- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Už jsem v 11 byl běžně ve škole. Tak nějak mě doma naučili chodit dřív, abych neměl problém, když jeden spoj vynechá či ujede.
Tak či tak, se šalinou nejsou žerty, jak se přesvědčilo již nemálo chodců a řidičů. Tvrdá lekce, snad se poučí dotyčný i jeho okolí.
Že ministerstvo dopravy poslední novelizací vyhlášky 30/2001 Sb. zakázalo značit přechody pro chodce na tramvajovém pásu, takže každý může přecházet kde ho napadne nebo vlastně vůbec nikde, náhodou s podobnými případy trochu nesouvisí? Neopatrný kluk může vlítnout pod tramvaj vždycky, ale při někdejší barrandovské nehodě se ukázalo, že neexistují technické předpisy pro umisťování a označování přechodů přes tramvajovou trať, neexistují pravidla pro jízdu tramvají v místě přechodu (železniční vlaky mají taky přednost, ale jsou stanoveny rozhledové podmínky, povinnost houkat, omezené rychlosti - tramvaj má podle KDU-ČSL Šustrova pozměňovacího návrhu z roku 200 přednost "absolutní", což mu Šimonovský bez mrknutí oka schválil.) Krom toho se v případě Barrnadova ukázalo, že kvůli děravým zákonům vůbec není jasné, o čem má rozhodovat silniční správní úřad a o čem drážní správní úřad.
...A že pravidla silničního provozu popisují, jak se má přecházet vozovka, ale nic neříkají o tom, jak se má přecházet tramvajový pás, to si může také ověřit každý. Ne že by ten školák zákony četl, ale ryba smrdí od hlavy a kdyby v tom byl nějaký pořádek, lidé i řidiči by snáze získávali potřebné návyky.
Já jsem se přesně v tom věku konfrontoval s avií, když jsem vyběhl z autobusu. Naštěstí jsem to odnesl jenom banalitami.
..a nebo by ridici meli brat ohledy...
Chlapec se nepodíval jestli něco jede... a uslyšet to není možné pro hluk vozovky. Měl štěstí, že je tam zastávka a tranvaj zde jede pomalu díky ostré zatáčce.
To by musel byt superman, kdyby to byla pravda a on prezil!
To že řidiči neodebrali oprávnění na místě není důvodem, že nemohl nehodu způsobit či se na ni nějak podílet! Řidičské oprávnění na tramvaj totiž ani Policie odebírat nemůže, jelikož není vydavatelem tohoto dokladu. Ten vydává Drážní úřad a také ho smí odebrat!
Podívej, obecně ve žvástech tiskových mluvčích nehledej logiku. Vždycky jde o to zamlžit chyby a lumpárny firmy, pro kterou dělá. Pozice tiskové mluvčí neboli hlásné trouby požaduje umět lhát jako když tiskne a bejt tak trošku hovado. Mý oblíbenci jsou Kosinová, Dimun a Krafl - exoti všichni tři.