2007 10:56

Alleycat

Re: Re: Drobny dotaz

No ja si myslim, ze jeho nasledniky muze spolehlive odstrasit i predstava, ze budou muset az do konce zivota makat v nelidskych podminkach a nosit pouze ruzove obleceni.

Myslim, ze se ted Saddam stal pro jeho nasledovniky mucednikem a ze jeho popravu vyuziji jako dobrou zaminku pro sve nasilnosti.

0/0
3.1.2007 11:11

--Raswan--

Re: Re: Re: Drobny dotaz

Nepotřebují Saddáma,musulmanovi k veselení s vrtačkou stačí že soused je šíita a on sunnita ;-D

0/0
3.1.2007 11:29

_m-

Re: Re: Re: Re: Drobny dotaz

zatímco křesťan k témuž potřebuje zjištění, že on je katolík a soused protestant - viz Irsko.

0/0
3.1.2007 11:40

--Raswan--

Re: Re: Re: Re: Re: Drobny dotaz

Opravdu?Kolikže se povraždí za měsíc musulmanů a kolik křesťanů v Irsku? ;-D

0/0
3.1.2007 11:43

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobny dotaz

Jo ty  to bereš kvantitativně? Aha.

Mimochodem  - nemám přehled ani o jednom, ale jistě si to najdeš na netu sám a přijdeš mi to vysvětlit.

0/0
3.1.2007 11:45

František Koudelka 4.Kyju

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobny dotaz

No jednak v Ulsteru uz je celkem klid a druhak jsem si tam nevsiml, ze by bouchaly bomby v supermarketech na trznicich... Tam spis na rozdil od muslimskych zemi zavolali policajtum kde bomba je, i kdyz nekolik excesu tam bylo.

0/0
3.1.2007 11:49

František Koudelka 4.Kyju

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobny dotaz

Excesu proti i tak zvracene moralce teroristu. Ale je to neco kvalitativne jineho a i reakce obyvatelstva je zcela jina.

0/0
3.1.2007 11:50

--Raswan--

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobny dotaz

Samozřejmě že také kvantitativně ;-D Ono je vcelku signifikantní že islám vyprodukuje několikanásobně více teroristických hovad než křesťanství ;-)

Vidíš já mám přehled o obouch ;-D

0/0
3.1.2007 11:49

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobny dotaz

signifikantní........obouch.......:-/

0/0
3.1.2007 11:53

--Raswan--

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobny dotaz

Eště umím eště ;-D

0/0
3.1.2007 11:54

_m-

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drobny dotaz

;-D ty si uň

0/0
3.1.2007 11:55

Sporadany_obcan

Re: Re: Re: Drobny dotaz

No, přiznejme si, že to "makání v nelidských podmínkách" je iluze. Prostě by si válel šunky, dělal silácká prohlášení a ostatní by to jen svádělo k pokusům o jeho vysvobození.

0/0
3.1.2007 11:38

--Raswan--

Re: Re: Re: Re: Drobny dotaz

Přesně tak,Amnesty International by kvičela že mu nezajistili zahradu,.ptáčky,televizi,nové přikrývky,dietologa a že ho tam mučí ;-D...Dobře že ho pověsili,jen si mohli ušetřit to divadlo a sejmout tu svini rovnou když ho našli,nebo krátce po výslechu ;-)

0/0
3.1.2007 11:40

iuos

hmm

on to ale nebral jako TREST, když všechno co dělal, dělal z přesvědčení, že dělá pro DOBROU VĚC....   z jeho pohledu byl ZAVRAŽDĚN...   i když si myslím, že je dobře, že ho zabili, tak pořád je tu vtíravá myšlenka na to, kdo má vlastně pravdu - on nebo my?

0/0
3.1.2007 12:00

--Raswan--

Re: hmm

Jeho pohled nám může být ukradený .Sérioví vrazi si taky občas myslí že to dělají z boží vůle a pro dobrou věc ;-D...Technicky vzato,nic ti ovšem nebrání nahlížet na věc jako Ted Bundy,David Koresh,Joe DiGambro,reverend Jones a další takoví co měli vtíravé myšlenky;-D

0/0
3.1.2007 12:13

iuos

hmm

myslím, že jsi mne nepochopil...

0/0
3.1.2007 12:37

--Raswan--

Dobrý postřeh z Washington Postu :-)

"Před rokem 2003 jsem věřil, že Iráčani jsou drženi jako rukojmí Saddámem, jeho vražedným klanem a mašinérií strany Baas. Ukázalo se však, že mnohem více Iráčanů je jako Saddám - připravených mučit a vraždit, aby si zajistili bohatství a moc," napsal komentátor Jim Hoagland v listu The Washington Post.

0/0
3.1.2007 10:32

Sporadany_obcan

Důstojná poprava ???

Co to je? Něco takového může existovat? Vždyť je to protimluv, pane Bucherte a všichni další hysterici na světě, proberte se.

0/0
3.1.2007 10:30

baron2

Aby jste se z toho nepo...

O jaké dávce nechutností tu útlocitný pan Buchert hovoří? Kopl snad někdo Saddáma do zadku nad propadlem? Nebo ho bili?  Ne, jen ho slovně poslali do pekel, což je na tamní poměry mimořádně civilizované rozloučení. Vzpomeňte si na ohořelé mrtvoly amerických vojáků, které Saddámovi stoupenci tahali za autem a věšeli je. To bylo nechutné.

0/0
3.1.2007 10:23

mike2000

Re: Aby jste se z toho nepo...

Nechutné, ale toho nebožáka to už netrápilo, narozdíl od těch "podezřelých teroristů", které příslišníci "nejvyspělejšího národa" měsíce ponižovali a týrali, aniž by jim aspoň oficiálně sdělili, za co je vězní!

0/0
3.1.2007 10:30

_m-

Re: Aby jste se z toho nepo...

Víš jaký je rozdíl mezi konáním zfanatizovaného davu, nebo jednotlivce a mezi výkonem soudní spravedlnosti?

0/0
3.1.2007 10:30

Dr No

Je to vlastně nespravedlnost.

Když v mnoha zemích popravují za vraždu jediného člověka, jak adekvátně potrestat někoho, kdo má na svědomí životy statisíců lidí? "Humanismus" naší civilizace brání oficiálně použít některý z vynalézavých způsobů, jakými "vylepšovali" tresty smrti v dobách minulých, ale i to by bylo pro člověka s tak obrovským proviněním ještě pořád zoufale málo. Proto nezbývá věřit, že existuje nějaká vyšší spravedlnost, která napraví to, co není v lidských silách.

0/0
3.1.2007 9:17

mike2000

Re: Je to vlastně nespravedlnost.

Násilí a primitivsismus plodí jen další násilí a primitivismus. Je snad míra kriminality v USA nižší než u nás? Popravit jednoho exdiktátora je tak snadné. Obtížnější je zaplašit fakt, že pár set životů má na svědomí také nynější kamarád Kaddáfí, pár tisíc Putinův režim, pár desítek tisíc vládci Severní Koreje a pár stovek tisíc (včetně pomalé genocidy jednoho národa) čínští komunisté. A úplně nejotravnější skutečnost je srovnání počtu denních obětí v Iráku před invazí a po ní. Tohle přeci nemá se spravedlností nic společného.

0/0
3.1.2007 10:27





Najdete na iDNES.cz