Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O víkendu zemřelo na silnicích už třináct lidí

Jako by "kouzlo" přísnějšího silničního zákona vyprchalo. Během tohoto víkendu zemřelo při dopravních nehodách v Česku už třináct lidí. Bude to zřejmě nejhorší konec týdne po zavedení přísnějších pravidel na začátku července.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dandy02

Ještě že máme ten bodový systém.

;-D;-D jeden nevydařenej víkend a hned 13 zářezů. měli by ten systém zpřísnit nebo zakázat jezdit úplně.;-)

0/0
19.9.2006 14:08

iuos

hmm

on za to ale nemůže bodový systém, ale blbečci za volantem...

0/0
12.10.2006 15:48

pius99

ach jo jo jo

každý u sebe ? OK, ale pokud si někdo nymlouvá, že rychlost je viníkem nehod tak je to diletant. Je to vždy jen o tom, jak umím jezdit, zda se nepřeceňuji, o tom v jakém stavu mám auto, o předvídavosti a dostatečné rozervě. A kvalita řidičů ? nelžeme si do vlastní kapsy. V čechách nejsou sice nej... ale v Itálii, Ma´darsku, Portugalsku, Francii a i v e slavném a hrdém Albionu jsou mnohdy víc bezohlední jak ti naši.  (   4 hodiny můj kamarád stopoval s kanistrem v ruce  dne 9/9 v poledne u města Alton Pancras a nenašel se ani jeden kdo by zastavil a zeptal se ho co potřebuje. Já sice jezdím nepředpisově, překračuji povolenou rychlost kde  se dá, ale nikdy jsem nikoho v nouzi na silnici nenechal, nikdy jsem nikomu neodřel ani blatník. Tak kdo je dobytek ?

0/0
19.9.2006 1:55

barbudo

Re: ach jo jo jo

... řešení je prosté - Vy jste dobyte ...

0/0
19.9.2006 7:12

barbudo

Ministr dopravy ...

... odbrzdil ...

0/0
18.9.2006 14:22

briza

Mohlo jich byt o jednoho vice

Akorat ten trouba na skutru, ktery si to v patek sinul za Sudomericemi 30km/h stredem jizdniho pruhu v miste kde byla krajnice siroka pres metr mel to stesti, ze uz za nim byla kolona.

0/0
18.9.2006 10:25

AIadin

Re: Mohlo jich byt o jednoho vice

Po krajnici se na skutru jezdit nesmí.

0/0
18.9.2006 12:01

mistr_dzarda

ZACIT KAZDEJ SAM U SEBE!!!

Jsem uz delsi dobu v zahranici (Anglie, ted Irsko), pred 14 dny jsem byl doma na dovoleny a muzu vam rict, ze se v CR na silnici vopravdu bojim. Jezdi tam totiz porad tolik bezohlednejch ignorantu a pi/tomcu;-(, ze to ani neni mozny. Jedina cesta, jak z toho ven je zacit kazdej sam u sebe, kde je 50, jet 50 a kaslat na to, co si ty za vama mysli nebo co delaji. Hlavne je nevychovavat primo na silnici. A prisnejsi silnicni zakon je stejne k nicemu, kdyz jsem za 14 dni nevidel na silnici policajty... Hodne stesti a hlavne trpelivosti, nezmeni se to ze dne na den...VV

0/0
18.9.2006 10:14

davexx

Re: ZACIT KAZDEJ SAM U SEBE!!!

Přesně tak, problémy na cestách jsou především chybou řidičů, to je příčina, represe ja až důsledek.

0/0
18.9.2006 10:18

mgs

Re: Re: ZACIT KAZDEJ SAM U SEBE!!!

Znamy vypravoval, jak jel jednou vesnici 50, kde byla znacka zacatku vesnice daleko pred prvnim barakem a bylo to z kopce a za nim par aut co na nej blikali, snad i troubili. Jenomze jaky bylo jejich prekvapeni kdyz pod kopcem merili rychlost... Kdyz z vesnice vyjel a zacali ho predjizdet, tak mu jeste s radosti zamavali :-D

0/0
18.9.2006 10:47

gurgul

Zajímavé,

že se neobjevuje titulek: "Nový zákon zavraždil 13 lidí". Podobně jako tomu bylo v minulých týdnech, kdy se psalo, že nový zákon zachránil xx lidí.

0/0
18.9.2006 10:13

infelt

Re: Zajímavé,

jj

0/0
18.9.2006 14:30

mgs

CSSD

Nedavno v radiu rikali, ze CSSD chce zrusit body z nesviceni svetel a nepripoutani se. Ty jsou vazne na hlavu, zrovna u sviceni to chteji zrusit, a to se ptam jako proc? To se zas vratime do situaci, kdy auta nesviti pomalu ani v noci???

0/0
18.9.2006 9:58

honza2007

Re: CSSD

Když tě v Rakousku zastaví, že nesvítíš, tak je to často jenom domluva. Tak proč u nás nestačí jenom pokuta. Já taky furt čumín na čudlík, jestli svítím, protože kontrolku v slunci nevidím a už jsem párkrát zapoměl. :-/(Y)

0/0
18.9.2006 10:08

mgs

Re: Re: CSSD

Kdybys jsi se naucil svitit i pred zakonem kuli sve bezpecnosti (bez diskuze je auto videt mnohonasobne drive), tak bys na to nezapominal... Proste nastartuju, rozsvitim a pak jedu.

0/0
18.9.2006 10:12

honza2007

Re: Re: Re: CSSD

Svítil jsem, když bylo třeba (jak to bylo v zákoně). Za plného slunce v poledne mi to připadá pí..ina.;-O

0/0
18.9.2006 10:14

davexx

Re: Re: Re: Re: CSSD

Připadá, ale není. Stačí za plného slunce zajet do stínu.

0/0
18.9.2006 10:20

mgs

Re: Re: Re: Re: CSSD

Tak to asi moc nejezdis, protoze takove auto v aleji stromu, kde je sero i pri plnem slunicku auto neni moc videt a kdyz ma jeste tmavy lak, tak je to neviditelne... Porad me budes presvedcovat o tom, ze je to zbytecnost? Pred 'zakonen' jezdilo dost blbu i kdyz bylo sero pred bourkou, nebo dokonce i pred soumrakem bez svetel.

Pokud ti dela problemy zapominani rozsviceni, tak po nastartovani hned rozsvit (i kdyz jedes jenom par metru, nebo couvas do garaze, proste vzdy), pokud to budes delat mesic, stane se ti to samozrejmosti a nebudes s tim mit problem...

0/0
18.9.2006 10:22

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: CSSD

Případně se dá na většinu aut koupit krabička, která tohle umí dělat sama.

0/0
18.9.2006 10:25

honza2007

Re: Re: Re: Re: Re: CSSD

neměl jsem tmavý auto a v lese jsem si rozsvítil...;-P Ale chápu, že to nedělali všichni. Nicméně za to brát body asi není OK. Body by měly být asi za úmyslné a závažné přestupky, jako tomu bylo dřív.:-/

0/0
18.9.2006 11:47

hasmen

Re: Re: CSSD

Stačí si dát nainstalovat "denní svícení" a je po starostech :-)

0/0
18.9.2006 10:13

honza2007

Re: Re: Re: CSSD

2.500,- bez montáže

0/0
18.9.2006 10:14

hasmen

Re: Re: Re: Re: CSSD

Co máš za auto?8-o

0/0
18.9.2006 10:26

honza2007

Re: Re: Re: Re: Re: CSSD

A6

0/0
18.9.2006 11:44

djdave2

Re: Re: CSSD

tak cum poradne, nechapu blbce co si rozsviti jen obrysovky ... delaji to bezne i kamionaci ... ale to spis je na vyrobce automobilu, kdyz v dnes dobe elektornickych vymozenosti se tenhle neduh neda nejak odladit ...

0/0
18.9.2006 10:13

honza2007

Re: Re: Re: CSSD

čumím jak umím 8-o. Hold se mi to občas stávalo třeba ve městě. 8-o;-D

0/0
18.9.2006 10:16

briza

Re: CSSD

Pro zmenu poslanec Marak Benda (ODS) navrhoval zruseni lekarnicek coby povinne vybavy v aute se zduvodnenim, ze stejne nikdo nevi jak to pouzit a akorat kvuli tomu buzeruji policajti.

0/0
18.9.2006 10:28

mgs

Re: Re: CSSD

No ja ji mam taky jeste zabalenou v igelitu. To nebyla narazka na CSSD, ale spis na to, proc to vubec nekoho napadlo a v souvislosti s tim, ze je strhavani bodu prisne, tak zrovna na v tomhle celkem logickem bodu ustupovat. Je tam dost blbosti na posouzeni, ale ne tohle.

0/0
18.9.2006 10:36

pa3k

system

.. to neni o bodech, ale o lenosti policajtu... je mnohem jednodussi nachytet lidi za prekroceni rychloti, i kdyz tim nikoho neohrozuju / na d1 opakovane zbytecna 60 ba i 40..!!/ ve mestech 30..!! nez trestat zavazne a zivot ohrozujici pretupky kamionu a autobusu - typicke na dalnicich nahle vyboceni do leveho pruhu, bez ohledu na auta jedouci v tomto pruhu.. a tady je jedno jede li to auto 130 nebo 150, kdyz tam vjede tir se svou 80 tak 5 m pred vama tak se to da jedine stocit do svodidel.. tohle je na papiry a ne rychlostni limity a parkovani... a mimochodem kdy uz se tverejni pravda, ze pocet nehod neklesa, jen policajti jich evidui min protze jsou volani jen pri nehodach nad 50 000 !!! ;-€

0/0
18.9.2006 9:52

hormon

Re: system

NE! To není možné, tomu nikdy neuvěřím, vždyť přece máme ten skvělý nový silniční zákon se kterým se cítím tak bezpečně! Jakékoliv žvásty o nehodách jsou pouze snahou ho zdiskreditovat.

0/0
18.9.2006 9:56

pa3k

Re: Re: system

;-)

0/0
18.9.2006 9:57

2Mac7

Re: Re: system

žádný zákon na světě neudělá z hlupáka moudrého

0/0
18.9.2006 10:39

pa3k

Re: Re: Re: system

ale blby zakon take nic neresi...

0/0
18.9.2006 11:09

2Mac7

Re: system

nehody bez zranění jsou nepodstatné  

0/0
18.9.2006 10:40

pa3k

Re: Re: system

.. to mas pravdu, ale jsou soucasti statistik..

0/0
18.9.2006 11:08

titlis

přednost zprava

Minulý víkend mi za 2 dni 3 dementi dost brutálně odmítli dát přednost zprava. Tohle pravidlo se snad učí na první hodině teorie autoškoly a jeho nedodržení je daleko horší než překročení rychlosti o 20 km/h a možná i jedno pivo. Ale holt někomu není dáno a neměl by jezdit ani za střízoiva. 

0/0
18.9.2006 9:34

tenisovej loket

Re: přednost zprava

souhlas, mám stejné zkušenosti. a navíc každý druhý řidič telefonuje za jízdy. možná by měli dělat kryštofa na okreskách a nestačili by se divit

0/0
18.9.2006 9:42

erben3

Re: přednost zprava

Taky se mi to stává. Proto radši přibrzdím vždy a dívám se, jestli mi přednost ten dotyčný dává nebo ne. No a když je dement a nedává jí, zastavím úplně a pustím ho. Je to preventivní metoda proti zmačkaným plechům.

0/0
18.9.2006 10:45

inzinierbula

Překvapuje snad někoho, že bodový systém přestal fungovat,

když zůstal pouze na papíře. Kdyby sem tam někde stáli policajti - stačilo by, kdyby místo buzerace jen stáli a dohlíželi na dopravu, myslím, že by to bylo účinnější, než deset zákonů a bodových systémů dohromady. Jenže u nás dokonale fungují kcourkovské principy a korunu všemu nasazují vysocí úředníci policie a ministři, naposledy pan Aleš, poslední hŘebíček do rakve. :-(

0/0
18.9.2006 9:18

honza2007

Určitě bezpečněji nejezdím !

Už jenom proto, že před přechodem brzdím, vidím-li na chodníku babku (jindy bych bezpečně projel aniž bych někoho omezil), brzdím před 30tkou a dívám se po radaru (a za sebe, jak se mi s...ou na zadek), předjíždím daleko déle, než dřív (když jsem riskoval jen pokutu tak jsem překročil při předjíždění rychlost ale v protisměru jsem byl o poznání kratší dobu) a dalších případů bych našel dost. Bohužel nový zákon mě nutí ho slepě dodržovat. :-/(Y) 

0/0
18.9.2006 8:53

davexx

Re: Určitě bezpečněji nejezdím !

Takže vlastně jezdíte bezpečněji. Kdybyste bral zákony vážně, už dřívě, tak jako to slušní lidé dělají, tak jsme tady nemuseli mít tu poslední novelu.

0/0
18.9.2006 9:17

honza2007

Re: Re: Určitě bezpečněji nejezdím !

nikoliv, pouze jsem tím chtěl říct, že důsledným dodržováním zákona se dostávám často do nebezpečných situací, do kterých bych se před novelou nemohl dostat (s porušením zákona vezmu-li ho do důsledku). Dnes se bojím, protože musím řídít. ;-O

0/0
18.9.2006 9:26

mgs

Re: Re: Re: Určitě bezpečněji nejezdím !

Nesmis ty predpisy brat tak moc vazne. 50 ve meste ano, ale nejak nechapu to, ze kdyz nekdo jede 80 a ty ho chces predjet, tak to ho jako predjizdis devadestakou pul hodiny?To je takovy problem na tu chvilku zrychlit na stovku a pak po bezpecnem predjeti zpomalit na 90? Tyhle lidi opravdu nechapu, co tupe dodrzuji predpis a zadelavaji si na nebezpecne situace... Kdyz ve meste predjizdim traktor tak taky jedu vic jak 50 abych ho nepredjizdel hodinu, ale po prejeti zpet na tu padesatku zpomalim...

0/0
18.9.2006 9:55

hormon

Re: Re: Re: Re: Určitě bezpečněji nejezdím !

Zkus tohle vysvětlit policajtovi ;-D.

Nejlépe když použiješ svůj výraz o "tupém dodržování předpisů"

0/0
18.9.2006 10:00

mgs

Re: Re: Re: Re: Re: Určitě bezpečněji nejezdím !

A to jako jakymu policajtovy? On se mnou jede snad v aute nebo co? Vy jste vazne vsichni z policajtu pripos... Kuli sve bezpecnosti nebudu jezdit jako kacatko a nebudu ohrozovat ostatni, tim ze budu hodinu predjizdet neco co jede 85 a ja pojedu 90, protoze mi predpis neumozni jet rychleji. Tak na ty tri vteriny trosku zrychlim a pak zpomalim, nejaky problem? Chapu ze by to polda nevzal, ale on urcite bude sedet vedle silnice, kde bude jezdit nejaka navnada 85 a cekat az ji nekdo predjede...

0/0
18.9.2006 10:10

honza2007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě bezpečněji nejezdím !

buď můžeš jezdit bezpečně nebo podle zákona. Dohaduje se za přechodem, že ta babka měla ještě metr k přechodu ;-€

0/0
18.9.2006 10:12

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě bezpečněji nejezdím !

A to opravdu nevíte, jak vyřešit předjíždění auta jedoucího 85 km/h na silnici s povolenou max. 90 km/h v souladu se zákonem?

0/0
18.9.2006 10:17

mgs

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě bezpečněji nejezdím !

Asi nijak, proste mas smulu... Nerikam ze jezdim rychle a bezpecne (jako tu s oblibou tvrdi pak vykuku), jezdim dle predpisu (50,90), akorat kdyz nekdo jede 80 a je moznost ho predjet, tak ho proste predjedu treba i rychleji nez 90, ale po predjeti na tu 90 opet zpomalim. Mozna, ze se vystavuji riziku 'odchytu', ale nehodlam pri predjizdeni setrvavat v levem pruhu dele nez je to nutne...

0/0
18.9.2006 10:34

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě bezpečněji nejezdím !

Kéž by k tomu všichni přistupovali tak jako Vy. Asi by nám bylo na silnicích výrazně lépe.

0/0
12.10.2006 15:46

jkzrt

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Určitě bezpečněji nejezdím !

Kam pořád spěcháš?

0/0
18.9.2006 10:43





Najdete na iDNES.cz