Diskuze

Německá lokomotiva uháněla rekordních 357 km/h

Přes padesát let starý světový rychlostní rekord pokořila německá lokomotiva typu ES64U4, která se řítila po kolejích po dobu čtyř minut rychlostí 357 kilometrů za hodinu. Dosavadní rekord držela francouzská mašina. Ta v roce 1955 dosáhla na 331 km/h.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pan Navratil

4. 9. 2006 12:14
Nevim co mate

s tim, že rychlost na našich tratich se za 50 let nezmenila, podle članku to je v zap. evropě poslednich 50 let taky stejny.

0 0
možnosti

Milkman_Dan

4. 9. 2006 11:53
German quality...

...since 1942...:-P

0 0
možnosti

ixt

3. 9. 2006 11:27
Re: to by se mohlo zavást praha karviná

Zkus trasu Pariz - Marseille. Pres 720km za 3 hodiny, prumerna rychlost 250km/h, a to vcetne zastavky v Lyonu, s rozjezdy, brzdenim, a s rychlostnim omezenim pri prujezdech nekterymi useky (napr. mesta, nadrazi, apod)

0 0
možnosti

primeminister

3. 9. 2006 8:58
to by se mohlo zavást praha karviná

a né se pořád dupat 5hodin

jenže to by u nás nesměl být komunismus

0 0
možnosti

el_salamo

3. 9. 2006 10:35
Re: to by se mohlo zavást praha karviná

Jop, na nasich kolejich bys nedojel ani do Pruhonic...

0 0
možnosti

Janina7

3. 9. 2006 8:49
A teď z našeho šálku

Tak, a teď něco z našich tratí. Ještě nedávno, kdy nebyl hotov rychlostní koridor a jezdili staré pantografy (nádražáci jim říkají prasečáky) z Prahy do Kolína se jezdilo 60km za jednu hodinu. Dnes, když je koridor hotov a nasadili se nové dvojpatrové jednoty je dle nového JŘ doba o 25% delší. Hodinu a čtvrt! Bít do palice ty naše modrásky!!

0 0
možnosti

Majkyho_pupik

3. 9. 2006 10:39
Re: A teď z našeho šálku

koukam ze kdyz te umlatili argumenty na jine diskuzi prelezas sem:-)bude se jezdit dele neb se stavi cast z hlavaku/masarycky do Uval.az se to dostavi tak se bude jezdit mnohem rychleji,chapes?:-)

0 0
možnosti

kunde

3. 9. 2006 8:46
a jede jede mašinka

kouří se jí z komínka...

0 0
možnosti

ixt

3. 9. 2006 0:30
TGV

Hmm, no je sice mozne, ze tato lokomotiva prekonala rekord 331km/h z roku 1955, ale od roku 1955 bylo na zeleznicich vytvoreno mnohem vice rekordu. Pokud vim, tak nar. rekord TGV z roku 1990 byl pres 515km/h - vice na http://www.trainweb.org/tgvpages/rec-intro.html nebo taky ve Wikipedii (http://en.wikipedia.org/wiki/TGV). A to slo prosim o celou soupravu a ne jen o samotnou lokomotivu jako zde. Na druhou stranu je pravda, ze ta souprava byla specialne upravena. Bezna cestovni rychlost serioveho TGV je 320 km/h.

Mnohem vice zeleznicnich rekordu (vcetne 10,430km/h raketoveho specialu) je k nalezeni ve Wikipedii zde: http://en.wikipedia.org/wiki/Land_speed_record_for_railed_vehicles

0 0
možnosti

xrobocop

3. 9. 2006 1:17
Re: TGV

S tím TGV mě to taky napdalo, ale tohle bude myšleno právě jako rekord samostatné lokomotivy, kdežto TGV je souprava.

0 0
možnosti

daxmax

2. 9. 2006 19:52
Kola

Mimochodem kola a nápravy tohoto prototypu byly vyrobeny v Bohumíně.>-

0 0
možnosti

postavaprokazdeho_cz

2. 9. 2006 19:46
tak tomu se říká

šnelcuk! ;-D Určitě jiné kafe než naše srandolíno Rv

0 0
možnosti