Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S Pinochetem se u rakve rozloučilo 60 tisíc Chilanů

Chile se loučí s Augustem Pinochetem. Pohřbu v areálu vojenské akademie v Santiagu se kromě přátel a příbuzných účastnilo několik tisíc stoupenců bývalého diktátora. Po obřadu bylo tělo zpopelněno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pepe999 from Salford

Tak oni chteji stihat jeho syna za smutecni rec???

Uz podle reakci zdejsich socbolsevickych svini a parchantu to musel byt teda clovek. Ten, kdo likviduje komunisty pod jakymkoliv nazvem je clovek na spravnem miste. Bohuzel v CR je tech bolsevickych parchantu jeste pozehnane a na zdejsi diskusi logicky taktez. Ono to ale jednou vyzdecha, bud starim, nebo doufejme jinym komplexnejsim zpusobem....R^R^

0/0
19.12.2006 2:28

pepe999 from Salford

Re: Tak oni chteji stihat jeho syna za smutecni rec???

Sorry, oprava vnuka...:-(

0/0
19.12.2006 2:30

Alein

Cest jeho pamatce!

Kdybychom meli v roce 48 takoveho genarala jako byl on, nemuseli bychom tu mit 60 let komunismus. To ze by Klement Gottwald asi skoncil na popravisti a snim cela ta bolsevicka banda by mi rozhodne nevadilo!!!

0/0
18.12.2006 17:04

crazydork

nejlepší článek bez příkras novinářů je tady

R^http://www.beobachter.cz/clanky/zahranicni/smrt-statnika-zabili-Pinocheta

0/0
17.12.2006 0:05

Old_Good_Zwerg

Podrobný životopis generála Pinocheta

je k přečtení na www.dfens-cz.com

0/0
14.12.2006 9:48

barbudo

Re: Podrobný životopis generála Pinocheta

... zbabělec, zrádce, defraudant a masový vrah nemá životopis ...

... jen snůšku lží a blábolů na Obraně národa ...

0/0
16.12.2006 19:13

Bůh nejvyšší (3)

Jestli čteš výplody tohohle dementa, budeš asi taky dement.

Zřejmě něco jako Thyronx v převleku když jde mezi mladé na disko.

0/0
19.12.2006 2:15

JT007

Pinochetův vnuk bude trestán za smuteční řeč

Tak levice pokračuje v tažení pro Pinochetům - teď by měl být potrestán jeho vnuk za smuteční řeč na pohřbu: http://cz.altermedia.info/ze-zahranici/pinochetuv-vnuk-bude-potrestan-za-smuteeni-projev_2631.html

0/0
14.12.2006 9:19

Montaigne

Pinochet byl prase a hypotézy o tom

kolik by prý za vlády socialisty Allenda zahynulo lidí jsou prachsprosté žvásty,... zahynuli snad nějací lidé v záp.Evropě během vlád socialistů ?:-P

0/0
13.12.2006 15:03

--Raswan--

Re: Pinochet byl prase a hypotézy o tom

Za bolševických prasat - u nás nějakých 8000 v lágrech,v rusku pro strovnání nějakých 65 milionů úhrnem ;-DNemluvě o zhuntované ekonomice ;-) Total body count bolševických prasat nějakých 120 milionů mrtvých po světě...

0/0
13.12.2006 15:10

Montaigne

Ratlíku já o voze a ty o koze

Allende nebyl bolševické prase, Ťuňtíku!:-)

0/0
17.12.2006 11:42

abc

Re: Ratlíku já o voze a ty o koze

Allende bohužel byl stejné bolševické prase jak o jakékoliv jiné bolševické prase té doby a té oblasti. Chvilku by si hrál na humanistu a pak by to skončilo jako na Kubě nebo možná jako v severní Koreji. Historická zkušenost nás dostatečně poučila. Komunismus skončil naprosto stejně na celém světě, ať to bylo v Kombodži, na Kubě, v severní Koreji, v Číně nebo at nechodím tak daleko třeba v Rumunsku. Tisíce, případně miliony mrtvých, statisíce lidí v kriminálech. A kdo věří v nějaký lepší nebo jiný komunismus je idiot.

0/0
18.12.2006 16:34

Ruger

POUZE IGNORANT, NEBO PRACHSPROSTÝ CYNIK

nazve marxistu Allenda socialistou. A  pouze opravdový nešťastník (nebo neinformovaný HLUPEC), který nezná dějinné reálie Chile ignoruje paramilitantní levicové guerily, které za pomoci sovětů Allende pustil do své vlastní zěme, proti vlastnímu lidu.Aby provýděly divokou "pozemkovou reformu", tj, sežrat, vyplenit, zapálit, Co můžeš urvi, co nemůžeš zkur..i.! 

Jak žil, tak zemřel, se samopalem škorpion v ruce (osobní dar od jednoho z předsednictev KS země VAršavské smlouvy, snad dokonce z ČSSR)

0/0
13.12.2006 16:21

ant.

Re: POUZE IGNORANT, NEBO PRACHSPROSTÝ CYNIK

R^R^R^

0/0
16.12.2006 18:49

Montaigne

prý guerily

kdes na to přišel , hysteriku?8-o Neměl jsi na mysli agenty CIA, která pomáhala rozvracet Chile a jeho legálně zvolenou vládu?

0/0
17.12.2006 11:46

Montaigne

A čím se měl proti vojákům, tankům a letadlům bránit

abys byl uspokojenej, ňoumo, vidlemi a nebo prakem s cíněnkou ?;-D(Y)

0/0
17.12.2006 11:48

Old_Good_Zwerg

Re: Pinochet byl prase a hypotézy o tom

Pinocheta nenávidí všichni levičáci, protože jim dal ochutnat jejich vlastní medicínu! ;-);-D

0/0
14.12.2006 9:49

Quasimodo-uzivatel kosmodisku

Jojo

komouši taky tvrdili, že pro pokrok jsou nutné oběti...Nevidím mezi nimi a Pinochetovými příznivci žádný podstatný rozdíl :-P

0/0
13.12.2006 11:35

Ruger

Verbální relativizace z tvé ruky dokazuje jediné, hloupost je nekonečné a není

determinována IQ, ani vzděláním.

0/0
13.12.2006 16:31

ant.

To nevadí-za hloupost se nepopravuje,takže tě čeká dlouhý a nespokojený život-

a podstatný rozdíl tam je-několik desítek milionů obětí komoušského řádění -oproti 3000 v Chile-pokud by je nezlikvidoval,tak by oni měli na svém kontě  obětí daleko více....;-€;-€;-€

0/0
16.12.2006 18:54

Albedo

Hasta la vista?

http://www.guardian.co.uk/cartoons/stevebell/0,,1970170,00.html

0/0
13.12.2006 11:30

Ruger

Už pouze poznámka- Pinochet se díky desítky let trvajícímu Brainwashingu z rukou "intelektuálních elit" a "pokrokových žurnalistů"

kteří nehledají konsekvence aso nedočká. Je jenom komické, že Pinochet bude pro většinu světa zločinec a ultralevicový vrah CheGuevara bude námětem pro filmy, pubescentkám bude zdobit jejich krásná poprsí a jeho plakát bude viset v pokojích adolescentů. Sice nebudou tušit proč, nepřijmou pravdu, že by na tričku mohli mít stejně  Hitlera, nebo Kim Ir sena. Ale taková je prostě pestrost světa a síla mediálního přihlouplého Brainwashingu. 

0/0
13.12.2006 11:07

jacek097

Pinochet byl hrdina a zatocil s bolsevikem

at pouzival jakekoliv metody, uz jen z podstaty veci jeho ciny jsou opravnene a uctyhodne. Bohuzel v nasi zemi, kde 50% lidi voli stale bolseviky je tezke si toto uvedomit... Mame v Chile kamarady a ti mi rikali, ze to co je v televizi je silne zkresleno, ze naopak lide Pinocheta obdivuji a vazi si jeho cinu....

0/0
13.12.2006 10:52

Ruger

Re: Pinochet byl hrdina a zatocil s bolsevikem

R^R^

0/0
13.12.2006 10:58

Quasimodo-uzivatel kosmodisku

Re: Pinochet byl hrdina a zatocil s bolsevikem

nj, lidi jsou blbci, u nás mají komunisti taky dost obdivovatelů Rv

0/0
13.12.2006 11:36

tycka66

Re: Pinochet byl hrdina a zatocil s bolsevikem

Allende byl taky hrdina.400%inflace za 2-3roky vladnuti je prece uctihodne cislo;-D;-DR^R^

0/0
14.12.2006 0:49

dislektik-idnes si na mě zasedla

no STALINA taky oslavují tak co

0/0
13.12.2006 10:38

Ruger

Jenom mne baví omílání 3000 obětí pinochetova režimu, na levičácké bojůbky, vypalování farem , divoké lynče a

bomby v domech a pod automobily se nějak zapomíná. A to ještě před příchodem pinocheta. Je mi líto, ale obávám se , že klady jasně převážily. Můžeme se v jihoamerickém regionu podívat na Peru, Nicaraguu, Kubu, kde vládly (oficiálně, či neoficiálně) levičáci - obětí byly statisíce.Nevzpomínám si, že by některý z režimů zemi pozvednula nakonec předvedl  svobodné volby.

Do tlamy si vždy nejvíc berou lidská práva a demokracii TI, KTEŘÍ JI PREGNANTNĚ PORUŠUJÍ, koneckonců stačí se podívat do našeho parlamentu - komouši mají vždy plná ústa demokracie, aniž si namáhali smýt z rukou krev z dob minulých. "Humanističtí intelektuálové" pro ně pak plní (Aniž by museli být nutně fanatickými levičáky) roli UŽITEČNÝCH IDIOTůRv 

0/0
13.12.2006 10:20

prasak007

Re: Jenom mne baví omílání 3000 obětí pinochetova režimu, na levičácké bojůbky, vypalování farem , divoké lynče a

ad 1) nezapomíná a nikdo je tu ani neopěvuje, jako zdejší Pinochet fans, mučení a vraždění jeho odpůrců

ad 2) je zajímavé, že většina jihoamerického kontinentu míří doleva

ad 3) souhlasím ...

0/0
13.12.2006 10:35

Ruger

OK, díky za diskusi (Zdravím Tě!)

ad 1.) jasně, z násilí asi nikdo nemá radost, nicméně občanská válka je svinstvo a sice nejásám nad nezákonnými vraždami, ale také nad mrtvými importéry revoluce necítím lítost. Kdo čím zachází, tím schází. Ještě jinak, nemám rád násilí, ale pokud by u nás hrozil levicový puč, asi bych neváhal použít i bez opory zákona zbraň.

2.) ano - výkyvy preferencí ve třetím světě jdou v periodě několika let zleva doprava, zároveň ale dnešní jihoamerická levice je sakra opatrná na to, aby měla silnou rétoriku, ale podstatně umírněnější reálnou politiku (nepočítám Kubu)

3.) Díky za souhlas

0/0
13.12.2006 10:41

Quasimodo-uzivatel kosmodisku

Re: Jenom mne baví omílání 3000 obětí pinochetova režimu, na levičácké bojůbky, vypalování farem , divoké lynče a

no, argumentovat levičáckou brutalitou mi příjde ujeté, komouši taky nastoupili díky brutalitě carského režimu a sami ji ještě znásobili. Každá diktatura je reakcí na nějakou jinou diktaturu, skratou nebo otevřenou, to však tu diktaturu nijak neomlouvá Rv

0/0
13.12.2006 11:39

Ruger

OK, vzpomínám si jak jsem si četl paměti jednoho z ruských spisovatelů, poslaných sovětským režimem na Sibiř

" naložili nás do vagónů" něktří lidé byli zastřeleni protože se na zastávce při cestě do Nekonečna hnali příliš rychle k půmpě na nějakém anonymním nádraží. ...Několik dní nepili..

Jeden starý člověk, který býval carským důstojníkem a za účast v politických  opozičních aktivitách byl carem na několik let vykázán na  Sibiř i za minulého režimu při pohledu na mrtvé a umírající okolo pumpy sarkasticky poznamenal:"Tehdy mne tajná policie zatkla uprostřed noci na plese, vyvedli mne ven, posadili do saní a přečetli mi rozsudek. Neměl jsem možnost se rozloučit s nikým z přátel, ani rodiny. Jeli jsme nocí. Důstojník který mne zatýkal viděl že mám slavnostní uniformu, která mne nijak nechránila před chladem. Omluvil se mi a dal mi vlastní kožešinový plášť.

OK - hnusný carský režim nedokázal ani v promile to, co dokázal pruský  agent Lenin a jeho následovníci a žáci...Rv 

0/0
13.12.2006 16:30

cybermiky

3000

komárů oproti miliónům obětí komunistů, to je slušný poměr R^

0/0
13.12.2006 10:18

prasak007

byl to takový laskavý strýček, ze zdejších rádobydemokratických obskurních sviní se mi dělá šoufl ...

Augusto José Ramón Pinochet Ugarte (* 25. 11. 1915 Valparaíso) – bývalý chilský diktátor – se narodil v rodině celního úředníka. Vojenskou kariéru nastoupil spíše z donucení, pod tlakem své matky a získal si pověst spolehlivého důstojníka bez zájmu o politiku. Za vrchního velitele chilské armády si ho v r. 1973 vybral prezident dr. Salvador Allende Gossens. Poté, co Allendeho socialistické reformy zavedly zemi do hluboké hospodářské krize, provedla armáda v roce 1973 ozbrojený puč a do čela vládnoucí junty se postaví generál Pinochet. Pinochetův vojenský režim organizoval rozsáhlé razie, popravy a mučení tisíců Chilanů, v zemi řádily eskadry smrti, uvězněno bylo na 250 000 lidí. Po celém Chile rostly koncentrační tábory, za dobu působení vojenské junty zemřelo nebo "zmizelo" celkem 3 197 osob. ;-€

0/0
13.12.2006 9:57

prasak007

Re: byl to takový laskavý strýček, ze zdejších rádobydemokratických obskurních sviní se mi dělá šoufl ...

 Generál Pinochet uzavřel chilský parlament, zakázal všechny politické strany a v roce 1974 se prohlásil prezidentem. Přesto se stal  Pinochet národním hrdinou – zejména díky radikálnímu ozdravení ekonomiky. V 80. letech ale došlo k nepříznivému obratu. Chile se opět dostává do ekonomických potíží a Pinochet po neúspěšném referendu v roce 1988 odstupuje (ponechal si ale post vrchního velitele armády a doživotního senátora). Do kongresových lavic tak ve Valparaísu zasedl spolu s mnoha politickými představiteli, které jeho tajná policie pronásledovala a mučila. V roce 1990 se Chile po sedmnácti letech diktatury vrací k demokracii.  ;-€

0/0
13.12.2006 9:58

Flat Vamp A.V.T.

Re: Re: byl to takový laskavý strýček, ze zdejších rádobydemokratických obskurních sviní se mi dělá šoufl ...

...jenže ještě před pučem byl parlament zablokovaný a Allende vládl pomocí dekretů

0/0
13.12.2006 11:35

Ruger

Faktografii znáš dobře (do diskusí býváš takřka vždy dobře připraven)

jenom si dovoluji upřesnit "Socialistické reformy" - v tvém příspěvku je to eufemismus pro znárodnění všeho (poslední kapkou bylo znárodnění i malých podnikatelů, včetně malých autodopravců- sólistů, toto znárodnění v podstatě dostalochile za práh občanské války, velmi dobře vyzbrojené levicové guerily se snažily  allendova rozhodnutí bránit/bez zajímavosti není fakt , že zbraně, převážně lehké byly vyrobeny v ČSSR, dovezeny do Bolívie a odtud putovali nejrůznějšími cestami do chile ). Obzvlášť povedenou socialistickou reformou bylo kompletní znárodnění školství a "pozemková reforma", které měla pod taktovkou jihoamerického levicového lumpenproletariátu skutečně apokalyptycký charakter.

Čest Pinochetově památce!

0/0
13.12.2006 10:35

Ruger

opravy

putovaly...

0/0
13.12.2006 10:36

prasak007

Re: Faktografii znáš dobře (do diskusí býváš takřka vždy dobře připraven)

nelze vytrhávat jednu éru a koukat se na ni dnešníma očima ...

0/0
13.12.2006 10:39

Ruger

Souhlasím, na éru PINOCHETOVA CHILE se dívám očima tehdejší doby.

Mám možná trochu kliku, že danný region znám jek ze současnosti, tak z doby předlistopadové.

Pinochet rozhodně nepatří v jižní Americe k oblíbeným figurám, nejvíc příznivců má ale právě v CHile (Vyšší, střední a hranice nižší a střední třídy). Nicméně pokud jsi jako jihoameričan chtěl , nebo chceč kvalitní služby, kvalitní vzdělání, nebo kvalitní zdravotní péči, žádáš vždy služby MADE IN USA, nebo MADE IN CHILE, made in chile je Pinochetova zásluha. Pinochet se urputně snažil zbavit armádu touhy po moci, což je nejčastější bolest armád  jihoamerického sub kontinentu (Úspěšně!) . Jak to udělal? Zajímavě - založil několik vojenských univerzit, ve  stávajících zlepšil mnohonásobně kvalitu výuky. Proto je dnes nejlepší nemocnicí Vojenská  nemocnice v Santiago de Chile. Elitně vzdělaný jedinec v uniformě hledá prestižní povolání a nikoliv masakr civilního obyvatelstva. 

0/0
13.12.2006 10:50

svarak z krabicoveho vina

Re: Souhlasím, na éru PINOCHETOVA CHILE se dívám očima tehdejší doby.

R^R^

0/0
13.12.2006 11:19

Ruger

Velký all právě provedl "únor 1948" po čilsku, znárodnil i malé podnikatele, s pomocí sovětů a kubánců

začal provádět divokou pozemkovou "reformu", v Chile řádily "revoluční gardy". Navíc "Demokraticky zvolený" president měl extrémně nízkou podpporu a hrozila mu nevyhnutelná prohra ve volbách. Pak udělal Pinochet správné rozhodnutí (PS dlouiho patřil k nejloajálnějším zástupcům armády, ještě před  povýšením na nejvyšší funkce tlumil konfrontační nálady), převrat po jihoamericku nesl všechny znaky AKCE -REAKCE , nečisté praktiky komoušů byly potlačeny nečistými praktikami armády. (Velká část obětí byli levičáci z kuby, Španělska - importéři revoluce Moskevského typu - tj. důvod, proč španělé vláčeli Pinocheta v blátě). Pinochet nesledoval osobní prospěch, zemi ekonomicky pozvednul, zliokvidoval chaos, provedl úspěšnou ekonomickou reformu, posléze uspořádal svobodné volby a odstoupil z veřejnéoho života. UKÁZKOVÝ DIKTÁTOR. Škoda , že jsme neměli svého Pinocheta v  roce 1948! Ale u nás by to znamenalo asi víc než 3000 obětí.A přesto bychom mu dnes stavěli pomníky.

0/0
13.12.2006 9:37

cybermiky

Re: Velký all právě provedl "únor 1948" po čilsku, znárodnil i malé podnikatele, s pomocí sovětů a kubánců

Jenže rudým gardistům, jako je prasak007 tohle nevysvětlíš. Ten si mele tu svou oblíbenou "kupředu levá ...."

0/0
13.12.2006 10:16

prasak007

Re: Re: Velký all právě provedl "únor 1948" po čilsku, znárodnil i malé podnikatele, s pomocí sovětů a kubánců

jakejm rudejm gardistům, ty idiote, pěkně po bolševicku, ve jménu ideologie tady řádíte akorát vy ...

0/0
13.12.2006 10:21

Ruger

Já mám z Prasáky spíš pocit (z minulosti), že není ani tak ultralevičák, jako že spíš ortodoxně ctí lidská práva-

a  to bez ohledu na sociální darvinismus a nutnost provedení některých nedemokratických kroků v podmínkách, kdy se demokracie standardními mechanismy není schopná (a n ěkdy ani ochotná) bránit. koneckonců drtivá většina levicových hrůzovlád přišla k moci díky demokratickým mechanismům ,aby je následně zadusila. Allendovo Chile je toho zářným příkladem. 

0/0
13.12.2006 10:24

prasak007

jenom pro informaci místním prostoduchým individiuím, velebícím vraždění a mučení ve jménu pravicové ideologie ...

Salvador Allende byl zvolen ve svobodných, řádných volbách, tzn. demokraticky. Vím, že pro omezence vašeho ražení je to těžké pochopit, ale alespoň je vidět to totalitní myšlení, ty rezidua bolševika ve vás ...

0/0
13.12.2006 8:51

cybermiky

Re: jenom pro informaci místním prostoduchým individiuím, velebícím vraždění a mučení ve jménu pravicové ideologie ...

co na to bereš ? 

0/0
13.12.2006 8:58

prasak007

Re: Re: jenom pro informaci místním prostoduchým individiuím, velebícím vraždění a mučení ve jménu pravicové ideologie ...

hovno s cibulí, dutá modrá hlavo s rudou holou prdelí ...

0/0
13.12.2006 9:00

_m-

Re: Re: Re: jenom pro informaci místním prostoduchým individiuím, velebícím vraždění a mučení ve jménu pravicové ideologie ...

8-o8-o8-o 

0/0
13.12.2006 9:12

cybermiky

Re: Re: Re: jenom pro informaci místním prostoduchým individiuím, velebícím vraždění a mučení ve jménu pravicové ideologie ...

je vidět, že jsi opravdu vzdělaný člověk ;-D

0/0
13.12.2006 10:16





Najdete na iDNES.cz