Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi se málo druží, povzdechla si u oběda Ukrajinka

V padesáti bytech po celém Česku se v neděli sešlo padesát českých a padesát přistěhovaleckých rodin, aby spolu poobědvaly. Novodobou "družbu" pořádá každoročně sdružení Slovo 21. Má pomoci cizincům a Čechům lépe se poznat. Redaktorka iDNES.cz přijala pozvání na česko-ukrajinský oběd v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dislektik-idnes si na mě zasedla

Ukrajinka bývalá obyvatelka CCCP

děkuji družile se snáma 40 let děkuji dnes nemám zájem!X

0/0
28.11.2006 18:43

Sig P 229

Alkohol

Moje zkušenost říká, že Ukrajinci jsou skutečně v pohodě, dokud se nenapijí. Prostě průšvih jde u nich ruku v ruce s alkoholem.

0/0
28.11.2006 8:48

Bouše

Re: Alkohol

U koho ne? ;-)

0/0
28.11.2006 8:49

Sig P 229

Re: Re: Alkohol

Například u "jedné nejmenované menšiny". Ti jsou průserem sami o sobě.:-)

0/0
28.11.2006 11:20

rebbe

Re: Alkohol

bohužel v tom lítají i Poláci a Rusové, nemálo mně udivilo, že je to i problém Norů, Dánů a Švédů. Na řeckých ostrovech jsou to ti kolísající a zvracející turisté. Proč? Nevím.8-o

0/0
28.11.2006 18:34

Monstrum Anonymič Anonymov

No jo nikdo s ní nešrouboval ....

:-P

0/0
27.11.2006 23:29

tydýt

Hmmmmm

90% účastníků diskuze = paranoiní xenofobie. Je třeba se léčit. :-( 

0/0
27.11.2006 22:12

rebbe

S kým se nám družení daří?

Myslím si také, že Ukrajinci, kteří v Čechách pracují, nedělají žádné problémy, jsou to lidé, jako my. Pro křesťany  je každá křesťanská země domovem. Ne že bych české křestˇany chtěl nějak dávat do souvislosti s církvemi, u nás je spíše v lidech ta křesťanská morálka než to svíčkování.

Nekonfliktní jsou také  buddhisté a jejich obměny, jako třeba hinduisté. Jak se agresivní náboženství projevuje ve spolužití, zažijeme, až nás objeví muslimové. Ne všichni, ale značná část jich si dělá nároky na světovládu a bude nás chtít předělat,  jako to kdysi bez úspěchu zkoušel jakýsi Koniáš.

Ukrajinci by se u nás měli cítit jako doma, Užhorod býval městem v Česko-Slovensku a Rusíni byli uznávaný etnik republiky.

0/0
27.11.2006 20:50

FrantaKibyc

Re: S kým se nám družení daří?

No jestli furt chlastáš, mlátíš svou ženu, sem tam znásilníš sousedku a nemáš základní hygienické návyky, tak se u tebe přistěhovalci z Východu skutečně mohou cítit jako doma. A to, že jakýmsi nedopatřením byl Užhorod celých 20 let s námi v jednoum státě, neznamená, že jeho obyvatelé mají byť jen podobnou kulturu.

0/0
28.11.2006 0:33

Nubiola

Re: Re: S kým se nám družení daří?

Chces rict co vsechny kdo je z vychodu jenom chlastaji< znasilnuji sve sousedky a mlati  sve manzelky?A chces mne rict co cese ne chlastaji ne znasilnuji a ne mlati sve manzelky. Ty fakt, ubohy...............Rv(Y).

0/0
28.11.2006 2:58

FrantaKibyc

Re: Re: Re: S kým se nám družení daří?

Neříkám že všichni, ale bohužel policejní statistiky jsou celkem jednoznačné, bez přistěhovalců z Východu by byla pouliční kriminalita nebo počet  znásilnění v Praze asi poloviční, což mluví za vše. Doma si  dělejte, co chcete, ale tady byste se měli chovat jako na návštěvě. A pokud to neumíte, tak alou domů.

0/0
28.11.2006 8:06

Nubiola

Re: Re: Re: Re: S kým se nám družení daří?

Tak pochopil te spravne> cese chlastaji, znasilnuji, mlati sve manzelky proto ze  v Cesku moc pristehovalcu z vychodu ktere ne maji  zakladni hygienicky navyky.

0/0
29.11.2006 3:31

FrantaKibyc

Re: Re: Re: Re: Re: S kým se nám družení daří?

Já vím, že jen nechceš rozumět. Ale bez ohledu na nějakou politickou koreknost je smutný fakt, že nebýt tvých spolubčanů, tak tisíce mých spoluobčanů mohly být ušetřeny otřesných zážitků od "obyčejné" loupeže na ulici, vykradeného bytu po tuberu chycenou v MHD, znásilnění, zmrzačení a dokonce mnozí mohli ještě žít. Trošku vysoká cena za "družení".

0/0
29.11.2006 7:56

Nubiola

Re: Re: Re: Re: Re: Re: S kým se nám družení daří?

Bohuzel Ukrajinci neni moji spoluobcane. Ziji v USA a v Cesku pracoval 5 roku pred tim pracoval v Rusku i casto byval na Ukrajine. A co te na to muzu rict. Mam zkousenosti z dvou statu.Muzu porovnavat Cesko ,Rusko A Ukrajinu. Mohl by to tady rozepsat ale ne chci. A rikam te mas uplne mylni predstavy.

0/0
30.11.2006 1:54

vymrzovac

málo se druží,protože musej makat......

.....oni se totiž češi méně druží i mezi sebou.mají dost svých starostí aby uživili rodiny.u nás v ulici se to druží v létě u pifka pod vořechem nebo u krbíku,když je tam nějaký žrádlo.nebo se jezdí na jedno na kole "někam".přes zimu je každej zalezlej doma,do hospody se skoro nechodí,tam se druží pár důchodců,co doma s bábou nevydržej. v hospodě je pívo o polovinu dražší než hlaváč,navíc je tam zima.

za mlada se v ulici znali všichni, dneska bych musel přemejšlet jak se jmenujou sousedi přes dva baráky

0/0
27.11.2006 20:35

erben3

Re: málo se druží,protože musej makat......

To seš dobrej. Já musím přemýšlet, jak se jmenujou sousedi v baráku o dvě patra výš. Protože je zkrátka až tak  často nevídám. A to už tam bydlím před tři roky :-)

0/0
28.11.2006 9:22

kraxna

Huh, kde je cenzor ?

Pokud by se v této diskusi nahradilo každé slovo "Ukrajinec" slovem "Rom" či ekvivalentem,už je dávno po diskusi....;-)

0/0
27.11.2006 19:59

Sig P 229

Slábne to

Možná to tak nevypadá, ale proud Ukrajinců do ČR silně slábne. Zedník dostane plat 500 $ i v Kyjevě a má to bez problémů s vízem a mafií. Jezdí sem hlavně z Podk. Rusi a to spíš z tradice.:-/

0/0
27.11.2006 18:55

Yaroukh

Ukrajinci?

Nemam s tim problem.

0/0
27.11.2006 12:33

Eve3

Re: Ukrajinci?

Ja taky ne... nevadi mi zadny cizinec, pokud dodrzuje zakon a chova se slusne...

Kamaradum stavela dum staveni firma, ktera zamestnavala i Ukrajince a podle nich se ukrajinsti zednici chovali mnohem profesionalneji a slusneji nez ti cesti...

0/0
27.11.2006 19:11

Si0

Špatny nadpis.

Mělo být: Ukrajinka si povzdechla, že s s ní Češi málo druží.

0/0
27.11.2006 11:14

dukeprvni

Češi se málo druží, povzdechla si u oběda Ukrajinka

8-ojak se mohou druzit, kdyz se navzajem mezi sebou nesnesou?Rv:-P;-D

0/0
27.11.2006 11:05

Simi4Simi

jojo to je pravda ...na diskotece je nejvic Ukrajinek

a nedelaji fory se s nekym vyspat. druzbu maji v krvi. R^

0/0
27.11.2006 10:53

Sig P 229

Re: jojo to je pravda ...na diskotece je nejvic Ukrajinek

:-)R^;-);-P

0/0
27.11.2006 18:53

V2kt0r

Turkovi pozvali Oleksiyenkovi...

...oni Oleksiyenkovi nekoho nekam pozvali nejakemu Turkovi? Nebo Turkovi nekoho nekam nejakemu panu Oleksiyenkovi? A nebo tady jen nekdo zase neumi "y"?

0/0
27.11.2006 10:09

jazzomil

Názor

I na můj vkus je tu rusky mluvících lidí hodně a stále jich přibývá.V Praze je na každém kroku slyšet ruština a to mi vadí.Mně sice tihle Ukrajinci a další bývalí sověti nic neudělali,ale sympatičtí a milí mi rozhodně  nejsou.Jejich rozpínavost ale není jen problémem Česka.Už i v Německu jich je víc a víc a Němcům to taky začíná vadit..Družit a přátelit se mám potřebu jen s velmi málo lidmi a žádný z bývalývch sovětů mezi nimi není.

0/0
27.11.2006 10:06

36903690

Re: Názor

SprávněR^

0/0
27.11.2006 10:09

čombák

Re: Názor

Nikdo Tě k tomu družení nenutí nebo ano?8-o

Já bych se docela rád družil s tou vysokoškolačkou ...!R^:-D

0/0
27.11.2006 10:24

jazzomil

Re: Re: Názor

Nikdo ti družení s vysokoškolačkou nezakazuje,nabo snad ano?8-o Klidně se druž,když máš potřebu.Já ji nemám.

0/0
27.11.2006 10:32

XXXSize

Re: Názor

Naprosto souhlasím, taky mi dříve nevadili, ale např. podavači zboží v marketech v Praze už jsou dneska jen slováci, rusové nebo ukrajinci. Je jich už tady moc. ;-€ Ať si táhnou do Karlových Varů. ;-)

0/0
27.11.2006 10:27

Cosmoskaaa

Re: Re: Názor

tak si tam sedni ty :) a makej 10 hodin na zivotni minimum, nebo tam posli nekoho z rodiny...v hypermarketu budou nadseny :)

Je to to stejny jako cesi v anglii a americe, taky jsou tam povazovany za povl a co si asi mysli o ceskych romech objizdejici EU, podle toho, kolik tam davaj na socialnicha davkach?

0/0
27.11.2006 16:17

Yaroukh

Re: Re: Re: Názor

to je přesný!

0/0
27.11.2006 18:26

Péťa.

Re: Re: Názor

Co je to podavač zboží? To jako když na něco v obchodě nedosáhnu, on mi to podá? V naší osmdesátitisícové vesnici je asi nemáme. :-)

0/0
28.11.2006 11:10

Heralik2

Re: Názor

Ale notak... pořád jsou mi milejší Ukrajinci než přibývající arabská komunita. Ukrajinci, Rusáci  a další .. se normálně přizpůsobují prostředí, nevyžadují nějaké zvláštní ohledy a jednání a valná většina je ráda, že se dostala z té bídy u nich. A jejich děti jsou tak trochu jako vietnamské, většinou se uči lépe než jejich vrstevníci, ne proto, že by byli chytřejší, ale proto, že jejich rodiče je k tomu nutí a tvrdě na to dohlížejí...

0/0
27.11.2006 10:43

Jean-Jacques

Re: Re: Názor

Nevím, jak je to na malých městech a na vsi, ale v Praze je stav dost děsivý. Tady se zejména Rusové chovají jako by jim to tu patřilo. Skutečně žádné ohledy nevyžadují, protože jsou sami tak bezohlední, že obsah pojmu ohled je jim zřejmě zcela neznámý. Je mi líto spíše těch výjimek, které se snaží se svým okolím sžít, ale jejich neurvale se chovající krajani jim dělají jen medvědí službu.

0/0
27.11.2006 11:34

Two-by-four

Re: Re: Re: Názor

Mezi Rusaky a Ukrajinci je podstatny rozdil.  Zda se mi, ze si to tu mnozi diskutujici neuvedomuji. mi vesmes nevadi.

0/0
27.11.2006 13:08

čombák

Re: Re: Názor

je to sice výjimečně8-o:-/, ale naprosto s Tebou souhlasím ...R^!:-)

0/0
27.11.2006 11:35

aquaterra

Re: Re: Názor

S tím družením bychom měli být opatrní, četla jsem, že značný počet Ukrajinců má AIDS. Nepamatuju si přesná čísla, ale procentuálně to bylo děsivé množství.:-(

0/0
27.11.2006 12:50

Tutankamon

Re: Re: Re: Názor

8-o8-o8-o

Paneboze, radsi uz necti.

A hlavne ze zadnyho Ukrajince ani nedotykej. Vis ze se to prenasi dotekem. :-D:-D:-D

0/0
27.11.2006 17:39

aquaterra

Re: Re: Re: Re: Názor

Ono je lepší preventivně číst a přemýšlet, i když to trochu bolí, než pozdě bycha honit... Většina nakažených je dnes z oblastí bývalého Sov. svazu. :-)

0/0
27.11.2006 19:01

Nubiola

Re: Re: Re: Názor

aquaterra-mas AIDS nebo fobii? Nebo nic jineho ne znas? ;-D

0/0
28.11.2006 3:06

XXXSize

Re: Názor

Naprosto souhlasím, taky mi dříve nevadili, ale např. podavači zboží v marketech v Praze už jsou dneska jen slováci, rusové nebo ukrajinci. Je jich už tady moc. ;-€ Ať si táhnou do Karlových Varů. ;-)

0/0
27.11.2006 12:43

erben3

Re: Re: Názor

Proboha a proč zrovna do Karlových Varů? Proč ne do svých domovských zemí? I když je fakt, že pokud se chovají slušně, tak mi tu zase tak nevadí.

0/0
28.11.2006 9:27

36903690

Já považuji nás Čechy za dost družný národ.

Je fakt, že se nedružíme zrovna moc s Ukrajincama a taky s Rusákama. Tak to asi zůstane ještě delší dobu.

0/0
27.11.2006 10:00

Chinkeee

Re: Já považuji nás Čechy za dost družný národ.

Když budu mluvit za sebe, tak já se teda radši radši budu družit z Ukrajincema, než z pepikama. Byl jsem tam v září a takovou ochotu a pohostinství (i když mají velký kulový) nelze srovnávat s čechy. Podotýkám, cestoval jsem především po zakarpatí... Lidi tam jsou pořád spjati z přírodou a navzájem si pomáhají. Naše konzumní společnost si už asi myslí, že jsme něco víc, než ten póvl z Ukrajiny. Jo a nakonec, tak hezkejch, přirozenejch holek na jednom km čtverečním tady opravdu nemáme. Když nevěstu tak jedině z Ukrajiny ;)

0/0
27.11.2006 11:01

HTB

Re: Re: Já považuji nás Čechy za dost družný národ.

Souhlas R^

0/0
27.11.2006 12:41

Yaroukh

Re: Re: Já považuji nás Čechy za dost družný národ.

muhahaaa, kysele hrozny :-D

0/0
27.11.2006 18:27

los-cabanos1

myslim

ze my jsme takove prasivky  vuci cizincum ,Kdo pracoval za hranicemi tak to muze lip posoudit .Nahodou ukrajinci jsou vzdelani,slusni a  neboji se pracovat.

0/0
27.11.2006 9:27

aquaterra

Re: myslim

A hodně z nich je i HIV pozitivní.

0/0
27.11.2006 12:53

iuos

hmm

proč bych se měl hned s každým kamarádit a dávat do řeči?

0/0
27.11.2006 9:17





Najdete na iDNES.cz