Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Základní škola? Zrušit

V Americe většina lidí věří, že Darwina stvořil Bůh. My Evropané se domníváme, že Darwin pochází z opice. Jak to souvisí se základní školou? Zásadně. To hlavní, co nám osm, devět či deset let, po která nám kazí dětství, naopak dává, je základní okruh témat, která máme společná s druhými.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

duhastrecht

Škola by měla hlavně posluchače naučit učit se,

i přesto, že zvídavému dítěti ani tohle říkat nemusí. Je pravda, že ve škole se člověk učí spoustu nepraktických znalostí a praktické jsou ponechávány na rodičích a na žácích. Škola není, nebyla, nebude dokonalé zařízení, již z toho důvodu, že nejpodstatnějším důvodem existence současné západní školy je zajistit pracovní místa části dospělým a vštípit žákům do hlav mladých lidí povinné názory. To mě přivádí zpět k titulu článku: proč je pro někoho tak strašně důležité nacpat dětem do hlavy ve škole, zda vznikly z opic, nebo z bohů, samotným vyučovacím předmětům je to jedno, matematika, jazyky, dějepis, chemie, počítačová grafika, obsluha soustruhu apod. nepotřebuje bohy ani opice - tohle potřebují ideologové. Takže pokud jedni chtějí opici a druzí Boha, ať to svým dětem buď vysvětlí sami rodiče , nebo ať se učí obojí, opice i Bůh - jediný význam vidím v tom, že pak bychom se opravdu naučili být tolerantnější, kdybychom se nemuseli učit ten jeden jediný správný a povinný názor. 

0/0
13.9.2006 16:53

pinguinone

Re: Škola by měla hlavně posluchače naučit učit se,

..slola je tu proto ,aby mohli rodice v klidu chodit do prace..;-P

0/0
13.9.2006 17:00

estonia

škola a život

jsou naprosto rozdílné věci. Cokoliv se člověk ve škole naučí(nebo uvědomí) musí ještě aplikovat v životě. A to je nejtěší. Číšník téměř školu nepotřebuje. Já jim nejsem vyučenej a dělal jsem ho cca rok... Ve skutečnosti člověk školu nepotřebuje, pokud se doví(najde si ty inforamce, pozantky) jinde. Ovšem, většina(i já) na to kašlem...

0/0
10.9.2006 16:19

vovov

Re: škola a život

I nevyučený číšník se někde naučil sčítat a násobit.

I nevyučený číšník se někde naučil čístz a psát, aby pak mohl něco napsat do tohoto chatu.

V šichni lidé neskončí jako nevyučení číšníci.

Článek M.K. je velmi hloupý, neboť úlohu základní školy přílioš zjednodušuje a vulgarizuje.

0/0
15.9.2006 4:21

tonicekXXL

Naše školství je vynikající.

Proto každý kdo si to může dovolit posílá děti do škol soukromých.

0/0
8.9.2006 16:43

vovov

Re: Naše školství je vynikající.

Však také v soukromých středních a vysokých školách těch znalostí moc po účastnících nechtějí.

Hlavní je, když dobře platí a majitel školy má slušný zisk.

0/0
15.9.2006 4:23

pinguinone

..nebylo to u Proxe...?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žije ten člověk v realitě? (barbudo, mail, 07.09.2006 19:03 ) vlákno | reagovat

... jo a na začátku hodiny jsme se postavili vedle lavic a pan učitel vytáhnul housličky a zazpívali jsme si ...

0/0
8.9.2006 12:35

barbudo

Re: ..nebylo to u Proxe...?

... toho neznám ...

0/0
8.9.2006 12:47

pinguinone

Re: Re: ..nebylo to u Proxe...?

..to byl  PAN ucitel a hral taky na housle..:-)  ..  dodneska na nej vzpominam..R^

0/0
8.9.2006 12:50

captain cook

pro barbarossu

...dejepis provazen promitanim filmu? Jo v dobe kdy benzin by kacku a pul za litr, ty dejepisny filmy byly plny rolnickych bouri a Lenina pred Zimnim Palacem;-D 

0/0
7.9.2006 16:26

barbudo

Re: pro barbarossu

... Lenin před Zimním Palácem nebyl a ředitele nám zavřeli ...

0/0
7.9.2006 18:50

FridolinSp

Re: pro barbarossu

Benzín byl za 2 koruny někdy v 60 letech, průměrný plat byl snad nějakých 1500 Kč za měsíc místo současných dvaceti. Rudé právo stálo padesát haléřů, ale ty bolševický kecy nikdo nechtěl ani zadarmo. V r. 89 stál benzin kolem deseti korun, při platu 3000 hrubého za měsíc. Takže ted je levnější. Ropa jako surovina podražila, teď stojí v dolarech několikanásobek, takže nejde srovnávat. Dřív stála snad 2 - 4 USD za barel, nyní kolem 70 USD za barel. Na doplnění.

0/0
7.9.2006 18:52

barbudo

Re: Re: pro barbarossu

... v časech, kdy byl benzín pod 2 koruny byl průměrný plat hodně pod 1 500.

V roce 89 byl benzín za nějakých 12.

Ovšem nájemné bylo za stovku při průměrném platu 3 500 (a takový a vyšší měla ho polovina lidí)  a dnes je nájemné 15 000 při průměrném platu 20 000 (a 80% lidí má plat nižší). Když srovnáváme ceny, chce to srovnávat nejdřív to důležité ... 

0/0
7.9.2006 18:59

FridolinSp

Re: Re: Re: pro barbarossu

Regulované nájemné je dnes, nevím přesně, kolem 34 Kč/m2/měsíc. Takže za menší byt to je 1700. Energie stojí víc, elektřina rostla s inflací, ale plyn podražil dost - nicméně dovážíme za dolary z Ruska, takže dané světovými cenami. Bydlení (s doprovodnými náklady) je skutečně daleko dražší, to je fakt. Za socialismu bylo dotované. Paneláky nekvalitní, do starých domů se neinvestovalo a je to vidět.

Potraviny jsou celkově levnější, textil taky (navíc levný textil typu tržnice dřív stál srovnatelně jak od českých výrobců). Ano, víc stojí bydlení a veřejná doprava. Většina lidí bydlí ve svém - byty se privatizovaly, družstevní i městské. Soukr. majitelů je málo, ti jsou spíš byti regulací. Nemá smysl vypočítávat co je vše levnější (TV tehdy 16 tisíc - dnes lepší kvality za 2 tisíce - tehdy plat 3 tisíce, nyní těch 20). Ceny se narovnaly k nákladům díky trhu, to je zdravý jev. Za socialismu byl problém byt sehnat, různé úplatky, černé pronájmy - zčásti díky regulaci zůstává.

0/0
7.9.2006 21:11

pinguinone

Re: Re: Re: Re: pro barbarossu

..cece chlapi ,jste na blby diskuzi..;-D

0/0
8.9.2006 12:30

Harry_sportsman

Že IQ Martina Komárka

není příliš vysoké, jsem už pochopil dávno, ale že někdo může napsat takovou hovadinu jako tento článek, to jsem opravdu netušil...

Pane Komárku, kdo podle vás bude vychovávat děti těch rodičů, kteří by je i byli ochotni vychovávat sami, ale nemohou si prostě dovolit nechodit 15 let do práce? To je jako bude vychovávat ulice nebo nějaké církevní instituce? To, že vám škola dala málo pro život, nemusí být automaticky vina našeho systému - není účelem školy vychovávat hloupé novináře, kteří jsou zcela mimo realitu ...

0/0
7.9.2006 13:44

Isbjoerna

Re: kdo bude vychovávat děti těch rodičů?

Nevim, co nazyvate vychovou, ale je udesne, kdyz rodice nemohou si dovolit vychovavat sve deti.;-(

0/0
7.9.2006 14:01

pinguinone

Re: Re: kdo bude vychovávat děti těch rodičů?

..co chtel basnik rici...8-o

0/0
7.9.2006 14:29

FridolinSp

Re: Re: kdo bude vychovávat děti těch rodičů?

Rodiče samozřejmě děti vychovávají, to není úkol školy, ta to dělá jen okrajově. Jenže jiné je být s dítětem o rána a učit ho, nebo až odpoledne a věnovat se mu až ve volném čase, případně dohlédnout, že napíše úkoly.

Jinak, v ˇČesku je pár nešvarů co se týče prac doby. Sice delší jen o půl hod jak v Německu, většinou ale lidi pracují déle, málokdo "jen" 8,5 h (s půlhodinou na oběd, když je povinně hodina tak je 9 hod - bez přesčasů). Když se přidají dvě hodiny na cestu, tj. 11 h pryč, spíš déle, přesčasy jsou tak rozšířené a fakticky povinné. Kratší úvazky pro matku moc možné nejsou. Další problém. Takže na dítě je někdy opravdu času méně. Jenže nezaměstnaní rodiče, co se doma celý den flákají by taky nebyly dobrým příkladem.

0/0
7.9.2006 16:16

opeth

Re: Re: Re: kdo bude vychovávat děti těch rodičů?

trik je v tom, ze skola by nemela jen "hlidat" deti v dobe kdy se o ne nemuzou postarat rodice. mela by je vest k tomu, aby byly zodpovedne za svuj vykon, to v prvni rade. Veta: "Ja jsem nebyl ve skole, kdyz se probirala zlata bula sicilska, takze me z toho ted nemuzete zkouset" je pro nasi zemi naprosto bezna. Ucitelum kteri na takovouto argumentaci pristoupi bych strhaval financni penale... ve skutecnem zamestnani/podnikani Vas totiz nic takoveho ani podobneho neomlouva. Libi se mi, ze napr ve Svedsku nemeli ve vyssich rocnicich pevne stanoveny zacatek skoly, kazdy vpodstate prijde jak mu vyhovuje a nikdo nikomu nenadava, nepostihuje ho tridni dutkou nebo neomluvenou hodinou. trik jetotiz v tom,ze kazdy student je zodpovedny za sve vysledky a tudiz za svou pritomnost na hodinach. Kazdy chodi do skoly ve svem vlastnim zajmu. Tohle u nas bohuzel neplati. A neni se co divit.

0/0
7.9.2006 17:03

Isbjoerna

Re: Re: Re: kdo bude vychovávat děti těch rodičů?

Rodic, ktery doma vychovava dite, se neflaka!;-€;-)

To je ten zasadni bod: Nase matky (malych deti) jsou casto s detmi doma, a nebo pracuji jen 50% - velmi rozsirene u matek, avsak zvysuje se i pocet otcu, kteri "krati" (65% a pod.).

U nas je vzdelani v prime korrelation s "bohatsvim" a vzdelanim rodicu, coz potvrzuje, ze zakladni skola deti nemuze ani vychovat ani vzdelavat.

0/0
7.9.2006 17:06

FridolinSp

Re: Re: Re: Re: kdo bude vychovávat děti těch rodičů?

Napsal jsem to nepřesně, myslel jsem na oba rodiče. Pro dítě není ani moc dobré, když sice s matkou je většinu času, ale otec přijde až v sedm nebo osm hodin. A v Česku je často alternativa pro otce - bud pracovat a delší hodiny, nebo se flákat doma - a být špatným příkladem, protože někdo rodinu živit musí, neměl b y to být stát.

Ani matky nemají moc podmínky pro kratší úvazky, i u nich se často chce přesčas. Řada firem proto nechce matky malých dětí - protože ty musí v určitou hodinu odejít.

Kratší úvazky nejsou tak dostupné a hodiny jsou spíš delší, děti tím trpí, ale i celá rodina, zdraví atd.

V Německu jsem si všiml, že lidé pracují kratší dobu, tempo je spíš volnější. Neflákají se, ale nedělají s jazykem na vestě. I Řetězce zavírají nejpozději v 8 hodin, v sobotu ještě dříve. V Česku by si tak řada lidí vůbec nenakoupila základní potraviny, leda koupit v neděli a dát pečivo do mrazáku.

0/0
7.9.2006 18:37

tos42

Re: Re: Re: Re: Re: kdo bude vychovávat děti těch rodičů?

taky se podivejte jaka je v Nemecku recese (ted se to teda trochu rozhybalo), protoze jejich socialisticky system se stedryma podporama tu ekonimiku potapi... a to se jedna o bohate Nemecko, takze u nas...

0/0
8.9.2006 12:14

FridolinSp

Re: Re: Re: Re: pokr.

V Česku se na vzdělání moc nedá. Mimo obory jako medicína apod. se vš moc necení, středoškolák má stejnou, někdy lepší pozici než vysokoškolák.

Spíš platí, kdo je šéfem a majitelem firmy, to je rozhodující.

U zahr. firem sice tituly neužívají, ale vš bývá podmínkou pro pozici, kde by v české firmě stačila sš. To je realita, smutná, zčásti kvůli špatné kvalitě škol.

0/0
7.9.2006 18:41

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Vzdelani se musi vzdelanym zaplatit zpet

Myslim si, ze to take zavisi od zaplaceni vzdelani. U nas musime za vyssi vzdelani (neprimo) platit; napriklad 1 rok zahranicni pobyt me dcery me stal kolem 20.000 €. Je to hodne penez, ale ona se tam naucila (behem asi 6 mesicu!) novemu jazyku (Uni-studium) a slozila dve international.dulezite zkousky (nor, fra), ktere ji opravnuji k studiu na jakekoli Uni v Norwegen a Frankreich. Obdobnou qualifi ma ona i pro USA (eng). Takze ty penize jsou dobre ulozeny. Kdyby chtela dosahnout teto qualifi doma (=Nemecko), potrebovala by na to nejmene 3-4 roky privat vyuky (kterou bych take musela platit).

A druha dulezita vec je, ze absolvent Uni (dipl.) ma u nas dostatecne vysoky plat - i ucitele (v kontextu Vaseho posting dole), kteri sice nejsou "vazeni", ale alespon dobre placeni (ucitel zakladni skola: pro mesic kolem 2.500-3.000 €; ucitel gymnasium: pro mesic kolem 3.000-4.000 €).

Take home message: Vzdelani se musi vzdelanym take zaplatit zpet - necemu se naucit a moci se tim dobre zivit.

0/0
7.9.2006 19:53

FridolinSp

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzdelani se musi vzdelanym zaplatit zpet

S tím nejde než souhlasit, bohužel poměry v ČR jsou zatím jiné. Jazyková výuka mizerná, protože kdo umí jazyk, nezůstane učit. Je tu ale možnost cestovat do ciziny, absolvovat tam rok sš nebo dodělat diplomku, případně absolvovat PhD. Být mladší, tak bych hned vycestoval studovat. Finančně už to je lépe zvládnutelné, kurs koruny i příjmy jsou jiné, než před 15 lety.

Myslím, že např v USA zš nejsou nic moc, aspon některé, kde jsou Portorikánci nebo plno černochů. Nicméně špičkové university jsou asi kvalitní, ty méně kvalitní, těch je zas plno, takže hodně lidí má nějaký diplom. U nás je relativně málo absolventů vš.

0/0
7.9.2006 21:02

opeth

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzdelani se musi vzdelanym zaplatit zpet

zrovna do skol USA bych se moc neopiral. zakladka trva 4 roky (aspon pokud si dobre pamatuji). Sice zaciUSA neoplyvaji znalostmi, kde jsou Cechy asi nikdo z nich nevi, ale uprimne receno jim to ani k nicemu neni. Skola je pripravuje vic na praxi, aby umeli neco zaridit. U nas skola lidi pripravuje na to, aby si umeli najit vhodnou vymluvu, proc ukol nesplinili. Alibismus, s tim se setkavam u 90% lidi kteri u mnepracuji, nebo se tu zajimaji o praci.

0/0
8.9.2006 9:09

belgian chocolate

však se podívej na sebe

co z tebe vychovali v Hitlerjugend

0/0
17.9.2006 23:21

opeth

odpoved

Z toho vyplyva, ze mam byt rad za to neuveritelne mnozstvi zbytecne prosedenych hodin ve skolni lavici, protoze nikdy nevim co se mi muze v zivote hodit? Ja ale nechci aby mne skola pripravila na to, co se jednou teoreticko hypoteticky muze stat, ja chci, aby mne pripravila na to co se opravdu stane, a to je to, ze pujdu do prace a budu tam resit uplne neco jineho, nez je zlata bula sicilska. uprimne receno, opravdu to zadneho zamestnavatele nezajima. Celou dobu ve skole jsem se utesoval tim, ze se sice ucim nesmysly, ale dostavam do sebe urcite pracovni procesy, postupy. Je to nesmysl, realita je uplne nekde jinde.

0/0
7.9.2006 9:24

barbudo

Re: odpoved

... zdá se, že Vás opravdu škola mnoho nenaučila ... hmm ...

0/0
7.9.2006 9:27

opeth

Re: Re: odpoved

samozrejme dost zalezi na tom, do jakeho zamestnani kdo vstoupi. Ja zde hovorim o podnikani. Je mozne ze se na me podepsala jeste predrevolucni skola.

0/0
7.9.2006 9:43

Isbjoerna

Re: Re: Re: Vy jste na spravne ceste

Ja si spise myslim, ze jste rozpoznal (mozna diky podnikani), oc v zivote jde: Postavit "bezne" struktury v otazku, podrobit je zkousce jejich aktuell platnosti a rozpoznat mista, kde (a jak!) je nutne stare struktury zmenit (viz Vas kriticky postoj k skolni vyuce). Tento Vas konstruktivne kriticky postoj Vas privede k reseni problemu.R^

0/0
7.9.2006 10:13

opeth

Re: Re: Re: Re: Vy jste na spravne ceste

Narovinu rikam, ze nevim jak zakladni skolu, potazmo cele ceske skolstvi zmenit. Jen rikam, ze do jiste miry souhlasim s autorem clanku, jelikoz moje vlastni zkusenost mi nedovoli jinak. Autor sparvne poukazuje na to, ze skola ma pripravit cloveka na to, cim bude pro stat prospesny az se zapoji do pracovniho procesu. Zda se mi, ze skola porad pripravuje studenty na to, co bylo pred dvaceti lety, ne na to co bude za dvacet let, az vyjdou.

0/0
7.9.2006 11:20

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Vy jste na spravne ceste

.. do doby ,kdy ve skolstvi budou jen lidi z idealismu a z nemoznosti si najit jiny ,lepe placeny job ,se toho moc nezmeni ,osnovy sem ,osnovy tam... spolecenska prestiz ucitelu je jen o neco lepsi nez u politiku...:-/

0/0
7.9.2006 12:42

FridolinSp

Re: odpoved

Něco učit mělé děti nejde. U historie se naučí datumy, události, ale nechápou moc, o co jde. V matematice na zš děti asi nejsou schopny řešit diferenciální rovnice, vyšší matematika bývá sítem na řadě vš. Počítačoví experti děti můžou být - ale jen ti skutečně nadaní. Ostatní to nechápou a nezajímá je to. Takže škola musí hustit znalosti, co je schopen každý pojmout. Kupodivu dost inženýrů je na štíru s jednoduchými pravopisnými pravidly, takže může být škola náročnější? Nebo hned od zš školit inženýry strojní, chemie, elektro, it experty, ekonomy, lékaře atd?

K té zlaté bule. Jistý maturant na jedné soukr. sš si myslel, že do 2. světové války jsme byli Rakousko Uhersko. Maturoval až na reparát, natolik byli soudní. Pravda je, že holič, it expert, lékař ani řezní nepotřebují pro profesi vědět, že existoval nějaký Řím a byli nějací císaři atd. Pro praxi = vydělávání, výrobu, obchod - to potřebné opravdu není. Je to ale všeobecná vzdělanost. Její význam by byl na delší vysvětlení.

0/0
7.9.2006 18:48

opeth

Re: Re: odpoved

Zachazite asi moc daleko. NIkdo netvrdi: zrusit uplne dejepis. Nektere deti maji moznost jit od pate tridy na gymnazium, a nejakym zpusobem se tak oddelit od pouheho "hlidani deti". Ale i to je malo. Gymnazium vpodstate probira latku rychleji a vice do hloubky. Moznost specializovat se po 4 letech zakladky by mohli mit vsichni. Pak se nemusi ucit vsichni dejepis. Nutil bych rodice aby co nejdrive se svym ditetem rozhodovali o jeho budoucnosti, protoze pak se stava, ze jeste na vysoke skole lide nevedi, co vlastne chteji delat az skonci.

0/0
8.9.2006 12:43

pinguinone

Re: Re: Re: odpoved

..neucit deti dejepis ,znamena mit volice blbce....;-P

0/0
8.9.2006 12:45

opeth

Re: Re: Re: Re: odpoved

to snad nemyslite vazne, klast rovnitko mezi vyuku dejepisu a volebni schopnosti obcanu. podle vysledku doposud kazdych voleb bych si tedy mohl myslet, ze zhruba polovina mych spoluobcanu jsou blbci, prestoze se dejepis ucili...

0/0
8.9.2006 13:36

Isbjoerna

Re: Re: Re: Vyslovil jste jadro sporu. :-)

Nase skolstvi (skolni povinnost je u nas do 18 roku a v statnich skolach zdarma) ma 4 roky zakladni skolu, a pak se dite/rodic musi rozhodnout. Skolstvi u nas neni jednotne, ale v prinzipu jsou tyto moznosti:

1) Hlavni skola (prakticky orientovana, skolaci absolvuji praktika u ruznych firem), absolvent ma moznost pokracovat u nejake firmy (remeslo); 2) Real (ruzne profile: prirodoved., tech., hospodarska...), absolvent smi pokracovat na vyssi odborne skole, a nebo u nejake firmy/banky; 3) Gymnasium (ruzne profile, ale silne vedecky orient.), absolvent sklada Abitur a smi studovat na Uni; 4) ruzne skoly pro vyjimecne deti (umelecke, vedecke, sport, ale i skoly pro pomale/zaostale deti).

Toto system je z nekolika duvodu kritisovano: Dite se musi VELMI BRZY rozhodnout, jestli se stane remeslnikem ci vedcem; vytvareji se eliten; gymnasium je navstevovano jen asi z 20% detmi z sozial slabsich rodin.

0/0
8.9.2006 17:33

opeth

neni to spatny napad

DO svych 25ti let jsem chodil do skoly. Ted rok pracuji a trvalo mi asi 4 mesice, nez jsem svuj mozek zacal "umet" opravdu pouzivat, v opravdove cinnosti, ktera vede k zadanemu vysledku. S hruzou jsem zjistil, ze ani zakladni skola, ani gymnazium mi neposkytly nic, co by se mi mohlo v pracovnim nasazeni hodit. Az posledni dva rocniky vysoke skoly, kde je potreba zabrat, mne naucily zodpovednosti za sve vysledky. Tyto dva rocniky, kdy clovek pracuje sam na sebe (sice za znamky a ne za penize a jidlo, ale clovek si na to za ta leta zvykne), kdy pracuje na svych projektech, za ktere nese plnou zodpovednost sam, mi daly vic nez celych 19 let skoly. Opravdu to nejdulezitejsi, co mi je ze skoly k dispozici, je pocit zodpovednosti. Ale tu do mne stejne z vetsi casti dostali rodice. Uzitecnych ze zakladni skoly je mozna 3-4 roky, kde se clovek nauci elementarni veci jako cist psat pocitat. Zbytek je JEN hlidani deti, aby nebyly samy doma...

0/0
6.9.2006 23:08

miciangora

Re: neni to spatny napad

ty znalosti máš v sobě, ať chceš nebo ne, po čtyřech měsících v práci poznáš starou belu. Jednou si na mě vzpomeneš....nikdy nevíš, jak se ti v životě můžou hodit nejneuvěřitelnější pitomosti, která jsi ve škole (myslím základní) proti své vůli nasál.Můžou ti i zachránit život - vím co říkám.

0/0
7.9.2006 5:24

Isbjoerna

Re: neni to spatny napad

Mam podobne zkusenosti s PhD-Studenty; nejlepsi vysledky prinesou ti, ktere nechame samostatne delat jejich vlastni chyby (Versuch macht klug) - behem 4-6 mesicu najdou svuj vlastni zpusob reseni problemu. Jejich vyvoj pozoruji na tom, jake otazky kladou dnes, jake kladli pred rokem.;-)

Zakladni skola 4 roky - s tim souhlasim, dele to nelze vydrzet;-).

0/0
7.9.2006 9:00

tos42

Re: Re: neni to spatny napad

Tento pan nebo dama je uplne mimo.

1) Aby moc nemachroval - ja mam taky PhD a taky umim nemecky

2) Srovnavat samostatnost PhD studentu a zacku na ZS - to snad jste spadl z jine planety... ZS predevsim vychovava a uvadi cloveka do kolektivu, ktery se casem zmeni na pracovni kolektiv a vubec na kolektiv, ve kterem bude zit zbytek zivota. PhD student je prave proto samostatny a invencni, protoze prosel vsemi nastrahami ZS a umi resit situace ad-hoc... Tam byl proste nucen prezit a nebyl hyckan a opecovavan vselijakymi super-hyper Waldorfskymi skolami, ktere jsou uplne mimo realitu...

Ach jo, to je jako hazet hrach na stenu...

0/0
7.9.2006 10:08

Isbjoerna

Re: Re: Re: neni to spatny napad

1) Nemecky PhD-Student je prave proto samostatny, protoze NEprosel dlouhou zakladni skolou; v Nemecku trva zakladni skola CTYRI roky.

2) Vetsina nemeckych PhD-Studentu ma nejmene jeden rok (vetsinou vice) zkusenost s vyukou v cizine (standard: 1 rok pobyt v USA/Australien/GB/Skandinavien v 11. klasse).

3) PhD-Student-Absolventi-Waldorfschule maji praxisorientovany pristup k reseni problemu, velmi hodnotnou team-schopnost a jsou vetsinou uspesnejsi nez Absolventi "standardnich" skol.

0/0
7.9.2006 10:27

pinguinone

Re: Re: Re: Re: neni to spatny napad

..a jak dlouho trva ZS v  doliku..8-o  a vsichni se dostanou na stredni skolu a vsichni si muzou doprat luxus studia v zahranici.. komiku   ;-D  Waldorf ma zajiste vyhody , ale je vhodna jen pro urcity uzky okruh deti..

0/0
7.9.2006 12:31

miciangora

Já do školy chodila ráda

někteří učitelé byli dobří, jiní zas ne, záleželo od jednotlivce.Ale to co jsem se tam naučila, umím dodnes. Objem koule jsem se tedy jaksi nenaučila...mimochodem, nejde jen o informace předané učebnicemi, ale také o rozvíjení schopnosti se učit, schopnosti vycházet s lidmi, schopnosti vcítit se do jiných lidí, to si jako představujete, že řeknete malýmu dítěti, kde má hledat informace a necháte ho napospas?Aby si dítě něco hledalo, musí vědět co, proč a kde.Počítač není všemocný. Je to jen chytřejší telefon A - mimochodem - nevynalezl ho negramot - ten člověk se musel setsakra učit - a právě škola ho naučila jak. A ta trocha discipliny ještě nikomu neuškodila.Někdo, kdo půl dne prostřílí v počítačových hrách, byl měl umět vydržet 45 minut v klidu a soustředit se na výuku.

0/0
6.9.2006 22:45

PepaVonDepo

Hezké, ale ...

... chtěl bych slyšet, jak si představují onu "jinou" školu, která vás naučí takové věci jako je psát, číst, počítat a posléze i gramatiku, objem koule či vzorec kyseliny solné.

To jsou totiž všechno elementární znalosti, které se nedají logicky odvodit a musí se, jako axiomy, prostě "našprtat".

0/0
6.9.2006 21:46

Isbjoerna

Re: elementární znalosti

Vetsina deti se nauci cist a psat ne proto, ze chodi do skoly, ale PRESTO, ze chodi(ly) do skoly. Grammatiku se nauci clovek ctenim. Vypocitat objem koule ci chemicke vzorce neni treba "nosit v hlave", staci vedet, v ktere knize to stoji, kdyz to nekdo v zivote opravdu otrebuje. A ten, kdo to potrebuje a UZIVA denne, to rychle pochopi ci zapamatuje. Ne, to neni to, cemu je treba se ucit.

Clovek se musi ucit resit problemy denniho zivota, rozpoznat vztahy a svuj postoj v techto vztazich, orientovat se v kulturnim bohatstvi a uzit ho k prekroceni kulturnich hranic. Najit sve misto v spolecnosti, pecovat vzajemne vztahy s jejimi cleny, obhajit svou individualitu a obohatit sve okoli svym spolecenskym citenim. Kdo se toto nenauci, neni schopen zivota.

Avsak tomu se NENAUCI deti v skolach, kde se provadi frontalni vyuka a deti (jak zde pise jeden ctenar) "Muset sedět hodinu v lavici a poslouchat jak nám "přednášející" předčítá z knížky a nesmět se u toho ani pohnout nebo promluvit...".

0/0
6.9.2006 22:37

miciangora

Re: Re: elementární znalosti

hele, co to tady plácáš..vždyť to není pravda, ty děti dneska mají spousty pomůcek, které za nás neexistovaly, já mám dislektického synka a ten by se tedy sám rozhodně číst nenaučil..ještě jsem neviděla školu, kde se žáci nesmějí pohnout...to ještě bylo v Německu za Hitlera viď?Nluvíš o něčem, o čem nemáš tušení.

0/0
6.9.2006 22:59

pinguinone

Re: Re: Re: elementární znalosti

;-D..tahat Adu na obcana Rise je podpasovka Ajo..,ale ,Medvedak neni zenska,a neni German ,takze Ti to prominu..

0/0
7.9.2006 8:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.