- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
s tim, že rychlost na našich tratich se za 50 let nezmenila, podle članku to je v zap. evropě poslednich 50 let taky stejny.
Zkus trasu Pariz - Marseille. Pres 720km za 3 hodiny, prumerna rychlost 250km/h, a to vcetne zastavky v Lyonu, s rozjezdy, brzdenim, a s rychlostnim omezenim pri prujezdech nekterymi useky (napr. mesta, nadrazi, apod)
a né se pořád dupat 5hodin
jenže to by u nás nesměl být komunismus
Jop, na nasich kolejich bys nedojel ani do Pruhonic...
Tak, a teď něco z našich tratí. Ještě nedávno, kdy nebyl hotov rychlostní koridor a jezdili staré pantografy (nádražáci jim říkají prasečáky) z Prahy do Kolína se jezdilo 60km za jednu hodinu. Dnes, když je koridor hotov a nasadili se nové dvojpatrové jednoty je dle nového JŘ doba o 25% delší. Hodinu a čtvrt! Bít do palice ty naše modrásky!!
koukam ze kdyz te umlatili argumenty na jine diskuzi prelezas sembude se jezdit dele neb se stavi cast z hlavaku/masarycky do Uval.az se to dostavi tak se bude jezdit mnohem rychleji,chapes?
Hmm, no je sice mozne, ze tato lokomotiva prekonala rekord 331km/h z roku 1955, ale od roku 1955 bylo na zeleznicich vytvoreno mnohem vice rekordu. Pokud vim, tak nar. rekord TGV z roku 1990 byl pres 515km/h - vice na http://www.trainweb.org/tgvpages/rec-intro.html nebo taky ve Wikipedii (http://en.wikipedia.org/wiki/TGV). A to slo prosim o celou soupravu a ne jen o samotnou lokomotivu jako zde. Na druhou stranu je pravda, ze ta souprava byla specialne upravena. Bezna cestovni rychlost serioveho TGV je 320 km/h.
Mnohem vice zeleznicnich rekordu (vcetne 10,430km/h raketoveho specialu) je k nalezeni ve Wikipedii zde: http://en.wikipedia.org/wiki/Land_speed_record_for_railed_vehicles
S tím TGV mě to taky napdalo, ale tohle bude myšleno právě jako rekord samostatné lokomotivy, kdežto TGV je souprava.
Mimochodem kola a nápravy tohoto prototypu byly vyrobeny v Bohumíně.
šnelcuk! Určitě jiné kafe než naše srandolíno