Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Romy stále diskriminujeme, tvrdí Člověk v tísni

Romové v Česku čelí diskriminaci a to nejen na trhu práce. Nerovný přístup se projevuje i v bydlení a vzdělávání. Konstatuje to zpráva "Raxen" společnosti Člověk v tísni zabývající se stavem rasismu, xenofobie a antisemitismu v ČR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

opportunity

Ještě jsem neviděla jediný relevantní důkaz diskriminace.

Zato spoustu keců, když pro ně někdo udělá něco dobrého. Perla byla, když Čunkovi někdo vyčítal plecháč s tím, že měl přinést katalog rodinných domků a nechat Romům, aby si vybrali.;-€

0/0
31.12.2006 17:37

osvetitel

<><><>

Hmm tak jsem si precetl tvoji odpoved "milchama",A zda se me, zese ti stejska po Rakouskouhersku ze?;-)Ale  proc vinit Masaryka za samostatne CSR, a za Romsky "problem",ktery do jeho smrti  a po celou dobu trvani CSR neexistoval!?8-oA myslim ze ani nezacal hned po skonceni valky,ale az kdyz vznikla CSSR!Dokud Romove volne kocovali tak ten problem nebyl!Ten vznikl az kdyz se z nich v CSSR udelali "narodni hoste"!Myslis ze kdyby nebylo te druhe valky a CSSR zustala ve stejne podobe,ze by ten Masarykem "zavineny" problem vznikl??

0/0
31.12.2006 7:32

osvetitel

Re: <><><>

Ps.Oprava,"kdyby nebylo druhe valky a CSR zustala ve stejne podobe jako pred tou druhou valkou!"

0/0
31.12.2006 7:35

Pongo

Pro každého jsou nějaké dávky...

"Slovenské ženy málo rodí. My rodíme hodně. Jednou nás bude víc než vás a budeme vám vládnout." "A co byste udělali jako první věc?" ptám se jí. "Sebrali bysme bílým sociální dávky." Mladý muž žádá sociální dávku na fajčenie a starší Rom řve, že chce dovolenou: "... jako máte vy!" "Vždyť přece nemáte práci," namítám mu. "No vidíte, tak chceme aspoň dovolenku," odpálí mě logicky.

Vyprávěl jsem o tom, že jejich dávky jim nikdo nekrade, jen se ostatní rozhodli dát jim méně z toho, co vydělají. Pak se zeptala: "Existujeme přece, my, Romové." "No jistě, že existujete." "Tak na nás vláda musí dostávat nějaké peníze." "Odkud?" "No dávky. Pro každého na světě jsou přece určeny nějaké dávky." "Myslíte, že všichni žijí z dávek?" "No a gadžové žijí líp, že si berou i část dávek, které jsou určeny pro nás."

www.reflex.cz/Clanek15608.html

0/0
29.12.2006 9:16

Hufnaggel

Re: Pro každého jsou nějaké dávky...

dík za tento příspěvek. Naprosto přesně to vystihuje cikánský způsob uvažování.R^R^R^R^R^R^R^R^

0/0
29.12.2006 12:56

captain cook

Re: Re: Pro každého jsou nějaké dávky...

Cikanum naprosto nezalezi z ci kapsy jsou financovani. Hlavne ze jsou financovani.

0/0
29.12.2006 12:59

Pongo

Re: Re: Re: Pro každého jsou nějaké dávky...

Ale oni znají i pojem sanofinancování. To když v pražské MHD přiloží svou ruku k dílu, nejlépe v kabelkách a kapsách cizinců.

0/0
30.12.2006 21:06

Ja su Kača Praskačova

Re: Re: Re: Re: Pro každého jsou nějaké dávky...

Ale i v kabelkách domorodců, verbež, mizerná. Měli by jim odebrat dávky a měli by makat a makat:-©:-©

0/0
31.12.2006 16:28

Law007

Re: Pro každého jsou nějaké dávky...

Je to prostě ostuda celého světa tato verbež;-O

0/0
30.12.2006 21:47

dislektik-idnes si na mě zasedla

čí chleba jíš toho poslouchat musíš

!!

0/0
29.12.2006 8:50

Hhotshot

Motto

[>-][>-][>-]Kdo se snaží přesvědčit, někoho kdo žije v bezprostřední blízkosti cikánů, o tom jak jsou to hodní a přizpůsobiví lidé, musí být buď absolutní ignorant nebo silně psychicky narušená osobnost. [>-][>-][>-]

0/0
27.12.2006 13:32

Hhotshot

Blablabla

Když jsem bral na podpoře 3500Kč, nikoho nezajímalo co budu jíst, jak budu platit nájmy, za co budu jezdit na pohovory atd. Cikán přijde na úřad, udělá bububu a úředníci aby měli pokoj, solí a solí ze státní kasy. Každému z dobročinných organizací tvrdících, že jsou Češi rasisti bych přidělil byt v Chánově nebo podobné lokalitě a bylo by to. Konečně by drželi huby a nemleli ty jejich rádoby humanistické kecy. [>-]

0/0
27.12.2006 13:23

babacek

Re: Blablabla

Cikán ač nevzdělán zná každou sociální dávku která existuje a především ví co udělat aby jí získal.To vy nebo kdokoliv jiný nebude vědět nikdy.:-)

0/0
29.12.2006 5:48

pinguinone

... resenim by byla nejaka reservace..

..jako maj Indiani v US..  nevite o nejakym lacinym pozemku...;-D

0/0
27.12.2006 12:45

Heralik2

Re: ... resenim by byla nejaka reservace..

V Libčevsi, v Neratovicích, v Mostě, v Litvínově..... rekultivačních pozemků je dost:-)

0/0
27.12.2006 13:00

pinguinone

Re: Re: ... resenim by byla nejaka reservace..

..ja bych jim dopral neco vetsiho,at si tam muzou kocovat...:-/

0/0
27.12.2006 13:02

Heralik2

Re: Re: Re: ... resenim by byla nejaka reservace..

No, tak třeba hlubinné doly v Jáchymově, Ostravě atd... tam můžou kočovat furt:-)

0/0
27.12.2006 13:03

pinguinone

Re: Re: Re: Re: ... resenim by byla nejaka reservace..

..bud trochu velkodusnej ,jak bych jim koupil neco na Sibiri...:-P

0/0
27.12.2006 13:44

Kleki Petra

Můj názor se dá vyjádřit jediným slovem:

Ho*no.

0/0
27.12.2006 10:31

(s)něžná žena

Re: Můj názor se dá vyjádřit jediným slovem:

Ale fuj, bílý otče!

                Pokud by to fasovali jako naturální příspěvek na otop, budiž.;-D

0/0
1.1.2007 9:51

Hhotshot

Pověst si každý buduje sám

Ten kdo Českému národu, jako celku, podsouvá rasistickou nesnášenlivost je pro mě absolutní ignorant reality. Nesnášenlivost vůči CIKÁNŮM nemá nic společného s barvou kůže nebo místem původu, nýbrž s tím, že zneužívají sociální dávky, ukradnou co nepřivážete řetězem (ani to většinou nepomůže), zničí každý objekt, do kterého je povětšinou zdarma nastěhují státní úředníci. Myslím si, že dokud jejich neomalené huby budou mít na úřadech větší úspěch než slušné jednání slušných lidí bude nesnášenlivost proti této všehozneužívající komunitě na takové úrovni jako v dnešní době. Slušnost a pracovitost se v Čechách nevyplatí, chovejte se jako cikáni. :-©:-©:-©

0/0
27.12.2006 10:27

babacek

Ten kdo si zničí

své obydlí nemá právo chtít jiné.Skutečnost je však taková,že pokud by např. požár zničil byt bílému tak se pomoci nedočká.Oproti tomu róm je může zdevastovat jak chce a dostane náhradu a to i přesto,že bílí platil nájemné a róm ve většině ne!

0/0
27.12.2006 6:05

tajnakontrola

Ja bych to videl tak, ze tyto ruzne

organizace, ktere delaji porad o cikanech nejake vyzkumy a pruzkumy by byly mnohem uzitecnejsi, kdyby jim sehnali praci .......... jestli to neumi, tak at sjedou do Polska a tam jsou na kazdem rohu reklamy a zajisteni prace např. v Holandsku.  Cikanum by urcite hodne pomohlo, kdyby vyjeli do zapadni Evropy za praci. Nikdo by je tam nediskriminoval a velmi by zvysili zivotni standard svych rodin. Tez pro jejich deti by to byl velky stimul, aby chodili radne do skoly, ucili se cizi jazyky a v budoucnu se mohli stat tou progresivni narodnosti v Evrope, pro kterou nebudou hranice jednotlivych statu zadnou prekazkou. R^

0/0
27.12.2006 2:41

tajnakontrola

Re: Ja bych to videl tak, ze tyto ruzne

...y....

0/0
27.12.2006 2:42

babacek

Re: Ja bych to videl tak, ze tyto ruzne

Co jim bránilo po roce 1989 vytvořit firmy které by dělali pomocné stavební práce tak jako to dělali v roce 1968 tak zvané přidružené výroby.Jenže oni raději začali žít na úkor státu a tuto nekvalifikovanou práci ( jinou dělat nemohou ) převzali zahraniční dělníci nejvíce z bývalého CCCP.A tím si sami zavřeli vrata k normálnímu výdělku.

0/0
27.12.2006 6:09

regulator

romy stale diskriminujeme..........

ale malo...........:-(:-(:-)

0/0
27.12.2006 2:22

zberanek

Rómové

Naši předkové říkali, že Cikáni kradou a nikdy nebudou pracovat. Najednou se objevilo nové slovo, namísto Cikán se obecně užíví slovo Róm. Dnes tvrdíme Rómové kradou a nokdy nebudou pracovat. Je tedy rozdíl mezi slovy Cikán a Róm a nebo opět najdeme nové slovo, ktzeré nebude tak profláknuté?

0/0
26.12.2006 17:29

housenka_

Re: Rómové

cikán je spisovné české slovo, je jím označován příslušník cikánského etnika. Proto nechápu proč je někdo kdo ho užívá označován jako rasista. Rom znamená v rómštině cikán. Já používám zásadně slova ze své mateřštiny.

0/0
26.12.2006 20:36

regulator

Romy diskriminujeme......

ale furt jenom trochu.............,chtelo by to pritlacit na pilu.

0/0
26.12.2006 12:42

osvetitel

pro "milchama"

Nechapu cos myslel tim ze ten "Romsky problem",zavinil Masaryk Benes a Stefanik?Pises ze po  druhe svetove valce , jich bylo v Cechach a na Morave jen par set !Leda zes myslel po te prvni!Ale myslim ze jich nekocovalo v te CSR o moc vice,nezli v Rakouskouhersku!Pokud vim tak az komuniste znich udelali v CSSR "narodni hosty", a v te dobe se dalo asi volne pohybovat po cele CSSR,tak nevim zda sli za lepsim,nebo je "Husak dodatecne do Cech natahal ze Slovenska, jak pises!Nejvice jich prislo do Cech po tom rozdeleni CSSR,a kdo je v te dobe do CR "natahal"?8-o

0/0
26.12.2006 12:34

milchama

Re: pro "milchama"

Nemyslel jsem po 1. sv. válce, nýbrž po 2. světové. Po nacistické éře v Čechách a na Moravě zůstalo vskutku jen pár cikánů. Nebýt  toho Masarykem a spol. uměle vytvořeného Československa, neměli bychom obrovský slovenský rezervoár cikánů, kteří k nám migrovali již po 2. sv. válce. pak řízeně v 60. letech a zvláště v 70. letech za Husáka, kdy migrovali do velkých měst za "prací". Po rozdělení ČSFR v roce 1993 se žádný nával cikánů ze Slovenska do Čech nekonal. Pokud bys věděl, jaké byly podmínky získání našeho občanství, tak by ti to bylo jasné...

0/0
29.12.2006 1:47

astatic

Hmm,

divím se, že tato diskuze stále existuje...

Stejně jako většina si myslím, že tady skutečně diskriminace je. Ale opačně. Přál bych těm všem humanistům, aby si s nimi zkusili chvilku bydlet. Já tu "čest" měl. Kdysi jsem bydlel v domě (stará zástavba) se čtyřmi byty. Paráda. Zadním vchodem se vyšlo za dům na dvůr, kde byly zahrádky, posení, kolny, apod. Pak se do jednoho z bytů nastěhoval cikánský pár. Za pár dní jich tam bylo 5. Za pár týdnů asi 12. Přesně to nikdo nevěděl, na chodbě jich člověk potkával skupinky migrující dovnitř a ven. A to byl byt 1+1... Vchodové dveře do baráku už nešly zavřít, zvonky a schránky v pr... Do rána rachot, na chodbě bordel a někdy dokonce nasr..o. A přál bych vám vidět jak dopadl dvorek. Prostě jedna velká skládka... Psa jsem musel z kotce na dvoře vzít domů. Ale zase věděli, že ho tam mám. Když byl velký rachot a třískali na dveře po baráku, vyšel jsem a řekl že ještě někdo praští do mých dveří a pustím ho. Já měl vcelku klid, ale ostatní nájemníci...

0/0
25.12.2006 20:29

astatic

Re: Hmm,

(pokračování) - jedna starší paní, starší pán a jedna žena sama s dětmi... ty otravovali pořád. Chodili si říkat o peníze a když nedostali, vyhrožovali,apod. Několikrát tam byla Policie...

Někdo se odstěhoval (já pak taky), ale NEPLATIČI co zničili barák a dvůr tam myslím žijou pořád.

Jóóó, takovej klidnej a tichej barák to byl... A fajn bydlení.

Bylo to v Děčíně, ul. Elišky Krásnohorské.

Proto doporučuju... každému humanistovi do baráku nastěhovat několik jejich chráněnců. Myslím, že by rychle obrátili...

0/0
25.12.2006 20:37

erben3

Re: Re: Hmm,

R^

0/0
25.12.2006 21:17

gagaryn

***

já slipy nenosím a proto nejsem v tísni.X

0/0
25.12.2006 9:13

jajaja00

přísloví:

žena za volantem = auto bez řidiče

rom za volantem = řidič bez auta

0/0
25.12.2006 8:11

celtic

ano...

Romy stále diskriminujeme, tvrdí Čunek v tísni...:-)

0/0
25.12.2006 1:15

bobbkop

Diskriminováni v ČR jsou tzv. bílí

Prototyp nejvíce diskriminovaného občana v ČR: běloch, netrestaný, pracující, žijící v tradiční rodině s dětmi. To je dnes skutečný ČLOVĚK V TÍSNI.

0/0
25.12.2006 0:41

aboduch

Re: Diskriminováni v ČR jsou tzv. bílí

plně souhlasímR^R^R^;-D

0/0
25.12.2006 8:23

erben3

Re: Diskriminováni v ČR jsou tzv. bílí

JO. Tak to sedí naprosto přesně! R^

0/0
25.12.2006 21:18

bohdangarbidz

Člověk v tísni

je vygumovanej blb.           Rv

0/0
24.12.2006 23:28

milchama

Poněkud neinformovaní?

Autoři jaksi zapomněli, že zvláštní školy už dost dlouho neexistují. Měli by si přečíst zákon č. 561/2004 Sb.! Také by mě zajímalo, na základě čeho odhadují "experti" míru nezaměstnanosti Romů. Nečetli snad zákon č. 273/2001 Sb.? "Orgány veřejné správy nevedou evidenci příslušníků národnostních menšin. Získávání, zpracovávání a používání osobních údajů ohledně příslušnosti k národnostní menšině se řídí ustanoveními zvláštních právních předpisů. Údaje o přihlášení se k národnosti získané těmito orgány při sčítání lidu nebo podle jiného zvláštního zákona, které umožňují určení příslušnosti k národnostní menšině, nesmějí být použity pro jiný účel, než pro který byly shromážděny a uloženy, a po statistickém zpracování musejí být zničeny." (§ 4)

0/0
24.12.2006 23:08

milchama

Re: Poněkud neinformovaní?

Zkrátka opět jen nekompetentní snůška stokrát omletých nepravdivých blábolů... 

0/0
24.12.2006 23:10

doktor_bota

Re: Poněkud neinformovaní?

V tom prvním bodě máš pravdu pouze potud, pokud budeme trvat na exaktním vyjadřováním, jinak je situace kolem umisťování romských dětí do speciálních škol stále tristní. A nikoliv jen kolem umisťování, ale i kolem přeřazování ze speciálních do základních škol.

Co se týče evidence nezaměstnaných Romů, máš opět pravdu, že žádná "oficiální" evidence není přípustná (bohužel, poděkujme hlupákům jako je Uhl či Jacques), nicméně ta čísla lze velmi přesně odhadnout z údajů streetworkerů a koordinátorů.

0/0
24.12.2006 23:37

milchama

Re: Re: Poněkud neinformovaní?

Situace není vůbec tristní. O tom, do jaké školy bude dítě chodit rozhodují pouze rodiče. Pokud trvají na tom, že nebude mít žádný speciální program, ale bude běžným žákem základní školy, nikdo ho nedonutí, aby dítě bylo zařazeno do speciálního programu. Znám několik cikánských rodin, kde rodiče trvali na tom, aby jejich děti absolvovaly běžnou výuku. Nikdo je nedonutil k tomu, aby byly vřazeny do zvláštní školy, které tehdy ještě existovaly. Tyto cikánské děti sice vyšly z 5. nebo z 6. třídy, ale do zvláštní školy chodit nemusely. Takže tvrzení, že děti jsou někam administrativně zařazeny proti vůli rodičů, je nepravdivé.:-) 

0/0
25.12.2006 1:08

milchama

Re: Re: Re: Poněkud neinformovaní?

Streetworkeři a romští asistenti se setkávají pouze s omezeným a ne vždy reprezentativním vzorkem cikánské populace, takže jejich odhady mohou být chybné. Krom toho toho se opět musejí dopouštět askriptivního určování národnosti, neboť naprostá většina cikánů se ke své národnosti nehlásí. Vím o lokalitě, kde jich žije asi 1500, k romské národnosti se jich při sčítání lidu v roce 2001 však přihlásilo jen 22...

0/0
25.12.2006 1:09

babacek

Re: Re: Re: Re: Poněkud neinformovaní?

... vím o lokalitě.To tedy znamená,že jich 22 pracuje nebo dostává soc.dávky a ten zbytek nic neboť vlastně neexistují.:-)

0/0
27.12.2006 6:14

milchama

Re: Re: Re: Re: Re: Poněkud neinformovaní?

Dávky jich samozřejmě bere skoro všech 1500, ačkoli se ke své národnosti při sčítání nepřihlásili. Dávky nejsou odvislé od etnické příslušnosti, nýbrž od občanství, místa trvalého pobytu a sociální potřebnosti...

0/0
29.12.2006 1:54

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poněkud neinformovaní?

... ke své národnosti. Prosímtě co to zase plácáš ? Žádný z nich nemá jako národnost v dokladech uvedenou róm nebo cikán,ale podle toho kde se narodil,tedy Česká nebo Slovenská.Tak mě přestaň tahat za fusekle.

0/0
29.12.2006 5:46

belgian chocolate

národnost v jakých dokladech?

v občance i na oddacím listě mám pouze občanství

0/0
30.12.2006 21:15





Najdete na iDNES.cz