Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Redaktoři Respektu dali výpověď kvůli novým šéfům

Většina redaktorů týdeníku Respekt dala ve čtvrtek výpověď. Potvrdil to šéfredaktor Marek Švehla. Sám zatím zůstává. "Situace je nepřehledná. Čekám na jednání s majiteli," vysvětlil iDNES.cz. Důvodem jsou chystané změny, o kterých redakce údajně nevěděla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jajaja00

socZemáčtí mutanti mají radost

většina z nich snad i umí číst, ovšem s myšlením to je zřetelně v záporných hodnotách

RESPEKT prakticky každý rok získával národní či mezinárodní novinářské ceny, naposledy letos.... škoda jej

0/0
23.9.2006 22:53

rotty

Gratuluji finančníkovi Bakalovi

k zlikvidování té novinářské žumpy. Co nedokázal Zeman, to dokázal Bakala!R^

0/0
23.9.2006 21:46

foky

konečně je ta stoka prázdná

Doufám, že přijdou nějací nezatížení

Schvarcmberkem

0/0
23.9.2006 20:24

honzajaka

Jaktože

tu nejsou příspěvky o tom, že za to může Paroubek? No Respekt nic moc, Jednou jsem si ho koupil, teda z toho papíru jsem měl 2 týdny odřený zadek

0/0
22.9.2006 17:17

BUFFALO_CZ

Re: Jaktože

:)) jak člověk musí být blbej, aby položil takovou otázku :)) mohl bys tady napsat co je vlastně podle tebe špatně na té věci, že v soukromým sektoru někdo dal výpověd a někdo někoho najal ? :)) aby se to dala hodit na paroubka ? a aby ses mohl v konečném důsledku vůbec na to zeptat ? :)) ale to je prostě to rozčarování, borec zaměstnanej státem, prostě plebs, pokládá otázky o kterých si myslí, že dávaj smysl :)) je neuvěřitelný co za socky v ČR žije :))

0/0
22.9.2006 18:46

honzajaka

Re: Re: Jaktože

takhle ta otázka nestála. Jestli někdo dá výpověď nebo ne to je naprosto jeho věc, a kdyby ten plátek skončil, tak je mi to taky úplně jedno.

0/0
22.9.2006 22:16

jajaja00

Re: Jaktože

zadek odřený dva týdny, mozek vyhlazený celý život....

0/0
23.9.2006 22:54

honzajaka

Re: Re: Jaktože

No nestěžuji si, já alespoň nemusím každé 2 týdny měnit nick

0/0
24.9.2006 18:07

jajaja00

Re: Re: Re: Jaktože

Neměním jej ani já, přestože to umím. (V tom je mezi námi rozdíl.)

0/0
24.9.2006 22:44

honzajaka

Re: Re: Re: Re: Jaktože

No já nevím mě se zdá, že už je tam pár lidí s hodně podobným, ale což to je věc idnes. Myslíš že nejsem schopen si měnit nick?

0/0
25.9.2006 23:34

dislektik-idnes si na mě zasedla

každý strůjce svého štestí

0/0
22.9.2006 17:00

vojta_ze_mlejna

Pokud by tam nepsali pomatenci, hrající si na poslední spravedlivé ...

... byl by to všední rádoby intelektuálský plátek. Takto to bylo občas k smíchu, občas k pláči. Naprosto standardní hnůj, póvl a žumpa z české kotliny. Ani pes neštěkne ... Pokud přeci jen nějaký, tak jedině ratlík z periferie ... ;-D

0/0
22.9.2006 14:28

Johnnie Talker

Re: Pokud by tam nepsali pomatenci, hrající si na poslední spravedlivé ...

Vem si prášek pse.:-)

0/0
22.9.2006 16:58

Tomáš Fojtík

Re: Pokud by tam nepsali pomatenci, hrající si na poslední spravedlivé ...

Áááá, ozval se nám Miloš z Vysočiny

0/0
23.9.2006 8:34

jajaja00

Re: Pokud by tam nepsali pomatenci, hrající si na poslední spravedlivé ...

blbečku....

0/0
23.9.2006 22:55

Cynyc

Katastrofa

Respekt je zdaleka nejkvalitnejsim serioznim periodikem na ceskem trhu (nejen podle meho nazoru, ale i podle nezavislych mezinarodnich hodnoceni, kazdorocne obsazoval prvni misto v hodnoceni ceskych tiskovin). Popravde receno, kdokoli trochu inteligentni nebyl schopen nic jineho cist. Z principu veci byl ztratovy, protoze cesky trh je prilis maly, aby tak kvalitni list uzivil. Uvidime, jak se situace vyvine, ale povazuji za krajne pravdepodobne, ze list ve stavajici podobe konci a stane se z nej bulvarni platek typu Reflexu ci Tydne, ackoli tento segment trhu uz je naplnen. Je to tim vetsi skoda, ze je velmi nepravdepodobne, ze by se objevil jiny list, ktery by prevzal jeho ulohu. Tak kvalitniho ctiva je pro Cechy proste skoda.

0/0
22.9.2006 13:55

strycek_Pompo

Re: Katastrofa

V tom závěru bych nebyl tak příkrý. To nesouvisí s Čechy jako národem, to je všude ve světě, že noviny tohoto typu čte jen úzký okruh čtenářů. Problém je v té zmiňované velikosti trhu. Stejné procento čtenářů v Německu takový list uživí, v Česku ne.

0/0
22.9.2006 14:19

Monte Pelmo

Re: Katastrofa

hm... minuly tyden jsem si to nahodou koupil a: na polovine clanku nebylo nic vyjimecneho, zahranicni politice (v jejich pojeti) moc nerozumim, kulturni rubrika tradicne dobra, ale do recyklace to letelo pote, co se velky bratr Petracek zasazovallo zesileni fizlovani obcanstva kvuli "terorismu", cimz prokazal, ze je myslenkove nezavisly a predevsim inovativni myslitel.

cover story sofiina volba zmatenym zpusobem prezentuje na aktualnim tematu z principu neresitelny

problem alokace zdroju v socialistickem zdravotnictvi. (samozrejme, ze ne jako problem pro ekonomy soukromych pojistoven, ale jako cosi zrale na "verejnou diskusi"). takze az se znarodni pekarny, tak si s Respektem podiskutujeme, jestli maji pekari upeci vice housek a mene rohliku, ci naopak...

zaver: dobrou kultutni rubriku maji i jinde, zpravy jsou na netu a cist analyzy ci komentare ve stylu Sofiina volba je utrpeni. ale mozna by se takovy Petracek a dalsi uchytili v Pravu, aby o ne jejich socdem ctenarstvo neprislo...

0/0
22.9.2006 14:22

patockajan

Re: Katastrofa

Ale, ale - "kdokoli trochu inteligentni nebyl schopen nic jineho cist", tak člověka, který nebyl schopen nic jiného číst, bych za inteligentního neoznačil, v zemi, kde vychází Vesmír a celá řada jiných odborných časopisů. Asi myslíte společensko-politické magazíny, tak mezi nimi je jistě Respekt zdaleka nejkultivovanější, to uznávám. Mrzí mne ale, že není a nebyl křižovatkou názorů (jakou jsou při vší své problematičnosti třeba Britské listy), nýbrž hlasatelem pražského kavárenského mainstreamu. A tak jsem jeden z těch, kdo si Respekt kupovali jen zkraje 90. let, pak už jsem jej četl jen příležitostně, když se mi dostal do ruky. Myslím, že nejsem sám. Proto má rada do případných nových začátků: více plurality, přátelé, ať si vás nekupují jen názoroví spřízněnci.

0/0
22.9.2006 15:00

Cynyc

Re: Re: Katastrofa

Kdyz jsem psal o necitelnosti ostatniho tisku, mel jsem samozrejme na mysli kategorii, v niz se Respekt nachazi, tedy - jak pisete - společensko-politické magazíny. Tuto kategorii bych ovsem klidne rozsiril i o denni tisk, nebot ten se stal zcela zbytecnym - aktuality jsou nejcersvejsi na webu, komentare a analyzy radove kvalitnejsi v Respektu. Co se plurality tyce, obavam se, ze hlavni problem nebyl v neochote redakce publikovat odlisne nazory, ale v nalezeni takovych nazoru, ktere by za publikaci staly. I prispevky pomerne renomovanych zastupcu neliberalnich myslenkovych smeru (predevsim konzervativcu, ekonomickych liberalu, mene neosocialistu) nebyly vetsinou takove urovne, ktera by jejich zarazeni do Respektu opravnovala (viz prispevky R. Jocha nebo P. Fischera). Cestnou vyjimkou byvaly pouze rozhovory, ktere davaly tusit, ze i mezi neliberaly jsou lide, s nimiz je diskuse intelektualnim potesenim - bohuzel patrne pouze v zahranici.

0/0
22.9.2006 16:49

Tomáš Fojtík

Re: Katastrofa

Mohl byste mi laskavě vysvětlit, co je na Týdnu bulvárního? A na Reflexu? Tyhle dva časopisy jsou jediné, které se dají číst od začátku do konce. Týden sice má lákavější obálky, to je pravda, ale obsah časopisu má k bulváru hodně daleko. Zkuste si ho někdy koupit předtím, než budete vynášet takovéto soudy.;-P

0/0
23.9.2006 8:37

Okos

Souhlas!

Myslím že příznivec levice musí být velmi potěšen články Respektu, které kritizují Topolánka. Nemám pocit že jde o pravicový týdeník.  Občas sice Tabery napíše článek který levičáky naštve, třeba když souhlasil s fackou Rathovi :-) :-), ale obvykle píše vyváženě.

0/0
22.9.2006 13:06

Monte Pelmo

Re: Souhlas!

nu ono "pravicovost" a "levicovost" nespociva v tom, kdo se kritizuje ci nekritizuje.

jedna se spis o soubor hodnot a predpokladu, ktere se pouzivaji pri pohledu na realitu. v tomto smyslu Respekt pravicovy ani konzervativni prilis nebyl...

coz je trochu divne, protoze slechtic Schwarzenberg by mohl mit dostatek rozumu k tomu, aby za vlastni prachy siril ideologie podporujici silny stat a EU...

0/0
22.9.2006 13:57

stalone

drg

volím soc dem a respekt kupuju/odebírám už asi 8 let, s hodně názory se shoduju s pár ne ,, to je normální

0/0
22.9.2006 11:26

soulbringer

Re: drg

přesně.. já volím kupříkladu ODS a jsem na tom uplne stejne...

0/0
22.9.2006 11:32

plk

Re: drg

Já volím většinou menší liberální strany a jsem na tom podobně. To že jsem se tu sešel já, volič ODS a volič soc dem, myslím svědčí o tom, že Respekt prostě dělá na české poměry nebývale dobrou novinařinu. Pane Čermáku, podle mého názoru nepotřebujeme další Týden / Instinkt / Reflex.

0/0
22.9.2006 12:25

Hrdý Budžes

Re: Re: drg

Reflex jeste jako tako jde. Zbytek uz je dost mimo.

Ad Respekt - dtto vyse.

0/0
22.9.2006 12:33

Monte Pelmo

Re: drg

vzhledem k tomu, ze Respekt se myslenkove kryje s programem zapadoevropske levice (Blair style), neni se cemu divit... :-)

0/0
22.9.2006 13:48

soulbringer

hmm...

tak pana čermáka jsem jednou zažil na kanarských ostrovech... inu něco jako srkomnost či pokora ho minulo asi tak o kilák... ale neni to jen o Cermakovi a majitelich... (ktery v posledni dobe spise pise do konkurencnich Hospodarskych novin....

Problem Respektu je i v marketingu v tom jak dnes stale vypada, jak vůbec komunikuje sam sebe, ze se tak nejak zastavil v minulem stoleti... proste stagnuje... navic jakoby v respektu chybela pluralita nazoru, jakoby vsichni redaktori meli na kazdou zavaznejsi vec stejny nazor...

... ostatne uz to shrnul i pan Machacek (byvaly redaktor respektu, v sooucasne dobe zmatene pisici komentare pro Hospodarky...): "Respekt je dnes smrtelne vazny a cela tiha vytvareni humoru lezi na kresliri Reisenaurovi - a to je malo... - predstavme si Respekt bez nej!" - to by to slo teprve do kytek...:-/

0/0
22.9.2006 11:15

votomtoje

Re: hmm...

zastavil v minulem stoleti? Chlapce ctu Respekt prostrednictvim .pdf a netu a zkus nekdy funkcnost tebou zminovanych Hospodarek - to je teprve k placi. Jinak si myslim, ze 13tis vytisku u tydeniku by snad mohlo na preziti stacit?

0/0
22.9.2006 11:49

iuos

hmm

vidíš, kdyby sis ho kupoval, tak by tam čermák nemusel bejt ;-D;-D;-D

0/0
22.9.2006 12:32

Okos

Re: hmm

Na PDF se dostanou předplatitelé. Jinak volné jsou jen některé články (velmi malá podmnožina). Pokud čte Respekt celý, tak je předplatitel. Pro vydavatele je předplatitel výhodnější než kupující na stánku.

0/0
22.9.2006 13:02

iuos

hmm

OK. to jsem nevěděl ;-)

0/0
22.9.2006 13:25

Obcasnykomentator

Re: Re: hmm...

Tenhle náklad ve stávající podobě je pro velké inzerenty takřka pod jejich rozlišovací schopností, tím spíš, když tam nemohou umístit své celostránkové barevné inzeráty.

A těch pár korun, které z prodeje tak malého nákladu jsou, neuživí opravdu skoro nic.

Takto koncipovaný časopis na malém a poměrně plebejském českém trhu může buďto dotovat až živit nadšený mecenáš, nebo se musí přizpůsobit tvrdé realitě. Nakonec sám Čermák v některých článcích už kdysi vysvětloval, že "bulvarizace tištěných médií" je nutná k jejich přežití.

0/0
22.9.2006 13:02

soulbringer

Re: Re: hmm...

ja ho taky čtu - někdy papírový.. někdy na netu ... :o)

nicméně sám pracuji v reklamní a mediální společnosti... a když říkám, že se Respekt někde zastvil - neříkám to jen já... s tím nákladem co mají, můžou klienty (ti co zaplati reklamní prostor - rozuměj dají peníze na to aby se platili ti redaktoři) oběmkčit jen žvásty o "unikatní cílové skupině..." jak to vlastně dělají všichni...

- jak říkám... Respekt potřebuje sám nějak komunikovat, nějakou změnu a zjistit sám se marketingově někde dostat...

Hospodařky tady vůbec neopěvuju ... jen jsem uvedl že panu Čermákovi davají dost prostoru... a Macháček je typickej příklad novináře, jež slibně začal v Respektu a dnes píše (naštěstí ne vždy) slátaniny právě v Hospodářkách...

0/0
22.9.2006 15:31

Karel2002

Proč je Respekt ztrátový a musí ho někdo zachraňovat před krachem?

asi proto, že těch odeesáckých či pseudopravicových médií je tady mnoho (příkladná demokracie, většina médií v rukou jedné strany) a ani fanatičtí stoupenci ODS ve velkých městech nestačí všechno kupovat. Jinak Respekt lhal od samého začátku, jak ve vnitřní, tak v zahraniční politice (balkánská otázka...) a není ho škoda. Názorová pluralita zde existovala dříve pouze ve sporu klausovské pravice s havlovskou pravicí (Havel-Ruml-Zieleniec-Kalvoda atd.), kdo má být lídrem české pravice. Žumpa toho nejhoršího a nejpokleslejšího.   

0/0
22.9.2006 11:15

strycek_Pompo

Re: Proč je Respekt ztrátový a musí ho někdo zachraňovat před krachem?

muhehe, prej ódeesácký Respekt ;-D Ćo si stěžuješ? Máš Právo a Haló noviny. To vám maj pravičáci ještě zakládat levicovej tisk? Stačí, že vás živíme, holoto.

0/0
22.9.2006 11:23

Hans59

Re: Re: Proč je Respekt ztrátový a musí ho někdo zachraňovat před krachem?

Přesto, že je dotovaný státem, tedy i z mého,je to pravicově extrémistický a free placající časopis, který se nedokáže uživit a tím pádem ať jde k čertu. Ty holoty si nech od cesty, bez toho je znát tvoje nižší vzdělání, o kulturnosti slyšíš poprvé- tví rodiče by zasloužili výtku

0/0
22.9.2006 12:54

Okos

Re: Re: Re: Proč je Respekt ztrátový a musí ho někdo zachraňovat před krachem?

Voliči levice jsou většinou paraziti žijící na úkor schopnějších a pracovitějších. Čest výjimkám!

0/0
22.9.2006 13:03

diskuter987

Re: Re: Re: Re: Proč je Respekt ztrátový a musí ho někdo zachraňovat před krachem?

Stále stejné klišé voličů ODS. Já dávám přednost levici a přesto jsem pracující (celkem úspěšný). Voliči ODS nakopírujte si jiné hlášky, tyto a podobné mě již unavují. Nebo ještě lépe naučte se diskutovat.

0/0
22.9.2006 13:15

strycek_Pompo

Re: Re: Re: Re: Re: Proč je Respekt ztrátový a musí ho někdo zachraňovat před krachem?

nebýt pravicových podnikatelů, tak neděláš, kamaráde

0/0
22.9.2006 13:41

plexisplexis

Re: Proč je Respekt ztrátový a musí ho někdo zachraňovat před krachem?

ne nekdo, ale novy majitel jej musi zachranovat pred krachem! a to proto, aby realizoval svuj investicni zamer, jinak by ztratovy magazin nekupoval. To znamena prekopat a z vynosu zaplatit dluhy na nakup a pak uz kasirovat dividendy.

0/0
22.9.2006 11:47

misot

VE VŚECH MEDIICH REDAKTOŘI PÍŠÍ PODLE MAJITELE!

A jelikož majiteli jsou milionáři a miliardáři - voliči ODS ¨- proto v mediích nehledejte pravdu a nezávislost, ale jen to co se hodí ODS!!!

0/0
22.9.2006 11:15

soulbringer

Re: VE VŚECH MEDIICH REDAKTOŘI PÍŠÍ PODLE MAJITELE!

no ty ses opravdu vyplod :o))

- jasne a proto dnes se v RESEKTU pise o tom ze ma odstoupit ministr financi Tlusty - fakt kampan ODS :o))

0/0
22.9.2006 11:17

Karel2002

Re: Re: VE VŚECH MEDIICH REDAKTOŘI PÍŠÍ PODLE MAJITELE!

Jo jistě, Tlustý by měl odstoupit, protože je málo pravicový a na jeho místo by měl nastoupit ještě větší blbec z ODS nebo z řad jejich sympatizantů např. Erbenová. To je opravdu velice objektivní.

0/0
22.9.2006 11:33

couci

Re: Re: Re: VE VŚECH MEDIICH REDAKTOŘI PÍŠÍ PODLE MAJITELE!

můžeš respektu podsouvat cokoliv, ale předhazovat mu že kope za ODS, to svědčí o skutečně velké zaslepenosti

0/0
22.9.2006 11:42

Monte Pelmo

Re: VE VŚECH MEDIICH REDAKTOŘI PÍŠÍ PODLE MAJITELE!

taky to muze byt tim, ze lide se "srdcem vlevo" si musi prilepsovat z kapes druhych pres volebni system, aby neumreli hlady.

na vlastnictvi novin se asi nikdo z nich nezmuze, protoze ze socialnich davek se noviny koupit nedaji, zejmena kdyz vetsinu tech davek zase clovek odevzda na danich...

0/0
22.9.2006 13:50

rotty

Re: VE VŚECH MEDIICH REDAKTOŘI PÍŠÍ PODLE MAJITELE!

Souhlas!R^

0/0
23.9.2006 21:47

nenápadně maskovaný Kei

...

Omlouvám všem, že jsem si spletl Reflex a Respekt, již se to nebude nikdy více opakovat. Tuto reflexi budu respektovat a nezaměňovat brak za brak. Již jsem byl potrestán dost, byl jsem za tento svůj hluboký prohřešek označen buzíkem, ač přísáhám, že jsem nikdy ani oken nezavadil o muže opačného pohlaví (Allo Allo, kdo zná) ;-D

0/0
22.9.2006 11:12

old fashioned Vince III...

Re: ...

he he, co je to "muž opačného pohlaví"??;-D;-D

0/0
22.9.2006 11:31





Najdete na iDNES.cz