Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Červený kříž stopnul pomoc pražským narkomanům

Český červený kříž přestane od pátku vyměňovat narkomanům v Praze stříkačky. Terénní program, tzv. harm-reduction, brání především šíření infekčních chorob. Důvody jsou finanční, ale roli sehrály i stížnosti "spořádaných občanů", kteří míní, že "feťáci se podporovat" nemají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Beranal

Šanci bych jim dal

Nařídit léčbu pokud do toho spadne znova, tak další nařízená léčba + 1 rok flasrt za maření úředního rozhodnutí, pokud by do toho spadl znova tak nařízená lečbá + 5 let flastr za maření úředního rozhodnutí.  Řekl bych že za takovéto situace by bylo narkomanů tak 5% dnešního množství. Je potřeba si uvědomit tu nebezpečnost narkomanů, nepracují a na svůj fet si vydělávají zločinem, tedy okrádáním ostatních.

0/0
9.2.2007 19:11

ppelc

Sporadany obcan = neinformovany debil ???

Vymena strikacek neni podporovani fetaku, ale ochrana pred sirenim infekcnich chorob. Cerveny kriz by se mel stydet, ze tohle nedokaze lidem vysvetlit.  

0/0
6.2.2007 11:40

Beranal

Re: Sporadany obcan = neinformovany debil ???

:-) Ochrana před šířením infekčních chorob ovšem mezi feťáky. Daleko lepší by bylo chránit před šířením infekčních chorob normální občany.

0/0
9.2.2007 19:03

regulator

ono je to tezky....................

...bejt zavislej. prijde slaba chvilka v zivote......ne kazdej je od prirody silnej,psych odolnej.  Navrhoval bych leceni..to ano ,ale ze by si jej nemajetni narkomani zaplatili ...verejne prospesnou praci. Par mesicu odpracovali v domove duchodcu,cisteni prikopu,travniky..apod. co mesto potrebuje.  A kdyby se pak jako vyleceni nechteli prac procesu zucastnit,tak pak teprve do lochu,!

0/0
1.1.2007 13:26

linaa

Re: ono je to tezky....................

A léčba je od slova se léčit, když si prokalíš játra a budeš se léčit v nemocnici s cirhózou tak taky nevyběhneš po léčení se smetákem a nezačneš si to odpracovávat!!!!!!!!!!!!

Narkománie je nemoc a to tady málokdo ví...kde kdo si nějakou nemoc způsobí svým špatným chováním...

0/0
9.2.2007 18:38

sluni-sluni

mno jo

většina bere drogy, protože začala sama - z plezíru, z nudy, zlatá mládež apod (viz Pergnerová), jen málokdo je k tomu přinucen..... na tohle prachy jsou, ale nedej bože, abys člověče onemocněl nemocí, nebo tvoje dítě - na to prachy nejsou, a je super, že nás všechny ty neziskové organizace chrání tím, že fetákům pomáhají, protože nás chrání od nebezpečných nemocí, prostě - jsem za tvrdou odvykačku, a to taky z důvodu, že se tam pracuje a je tam určitý režim, a tyhle lidičky nejsou většinou na tohle  zvyklí - jsou zvyklí si něco vyžebrat, ukrást, nebo se prodat

0/0
22.12.2006 23:40

regulator

Re: mno jo

R^R^R^:-)

0/0
1.1.2007 12:59

linaa

Re: mno jo

Každý, kdo upadl do jakékoliv závislosti je nemocný člověk a má právo na léčbu. V našem zdravotnictví je málo peněz, ale rozhodně jej finančně nehuntuje léčba drogově závislých,ale pomyslete na ty davy alkoholiků a kuřáků. !

0/0
9.2.2007 14:59

tenisovejloket

Re: Re: mno jo

většina feťáků kouří a chlastá, ale málokterý kuřák fetuje

0/0
9.2.2007 15:02

linaa

Re: Re: Re: mno jo

Mluvim o tom, že léčba alkáčů a kuřáků stojí ještě víc než léčba fetáků(kteří  samozřejmě kouří i píjí), ale alkáč se toleruje, že?R^ Je z něj hodně na daních a penízky se nám v rozpočtu vždy hodíV

0/0
9.2.2007 18:43

tonicekXXL

Nevím co je na tom pravdy,

ale velkoměsto,které radikálně snížilo kriminalitu byl NY. A starosta nepoužil prevenci ale tvrdou represi.Není to návod?

0/0
22.12.2006 17:28

malvino

Re: Nevím co je na tom pravdy,

ano ale jeho starosta Bloomberg  program výměny jehel podporuje. Proč? Protože se domnívá, že se tím sníží množství HIV pozitivních. A taky protože na rozdíl od mnoha přispěvatelů do této diskuse myslí hlavou a ne kolenem.

0/0
22.12.2006 20:39

pepe999 from Salford

Spravne, zadna pomoc, kdyz

si chteji fetovat, at si fetujou, ale za svoje a nekde, kde je nikdo neuvidiR^R^R^

0/0
22.12.2006 17:03

--Raswan--

Re: Spravne, zadna pomoc, kdyz

Problém je v tom že na to by se to muselo brát tvrdě i jinak.Když se jim zastaví tahle pomoc ,tak tahle bezcenná pakáž bude opravdu představovat vyšší bezpečností riziko.Řešením by leda bylo jim nedávat nic,posbírat z ulic a nacpat do izolace do detenčních zařízení na krátkodobé dožití s minimem péče.Ven by se leda mohli dostat po tvrdé odvykačce...

0/0
22.12.2006 17:08

pepe999 from Salford

Re: Re: Spravne, zadna pomoc, kdyz

OK, souhlas. Ale zadna pomoc, jde o princip, nikdo nikoho drogy nenutil brat, takze je to kazdeho problem, ne statu....

0/0
22.12.2006 17:09

--Raswan--

Re: Re: Re: Spravne, zadna pomoc, kdyz

No pochopitelně,ostatně kdyby se s nimi zacházelo podstatně tvrději a jako odvykačka by byly nucené práce v lomu,lecjaký by si to rozmyslel,zda mu stojí na to zdechnout v lomu ;-D

0/0
22.12.2006 17:13

tonicekXXL

Aleshag podle této teorie,

by bylo nejlepší postavit hypermarkert dotovaný státem, kde by si každý mohl ukrást co chce, a ušetřilo by se za stíhání zlodějů.

0/0
22.12.2006 16:56

Aleshag

Re: Aleshag podle této teorie,

Nepochopil, nevadí.

Mícháte jablka s hruškami a já nemám sílu vám to vysvětlovat pořád dokola. Myslím, že jsem to už vysvětlil dost jasně.

Takže pěkné Vánoce já jdu na autobus.

0/0
22.12.2006 17:22

Aleshag

Výměna

Jsem streetworker (ano, já měním jehly) a z téhle diskuze je naprosto evidentní, že přispěvatelé, kteří volí tzv. radikální řešení(nechat chcípnout, někam nahnat a pod.), se absolutně nevyznají v drogové problematice. Nemám jim to vůbec za zlé, protože se celá problematika okolo drog nedá popsat v několika málo větách, tak aby to pochopili a přijali.

To, že někdo nemá rád narkomany chápu. Nicméně, celá výměna je opravdu o něčem jiném.

Výměna (tohle slovo si pořádně zapamatujte) injekčního materiálu ze dělá ZEJMÉNA kvůli tomu, že tato forma prevence je mnohonásobně levnější než cokoliv jiného (represe, léčba inf.onemocnění). Důkazy přicházejí ze VŠECH zemí, kde byly zavedeny programy na výměnu jehel.

Za loňský rok se v celé ČR vyměnilo cca 3 miliony stříkaček. Jedna stříkačka stojí 3 koruny. Za stříkačky se tedy utratilo 9 milionů korun.Léčba jednoho nakaženého narkomana stojí cca 1 milion ročně.Je tedy výhodnější investovat do čistých jehel, nebo léčit stovky klientů za stovky milionů?

0/0
22.12.2006 13:21

opportunity

Re: Výměna

Kdo tady mluví o léčení klientů za miliony ročně? 8-o

0/0
22.12.2006 16:07

Aleshag

Re: Re: Výměna

Přečtěte si prosím celou diskuzi od začátku.

Vysvětlivky: klient = narkoman

0/0
22.12.2006 16:28

holkazdaleka

Re: Výměna

A co takhle prestat? A mas po starostech. :-)

0/0
22.12.2006 16:11

Aleshag

Re: Re: Výměna

Tak by to tu dopadlo například jako na Ukrajině. Takovéhle programy na výměnu jehel tam nemají.

Zato tam mají 10 procent poulace nakažených HIV - jedná se o odhad mezinárodních organizací, protože oficiální orgány se bojí s pravdou ven a často uvádějí čísla rozdílná i protichůdná.

Z východní evropy k nám míří s levnou pracovní silou i tamnější narkomané, kteří jsou s velkou pravděpodobností nositeli této závažné infekce. Tito cizí narkomani se míchají s našimi českými a je proto velká pravděpodobnost, že začnou tuto nemoc šířit.

Čistými jehlami se pravděpodobnost nákazy dá snížit velmi.

Proto nemohu přestat měnit stříkačky. Nevezmu si na svědomí šíření takových svinstev, když tomu mohu jednoduše a efektivně zabránit.

0/0
22.12.2006 16:41

holkazdaleka

Re: Re: Re: Výměna

Nedelej se hloupym, myslim prestat brat drogy. Mimoto se nemoci siri i sexem, vetsina fetaku si koneckoncu vydelava penize prostituci.

0/0
22.12.2006 17:01

Aleshag

Re: Re: Re: Re: Výměna

A o čem asi mluvím?

Právě proto se jim ty stříkačky mění.

Ještě jednou a naposledy:

Když budou narkomani používat čisté jehly, nenakazí se. A když budou prostituovat tak nenakazí nikoho dalšího.Howg.

0/0
22.12.2006 17:28

holkazdaleka

Re: Re: Re: Re: Re: Výměna

Zatim je ve svete nejlepsi reseni metadonovy program.

Ja bych vubec drogy zlegalizovala a ty miliardy, ktere se na svete nastrkaji do boji proti drogove kriminalite bych pouzila na prevencni programy.

0/0
22.12.2006 17:43

linaa

Re: Re: Re: Re: Re: Výměna

To nemá cenu jim to vysvětlovat, tady jde lidem o to, aby závislost byla nelegální a všichni byli posláni do plynu či na galeje do lomu. čtu tu fakt názory, že je mi zle...:-©

0/0
9.2.2007 18:53

tonicekXXL

Re: Výměna

Takže léčení narkomana stojí milion a v nemocnicích umírají lidé protože na jejich léčbu není dostatek peněz.Tos mi krásně vysvětlil proč mít soucit s narkomanama.

0/0
22.12.2006 16:33

Aleshag

Re: Re: Výměna

Vy jste to jen špatně pochopil.

Ty čisté stříkačky se jim mění proto, aby se NEMUSELI léčit z HIV nebo Céčka za milon ročně a ty prachy mohly jít někam jinam.

Soucit s narkomany přece po vás nikdo nechce.Soucit je nezachrání ani v nejmenším.

0/0
22.12.2006 16:48

Aleshag

Re: Re: Re: Výměna

Výměna jehel je pragmatický mechanismus snižování rizika šíření krví přenosných infekčních onemocnění přenositelných na zdravou tedy běžnou populaci.

Nic víc nic míň.Není to žádný můj "kamaradšoft" s narkomany.

0/0
22.12.2006 16:53

chroustík

Re: Výměna

Máte pravdu, ovšem kromě toho, by to chtělo ještě nějaký program, aby dalších narkomanů nepřibývalo. Což lze dosáhnout jedině tvrdšími tresty pro dealery. Pokud by naše soudy začaly rozdávat "thajské" pálky (25,30,50) natvrdo, výsledek by určitě byl vidět.

0/0
22.12.2006 16:57

Aleshag

Re: Re: Výměna

Nevím, kde jste sebral informace o tom, že přibývá narkomanů. Tuhle práci nedělám týden takže dobře vím, že narkomanů je za posledních pár let pořád stejně.A stárnou.To znamená, že nových mnoho nepřibývá.

Myslel jste asi aby lidi drogy nebrali resp. aby neměli chuť ani něco takového zkoušet.

Dá se tomu zabránit výchovou ke zdravému životnímu stylu už od dětství.Za to jsou odpovědní rodiče a škola.Tady je průser.

0/0
22.12.2006 17:18

Aleshag

Re: Re: Výměna

Navíc Váš příspěvek nesouvisí s výměnou injekčních jehel.

0/0
22.12.2006 17:30

linaa

Re: Re: Výměna

Drogy nezničíš ani tim nejtvrdším trestem! Fetuje se a převáží a obchoduje i v Thajsku a fest!!!

0/0
9.2.2007 18:58

herulinka

Re: Výměna

To se vyplatí R^ ale jak to tak čtu, tak mi z toho taky trochu vyplývá, že tím se narkomani akorát podporujou, nebo lépe řečeno, jejich situaci to nijak neřeší, nepomůže jim to od toho s.v.i.n.s.t.v.a...

0/0
23.12.2006 9:30

linaa

Re: Re: Výměna

Drogy tady budou, jsou a byly. Musíš řešit to, jak omezit jejich negativa na společnost - krádeže, nemoci...Neexistuje program ani trest, který by lidi od drog naprosto odradil.Fetuje se i tam, kde jsou ty nejtrvrdší tresty.;-€

0/0
9.2.2007 18:57

Chargy

proč

a proč tu jehlu nepoužijou znovu?? já si taky nekupuju každý den nový talíř na objed :-)

0/0
22.12.2006 13:13

Aleshag

Re: proč

Talíř si těžko narvete do žíly.Talíř stačí umýt jarem a můžete ho znovu použít.

Pakliže se budete stravovat z nádobí nečistého,můžete chytit ledasco, ale určitě ne HIV či VHC,ježto jsou infekce krví přenosné.Ale nečistou (použitou) jehlou je chytnete celkem snadno.Hlavní problém spočívá v tom,že nakazíte-li se HIV nebo VHC tak dokud se nenecháte otestovat tak to nepoznáte třeba ani za několik let.Včemž je právě zakopán pes.Nevědomky tak můžete tyto obtížně léčitelné choroby šířit i mezi zdravou populací neb obě tyto nemoci se dobře přenáší i nechráněným pohlavním stykem nebo z matky na plod.

Stříkačky se mění hlavně proto aby se tím ochránila zdravá společnost od těchto nechutných nemocí. A tím přímou úměrou i snížily výdaje na zdravotnictví resp. peníze které by se použily na léčbu nakažených narkomanů případně lidí kteří se od narkomanů nakazili,pak mohou jít například na léčbu rakoviny u dětí...

A vo -vo- vo to jde

0/0
22.12.2006 15:50

holkazdaleka

Podporuji narkomany

Ti sporadani obcane jsou opravdu hloupi. ;-D

0/0
21.12.2006 23:14

malajský tygr

.

vše by se vyřešilo povolením volného odstřelu smažek:-)

0/0
21.12.2006 17:05

Chytrakz hospody

Re: . menší chyba

feťáků, smažek  a jiných tzv. nepřizpůsobivých občanů;-D;-D;-D

0/0
22.12.2006 11:38

forhend

Nic!

Jak vyměňovat??? Ať si to zaplatí za svoje...když se chceš ničit, tak se nič, ale za svoje!

0/0
21.12.2006 16:11

Dr. MoreBit

Prectete si...

Ceremonialni chemie - Thomas Szasz

0/0
21.12.2006 15:25

anders22

sporadani obcane?

blbci to jsou!!! jsem zvedav, jak se bude sporadanym obcanum libit, az si budou smazky cistit jehly v obchodacich v citrusech

0/0
21.12.2006 15:11

babacek

Re: sporadani obcane?

Docela by se mne to líbilo.To by byl již trestný čin a mohli by je zavřít.;-)

0/0
21.12.2006 15:13

anders22

Re: Re: sporadani obcane?

tak to jo:-)

0/0
21.12.2006 15:16

babacek

Re: Re: Re: sporadani obcane?

To víš není nad pultový prodej.;-)

0/0
21.12.2006 15:30

Rebby

Totalni naivita

Opravdu si vsichni myslite, ze tim, ze se snizi dostupnost sterilniho materialu ubude fetaku? Vzdyt je to nesmysl...

0/0
21.12.2006 14:53

babacek

........... spořádaní občané !

Výměna stříkaček je užitečná a jako napomáhání k fetovaní rozhodně nelze brát.Něco jiného je opakované léčení které stojí i statisíce na jednoho narkomana a on začne opět.Pak bych byl pro aby musel celou částku uhradit nebo šup do vězení.Feťáci tu byli i za totality ( i když v menším počtu ) a když je policie čapla tak je zavřela a byli vyléčení na to šup.

Pro šťoury, rozhodně tím nevolám po starých pořádcích.

0/0
21.12.2006 14:50

opportunity

Re: ........... spořádaní občané !

R^[>-]R^

0/0
22.12.2006 16:09





Najdete na iDNES.cz