Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výpadek odpojil od elektřiny miliony Evropanů

Prudký pád teploty, nebo přetížení elektrické sítě zapříčinily v sobotu dvě hodiny před půlnocí rozsáhlý výpadek v dodávkách elektřiny ve velkých oblastech Francie, Itálie, Německa, Belgie a Španělska. Problémy přetrvávaly na řadě míst až do nedělního rána.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jirka-Praha

:)

German electricity company E.ON has confirmed it was to blame for the blackout that left swathes of western Europe without power at the weekend.

E.ON said its grid had overloaded after it switched off an electricity line over the river Ems to allow a cruise ship to safely pass through.

0/0
6.11.2006 11:52

Pan Navratil

jondr

Takže podle vás je na výstupu z turbíny 30°C? No nevim nevim.

0/0
6.11.2006 11:46

Enik2

Už jste viděli?

http://www2.ceps.cz/grafonline/popup.aspx Jen by mě zajímalo jestli je to chyba v měření nebo realita. 5GW je docela bomba!!!

0/0
6.11.2006 10:34

kaprman

Re: Už jste viděli?

Jsem si toho take vsiml. To je, jako kdyby se na chvili na nas pripojilo cele Rakousko. Videl bych to spise na chybu, ale u nas je mozne vsechno.

0/0
6.11.2006 18:52

baronfonlempl

Úplní debilové, tedy "vyspěví" Evropané a zejména debilní USA dobytek si mohou nechat o naší rozvodné soustavě pouze snít.

Děkuji.

0/0
6.11.2006 1:56

pancho10

Re: Úplní debilové, tedy "vyspěví" Evropané a zejména debilní USA dobytek si mohou nechat o naší rozvodné soustavě pouze snít.

Co sis šlehl demente v noci?Tolik nenávisti a ubohosti to se vidí jen u primitivů.Rv

0/0
6.11.2006 8:53

baronfonlempl

Váření a milí debilové.

český systém je ve světě spřímo geniálí. Ostatní jsou více či méně pozadu. Například USA dobytek je úplně v prdeli.

0/0
6.11.2006 1:44

Jan.Emil

Prosím vysvětlit.

Já odborník nejsem a tak se zeptám.

Jaký vliv má na kolaps energetické sítě průjezd křižníku?

viz úryvek z článku: "že další z příčin mohlo být i vypnutí vysokonapěťového vedení kvůli průjezdu norského křižníku po Emži půl hodiny před zkolabováním části evropské sítě."

0/0
5.11.2006 16:40

________________________________

Re: Prosím vysvětlit.

Jak by se hezky učil zeměpis, kdyby se řeky do sebe vlévaly systematicky, že: Mže - Emže - Temže.

0/0
5.11.2006 21:38

Praotec

Re: Prosím vysvětlit.

Ehmmmm..emzeeee..temzeeee...uz od Tisove se tahne ten socialismus EU kosmopolitni a bude to zahuba Evropskeho souziti....proste ta mozkova kura to nevezme;-D;-D;-D;-D

0/0
5.11.2006 23:45

NORDMAN

"Norwegian Pearl"

Neslo o norsky kriznik (Kreuzer), ale o luxusni vyletni lod (Kreuzfahrtschiff). Byla postavena v lodenici Meyer v severnim Nemecku (Papenburg) a do more pluje pres reku Ems (Emzi). Pri vypluti vetsich lodi z lodenice Meyer energeticky koncern Eon Netz AG vypina dve elektricka vedeni s vysokym napetim, ktera vedou pres reku. Jde o rutinni postup. V sobotu toto vypnuti vyvolalo jeste z neznamych duvodu retezovou reakci.  

0/0
6.11.2006 4:54

NORDMAN

Re: "Norwegian Pearl"

Maly slovnicek nemecko-cesky:

1) "jev známý jako dominový efekt" je cesky "retezova reakce", tez nemecky "Kettenreaktion"

2) "Kreuzfahrt" je z historickeho pohledu krizova cesta / krizacka vyprava, v dnesni dobe se tim oznacuje turisticka cesta luxusni lodi s ubytovanim, pri ktere lod krizuje na mori mezi pristavy. Informace o "Kreuzfahrtschiff Norwegian Pearl" najdete na http://www.kreuzfahrt-w.de/schiff/527/norwegian-pearl.html

Kvuli problemum s elektrickou siti lod nevyplula a dalsi pokus se bude konat pravdepodobne dnes vecer v 20h.

0/0
6.11.2006 5:50

petrucciani

Výpadek odpojil od elektřiny miliony Evropanů

To u nas k vypadkum dochazi jen v lete, kdyz Temelin konecne jede na plny vykon a lide si zapnou klimatizaci.;-)

0/0
5.11.2006 14:52

War13

Tento problem

Jinak jak psal přispěvek niže nejde o problem elektřiny ale o přenosovou soustavu. jak na potvoru na tychle poruchy nejhuře reaguji jaderne elektrarny kterym když daš signal Stop ( při poklesu frekvence ) tak jsi divak dalši den...

Jinak jsem pro posilovani ES v ČR. myslim že naše soustava je naddimenzovana na 10 roku dopředu ale diky transferum Polsko - Rakousko se dostava na hranu

0/0
5.11.2006 14:28

Konstrukter

Re: Tento problem

Hmm, tak jak to píšete, to vypadá že každé odstavení jaderné elektrárny je takové velké dobrodružství. Dáš signál stop a čekáš co se stane...;-D

Jinak to myslím, nemá moc souvislost, protože při takovýchto poruchách sice může dojít k odpojení bloku, ale to neznamená, že musí dojít také k odstavení reaktoru...

0/0
5.11.2006 15:36

War13

Re: Re: Tento problem

ha tak to vy jste taky odbornik :-D

k odstaveni dojde protože by se utrhnul generator ( bez zatěže je jako ciklista bez řetězu )

odstaveni samozdřejmně ( automaticke ) trva chvíli ale jsou to obrovske teplotní razy. dělaji se kontroly poškozeni a nechva se vychladnout... opravdu to neni takova sranda jak to vypada...

0/0
5.11.2006 16:43

mamenec

nejde o nedostatek elektřiny

přečetl jsem pouze část diskuze a taknevím, jestli to zde už někdo neřekl dřív, ale nejde o množství el. energie. Jedná se o nedostatečné kapacity přenosu energie. Zjednodušeně řečeno, protéká příliš velký odběr slabým drátem.

 P.S. A nejedná se o sex ;-)

0/0
5.11.2006 14:04

Tutti

Mno zda se pravdepodobne ze za to muzou nemci

Presneji nemecka ekologicka politika.

Ta jejich banda vetrniku na severu predstavuje znacny napor na rozvodnou sit nejen jejich, ale i sousednich statu.

Sousedni staty by se meli domluvit a vysvetlit nemcum, ze jestli tu svou politiku nezmenej, tak je pri pristim problemu odpoji at si svoje prusery resi sami (jen nevim jestli je to technicky rozumne realizovatelne)

0/0
5.11.2006 12:42

EWCZ+

Re: Mno zda se pravdepodobne ze za to muzou nemci

Ano, meli bychom si toto uvedomit, obzvlast kdyz se zacne mluvit o privatizaci CEZu. Pak bychom uz zcela ztratili kontrolu nad energetikou. Kdopak o ni mluvi nejvic? No nasi zeleni... berte to tak, ze zelene vymysly jsou jen ideologicka zasterka k zdrazovani energii a prudeni obyvatel.

0/0
5.11.2006 17:30

War13

Stavba dalšího jadra

založim nove vlakno už se to moc rozrostolo

1) oki dobra za cca 20 roku co se to dostavi bude špička dodatečna aby pohltila 3 jaderku

kdo bude držet zalohu při jejim vypadku ? Tepelna ? vodni ? větrniky to nebudou...

0/0
5.11.2006 12:21

Konstrukter

Re: Stavba dalšího jadra

Tepelná + vodní, tak jak to je teď.

0/0
5.11.2006 12:27

pancho10

Re: Re: Stavba dalšího jadra

To je je blbost.Atom nám na nějakých 80 let vydrží.Alternativní zdroje jsou jen kecy idiotů a politiků.Dále to vydím na termonukleární fůzi.

0/0
5.11.2006 12:35

Konstrukter

Re: Re: Re: Stavba dalšího jadra

?

0/0
5.11.2006 12:39

Delfínek

Re: Re: Re: Stavba dalšího jadra

On patrne psal odpoved na formu zalohovani jaderek.

0/0
5.11.2006 12:39

Delfínek

Re: Stavba dalšího jadra

Opravdu doporucuji web proatom.cz kde je rozebrano to na co se ptas.

Zalohovani se provadi nasazenim  precerpavacek (Dalesice a Dlouhe Strane dokazi po dobu cca 8hodin nahradit vykon 1GW bloku), dale plynovek a rezervou vykonu na uhelkach. V posledni rade je moznost vyuziti "havarijni" zahranicni vypomoci.

Tech planovanych 6GW jaderek uz by mohlo bezet non-stop i dnes.

0/0
5.11.2006 12:33

War13

Re: Re: Stavba dalšího jadra

a vidiš kolik elektraren musi byt "v pohotovosti" dneska... mysliš že když bude vice jaderek bude situace stejna ? ja myslim že se zase bude muset zvednout zaloha... nejsem proti jaderkam ale jsem proti slepemu jadru. za stavbou jaderne elektrarny je spousta něci ktere se musi dořešit.

0/0
5.11.2006 14:24

jondr

Nečetl

jsem diskusi, vysvětloval tu někdo větu "Agentura AP zase připomíná, že asi 80 procent francouzské elektřiny pochází z jádra a není tedy vyloučeno, že problémy by mohly spočívat v této oblasti."?To snad je naprostá pýčovyna?

0/0
5.11.2006 12:17

pancho10

Re: Nečetl

No já jsem tuhle hovadinu ignoroval bo jsem si myslel že autor udělal chybu nebo byl nalitej.Kdyby to napsali pro obyčejné lidi laicky:prudký pokles teploty vzpůsobil přetížení mezinárodní energetické sítě v EU.Jelikož lidi a firmy začali topit.Francouzká sít která je z 75% založena na jádře nebyla schopna reagovat a tak se jim poskytla pomoc z Německa a ostatních zemí.Ale spotřeba byla tak enormní že automatické ochrany začali odpínat dodávky páč každý stát hájí hlavně svoji poptávku.A je jasné i dementům.

0/0
5.11.2006 12:25

jondr

Re: Re: Nečetl

R^Díky za vysvětlení i zařazení do skupiny obyvatel.;-D

0/0
5.11.2006 12:37

Jircalius

Re: Re: Re: Nečetl

Já to taky nepochopil :))

0/0
5.11.2006 13:35

War13

War

Hodně se zde mluvi o jaderných elektrárnách ja ale nemužu souhlasit s jejich stavbou protože je to trchu slepe řešeni

1) jaderna elektrarna musi jet nonstop. jak ve špuičku, tak i v noci. - jsem proti stavbě dalších dlouhých strani takže by čez musel změnit politiku nočni energie

2) jaderna elektrárna se stavi strašně dlouho.

jsem spíše pro stavbu tepelných elektráren ( dodavaji teplo i elektřinu ) ktere by spalovali řepku nebo jine suroviny od těžce zadotovanych zemědělcu....

Myslim že každe z těchto řešeni ma svoje + a - ale nezavrhujte ani jedno z nich... Elektrarny do zakladni oblasti by měli byt jaderne a do pološpičkové zase tepelne. změna poměru ( jadro v pološpičkove ) vam uděla akorat tak neplechu

0/0
5.11.2006 11:42

regazzi

Re: War

Nesmysl. Uz takhle je exhalaci dost, proc stavet dalsi tepelne ??? Je to krok zpatky. Budoucnost je jednoznacne v jaderne energii.R^

0/0
5.11.2006 11:52

War13

Re: Re: War

1) to je pravě ten chybny nazor. znam člověka co děla v tepelne elektrarně. vypouštějí čistčí vzduch než ktery nasavaji... proč ? protože maji elnu.(elektrarna) ve městě kde je spousta kamionu takže na exhalace zapomen odsiřeni atd je dneska na vysoke urovni.

2) ještě jednou JADRO pracujici ve špičce nejde provozovat !!! reakční doba jaderky je 24 hodin !!! navic se jaderka provozuje jenom na 100% ! elny. musi mit zalohu a tu mužou udělat vodni ( dalešice, dlouhe straně ) a tepelne !

tohle je jenom slepy nazor. problem ma hlubší charakter

Duklovany = Dalešice, Temelin = Dlouhe stráně

ktery kopec uřizneme zitra ? kterou oblast zatopíme ? ten problem je hlubšího charakteru ja se nebranim jadru ale najdete na tohle odpoved a ne jadko ! jadro ! jadro !

0/0
5.11.2006 11:57

Konstrukter

Re: Re: Re: War

"vypouštějí čistčí vzduch než ktery nasavaji"

To jako myslíš vážně??? Kamarád ti to určitě povídal v hospodě po pátém pivě a oba jste se při tom srdečně smáli...

0/0
5.11.2006 12:09

War13

Re: Re: Re: Re: War

neni to od piva a je to tak ber to jako fakt. neřikam že kdyby ta elna byla v poli že by neznečištovala ale takhle to prostě je...

0/0
5.11.2006 12:13

Konstrukter

Re: Re: Re: Re: Re: War

Ne tohle skutečně jako fakt brát nebudu. Tepelná elektrárna nefunguje jako čistička vzduchu...

0/0
5.11.2006 12:26

Pan Navratil

.

Tak samozřejmě CO2 neubere, ale může dojít k další oxidaci Nox, sox se chytne na odsíření. Nevím, nevím. Každopádně spalovací motor s dobrým řízením, živený z výfuku starého dvoutaktu, dokáže to dvoutaktní svinstvo přepálit na jakž takž slušné emise.

0/0
6.11.2006 10:52

Delfínek

Re: Re: Re: War

Odsireni u biomasy?

0/0
5.11.2006 12:13

War13

Re: Re: Re: Re: War

tam se snad už neděla ne ? tak hluboko nevidim ted mluvim od Ostravskem černem uhlí...

0/0
5.11.2006 12:18

poiuz

Re: Re: Re: Re: Re: War

Kdyby bylo všechno uhlí tak kvalitní jako to ostravské, pak by odsíření nebylo třeba...

0/0
5.11.2006 12:36

Delfínek

Re: War

bod 1) nevidim nevyhodu

bod 2) nepodstatne na vyrobu elektriny

Jaderka je vpodstate take "tepelna" elektrarna. Klidne muze dodavat teplo do domacnosti. Jinak se ukazalo loni kdyz CEZ zacal v uhelkach slalovat i drevenou stepku tak klekl cely obchod se stepkou, protoze ji CEZ vsechnu vykoupil. Cena sla nekolikanasobne nahoru.

Jinak nejaka cisla by nezaskodila o tvem reseni.

0/0
5.11.2006 11:55

War13

Re: Re: War

1) nevidiš nevyhodu ? mrkni na čeps Temelin 2000GW duklovany 2000GW = 4TW non stop vyroby el energie. fajn v zimě je špička 6TW to se vlezem ale v letě se bližime 4TW v noci i meně pamatuju leta kdy museli odpojit jaderky. Zakladni oblast neni tak velka aby se tam vlezla dalši jaderka... ne dnes...

0/0
5.11.2006 12:00

Konstrukter

Re: Re: Re: War

Máš trochu zmatek v těch giga a tera...

0/0
5.11.2006 12:07

War13

Re: Re: Re: Re: War

jo jo diky ted jsem si všiml... to bych tomu dal :o)

0/0
5.11.2006 12:08

War13

Re: Re: Re: War

a do haje udělal jsem z  sebe blbce podělal jsem jednotky...

samozdřejmně 4GW = 2000MW + 1960MW

0/0
5.11.2006 12:07

Delfínek

Re: Re: Re: War

JETE a JEDU maji vykon po 2GW - ne TW. Koukni na ten CEPS a zjistis, ze ani v noci nejde vyroba(spotreba) pod 7GW. V zime se dostava spicka az na 11GW. Doporucuji jeste navstivit stranky ERU, kde je vypsana min a max spotreba v roce.

0/0
5.11.2006 12:11

War13

Re: Re: Re: Re: War

ano takže postavime jderku aby jela v zimě ?...

oki dejme tomu přiznam že když se dostavi jaderka bude špička natolik silna aby mohla jet na 100% nonstop... ko ale bude držet energetickou rezervu ?

0/0
5.11.2006 12:17

Delfínek

Re: Re: Re: Re: Re: War

Patrne si neuvedomujes ze mezi 2015-2020 doslouzi 5GW uhelek a ze spotreba stoupa rocne o cca 3%

ale ted moc nechapu tento (tvuj) prispevek

0/0
5.11.2006 12:24

jondr

Re: War

vytápění z jakékoliv elektrárny je neekologický luxus

0/0
5.11.2006 12:16

Konstrukter

Re: Re: War

Právě naopak. Místo aby se to teplo pouštělo pánubohu do oken (chladící věže), tak je mnohem ekologičtější toto "odpadní" teplo využít na vytápění.

0/0
5.11.2006 12:31





Najdete na iDNES.cz