Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Závory uvěznily dodávku před řítícím se pendolinem

Nedaleko Pardubic se odpoledne srazil rychlovlak Pendolino s dodávkou Ford Transit. Osádka vozu zůstala mezi závorami na přejezdu a nepodařilo se jí vymanévrovat mimo koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dislektik-idnes si na mě zasedla

co dodat

!!

0/0
22.10.2006 9:52

Scany

Cizinec

Vietnamec jel domu z trznice a nevidel pres pristrojovku...

0/0
22.10.2006 9:18

POWSTALEC

Co to je za komediu todle to?

Jak nepodarilo vymanevrowat? Asi neumi kroutit volantem nebo nevim. Copak zavory jsou ze wsech stran?

0/0
20.10.2006 11:04

makuba

Re: Co to je za komediu todle to?

Nejsou. Ale pokud jsou celé (existují i poloviční), tak zbývají jen dva směry. Po kolejích proti vlaku nebo po kolejích před vlakem.....

0/0
20.10.2006 12:50

spunlock

A vsadilbych se že..

to byli poláci.

0/0
20.10.2006 10:30

dejvitek

Re: A vsadilbych se že..

proč? Ten řidič sice řídil holandský auto, ale podle vzhledu bych ho tipoval na Itala.

0/0
20.10.2006 10:31

Kleki Petra

Re: Re: A vsadilbych se že..

...jménem Dežo.

0/0
20.10.2006 12:51

sigenius

závory byly v pořádku

Hm, závory byly v pořádku: ale jen podle norem nebo logiky Českých drah. V době, kdy fotobuňka na WC umí poznat, kdy má spláchnout, jistě by nebyl problém, aby závory nepadaly, pokud mezi nimi stojí auto. Pokud tyto závory byly v pořádky - ať si tedy ČD pořídí takový typ závor, u kterých se uzavření vozidla stane jen tehdy, když v pořádku nebudou.

0/0
20.10.2006 9:28

Beastie.Leslie

Re: závory byly v pořádku

a kvuli nejakymu blbeckovi bude zastavovat i vlak asi ne..? zamysli se trochu8-o

0/0
20.10.2006 10:11

dejvitek

Re: závory byly v pořádku!!!

jenomže ten blbec tam vjel na červenou, viděl jsem to na vlastní oči a pak ho ty závory zavřely. A zavory nebudou kvůli němu otevřený, když se tam Pinďa řiti 160, Jen tak mimochodem, brzdná dráha taklhe rozjetého vlaku je asi 1 km. Pořád si zástáncem nějaké fotobuňky. Porovnej kinetickou energii 385t těžkýho vlaku s hmotností dodávky (něco ořes tunu?) a doje ti, že tam něněml co dělat. Měl štěstí, že ho to nezabilo. A z nehody neutekl, pendolino narazilo do obsazeného auta, ne prázdného.

0/0
20.10.2006 10:27

dejvitek

Re: Re: závory byly v pořádku!!!

A doba mezi zavřením závor a přijetím Pendolina na přejezd je cca 10s...

0/0
20.10.2006 10:30

killy

...nech ho bejt.. nějakej >>genius...

0/0
20.10.2006 10:36

JBetak

Re: závory byly v pořádku

Návrh dobré hračky pro puberťáky. Stát na kolejích a zastavit železniční dopravu, nejradši v celé republice.

0/0
20.10.2006 10:43

makuba

Re: závory byly v pořádku

A) Podmínky na přejezdech určuje Drážní úřad (státní). Trať a přejezd patří SŽDC s.o. (státní organizace). ČD jsou jen dopravci (majitel kamionu také neurčuje, jak má vypadat křižovatka kdesi v horní dolní). Takže ČD nic neurčují a ani si nic nemusí pořizovat.

B) Fotobuňka je na nic, ale technicky by to určitě šlo.

C) Aby závory zůstaly nahoře - to zase tam vjede někdo z protisměru.

D) Závory dole drží jen vlastní vahou, klidně jdou rukou nadzvednout.

E) Právě proto, aby nedocházelo k uzavření auta na přejezdu, jsou někde jen poloviční závory. A "spěchálci" udělají slalom ... a někdy to vyjde, jindy ne. A pak všichni křičí "kdyby tam byly celé závory, nemohl by to objet a nic by se nestalo....".

0/0
20.10.2006 12:48

kecabab

Pokud byly světla a závory v pořádku

tak jak mohlo dojít k uvěznění auta ?

0/0
20.10.2006 5:58

kirsha

Re: Pokud byly světla a závory v pořádku

celkem jednoduše. Stačí aby řidič byl kretén a cpal se kam nemá.

0/0
20.10.2006 7:22

kecabab

Re: Re: Pokud byly světla a závory v pořádku

To je snad jediná možnost.

0/0
20.10.2006 7:35

ppeepa

Re: Pokud byly světla a závory v pořádku

nejprve blikají červené světla a až po nějaké době padají závory

0/0
20.10.2006 7:52

makuba

Re: Pokud byly světla a závory v pořádku

Jednou jsem viděl jak: Závory se zvedly, kolona se pohla, jenže asi 30 metrů za přejezdem chtěl někdo odbočit doleva, kolona se zastavila a jeden maník, ačkoliv viděl, že nemůže za přejezdem jet dál, tak na přejezd najel. Světla začala blikat - před ním auta, za ním auta, v protisměru auta. Naštěstí mu jeden z protisměru udělal místo. I tak na něho padly závory a prošli se mu po střeše.

Kdo je zvyklý najet do křižovatky, aníž by mohl jet za ní dál a zacpe jí, tak to praktikuje i u vlaku....

0/0
20.10.2006 8:08

Pan Navratil

Re: Re: Pokud byly světla a závory v pořádku

Přesně tak, to najíždění do křižovatky je takový docela bolavý problém. Sám jsem takhle strávil u křižovatky dvě zelené, a nemohl jsem se pohnout, protože na výjezdu byla zatuhlá kolona. To samozřejmě nebránilo řidičům za mnou, aby se tam nacpali a zablokovali tak i kolmý směr (vč. hromadné dopravy, která má samozřejmě morální přednost). Je to jev poměrně častý na dané křižovatce, a měšťáci na dotaz, co s tím hodlají dělat prohlásili "my o tom nevíme, my máme okna do dvora" - mají totiž na daném místě své měststké hnízdo.;-D

0/0
20.10.2006 9:15

sam99xx

Re: Re: Re: Pokud byly světla a závory v pořádku

Přesně jak píšeš. A přitom najíždět do křižovatky a pak v ní stát, když nelze pokračovat je přestupek!

§ 22

Jízda křižovatkou

řižovatkou(3) Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce. To neplatí, pokud řidič zastavuje vozidlo v křižovatce za účelem plnění povinností podle § 5 odst. 1 písm. h) nebo při odbočení vlevo podle § 21 odst. 5.

Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce. To neplatí, pokud řidič zastavuje vozidlo v křižovatce za účelem plnění povinností podle § 5 odst. 1 písm. h) nebo při odbočení vlevo podle § 21 odst. 5.

0/0
20.10.2006 11:47

sam99xx

Re: Re: Re: Re: Pokud byly světla a závory v pořádku

Nějak divně se mi to sem zkopírovalo, ale snad to každý pochopí.

Výmluvy strážníků nejsou na místě, jen se jim prostě neche makat. Ale to není nic nového, místo ochrany práva a pořádku se starají jen o botičky a lístečky za stěračem.

0/0
20.10.2006 11:54

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Re: Pokud byly světla a závory v pořádku

Přesně tak R^, bohužel ;-(.

0/0
20.10.2006 13:18

harry fotr

Re: Pokud byly světla a závory v pořádku

Jestliže jela dodávka od Černé za Bory tak asi 5 metrů za přejezdem je křižovatka, kde se musí dát přednost. Takže stačí menší kolona ze 3 - 4 aut, nedodržení zákazu vjet na koleje, když nemůžu za nima a je to.

0/0
20.10.2006 8:15

MassaBob

Re: Pokud byly světla a závory v pořádku

jezdim tam kazdej den, za tim prejezdem je hned krizovatka mezi krizovatkou a zavory se vejdou 2-3 auta, takze vjel do kolejiste aniz mohl jet dal a je to

0/0
20.10.2006 9:07

phenomenon

Cizi statni prislusnici

"...Osádku transitu tvořili cizí státní příslušníci..."

Kurna uz me ty politicky korektni vyjadreni medii zacinaji pekne sr.t. Kdyz nekde v Chile chytne les, tak se hned pise "Cech zapalil v Chile les", ale kvuli odrenemu Pendolinu napiseme: "...osadku tvorili cizi statni prislusnici..." Asi by se mohl treba nejaky jouda za Uralem citit poskozen... RvRvRv

0/0
19.10.2006 21:33

Winebibber

Re: Cizi statni prislusnici

...přesně tak... R^

0/0
20.10.2006 8:05

Jamesp

Re: Cizi statni prislusnici

myslí, že v Tv říkali. že to byl nizozemec (nebo aspoň na autě měl NL) Jam

0/0
20.10.2006 8:22

Ioio

Hmm

Hmm, zas jeden idiot, co si myslel, že to stihne...

:-/

0/0
19.10.2006 21:14

s(h)arka

Re: Hmm

Sepéšiho finta.....škoda, že skoro nikdy nevyjde..ani Sepéšimu nevyšla...

0/0
20.10.2006 5:53

nenápadně maskovaný Kei

...

Tohle je úplně normální, ty šikmovoký rákosníci ve své stupiditě jezdí klíďo na výstrahu, hlavně aby byli na tržnici první. Už jsem viděl frajera, co měl Formana po střechu našlapaný "značkovýma" hadrama, déšť že nebylo vidět, nesvítilo mu ani jedno světlo a stěrače nahrazoval koštětem v ruce, kterým si čistil sklo z okýnka za jízdy! Kdo neviděl, neuvěří. Motal se s tím po silnici kokoot od patníku k patníku, ale hlavně že jel... tak nízký pud sebezáchovy jsem ještě neviděl...

0/0
19.10.2006 21:05

s(h)arka

Re: ...

na zprávách říkali, že řidič měl být holanďan....

0/0
20.10.2006 5:53

makan.dacan

Re: Re: ...

Bludný Holanďan ? ;-)

0/0
20.10.2006 8:36

mosulský machredž

oo

pokud vím, tak né že stihli vystoupit, ale zdrhli a policie je ještě nenašla - asi měli bobky, že zhavarovali rychlovlak ;-D - viz novinky

0/0
19.10.2006 19:02

nenápadně maskovaný Kei

Re: oo

Halt to je ten kosmopolitní svět. Chudáci, asi se lekli. Před týdnem kočírovali osla na rýžovým poli a dnes tranzit a rychlovlaky...docela šok...;-D nabeton neměli papíry...

0/0
19.10.2006 21:06

Micheall

no teda nevim...

Podle me to nebylo vubec nekde mezi pardubicemi a kostenicemi, ale primo v Pardubicich na Slovanech, na jedinem prejezdu pres hlavni trat, ktery v Pcich je. A byli to holandani, dodavka DHL. Jel jsem pred chvili kolem, jeste tam blikaji policajti a dodavka stoji na zastavce MHD.

0/0
19.10.2006 18:58

JBetak

Re: no teda nevim...

Oni mínili a nejspíš i řekli, že mezi železničními stanicemi Pardubice hl .n. a Kostěnice. Novináři to zkrátili. Jistě jsou tam i jiné obce, Černá za Bory a tak.

0/0
20.10.2006 7:10

danny44

A co cestující?

A jak to vypadalo v pendolinu, když najednou "přibrzdilo"? NEvystupovali lidi předním oknem?

0/0
19.10.2006 18:58

231

Re: A co cestující?

Určitě ne. Vemte si, že rychlík zastaví ze 100km/h na cca 800m (pokud je někdo odborník, rád se nechám poučit, jaká ta brzdná dráha doopravdy je). Předtavte, že v autě zastavíte na stejné vzdálenosti. Zpomalení je stejné.

0/0
19.10.2006 19:19

ppeepa

Re: Re: A co cestující?

700 metru

0/0
19.10.2006 20:34

cejkis

Re: Re: A co cestující?

otázkou je, zda těch 800m vdopředu vidíš

spíše bych to viděl, že někdo z ČD si toho všiml a zavolal vysílačkou ať tam zastaví provoz..tedy pokud to bylo v dohledu nějaké stanice a mohl si toho všimnout.

Docela rád bych si o tom přečetl něco podrobějšího, aby se tu jen nespekulovalo.

0/0
19.10.2006 20:56

kirsha

Re: Re: Re: A co cestující?

zábrzdná vzdálenost pro rychlost 100 km/h je 1000m. To je vzdálenost, na kterou jakýkoli přípustný vlak musí ze stovky zastavit a na kterou se projektuje zabezpečovací zařízení (pro trať na které se smí jezdit maximálně 100 km/h). Pro tratě nad 120 km/h se počítá se zábrzdnou vzdáleností 2000m. Zabrzdit Pinďu tak, aby lidi vystupovali předním oknem nejde, už jen z toho důvodu, že brzdit se dá maximálně tak, aby neklouzly kola. Protože pokud klouznou, tak se nebrzdí, ale sáňkuje ;-P.

0/0
20.10.2006 7:29

makuba

Re: Re: Re: Re: A co cestující?

Zábrzdná vzdálenost je taková, aby vlak stihl bezpečně zastavit. Tj. bez rychlobrzdy a za zhoršené adheze. Za sucha nebo (a) s rychlobrzdou to je samozřejmně kratší vzdálenost.

0/0
20.10.2006 8:13

231

Re: Re: Re: A co cestující?

Neuvidím.

Tady nešlo o to jestli je možné včas zastavit, ale o to, že při brždění vlaku většinou kufry nepadají.

0/0
20.10.2006 7:34

makuba

Re: Re: Re: A co cestující?

Neznám přesně situaci, ale přesto: Závory jsou sklopeny jen velmi krátce před přijíždějícím rychlíkem. Je to cca 15 - 20 sekund - neboť místo, kde vlak koly propojí obvod, který začne s blikáním světela poté sklopí závory. Ta vzdálenost je stejná pro rychlík jedoucí třeba 120 km/h a náklaďák jedoucí 60 km/h. Proto rychlík dosáhne přejezdu tak krátce po sklopení závor a na nákladní vlak se čeká. A 15 - 20 sekund je tak krátká doba, že málo kdo stihne na mašinu zavolat (je to volání GSM-R), aby začal brzdit.

0/0
20.10.2006 8:25

makuba

Re: Re: Re: Re: A co cestující?

OPRAVA: ...poté sklopí závory je stejné pro rychlík...

0/0
20.10.2006 8:28

CubA21

já chci foto

ne nějakou ilustraci

0/0
19.10.2006 18:48

Milan M3

Beztak to byli šikmovoký :-)

Když člověk vidí, jak jezděj :-P Já nerosumim šeski, ším vís pruhů tím vís adydas... Nerosumím šeski ale šeský šidišák mít.

0/0
19.10.2006 18:48

honzaf

Re: Beztak to byli šikmovoký :-)

Český řidičák může mít i cizinec. Na tom není nic divného, v autoškole může mít i tlumočníka. Chybu může udělat každý, kolikrát ji udělají Češi v cizně...

0/0
19.10.2006 23:46





Najdete na iDNES.cz