Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sněmovna odmítla měnit bodový systém

ODS ve Sněmovně neuspěla s návrhem na změnu bodového systému. Ten platí na českých silnicích od července. Výhrady k návrhu měli poslanci téměř všech ostatních stran. Návrh vrátili jeho autorům k přepracování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dislektik-idnes si na mě zasedla

vysvětlujte blbcům že jsou blbci

0/0
26.10.2006 18:02

killy

"Zůstane navždy skutečností, že miliony řidičů....

...na základě tohoto zákona začaly jezdit opatrněji, začaly o svém chování na silnicích přemýšlet" , řekl pan poslanec Kala >>> A tak:  Vůz spadl do strže ; Odhozené auto srazilo ženu na zastávce ; Letící pivo zranilo řidičku ; Dva mrtví motorkáři, dva těžce zranění ; Chlapec zemřel pod koly auta, řidič byl opilý ; Srážka si vyžádala pět zraněných ; Řidička nedala přednost autobusu, její syn zemřel ; Cyklista nepřežil střet s kamiónem ; Mladý řidič Fiatu Regata jel nejspíš moc rychle a narazil ...... ti všichni řidiči se přece v podstatě provinili už i proti původnímu zákonu! Ten nový na tom nic nemění...  Nebo snad 50 v obci a  90 mimo a přednost v jízdě atd. dřív nebylo? Nad čím se pan Kala rozplýval?

0/0
25.10.2006 13:16

Pan Navratil

.

Pravděpodobně sám nad sebou.

0/0
26.10.2006 9:29

Templ

Ať se jdou bodnout...

zraněného cyklistu by měli na místě zastřelit...

0/0
25.10.2006 9:38

Pan Navratil

No,

socialisté holt neumí připustit, že schválili paskvil.

Na druhou stranu: telefonování (resp. držení přístroje v ruce) je nebezpečné. Nesvícení je rovněž nebezpečné, nicméně si dokážu představit pokutu bez bodů, protože člověk může zapomenout. Já mám například vůz od automobilky, která automatické svícení používá již desítky let, a když přesednu do libovolného konzervového vozu VW, tak na to musím hoodně myslet (jsou to cizí auta, takže mi neříkejte, že mám něco domontovat). Parkování na invalidech je nestoudnost, předpokládám však, že odtažení vozidla by mělo dostatečný účinek (zdržení pana spěchatele).

Jinak lidé jezdí různě. Dnes jsem se šel zeptat řidiče zánovního vozu z Mnichova, tuším 745, jestli ví, že mu nefunguje zadní levý blinkr, protože mě dvakrát za sebou (!) najel do pruhu. No, vyskočila opička nagelovaná cca 22, začala sprostě nadávat, přičemž sliny létaly vzduchem do značné vzdálenosti - raději jsem zapadl, ještě bych ho více rozčílil a on by pak někde naboural.

0/0
25.10.2006 9:31

Michail_Strogov

Re: No,

Já pořád nevim co každýmu vadí na telefonování ?? Je zajímyvý že zapálit a kouřit cigáro se smí a telefonovat ne. Když má někdo automat, tak tu ruku nepotřebuje a kecy o rozptylování vůbec neberu. To bysme mohli taky zakázat mít puštěný rádia a mluvit za jízdy.

0/0
25.10.2006 14:22

sam99xx

Re: Re: No,

jak jsem uvedl níže, denně mne několik idiotů s mobilem v ruce ohrozí (nedá přednost, jede v protisměru, nesleduje provoz okolo sebe, projede křižovatku na červenou...), zato kuřák mne kvůli svému kouření neohrozil ani jeden.  Zažil jsem dokonce telefonistku, která zablokovala D1 ve směru na Brno, když jela sice jen stovkou nebo možná méně, ale velice často a hlavně nevyzpytatelně přejížděla z jednoho pruhu do druhého a nikdo si netroufl tu krávu předjet, aby ho nesejmula. Telefonovala o stošest a o dění kolem sebe se nezajímala. Proto pořád řvu, aby se ti policejní lemplové konečně vypravili do silničního provozu a viděli na vlastní oči to, co vidím každý den já

Takže zkus hádat, proč mi vadí telefonování za volantem více než kouření...? ;-€

0/0
26.10.2006 8:51

Pan Navratil

Re: Re: No,

Až vám protijedoucí auto cákne kýbl bláta na přední sklo, to se vám ta ruka bude hodit.

Na telefonování mi nevadí nic, pokud je řidič natolik soudný, aby používal HF.

0/0
26.10.2006 9:31

Michail_Strogov

Re: Re: Re: No,

Tak pustit stěrače si snad umí každek i s mobilem v ruce. A navíc, jezdim 10 let, není to sice moc, ale přesto, aby mi protijedoucí auto ohodilo blátem celý přední okno se vskutku ještě nestalo.

0/0
26.10.2006 15:42

juventus

no

pokud se někdo nechce poutat- jeho problém a ani bych to nebral jako přestupek. Pokud někdo jezdí jako prase a nedodržuje červenou, přednost v jízdě a plnou čáru rovnou bych mu vzal řidičák. Dále bych zvýšil policejní kontroly a důsledně trestal, aby řidiči nevyšli ze cviku- zejména ve městech a obcích. A to říkám jako řidič.

0/0
25.10.2006 9:29

Pan Navratil

.

Poutání je obdoba používání přilby na motocyklu. Jelikož společnost je v podstatě chov lidí, nemůže dopustit, aby se jí chovanci jen tak zabíjeli.

0/0
25.10.2006 9:32

čirokéz

Hmm

Červenec a srpen dobrý. Ale napište ještě, jak vypadala nehodovost v září :-(((

0/0
25.10.2006 8:44

gagariin

Re: Hmm

asi tragicky .. lidi se na to už dávno vysr..li  :-(

0/0
25.10.2006 8:53

Babul

Re: Hmm

Pořád je nižší než loni, i když už ne o tolik, jako za červenec a srpen.

0/0
25.10.2006 9:17

sam99xx

Jako řidič ...

...jezdící po našich silnicích den co den jsem třeba pro zrušení vysokých trestů za nepřipoutání  při jízdě (sám se poutám vždy a musejí být připoutaní i všichni spolujezdci), za opomenutí rozsvícení světel (taky se mi to občas stane, hlavně když  častěji zastavují a vypínám motor), ale například za telefonování za volantem bych trest naopak zvýšil. Řidič se má věnovat řízení a ničemu jinému. Denně mne několik telefonujících idiotů  zkroucených za volantem ohrozí, protože pro samé telefonování už nemají čas ani volné ruce na řízení. Ale se stejnou intenzitou, s jakou se diskutuje o prohřešcích motorizovaných účastníků silničního provozu, mělo by se diskutovat o nebezpečném chování i ostatních účastníků silničního provozu a jejich trestání - tedy chodců a zejména cyklistů, kteří se v Praze i na silnicích nižších tříd chovají, jako by byli nesmrtelní.

0/0
25.10.2006 8:35

sam99xx

Re: Jako řidič ... (pokračování)

Kdo čekal od nového zákona zázraky, je nyní zklamán, protože piráti všeho druhu (tedy s motorem i bez) se chovají ještě hůře než předtím a laxnost policejních lemplů tomu všemu jen nahrává. Ono je asi jednodušší se vymlouvat na nízké stavy a řešit tragické nehody než působit preventivně tak, aby k nehodám vůbec nedocházelo...

0/0
25.10.2006 8:35

Pan Navratil

Re: Re: Jako řidič ... (pokračování)

Ačkoliv nejsem zastáncem vysoké rychlosti, větší riziko vidím v myšáku spěchavém, než v brzdiči neochotném, co za cedulí obce jede 55.

0/0
25.10.2006 10:56

samhowkins

hura

sem docela rad ze to neproslo...zvysit pocet bodu na 18 je blbost.....jestli to udelaj tak muzem zacit jezdit po obci klidne 80 protoze 18 bodu nikdo nenasbira do konce zivota!

0/0
25.10.2006 8:32

honza2007

Re: hura

;-Ohlavně 18 bodů nic neřeší. Spíš bych upravil ohodnocení, za co bych ty body získal a to jen za závažné a hlavně úmylsné přestupky (tj. např. podstatné předkročení rychlosti - o 2 km je blbost, klidně i telefonování, ohrožení chodce na přechodu atd.) (Y)

0/0
25.10.2006 8:59

tabuk

Jsem pro

aby poslanci automaticky měli pokutu 3x větší bez možnosti použít imunitu.  A to by jste viděli tencvrkot, jak rychle by své názory přehodnotili.

Pro některé rodiny je totiž i malá pokutu velice śvízelná záležitost a chybička se občas vloudí.  

0/0
25.10.2006 6:46

Tomach

Re: Jsem pro

Takze protoze nekdo je neschopnej tak nemusi platit pokuty a muze si delat co chce? To si delas prdel nebo to myslis vazne?

To pro chudacky zlodeje je par let v kriminale take svizelna zalezitost, tak co kdyby jsme jim to odpustili??

BTW - ziju v zemi kde jsou pokuty podstatne vyssi a bdovy system prisnejsi a policiste neuplatni - a presto ziju v poode a krome jedine pokuty za parkovani jsem nemel nikdy zadny problem... Nauc se ridit kdyz Ti vadi pokuty

0/0
25.10.2006 8:34

TommyCZ

Re: Re: Jsem pro

A co to udelat jako ve Finsku? Vyse pokuty je odvisla od prumerneho vydelku hrisnika, aby kazdy pocitil trest stejne.

0/0
25.10.2006 8:37

Tomach

Re: Re: Re: Jsem pro

To je diskutabilni. Proc by mel nekdo jen proto ze je schopnejsi platit vyssi pokutu nez socka ktera je de-facto navic placena z jeho dani?

Prave tu "rovnopravnost" mel vyresit bodovy system. Bodu mas 12 at jsi socka nebo milionar. A kdyz ti je seberou tak neridis ani kdyz jsi papez. A kdyz pak sednes za volant tak jdes do lochu stejne at jsi chudej nebo prachatej.

0/0
25.10.2006 8:46

grandemi

Řidiči se již

z prvního úleku oklepali a jezdí stejně jako dříve.:-/

0/0
25.10.2006 6:16

bukin

poslanec ČSSD Miloslav Kala

je xxxxxxxxxxxxxx, protože asi nejezdí po silnicích, kde teď není vůbec vidět policie , takže se jezdí jako dřív a mrtvých utěšeně rychlým tempem přibívá. Absence policie na silicích je alarmující a zcela jednoznačně je příčinou masového nedodržování nového zákona.

0/0
24.10.2006 23:49

s(h)arka

Re: poslanec ČSSD Miloslav Kala

až na tu hrubku - píše se přibývá :-))) souhlasím.

0/0
25.10.2006 6:00

grandemi

Re: poslanec ČSSD Miloslav Kala

Bez následné kontroly je každý zákon na nic.

0/0
25.10.2006 6:17

lolek77

reakce

Pokut najedete od Gigasportu a jedete na směrovku Chrlice jste na nájezdu. V životě jsem v tom směru nejel a udělal jsem chybu. Problém nevidím v tom, že jsem si zajel do Blučiny, ale v tom co hrozí. Pro zaměstnance jsou takové částky příšerné.

0/0
24.10.2006 22:56

regazzi

Re: reakce

Tak. A ted cesky.

0/0
25.10.2006 7:23

10sparta

Zákon je humus z dílny socdem, jako skoro všechny !!!

Snad po příštích volbách dojde ke změně !!! Přísnost ano, ale debilita ne !!!RvRv

0/0
24.10.2006 22:04

Homer1

Re: Zákon je humus z dílny socdem, jako skoro všechny !!!

A v čem je ten zákon "debilní"?

Tedy kromě toho že dali hovínkářům možnost šikanovat lidi v místě bydliště místo aby hlídali serroucí psy na chodnících? Ale to je jediná špatná věc...

Navíc, souvislost mezi sockomančema a silničním zákonem mi nějak uniká (socany ano komouše jsem nevolil, a nikdy volit nebudu...)

0/0
24.10.2006 22:26

rudastraka

Re: Re: Zákon je humus z dílny socdem, jako skoro všechny !!!

treba nulova tolerance k chlastu. nebo pokuta az 50tis kdyz spadnes z kola. nebo naprosty nepomer v podovem ohodnoceni - nesviceni 2 body, nehoda s tezkym zranenim nebo umrtim 7 bodu atdatd

0/0
24.10.2006 22:30

Homer1

Re: Re: Re: Zákon je humus z dílny socdem, jako skoro všechny !!!

Jasně, zvýšit limit z 12 na 18 bodů toto vše šmahem změní. Obzvláště se těším na to, jak toto zvýšení zamezí "prostor pro korupci a šikanu...".J inak:

Nulová tolerance k chlasu - 100% souhlas

Kolo a 50.000Kč pokuta - to je demence

Nesvícení - bod by stačil

Spíš mě serou všichni ti debílci s uplacenou kriplznačkou co pak vesele parkují na flecích pro invalidy. Jednak by tam směli být pouze pokud je dotyčný invalida OSOBNĚ v autě (teď si to nechávají psát na babičky s kuřím okem) a za zneužití bych jim bral papíry tak na rok, dva.

0/0
24.10.2006 22:43

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Zákon je humus z dílny socdem, jako skoro všechny !!!

zvyseni bodu nic neresi, kdyz ti nic neumazou, jestlize 364 sekas latinu a 365. den ti daj bod za nejakou ptakovinu. melo by se automaticky odmazat treba 4 body i kdyz ti behem roku neco pribude.

jedno pivo nema zadny velky vliv na rizeni, jsou jine mnohem vyznamnejsi vlivy

body za nesviceni - snad az pri opakovani prestupku.

s tema invalidama souhlasim, i kdyz trest se mi zda hodne tvrdy (ztrata ridicaku), zas bych to nechal treba az na 2. nebo 3. prestupek

0/0
24.10.2006 22:50

Homer1

Re: Re: Re: Re: Re: Zákon je humus z dílny socdem, jako skoro všechny !!!

A kdo bude evidovat 2. 3. atd... přestupky?

Když nějaké hovvado v pondělí zablokuje paroviště pro invalidu v Karviné a v úterý to samé udělá v Praze, tak by byl v pohodě...

Myslím si že zákon by měl být jednoduchý a jednoznačný. proto je tam taky spoust zákonů ve formě buď anebo - viz chlast. Jedna desítka asi nic neznamenáale v místních luzích by to v praxi znamenalo 3 dvanáctky... Známe lidi...:-/

0/0
24.10.2006 22:54

rudastraka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zákon je humus z dílny socdem, jako skoro všechny !!!

zaparkovat na miste pro invalidy muzes ani nevis jak a dnes mas po ridicaku. kdyz u znacky pro invalidy bude dodavka a na parkovisti snih, prijdes dnes o ridicak, i kdyz budes patrit k ridicum, ktery by na miste pro inv. nikdy nezaparkoval.

argument s chlastem neberu. od toho tady je policie aby to kontrolovali, takze co je nad pul promile - tvrde potrestat. navic kdyz nadejchas treba 0.1 pojedes dnes na krev a doktor ti treba ani nic nenameri, takze slusna sikana...

0/0
24.10.2006 23:01

s(h)arka

Re: Re: Re: Re: Zákon je humus z dílny socdem, jako skoro všechny !!!

za nesvícení  - bod ne, ale bankovky a klidně 5.000,- ať si to ti staříci, co jednou měsíčně vytáhnou starej střep  - byť nablejskanej z garáže nebo ze stodoly a děsí běžné motoristy, když nesvítí, neumí jezdit po kruháku a na hlavě mají ušanku a na sobě kabát a nikdy nikdo neví, co provedou, protože u nich předvídat moc nejde... ;-)

0/0
25.10.2006 6:06

s(h)arka

Re: Re: Re: Re: Re: Zákon je humus z dílny socdem, jako skoro všechny !!!

uvědomí a pocítí.... (mi tam chybí na konci věty před smajlíkem)

0/0
25.10.2006 6:09

xblack13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zákon je humus z dílny socdem, jako skoro všechny !!!

I málo zkušený řidič má právo na to, jezdit po silnici, nebo ne? A zapomenout rozsvítit světla se může stát úplně každýmu, už jsem viděl nesvítit snad všechny typy a druhy aut bez ohledu na to, kdo je řídil...

Takovýho řidiče stačí problikat a vetšinou mu to dojde...

0/0
25.10.2006 7:29

lolek77

Re: Re: Zákon je humus z dílny socdem, jako skoro všechny !!!

Debilitia zákona spočívá např. v tomto konkrétním případě. Dík mizernému dopravnímu značení u Olympie v Brně jsem omylem najel na jednosměrný nájezd na dálnici (známku nemám). Chvíli jsem zvažoval zda mám couvat nebo riskovat, že dostanu 50 tisíc pokutu (ve správním řízení půl milionu). Pak zvítězil zdravý rozum. Hádejte co jsem udělal?

0/0
24.10.2006 22:41

Homer1

Re: Re: Re: Zákon je humus z dílny socdem, jako skoro všechny !!!

Znám to tam - značení je naprosto v pohodě. Není chyba mezi pedály a volantem?;-D

0/0
24.10.2006 22:51

lolek77

Re: Re: Re: Re: Zákon je humus z dílny socdem, jako skoro všechny !!!

Pokud  tím směrem jedete  poprvé, odbočíte od Gigasportu  a  musíte se rozhodnout  mezi  mezi panely  v plném provozu zjistíte, že chybné odbočení Vás vede na  rychlostní silnici.  Nejde ale důvod chyby, ale její důsledek. Pro zaměstnance jsou takové pálky likvidační.

0/0
24.10.2006 23:02

xblack13

Re: Re: Re: Re: Re: Zákon je humus z dílny socdem, jako skoro všechny !!!

souhlasím, navíc i značení, který je přehledný nemusí být správně pochopeno v okamžiku, kdy tudy jedete poprvé a vůbec nevíte, co vás čeká, jak to tam vypadá a podobně. Jistě, mlžete zpomalit a vše si prohlédnout, abyste neudělal chybu, ale obávám se, že 99% řidičů na vás začne troupit, protože "neodůvodněně zdržujete provoz". Známe lidi :-/

0/0
25.10.2006 7:32

prony

Nedůslednost !

http://www.gajduskova.cz/sgClanekDetail.aspx?intRubrKis=559&intUniKis=30000354

0/0
24.10.2006 21:12

10sparta

Re: Nedůslednost !

není ta sockomouška ze Zlína !! krávaRvRv

0/0
24.10.2006 22:05

lolek77

Re: Nedůslednost !

Každá kráva si myslí, že má patent na rozum a kecá do dopravy aniž by měla základní vzdělání v této problematice. Účinky represe jsou dostatečně vědecky prozkoumány. Mohla by se soudružka poslankyně a mnozí diskutující trochu vzdělat a do té doby raději radit ve fotbalu a politice.

0/0
24.10.2006 22:47

manveb

Bodový systém

Jako volič ODS a slušný řidič s omezením tohoto zákona nesouhlasím :-/.

Naopak jsem pro důslednější dodržování tohoto zákona !

0/0
24.10.2006 20:56

cap_John_H_Miller

Re: Bodový systém

Tví vůdci to vidí jinak!!!

0/0
24.10.2006 21:21

rzlm

Re: Re: Bodový systém

Zvýšit hranici na 18 je jen populistické gesto, ale některé věci bych také lépe specifikoval a hlavně by to chtělo dodržování tohoto zákona víc prověřovat.

0/0
24.10.2006 21:43

doktor_bota

Re: Bodový systém

Jako volič ODS a slušný řidič s některými nesmysly v zákoně nesouhlasím a odmítnutí novelizace, která měla největší průsery napravit, považuji za chybu.

0/0
24.10.2006 21:25





Najdete na iDNES.cz