- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dáte třeba do jednoho týmu premiantku Aničku a věčného potížistu Láďu. Ona by si s ním normálně ani nepodala ruku.
Takhle ale musí spolupracovat. Zatímco on žasne nad jejími znalostmi,
ji zase zaskočí, jak umí za tým prosadit svůj názor," vysvětluje
ředitel.
Skvely. Takze Anicka vlastne za ucitele vyucuje Ladu a ztraci svuj cas.
to je padlý na hlavu..... určí (resp. povolí) školám samostatné výukové programy, a na druhou stranu potom zavedou celostátní maturity - a sme tam kde sme byli :-((
Problém všech těch učených hlav je v tom, že předpokládají u žáků podobný způsob myšlení jako u dospělých. A tak přemýšlejí a vymýšlejí blbiny, jsou za ně odměňováni a také proto připomínky učitelů z "terénu" vůbec neberou v potaz. Většině z nás je přece jasné, že nejprve musím nějaké vědomosti a znalosti vstřebat třeba i biflováním a pak je teprve mohu různě propojovat, z nich vyvozovat a dělat závěry. Je sice pěkné, že si všechno mohu najít GOOGLU, ale jak zjistím, bez potřebných vědomostí třeba i z historie, jestli tam nejsou nějaké nesmysly nebo nacistické a komunistické bláboly šikovně mi předkládané k uvěření?
A hlavně tam najdeš zaručeně autorizované informace,že? Hele,řek ti někdo,že nějaké stránky si může udělat naprosto kdokoliv,takže je to místy tak trošku "bez záruky"?Že ne? No vidíš,vystup z omylu,že vše najdeš na netu a že vše co tam najdeš je naprostá pravda. Já jen,že o tom cosi vím,o té odbornosti v určité profesi,tak proto...
bez znalosti faktu se studium neobejde.A v detskem veku je mozek jako houba schopna nasat obrovske mnozstvi informaci, takze je potreba toho vyuzit, protoze tato schopnost se s vekem oslabuje a to tim vice cim mene je vyuzivana. Zaroven je ale samozrejmou ulohou pedagoga davat tem ruznym informacim logickou souislost a predevsim vest zaky a studenty k tomu, aby tuto logickou souvislost sami neustale hledali a hlavne porovnavali to co se dozvi ve skole se svoji kazdodenni zkusenosti a informacemi z jinychzdroju. To ale hodne zavisi take na tom co je tomu diteti dano geneticky a predevsim jak stimulujici a napomocne je mu v tomto smeru domaci prostredi.
Ceske skolstvi bylo lepsi (deti vedely vic) nez jinde. Nicmene souhlasim s tim, ze v dnesni dobe je trochu zbytecne se biflovat veci jako Dejepis. Ten jsem vzdycky nenavidel, protoze slo jen o to si zapamatovat spravny letopocty. Proboha nac? Bud mi k tomu poslouzi nejaka knizka nebo internet. Staci kdyz nauci decka spravne hledat v googlu. Problem je, ze to casto neumi ani dospeli...
ze to co cte nenapsalo (resp. neopsalo) stejny tele jako je ono samo? O tomhle neco vim, protoze z Googlu si samozrejme stahuje referaty i moje dcera a a kdyz mi dava precist ty dezinformace (predpokladam ze nechtene a dane neznalosti) co tam zavesili jeji vrstevnici, tak nevim, zda se mam tem konskym vycucucm z vycucu smat nebo plakat
Dodám pouze letmé prohlášení kolegyně z porady."Ptala jsem se doma dcery, kolik je 5+3 a sdělila mi, že si musí skočit pro knoflíky:-((
že si tu někdo plete základní školu s doktorandským studiem.
Základní škola byla a bude prostě dril. Vyjmenovaná slova prostě neodvodíte ani za pět hodin navíc.
A pokud máte během střední školy probrat fyziku do roku cca 1930, tak tam moc času na diskuze taky nemáte.
ze nema cenu se ucit fakta ale premyslet jsou zalostny ulet. Prostou logikou bez znalosti faktu jsem schopen odvodit v podstate cokoliv. A ta teze ze by na to mely deti(zaci, studenti) prijit samy jsou taky neuveritelne pokrokovy. Navrhuji dat detem ve skolce do ruky pestni klin a at si ten vyvoj projdou step by spet bez navodu. BTW Co takhle tu teorii aplikovat na autoskolu. zadny biflovani znacek a predpisu - dejte mu klicky, autak a pustte ho do provozu
Jo, ten příklad s autoškolou je super!
Já jsem sice také z techniky, ale kdysi jsem chodil s medičkou. Tak vím, že celá medicína je postavená na biflování všeho co v těle máme.
VŠ nejsou postavené na biflování. Když jsem před 12 lety dělal přijímačky na VŠ, ani u jedněch by mně nepomohly nabiflované znalosti (znalost Pythagorovy věty nepovažuju za biflování). Jenže já nedělal přijímačky na školu pochybného typu, jako jsou různé filosofie, ale na školy technického typu :-)
Děti by si měly mít možnost vybrat. Pokud má někdo talent na jazyky, potřebuje se nabiflovat slovíčka. Pokud na exaktní vědy, je třeba jiný přístup. Pokud na umění, OK, ale ne na umění typu ho*no v Národní galerii :-) Jen nevím, jak to nadání účinně odhalit na základce, já se pro svůj obor rozhodnul až na gymplu - mimo jiné proto, že do té doby onen obor skoro neexistovat (IT) ;-)