Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Topolánek: Chci vládu jen s delším mandátem

Předseda ODS Mirek Topolánek dospěl po vítězných volbách k dalšímu cíli. Ve středu jej jmenoval prezident předsedou vlády. "Mám kabinet připravený a příští týden budu s ČSSD jednat o dohodě," říká Topolánek, který také prochází krizí v manželství, v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

baronfonlempl

Mirku,

o tom rozhoduje Jirka.

0/0
21.8.2006 0:34

prorok.pravej

KSČSSD mává sto!!!

Jiná koalice než KSČSSD je pouze v duté hlavě sockomouše Celtica!

0/0
20.8.2006 19:06

celtic

přátelé koalice....

ODS+KSČSSD se už nějak domluví, dokonce jim fandí i Klaus, takže tady bude nejstabilnější vláda v Evropě....!! Jen doufám že tato stabilita nebude trvat 40 let.....:-)

0/0
20.8.2006 18:54

Radeq

Co teda resime? Uz jsme mohli mit vladu 3koalice

Pokud je Ustava tak nejednoznacna, ze podle jednoho vykladu staci k toleranci vlady 100 hlasu, proc ji jeste nemame? Jasne, je to na hrane, ale pokud to Ustava umoznuje, tak o co jde? System prerozdeleni hlasu taky neni spravedlivej a nikdo se nad tim nepozastavuje. Mohla by to byt jedina ustavni moznost jak z plichty definitivne vyvaznout bez nutnosti sestavit vladu "kulate krychle". Pokud se Paroubek zasprajcne, ja bych do toho rozhodne sel R^.

0/0
20.8.2006 18:07

jajaja00

Re: Co teda resime? Uz jsme mohli mit vladu 3koalice

Taky nepoužili možnost, že PS nebude akceschopná - nezvolení předsedy - a zákony bude přijímat (pravicový) senát. Myslím, že ODS hraje příliš férově a dojede na to. S bolševikem se férově jednat nemá. S bolševikem se nemá jednat vůbec - Topolánkovi nezávidím.

0/0
21.8.2006 0:08

jajaja00

Re: Co teda resime? Uz jsme mohli mit vladu 3koalice

Taky nepoužili možnost, že PS nebude akceschopná - nezvolení předsedy - a zákony bude přijímat (pravicový) senát. Myslím, že ODS hraje příliš férově a dojede na to. S bolševikem se férově jednat nemá. S bolševikem se nemá jednat vůbec - Topolánkovi nezávidím.

0/0
21.8.2006 0:09

prorok.pravej

Smích hlupáků

8 let KSČSSD jen prožírá zadlužuje,uplácí a samozřejmě si přihrabuje.Chlubí se úspěchy pracovitých a popírá,že její jediná činnost tj.přerozdělování zvyšuje zadlužení země ,už 1,3 biliónu a skutečný schodek 200 miliónů.Reformy zdravotnictví,penzijního,sociálního,daňového a další se za těch 8 let pohly jen o to,že už i socky pochopily jejich nutnost.Pokud tu socky budou dál škodit ,zvýší se náš dluh ještě více a bude to to jediné,co nám zbyde,až ekonomika Evropy,světa neporoste.Jen sockomouši ;-€totiž žijí pouze dneškem,na zítřek nemyslí a prožerou v klidu budoucnost vlastních dětí.A přiblblík Luboš s IQ 49 se tomu bude se svými sockomouši a jejich demagogií 8-o smát .

0/0
20.8.2006 17:42

Lubos1390

zapomeňte ...

panáčci z ODS: zapomeňte na rovnou daň, zapomeňte na nějaké privatizace nemocnic nebo platby u lékaře, zapomeňte na školné ve školách .... prostě ten svůj program hoďte do koše jako odstrašující experiment, všichni jsme se tomu nasmáli, ale už to stačilo, opakovaný vtipy nejsou už vtipný ... čáááu :-)

0/0
20.8.2006 14:32

parohubek

Re: zapomeňte ...

Vy máte ve sněmovně 101 hlasů, komoušci z KSČSSD? :-D

0/0
20.8.2006 14:46

Lubos1390

není důležité, co chce

není důležité, co chce Topolánek, ale co chce Talmanová, už si to křupani v tom ČSSD uvědomte a jednejte podle toho ...

0/0
20.8.2006 14:26

prorok.pravej

křupani

Souhlas,že ČSSD jsou křupani!

0/0
20.8.2006 18:49

ss44

Chtít může.

Lidi by toho také chtěli ale mají.....jenom nenažrané politiky.Rv

0/0
20.8.2006 14:13

mayqo

Co brani Topolovi

nechat si odsouhlasit vladu Pablbem, pak vyhazet nestraniky, dat tam ministry za KDU a SZ a Pablbovi rict ze bud podpori rovnou dan a reformy nebo vsichni socani ve statni sprave okamzite konci???;-D;-D

0/0
20.8.2006 14:00

vena.m

Re: Co brani Topolovi

Myslím, že skoro nic ... jen jím stále zmiňovaná politická korektnost ...

0/0
20.8.2006 14:08

vena.m

Re: Re: Co brani Topolovi

Jo a jeste nutnost obcas prosadit nejakej ten zakon ;-D

0/0
20.8.2006 14:09

mayqo

Re: Re: Re: Co brani Topolovi

prave timhle vydiranim by prosadil cokoli ;-D, i kdyz je fakt ze tohle by bylo hodne daleko za hranici slusnosti ;-D

0/0
20.8.2006 14:29

ten.radi

Re: Co brani Topolovi

demokrat jak prase - co lidové milice.......!

0/0
20.8.2006 18:47

Xaver01

Talmanka není výrazná

Dostala post proto, aby mlčela. ;-P

0/0
20.8.2006 13:51

Pavelpod22

Nejdůležitější věc v této zemi je...

..způsob vyučování na našich školách.

Tam je třeba začít - a ty hlavní strany to pořád "nějak opomíjejí" (křeslo ministrině školství stále obsazují jako ministerstvo zcela "doplňkové").  NA základce a v prvních dvou letech na středních školách by se vůbec nemělo známkovat. Mnohem větší část znalostí by měla sloužit vyhlednání a popsání problému, umění DISKUTOVAT a hledat řešení. Teprve od třetího ročníku středních škol by se mělo diferencovat s již velmi velkým zaměřením na profesi (konkrétní odbornost) a přípravou na  případné studium na VŠ.

Kdypak se v této věci asi něco pohne...

0/0
20.8.2006 13:06

Pavelpod22

Re: Nejdůležitější věc v této zemi je...

..za pár let budou jistě k dostání implantáty "ušních slovníků" - malý čip bude obsahovat všechna ta "data" - co, kdy, kde, kdo, napsal, postavil, vyválčil - "na pošeptání" to přehrajou ;-D

0/0
20.8.2006 13:08

Pavelpod22

Re: Re: Nejdůležitější věc v této zemi je...

(dal bych to do piercingu :-) )

0/0
20.8.2006 13:11

vena.m

Re: Nejdůležitější věc v této zemi je...

?? Od třetího ročníku střední školy? Bohužel to je mimo a pozdě ... rozhodně základní školství se už na mnoha školách neznámkuje a tam jde ne o memorování, ale o získání základních dovedností pro další studium, čtení, psaní, počítání ... spíš je třeba diferencovat střední a vysoké školství, to je uspořásdáno nesmyslně ... bakalářské studium neplní svou funkci ... střední odborné školství je potlačené, inženýrská a mgr studia degradují atd .. to jsou dle mého zásadnější problémy českého školství ... a ještě jeden problém .. podíl mužů ve školství ... !!!!

0/0
20.8.2006 13:12

omve

Re: Re: Nejdůležitější věc v této zemi je...

Hmm, Pavel samozřejmě provokuje, i když zdravé jádro to má. Polde mého je opravdu velký problém druhého stupně základní školy a střední školy, že nevedou žáky k vlastnímu logickému uvažování ...

0/0
20.8.2006 13:18

vena.m

Re: Re: Re: Nejdůležitější věc v této zemi je...

Jo, v tomhle souhlasím. To je pravda .. ale je to opravdu až druhý stupeň a hlavně střední školy ... jenže jak mají učitelé, kteří prožili většinu života v totalitě učit samostatnosti? To od nich vyžaduje velký stupeň odvahy ... tím je neomlouvám, ale chápu, proč to tak je ... a ještě jedna věc .. problém je i s osnovami ... ty to prostě moc neumožňují ...

0/0
20.8.2006 13:24

Pavelpod22

Re: Re: Re: Re: Nejdůležitější věc v této zemi je...

tomu rozumím - proto mi ale taky vadí, že tohle pro naše politické strany není "téma" - to je špatné, a to hlavně pro nás :-) .

0/0
20.8.2006 13:25

omve

Re: Re: Re: Re: Nejdůležitější věc v této zemi je...

Ano, je důležité dostat kvalitní lidi na střední školy, což jsme u priorit politiků, o nichž psal Pavel (a s čímž souhlasím). Nejjednodušší by bylo větší propojení středních škol a univerzit, kde kvalitní lidé bezesporu jsou ...

0/0
20.8.2006 13:27

vena.m

Re: Re: Re: Re: Re: Nejdůležitější věc v této zemi je...

Ano, v podstatě všichni tu víme, že je to blbě. Ale jedině trochu o školství mluví v programu ČSSD ... Ale v realitě to stejně nijak nerealizují ...

0/0
20.8.2006 13:30

Pavelpod22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejdůležitější věc v této zemi je...

možná s přicházející generační výměnou (dosluhujících starších kantorů) by byl čas s tím něco začít dělat - chtělo by to připomenout našim politickým stranám, že doba opět (i ve školství :-) ) pokročila. Jinak jsem rád, že se tu najdou lidé, co na ty to (trochu nemódní :-) ) provokace reagují - dík ;-)

0/0
20.8.2006 13:33

vena.m

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejdůležitější věc v této zemi je...

;) Já reaguju rád. člověk se tím a) učí diskutovat b) bystří si mozek a c) si rozšiřuje obzory a d) vyvíjí si svůj, relativně objektivní názor ...

0/0
20.8.2006 13:47

Pavelpod22

Re: Re: Nejdůležitější věc v této zemi je...

je to věc diskuze, to je jansé :-)

Stále mi ale ve školách chybí ten předmět "umění diskutovat, mluvit před lidmi, - taková směs nauky občanské, historie,  umění, základů filosofie a především 'umění spontánnosti' - volného myšlení, nesvázaného "znalostmi, oborovými normamy apod.

Tohle mi tam chybí, ostatní je věc poměru požadavků praxe, odborného vzdělávání i "technologie" samotného vzdělávání aj.

0/0
20.8.2006 13:22

Pavelpod22

Re: Re: Re: Nejdůležitější věc v této zemi je...

chybičky se opraví - ale myšlení ne :-)

0/0
20.8.2006 13:23

vena.m

Re: Re: Re: Re: Nejdůležitější věc v této zemi je...

Ano, souhlas, ael to se dá začlenit právě do výuky každého předmětu .. jinak mě ve školách hodně chybí něo jako základ peněžní správy ... prostě naučit děti šetřit a pracovat s penízkami .. vysvětlit, co jsou úroky, jak uchovat korunky, v čem jsou rizikové rychlé peníze atd ... prostě to, co mnoho rodin neumí, tak to by škola měla učit ...

0/0
20.8.2006 13:28

Pavelpod22

Re: Re: Re: Re: Re: Nejdůležitější věc v této zemi je...

tento předmět "praktického vedení domácnosti - a života :-) , by jistě mohl být součástí nějakých "praktických předmětů".

To, o čem mluvím já, je ale jedno velké široké hlavní téma lidského (celoživotního) vzdělávání. A právě tato "propojenost" by si zasloužila svůj hlavní KOMPLEXNÍ předmět.

Byly tu už takové doby (a civilizace  :-)), kdy tento předmět existoval...

0/0
20.8.2006 13:37

omve

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejdůležitější věc v této zemi je...

Souhlas, myslím si, že pro společnost by dokonce bylo velmi užitečné povinné celoživotní vzdělávání (starší ročníky jinak zaostávají za dobou) - čím vzdělanější společnost, tím rozumněji dokáže vybrat svou vládu ... P.S. Které civilizace myslíš? Pokoušeli se o to některé skupiny v starém Řecku, ale že by to byla věc celého státu, to nevím ...

0/0
20.8.2006 13:45

vena.m

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejdůležitější věc v této zemi je...

?? sice se to netýká již přímo školství,a le jaké máš na mysli civilizace? Možná se o tom dá hovořit u přírodních civilizací, kde to probíhá stylem, pochopíš, přežiješ. O nějaké sofistikované výuce u jiných civilizací nevím ...

0/0
20.8.2006 13:46

Pavelpod22

Re: Re: Re: Nejdůležitější věc v této zemi je...

(normami :-) )

0/0
20.8.2006 13:24

prorok.pravej

Socky -rychlé prsty

ČSSD privatizovala 10% majetku,ale kradlo se 100 x tolik.Jak máme možnost stále sledovat.A byli to ti stejní bolševici,kteří řvali chyťte zloděje,dnes jsou z nich socbaroni a prachy jim nesmrdí.Viz princ Gross,Svoboda,Srba,Kavan,Snopková,Vybíral,Sobotka-Kafková,Pablbek,Fencl,Zgarba,Palas,Součková..a stovky dalších.

0/0
20.8.2006 12:47

vena.m

Re: Socky -rychlé prsty

Otázka. A myslíš, že to bude pod taktovkou ODS jiné? obzvláště, když její program je postavený na ještě intenzivnějším rozprodeji státního majetku a dokonce na rozprodeji státních služeb, tzv. outsourcingu? Myslíš, že výběrové komise, kterých bude přehršle budou lehce kontrolovatelné? ... tohle nejvíc zazlívám programu ODS ... ale nebude ho schopen prosadit, neb mu bude ČSSD hodně koukat na prsty ... snad ...

0/0
20.8.2006 12:55

Dodo01

Re: Socky -rychlé prsty

Píšeš bludy. Jsi nešťastný, že vláda ODS bude pod taktovkou ČSSD, ale smiř se s tím.

0/0
20.8.2006 13:04

omve

Buď 4 roky nebo předčasný volby je rozumná volba

Vymyslet vládu na dva roky může jen hňup

0/0
20.8.2006 12:46

vena.m

Re: Buď 4 roky nebo předčasný volby je rozumná volba

Naopa, hňup by za současné situace souhlasil se 4 roky ... 2 roky je dokonalý politický tah od Paroubka .. samozřejmě to nemusí tak dopadnout, protože kdo donutí již ustavenou vládu k demisi? Nikdo. Ani žádná smlouva ...

0/0
20.8.2006 12:56

omve

Re: Re: Buď 4 roky nebo předčasný volby je rozumná volba

Na co je pro stát vláda na dva roky? Když odmyslím to, že jde o osobní prospěch vychcánka Paroubka ...

0/0
20.8.2006 12:58

vena.m

Re: Re: Re: Buď 4 roky nebo předčasný volby je rozumná volba

Pro stát nic .. za dva roky se stihnou tak usadit na ministerstvech amožná nastartovat nějaké změny ... nic víc .. ale politika je o moci a boji o moc .. a v tom má Paroubek navrh oproti Topolovi, který cítí, že neumí tak dobře bojovat, takže jakoby volí rovinu "korektnosti"

0/0
20.8.2006 13:00

omve

Re: Re: Re: Re: Buď 4 roky nebo předčasný volby je rozumná volba

Hmm, tak to já zas politiky, kteří berou politiku jen jako ukojení svý touhy po moci, opravdu nemusím, spíš mi jde o to, aby stát dobře fungoval ...

0/0
20.8.2006 13:05

vena.m

Re: Re: Re: Re: Re: Buď 4 roky nebo předčasný volby je rozumná volba

Pak je ale opravdu nejlepší vláda odborníků, nikoliv politiků ...

0/0
20.8.2006 13:09

omve

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Buď 4 roky nebo předčasný volby je rozumná volba

Proč? Kdo by je vybral, aby byla apolitická? Vláda odborníků má smysl v případě nějaké velké krize, tady jen je problém v tom, že Paroubek si navykl na moc a zdržuje a zdržuje ...

0/0
20.8.2006 13:13

vena.m

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Buď 4 roky nebo předčasný volby je rozumná volba

Problém je, že bez moci nic neprosadíš .. to je prostý fakt. Politika jako věc veřejná je bohužel o moci a podpoře pro své myšlenky a dále a hlavně je o možnosti a ochotě ustupovat ... tak to je a tak to v poměrném systému, který tu máme bude vždy ...

0/0
20.8.2006 13:15

omve

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Buď 4 roky nebo předčasný volby je rozumná volba

Neříkám, že bez moci nic neprosadím, říkám, že je důležité mít politiky, kterým jde o myšlenky místo o ukájení svých ambicí - když beru za příklad tvou oblíbenou ČSSD, v tom je třeba velký rozdíl mezi Špidlou a Paroubkem, to je evidentní, ne?

0/0
20.8.2006 13:24

vena.m

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Buď 4 roky nebo předčasný volby je rozumná volba

Ano, souhlasím .. ale bohužel zase Špidla neměl v rukách tu moc, takže myšlenky byly pěkné, ale ... je ot začarovaný kruh a nevím, jak se z něho dostat ... snad až postupným zráním společnosti ...

0/0
20.8.2006 13:31

omve

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Buď 4 roky nebo předčasný volby je rozumná volba

Ano, je to dost o voličích, bohužel dost lidí u nás má stále ráději "silné" vůdce umějící urážet všechny kolem sebe místo vůdců s myšlenkama. Neškodila by menší úprava volebního systému o posílení pozitivních hlasů a hlavně o negativní hlasy, to by se škrtalo o hulváty jedna radost :-)

0/0
20.8.2006 13:37





Najdete na iDNES.cz