Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český sen neexistoval, ale soudili se kvůli němu

Tvůrci známé mystifikace a filmového dokumentu o neexistujícím hypermarketu Český sen vysoudili na ODS 40 tisíc. Strana totiž použila ve svém interním bulletinu část jejich fiktivního reklamního letáku a loga, aby naznačila, jak levné zboží jsou politici ČSSD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petrucciani

Český sen neexistoval, ale soudili se kvůli němu

Jenze pan redaktorskej nechape, ze si nekdo privlastnil uspech nekoho jineho a vydava ho za svuj, coz se ze strany ODS stalo.

0/0
31.8.2006 15:02

majklos

Velmi zajímavé reakce pseudointelektuálů :)))

Já taky TV nesleduji a když tak zásadně dramaturgické pořady na ČT 2  , o zlevněné zboží nemám zájem a nakupovat chodím jen v případě nezbytného zajištění životních potřeb , nežiji totiž konzumním životem... :)))

0/0
31.8.2006 11:05

huhu007

Ad Jandourek

nyní už s jistotou víme, jak si modrá prasata z ODS představují právní stát. Když jde o to ostrakizovat politické protivníky, pak je každá metoda legitimní. Když však hájí své zájmy  někdo jiný, navíc právní a legitimní cestou podle platných zákonů, je tu ihned spousta hýkajících užitečných idiotů. Když jde někdo proti ODS a dokonce si ji dovolí zažalovat je to "neslušné". Kdybych přemýšlel jako pan Jandourek, musel bych ho zřejmě místo žaloby přesvědčovat baseballovou pálkou. To by bylo asi podle jeho gusta. Pěkně po ODéSácku...(Y)

0/0
30.8.2006 17:52

Swooppy

Re: Ad Jandourek

Tato poznámka je víc než trefná!!Je to divný stát,kde jsou strakizovány oběti a  "zloděj" je omlouván a jeho vina snižována.

0/0
31.8.2006 8:37

sigenius

jak to vlastně je

ODS ukradla filmařům logo. Zesměšnila filmaře. Vlastně ne - zesměšnila ČSSD. Jakousi karikaturou. Fimaři utrpěli finanční ztrátu 40000CZK. Vlastně ne - utrpěli morální újmu, protože, protože byli vystaveni podezření, že fandí ODS. "Čest" tvůrců filmu byla oceněna na 4tis. korun. Tak nevím. je to hodně? Je to málo.

0/0
30.8.2006 11:56

sigenius

Re: jak to vlastně je

omluva za překlepy, chybí jedna nula a jeden otazník:-)

0/0
30.8.2006 11:59

Korejs

Re: Re: jak to vlastně je

Tady o ten soudní spor vůbec nejde - tedy minimálně v této diskuzi

0/0
30.8.2006 12:20

briza

Re: jak to vlastně je

Nemyslim, ze ODS zesmesnila filmare. Slo o ukradeny napad. A tech 40000 Kc mi prislo tak akorat aby bylo receno, ze byl ukraden napad, ale ze sami okradeni to neberou nijak smrtelne vazne.

0/0
30.8.2006 12:34

Ftipnejj

Re: Re: jak to vlastně je

s pokutou pro ODS nelze nez souhlasit ( sem jejich volicem )

0/0
30.8.2006 12:40

ds99

Re: jak to vlastně je

Je škoda, že Tvůrci nezareagovali nějakým tvůrčím způsobem - myslim, že jim tahle "kauza" poskytovala dobrej materiál. Soudit se umí každej blbec.

0/0
30.8.2006 12:52

Ftipnejj

Slusnost

Pam se tvurcu filmu: A kde zustala obycejna lidska slusnost ???

0/0
30.8.2006 11:39

ds99

Re: Slusnost

Je to neslušný poukázání na neslušnost byznisu určitýho typu. Slušelo by se udělat to slušně. Jenže pak by to nikoho ani trošku nevzrušovalo a bylo by z toho slušný poukázání na nic (+ odvysílání na ČT2 někdy kolem půlnoci jako bonus a zasloužený trest za slušnost). Jak tohle rozřešit?  

0/0
30.8.2006 11:50

Ftipnejj

Re: Re: Slusnost

takze neslusnosti pro neslusnosti ???

0/0
30.8.2006 11:54

ds99

Re: Re: Re: Slusnost

Jde o to, co to je neslušnost. A o míru takový neslušnosti. A k čemu taková neslušnost vede. Naplácat dítěti na prdel je někdy pro jeho dobro, někdy i pro dobro jeho okolí, někdy to ale nemá s dobrem nic společnýho. Nevim. Český sen se mi líbil a jsem rád, že vzniknul, ale stejně tak vim, že by se mi nelíbilo hrát v něm napálenýho naivu - v takovým případě bych jistě toužil, aby naopak nikdy nevzniknul. Dá se takovej paradox nějak řešit? A je vůbec potřeba ho řešit?

0/0
30.8.2006 12:08

Ftipnejj

Re: Re: Re: Re: Slusnost

Dle me je neslusnost slibovat nizke ceny ( neslo nahodou o podvod ??? -original letak jsem v ruce nemel, takze nevim ??? ) a hnat duchodce do neexistujiciho obchodu a pak se jim ve filmu vicemene vysmivat.

Kdyby filmarum nekdo nabidl nekolikamilionovy grant a pak se jim posmival, natacel a nic jim nedal a vydaval to za studium ceskych nenasytnych filmaru ???

0/0
30.8.2006 12:16

briza

Re: Re: Re: Re: Re: Slusnost

Jednak tam duchodce nikdo nehnal - hnali se tam sami hnani vlastni blbosti. A kdyby filmarum nekdo nabidl ten nekolikamilionovy grant bylo by na nich aby poznali jestli se jedna o seriozni zalezitost nebo podvod. Ja naopak ten letak videl, videl jsem i bilboardy a pokud nekdo veri na "slevu zadarmo" navic delanou tak okate dobre mu tak

0/0
30.8.2006 12:31

Ftipnejj

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slusnost

Pokud si budu moci koupit ten samy vyrobek v jednom obchode za 10000 a v druhem za 15000, pujdo do toho prvniho. Je tu nekdo, kdo by sel do toho druheho ???

Dale je treba vzit v uvahu financni situaci lidi, kteri si levne veci koupit chteli. 

0/0
30.8.2006 12:39

briza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slusnost

Videl jsi ten film? Co je to "ten samy vyrobek"? Ta  reklama zadne "ty same vyrobky"  nenabizela. Naopak nabizela vyrobky se znackou "Cesky sen" za ceny, kteryrm muze verit jen trouba.

0/0
30.8.2006 12:53

ds99

Re: Re: Re: Re: Re: Slusnost

A co snažit se prodat šmejd v luxusním obalu? Lákat lidi na zboží, který neni ani na pultech (resp. je tam jeden, dva ks.)? Ukazovat jim v reklamě nádherný ovoce a prodávat nahnilej hnus? A hlavně je nutit koupit co nejvíc, ať to potřebujou, nebo ne? To neni neslušnost? A neni neslušný nechat to jen tak, nepokusit se s tim něco udělat? Je to holt složitý s tou slušností a kdo nic nedělá, nic nezkazí. Nebo je neslušnej už proto, že nic neudělal?

0/0
30.8.2006 12:35

Ftipnejj

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slusnost

nema cenu se dale prist, kazdy mame na vec jiny pohled a je jen dobre, ze se to smi.

0/0
30.8.2006 12:44

lucy.fer

Re: Re: Slusnost

Sen běžel v TV už 4x, z toho jednou ve 21.00 na ČT1 a podruhý ve 20.00 na ČT2. Sledavanost hodně překročila běžná čísla u dokumentů. Dívalo se přes půl milionu lidí.

0/0
30.8.2006 12:16

Swooppy

Re: Slusnost

O jaké slušnosti od filmařů to mluvíte?Mimochodem,rozumíte ještě slovu "sociální analýza",slovu "film" a pod.A propo,natočit film o tom,jak lidé propadli konzumu,jak jsou schopni za příslib "slevy" udělat cokoliv a vůbec,jaký je stav této společnosti ve vztahu k službám,k reklamě a pod.Neslušnost je to ze strany ODS,která se chtěla svézt na něčí jiné slávě,byť pofidérní,Je to jednoduché,Modrej pták se chtěl chlubit cizím peřím a jeho uctívači na tom nevidí nic zlého!!To je NESLUŠNOST!!!!

0/0
31.8.2006 8:43

mariik

Díky za Český sen!

No, máte pravdu, že vše co bylo ve filmu vidět, každý z nás dobře zná a ví, že přesně takhle to v současné společnosti funguje. Ať už jde o sílu reklamy nebo touhu co nejvíce ušetřit. Je to přirozené a pochopitelné, žádné objevy. Český sen proto nic nového neukázal, nešlo o žádné nové sociologické závěry a studie. Leč myslím, že ani tak to tvůrci filmu neberou a nikdy to tak nebrali, jen někteří novináři jim to opakovaně podsouvají, viz článek.

V Českém snu šlo podle mě pouze o účelnou a perfektně vystavěnou sebereflexi, možná si pár lidí řeklo: "Sakra, to jsme fakt takhle v řiti... Co s tím?"

Když ráno vstanu, tak vím, že vypadám blbě. Ale když se podívám v koupelně do zrcadla, vím, že bych s tím měl něco udělat. A o tom byl Český sen, díky za něj! R^

0/0
30.8.2006 10:42

ds99

Re: Díky za Český sen!

Dalo by se škodolibě poznamenat, že přesně takováhle sebereflexe se leckomu příliš nelíbí - viz třeba Miroslava Němcová z ODS (http://www.ceskatelevize.cz/specialy/ceskysen/index.php?load=ohlasy_akce). V sebereflexi totiž  lidi přemýšlí a ptají se. Třeba: <opravdu jsi schopen splnit to, co mi slibuješ na předvolebním plakátu?> <skrývá se za tím, co říkáš, vůbec nějaký obsah?>. Pro někoho jsou výhodnější zákazníci bez sebereflexe, pro jinýho stejný voliči. Díky za sebereflexi!

0/0
30.8.2006 11:00

briza

Re: Re: Díky za Český sen!

Presne. R^

0/0
30.8.2006 11:08

mariik

Re: Re: Díky za Český sen!

tak tak R^

0/0
30.8.2006 11:09

lázeňská veverka

Re: Re: Díky za Český sen!

R^R^

0/0
30.8.2006 17:44

ds99

Re: Díky za Český sen!

Jak tak koukám na stránky Českého snu, zjišťuju, že jednodušší divák, kterému se podařilo ve filmu odhalit jen (zbytečnou) zprávu o všeobecné touze po levném nákupu, není jen Jan Jandourek, ale také jeho redakční kolega Karel Steigerwald. Zrovna u nich dvou mě to překvapuje. Zdá se, že když se dá člověk na novinařinu, píše sice více a rychleji, zato přemýšlí povrchněji. Nutnost (nebo potřeba) rychle sepsat názor (nejlíp na všechno) asi myšlení moc neprospívá. Někdy komentátory i lituju. Jenomže kdo to pak má číst?

0/0
30.8.2006 11:24

briza

Re: Re: Díky za Český sen!

Tomu se nedivim. Ono radu novinaru existencne ohrozuje uvaha, kterou uvadis nahore "skrývá se za tím, co říkáš, vůbec nějaký obsah?"

0/0
30.8.2006 11:36

ds99

Proč žaloba?

Žalovat ODS ovšem neni moc tvůrčí a v duchu všeho, co Český sen rozpoutal. Mohli na oplátku nějak pěkně zpracovat třeba předvolební plakáty ODS, ta by pak mohla těžko odporovat.  

0/0
30.8.2006 10:16

kája1970

vážený pane Jandourku

podle Vaší reakce jste film vůbec neviděl, protože tam nešlo vůbec o nějaký důchodce, ale o síle a blamáži reklamy a prezentaci síly médií, ve kterých koneckonců pracujete.

bohužel, najde se v tomto státě mnoho lidí, kteří blábolům novinářů věří. A jsou to právě média, která myšlení lidí ovlivňují, takže by bylo propříště vhodný, než začnete něco kritizovat, se na to aspon podívat......

0/0
30.8.2006 9:53

Korejs

Re: vážený pane Jandourku

Když tam nešlo o důchodce (a v to pevně doufám), tak je tam neměli nahánět. Pokud jsou tvůrci tak erudovaní a sofistikovaní, tak to měli prezentovat jinak

0/0
30.8.2006 10:05

ds99

Re: Re: vážený pane Jandourku

Ti důchodci jsou pro mě největší problém - vůbec by se mi nelíbilo, kdybych si takhle nedobrovolně "zahrál" v nějakým dokumentů, navíc v roli napálenýho slevomaniaka. Nedokážu si ale představit, jak ten dokument natočit bez nich, jak to jinak zakončit, protom ale se stejnou působivostí.

0/0
30.8.2006 10:12

kája1970

Re: Re: Re: vážený pane Jandourku

no voni tam nebyli jen důchodci, taky to celý špatně skončilo, prootože tam organizátoři dostali ve finále na budku.

i já jsem se nechal takhle napálit a to při otevření ElectroWorldu na Zličíně a po osobní zkušenosti už na reklamu nedám...

0/0
30.8.2006 10:23

briza

Re: Re: Re: Re: vážený pane Jandourku

Ty jsi ten film taky nevidel, co?

0/0
30.8.2006 10:28

briza

Re: Re: vážený pane Jandourku

Tady snad nikdo nikoho nenahanel. Pokud si ti napaleni z toho vzali ponauceni, ze nemaji verit kazde (a v tomto pripade evidentni) kravine prokazali jim tvurci naopak dobrou sluzbu. Pokud si to pouceni nevzali - dobre jim tak.

0/0
30.8.2006 10:23

Korejs

Re: Re: Re: vážený pane Jandourku

Jenže páni autoři si toho vzali trošku moc, když si myslí, že jsou to oni, kdo může prokazovat takovéto "služby":-D

0/0
30.8.2006 10:31

ds99

Re: Re: Re: Re: vážený pane Jandourku

Souhlasim. Taky bych nechtěl, aby mi někdo dával takovýhle ponaučení.

0/0
30.8.2006 10:39

kája1970

Re: Re: Re: Re: Re: vážený pane Jandourku

nikdo nikoho do ničeho nenutil......:-):-)

0/0
30.8.2006 10:51

Korejs

Re: Re: Re: Re: Re: Re: vážený pane Jandourku

No jasně, ale tady se mluví o etičnosti toho, co tvůrci udělali

0/0
30.8.2006 10:59

ds99

Re: Re: Re: Re: Re: Re: vážený pane Jandourku

Že by tvůrci zvládli oběhnout všechny natočené, aby jim dali svolení k promítání záběrů, kde jsou přítomní? Je možný kohokoli natočit v jakýkoli situaci? Je možný to pak promítat? - Možný to samozřejmě je, ale je to tak dobře? Možná jsem paranoidní, ale od dob všelijakých těch skrytých kamer (ani už nevim, jak se ty pořady jmenovali) se děsim, kdy a jak mě nějaký "srandisti" natočí k obveselení bližních, nejlépe celýho televizního národa. - I to je, bohužel, Český sen.

0/0
30.8.2006 11:08

briza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vážený pane Jandourku

Ale vzdyt jim rikali "Nechodte tam" :-) Trefne podstatu veci popisuje pripevek nahore o sebreflexi.

0/0
30.8.2006 11:10

Korejs

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vážený pane Jandourku

No ale ti filmaři tím přece doopravdy nemysleli, aby tam ty lidi nechodili, ne? Přece naopak. A lidi si oprávněně museli myslet, že se jedná jen o nějaký slogan z reklamní kampaně, protože nepředpokládali, že nějaká soukromá firma by nevyhodila mraky peněz za reklamní kampaň pro nic. Netušili, že to financujou z vlastních daní

0/0
30.8.2006 11:17

briza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vážený pane Jandourku

"... lidi si oprávněně museli myslet" ;-D;-D;-D

Tak ja jsem si (nevim jestli "opravnenne" ;-D) myslel, ze to bude  pekna pitomost uz kdyz jsem videl prvni reklamy na "Cesky sen".

0/0
30.8.2006 11:34

Korejs

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vážený pane Jandourku

No jo, ty si ten nejchytřejší. Já jsem viděl až ten film, ale i kdybych o tom před tím slyšel, tak bych tam taky nešel (už jen z toho titulu, že mě nějaké reklamní akce nezajímají). Nicméně, to neznamená, že někdo jiný na to nezareaguje jinak. Ale o tomhle ta diskuze neni - filmaři přece chtěli, aby tam lidi přišli, jinak by se jejich záměr zhroutil a to jejich "nechďtě" je pouze alibi

0/0
30.8.2006 11:51

ds99

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vážený pane Jandourku

Varovali <Nejezděte tam>, <neutrácejte>... i tak se na to samozřejmě dá dívat. Ale i když někoho předem varuju a on se přesto nechá obelstít, můžu pak s ním nakládat jak se mi zamane? Sebereflexe samozřejmě (taky jsem jí nahoře chválil), ale je něco jiného reflektovat film jako divák, a něco jiného ocitnout se přímo na place jako nedobrovolný herec. Sebereflexe "na place" má na člověka asi daleko hlubší dosah, přesto bych jí nerad zažil. 

0/0
30.8.2006 11:38

briza

Re: Re: Re: Re: Re: vážený pane Jandourku

Ja si naopak myslim, ze takovych procitnuti z Ceskych snu potrebuje spolecnost (a nejen u nas) vic. Jednak kvuli vyleceni z vlastni naivity a jednak kvuli eliminaci nejruznejsich obchodniku s podobnymi sny (podomnimi obchodniky pocinaje a politiky konce).

0/0
30.8.2006 11:06

Korejs

Re: Re: Re: Re: Re: Re: vážený pane Jandourku

Ano, ale léčitelé v podobě dvou povýšených "filmařů" se asi kdekomu nelíbí

0/0
30.8.2006 11:20

briza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vážený pane Jandourku

Procitnuti ze sna naivity prichazi vzdy necekane a nikdy si clovek nezvoli zpusob jak k tomu dojde. ;-P  A ze se to kdekomu nelibi ? To jiste, zejmena ne potrefenym bez schopnosti sebereflexe.

0/0
30.8.2006 11:31

ds99

Proč pořád o Čecháčkovi?

Nechápu, proč se pořád v souvislosti s Českým snem žvaní o českým národě. Možná k tomu svádí název filmu/hypermarketu - možná je škoda, že se nejmenoval jinak. Je to pořád dokola: film je o tom, že Čecháček je lakotnej - o tom že je film? tak to je úplně zbytečnej, protože lakotný jsou všechny národy - ale Čecháček víc - ne, všichni stejně...

Taková debata vede bohužel jen k tomu, že si všichni Český sen spojujou jen s polemikou o povahu Čecháčka.

Škoda!

0/0
30.8.2006 9:52





Najdete na iDNES.cz