- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mám zkušenosti ze "státní školy" z doby před r. 1989 a soukromé školy po roce 1989.
Zatímco ve škole před rokem 1989 (ZDŠ i SŠ) jsem patřil k velmi horšímu průměru, rebeloval jsem a prakticky nic jsem se nechtěl učit, protože učitelé byli velmi zakomplexovaně despotičtí. Výjimkami bylo několik málo učitelů, kteří dokázali probudit můj zájem o učení i u předmětů, které mne nebavily atp.
Příkladmo. ZDŠ, rok 1987 - jazyk ruský 4 (a to ještě s odřenýma ušima), SŠ, rok 1988 - jazyk ruský 1 (a flákal jsem se, protože jsem znal vše nutné ze ZDŠ)
Soukromá škola, rok 1994 - jazyk ruský (na který jsem musel, protože jsem se na jazyk anglický nedostal - výběr losem) - 3 až 4 (s odřenýma ušima) a ještě jsem byl soudružkou učitelkou navržen na vyloučení ze školy - ostatní učitelé se jí vysmáli, protože průměr známek bez RJ byl jinak 1,3 a ročníkové práce tehdy putovali na nějakou meziškolní soutěž SŠ prací v oboru s vynikajícím umístěním (3. místo a 5 místo z cca 300 prací).
Po výměně učitelky RJ jsem dokonce došel ke zkouškám z RJ na úrovni Státní jazykové zkoušky všeobecné.
Takže nevím, jestli byla chyba v učitelce na ZDŠ a SŠ(po 1989) či ve mě.... já myslím, že a) je správně.
Na učňáku a momentálně na SZŠ jsem zažil skvělé učitele a nemůžu si na nic ztěžovat asi taky proto že jsem si nkěteré omotal kolem prstu a to tak že hodně i důchodkyně mizobali z ruky, ze strany spolužáků to vyvolávalo dost značnou nevoli ale to mě bylo fuk. Je přeci dobré mít nějakou tu tlačenku. Jinak na základce to byl běs to jsem zažil za celých 9 let jen 2 učitelé ze kterých jsem měl respekt a nějakou tu úctu. U nás na základce je to i v roce 2006 sebranka notoriků a bolševickejch noků a pokrokovýho kantora ztěží člověk pohledá.
Když trošku popiluješ češtinu,hlavně pravopis,své vyjadřování,lehce se budeš učit,můžeš si udělat i vysokou školu a pak můžeš jít předvést, jak se má škola progresívně dělat.Zatím jsi jen pubertální debil,nic víc,který navíc evidentně nic neumí a nic nedokázal.Krom výkřiků na způsob zvratků.Takže nazdar soudruhu studente.
Každému dle zásluh. Je-li kantor idiot (a že jsem takové za téměř 20 let chizení do školy poznal), nevím proč bych si to nechával pro sebe... Dobrý učitel dokáže s žáky vycházet a k tomu je i něco naučit. Kdo to neumí, měl by dělat něco jiného. Teď samozřejmě mluvím o "nomální" české škole a ne blbšulce v cikánské čtvrti.
až na voš mi došlo, jací byli "profesoři" na gymplu špatní... teda ne všichni, ale dost ano...
Na základní škole jsme měli vynikající učitelku českého jazyka... Sice byla snad tou nejpřísnější z celé základní školy, ale byla spravedlivá a nikdy nikomu neublížila. Na to, že nyní je už v důchodu, tak měla velmi pokrokové metody a jsem jí vděčný, že mě připravila do života.
Na druhou stranu jsem potkal na střední škole učitele (mladého, ale totálně blbého)... Cpal nám při občanské nauce do hlavy horem dolem všechny svatý (nejsem si jist, že to bylo dle osnov MŠMT). Nebyla s ním řeč a málem mě nechal propadnout jen proto, že mi jsou všichni svatí u pr...ávě tam...
Jinak držím palce "mladé krvi", potřebujeme to jako sůl, abychom nedopadli jako v USA, kde se lidi střílejí takřka na potkání a kde více než polovina populace věří tomu, že člověka stvořil bůh (píšu záměrně s malým "b")...
Soudruh učitel Pejznoch na 4.ZDŠ v UL padagicky fackoval své žáky (1975-1980).
kterého bych si mohl vážit , nebo byl pro mně autoritou ! Zato jsem poznal spoustu zbabělců a un¨božáků bez vlastního názoru ! A říkali si učitelé !!
Nevěřím, že je autorem článku psycholožka. Pokud ano, tak značně omezená. Vykreslila kantory v duchu stereotypů z filmů a televizních seriálů. K pobavení dobré, ale v reálu takových karikatur, které popsala, moc neexistuje. Naštěstí. Většina učitelů naopak mladým rozumí víc, než jejich rodiče. Mám praxi 17 let. Žáci mi svěřují, co by doma nikomu neřekli. Často učitel supluje zanedbanou výchovu, je náhradní matkou, náhradním otcem. Psycholožka se hodně dívá na filmy a už je asi dlouho ze školy.
já to vidím jinak.častěji rodiče doma suplují práci učitelů.rodiče jsou ze zákona povinni děti posílat do školy.děti se ale vrací ze školy,a nic neumí.musí se většinu učit samy doma........zlatej Komenskej! Nové učebnice vyhovují snad učitelům
....navíc děti samy poznaly,jak učitelka před ředitelem lže.řešili jsme nějaký konflikt s účou,nakonec se z toho vylhala tím,že řekla,že syn ráno vůbec nepřišel do školy,a událost proběhla před školou.přitom všichni věděli,že byl ve třídě půl hodiny před začátkem vyučování,dcera mu tam ještě nesla svačinu.hodili jsme to za hlavu,i když dodnes nevíme,kde je ten správný okamžik,kdy je dítě "ve škole".tím,že je fyzicky ve třídě,nebo tím,že se do třídy dostaví i "soudružka" učitelka
nějak jsem se do Vašeho schematu nevešel. Mám rok před penzí, umím používat počítač a mobil a ve třídě mám autoritu. Prosím o další škatulku.
blahopřeji! ve které škole působíte?.....mě se ve škole vysmáli,když jsem se např. ptal,jestli je možno kontrolovat zadané úkoly dětem přes internet.škola si jen stěžuje,že děti nenosí úkoly,ale nedokáže poskytnout rodičům informace o tom,jaký úkol má dítě vypracovat.notýsky nefungují