- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdyz se vymyslel jakykoliv dopravni prostredek, nez se dotahl k dokonalosti tak bylo desitky nehod taky...dnesni bezpecnostni kriteria jsou podstatne prisnejsi, takze 1 nehoda by ve me rozhodne nevzbudila strach, zvlaste kdyz je to chyba cloveka...holt se to trosku jeste udela blbuvzdorny a je to zas ready ! :-)
... je aj tak cestou do slepej uličky. Celý koncept je príliš drahý a náročný na údržbu. Medtzi koľajnicami a vlakom je len niekoľkomilimetrová medzera a na jej udržiavanie treba po celej trati množstvo senzorov, ktoré treba pravidelne kontrolovať. Dôsledkom je to, že trať musí byť 4-5 hodín za deň úplne odstavená.
AD Šanghajský transrapid - vôbec nebol komerčne úspešný, Číňania museli drasticky znížiť ceny lístkov aby prilákali pasažierov. Dôvod prečo ho tam postavili boli skôr reklamné účely.
Souhlas. Systém MagLev byl od začátku odsouzen k nezdaru. Můžeme sice nadšením ejakulovat nad skutečností, že se vlak při jízdě vznáší, ale finance jsou rozhodující. MagLev teoreticky mohl dosáhnout rychlosti až 800 km/h (dle vývojářů), nicméně pro běžný provoz stačí "pouhých" 250 - 300 km/h, což bez problémů zvládne konvenční rychlovlak. Výhodou rychlovlaku oproti letadlu je totiž skutečnost, že cestující odveze z centra do centra. Cestující se nemusí štrachat na letiště 50 i více km za město a totéž po přistání v opačném gardu. Než se cestující dostane na letiště, vlak už je v polovině trasy. A voo tom to je.
ale v historii lidstva se za pokrok platilo mnohem většími cenami... Magnetický vlak je krok o celou míly dopředu, další krok ke hvězdám... Kolik lidí zabil kosmický výzkum a přesto se dál lítá ke hvězdám? Pokrok musí být, protože pokud se lidé obrátí zpět, tak to bude špatné! To by se nikdy nemohl začít používat oheň, který tolikrát lidi zabil a tolikrát jim sloužil...