Diskuze

Po zveřejnění krádeže z kont Komerční banky ustaly

Policie neměla a dosud nemá žádné informace o totožnosti zlodějů, kteří z účtů deseti klientů Komerční banky přes internet vybrali jejich peníze. "Vyšetřování nebylo ani tak daleko, aby se podařilo lokalizovat místo, odkud k tomu docházelo," řekl MF DNES policista obeznámený s případem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

e-l-v-i-s

28. 8. 2006 10:06
Problem je v klientovi...

kdyz je lama a nerozumi problematice, proc si zrizuje internetbanking, nebo si muze nechat penize ve slamniku..R^

0 0
možnosti

Jirka Š. Svejkovský

25. 8. 2006 10:54
Nápad

To chce pořádnej nápad. Nejlepší zabezpečení je topná spirála přes USB. Uživatel by ji musel celou dobu držet v ruce. Jak to funguje? Dokonale, poctivýho přece nepálí.

0 0
možnosti

mypc

25. 8. 2006 9:23
účty KB a ČS bohužel nejsou zabezpečeny

ochrana jménem a heslem je nesmyslná, když ji dokáže obejít žák 8mé třídy ZŠ

jedná v současnsoti účinná ochrana je "kalkulačka" která vám vypíše heslo nebo mobil s potvrzovací SMS.

U mobilu je ale nutné dávat pozor, aby SMS přišla jako bankovní zpráva, tedy abyste před příchodem SMS museli zadat B-PIN k jejímu přečtení.

shrnuto:

Jakákoliv ochrana, která je spojena s počítačem je na ... musíte mít něco, co je na PC naprosto nezávislé - mobil, kalkulačka, papírový TAN ...

0 0
možnosti

Jirka Š. Svejkovský

25. 8. 2006 9:44
Re: účty KB a ČS bohužel nejsou zabezpečeny

Mám dojem, že "Bankovní zpráva" to nebude. Ta vyžaduje zvláštní aplikaci na SIM kartě a tu KB nikomu (kromě těch co mají GSM bankovnictví) neposkytla. Takže přijde obyčejná SMS.

Taky se mi to nelíbí, ale zvýšená bezpečnost spočívá v tom, že potvrzení operace jde ještě jiným kanálem než Internet. Útočník by musel napadnout dvě nezávislá zařízení.

0 0
možnosti

opportunity

25. 8. 2006 9:04
he he he

v překladu: nemusíte od KB odcházet ;-D

0 0
možnosti

gumidos

25. 8. 2006 9:07
Re: he he he

měli bychom zdrhat?

0 0
možnosti

gumidos

25. 8. 2006 9:04
to určitě

Stačí pozorovat tu milou Kláru Gajduškovou, jak se vždy kroutí jako žížalka a nikdy ale opravdu nikdy nepřipustí jakékoliv pochybení na straně banky, tedy ČS. Vůbec mi tedy palice nebere, že by KB zaplatila něco na co nemá klient nárok, neboť v tomhle jsou všechny banky stejné. Spíš bych řekl, že v tom pojede někdo z jejich vlastních lidí, nebo že jim nějak fatálně unikla data, která byla zneužita. Takže asi nešlo o "levnější" variantu, protože zabazpečení budou muset stejně obnovit, ale o snuhu o zaplácnutí huby všem poškozeným. Při jiných reklamacích to trvá týdny a měsíce a tady to byl blesk.

0 0
možnosti

retr0

25. 8. 2006 8:44
KB nuti uzivatele pouzivat ...

KB nuti uzivatele pouzivat nejhorsi a bezpecnostne deravy Internet Explorer. Jejich "uzasny" system nejenomze nepodporuje alternatini prohlizece, on  nepodporuje ani posledni verzi IE... Takze pokud chci pouzivat  internetove banking  KB, musim koupit MS Windows (dalsi naklady), hlidat viry, keylogery atd. ;-€

0 0
možnosti

BLACK33

25. 8. 2006 9:03
Re: KB nuti uzivatele pouzivat ...

Přesně tak. Také jsem použivali Internet Banking ale nechal si ho zrušit (používám Firefox). Dělám správce sítě takže pro mě není problém pomocí programu se dostat k certifikatům na diskcích jiných počítačů ve firmě. A zjisitit heslo přes síť umí už dvanáctileté děti. Internet Banking už jsem zrušil, když jsem to dělal tak na mě ženské v KB čumeli jak na nějakého debila a trotla.

0 0
možnosti

kája1970

25. 8. 2006 8:41
tak tohle vypovídá o všem, to je panečku komunistickej přístup

Pachatelé získali přístupová data přímo z osobních počítačů klientů, nenarušili tedy vnitřní systémy banky. Ta jim přesto ztráty uhradila. Podle odborníků se peněžním ústavům někdy vyplatí raději nahradit poškozeným ukradené peníze, ačkoli za jejich ztrátu nejsou zodpovědné.

0 0
možnosti

scaty

25. 8. 2006 10:21
Re: tak tohle vypovídá o všem, to je panečku komunistickej přístup

je to jejich průser a oni to moc dobře ví, než aby ztratili důvěryhodnost, tak to radši zacvakají, zkuste něco v bance reklamovat a uvidíte jak se budou ošívat, kolikrát se stalo, že někdo vybral prachy na kradenou občanku a jak dlouho trvalo, než prachy vrátili...

0 0
možnosti

Alexandr S.

25. 8. 2006 8:28
Malá nepřesnost

Autor článku píše:

"Tuto službu mohli klienti využívat dobrovolně i dosud, ale ode dneška to bude povinné."

V aplikaci MojeBanka zatím nebylo možné využívat autorizační SMS vůbec.

0 0
možnosti

halalik

25. 8. 2006 7:37
net platby

Ocekavam, ze povinne potvrzeni pres mobil pro elektronicke platby velmi brzy zavedou vsechny banky. Moc by me neprekvapilo, kdyby me ted v mym servisu24 prekvapilo pop-up okno informujici me o vyhodach aktivace zpetneho potvrzeni pres mobil...:-P

0 0
možnosti