Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Noční hromadná nehoda uzavřela dálnici na Brno

Hodinu před půlnocí zablokovala dálnici D1 směrem na Brno hromadná nehoda. Na dvaapadesátém kilometru havaroval kamion, který naboural 13 aut včetně šesti náklaďáků. Policie potvrdila tři lehká zranění. Cesta na Brno byla uvolněna až po deváté ráno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

František Opatrný

Hromadné dopravní nehody a včasné varování řidičů za nehodou

Dalo by se předcházet hromadným dopravním nehodám ? 

 

Je s podivem, že při dnešní úrovni vývoje ICT technologií ještě nikdo nevymyslel systém včasného varování k zamezení  hromadných dopravních nehod při zablokování rychlostní nebo třeba i běžné silnice. Vždyť v dnešní době téměř všichni řidiči, spolujezdci vlastní mobilní telefony, které by měly v takových případech SAMY začít vysílat EMERGENCY - stav nouze do okruhu dejme tomu 300 m. Myslím si, že to nemusí být technicky až tak náročné. Spíše organizačně - aby výrobci mobilních telefonů vybavovali své mobilní telefony AWACS-em. A to:

1)  jak vysílacím - signál z mobilů, kterých majitelé prudce zastavili - mohlo by to reagovat třeba na prudký náraz - jako v případě AIR-BAG-ů

2) tak na druhé straně AWACS-em přijímacím - automatické přepnutí všech mobilů v okruhu cca 300 metrů na hlasitý ALARM - emergency - stav ohrožení.  Anebo už někdo takový systém vymyslel a nyní čeká na realizaci ?

0/0
29.12.2007 17:47

Smil

Kamiony

Kamiony patří na zvláštní silnice, měli by jezdit odděleně, alespoň na dálnicích

0/0
20.8.2006 19:48

dislektik-a-prd-naděláte

Re: Kamiony

třeba škarpou že8-o

0/0
20.8.2006 20:02

Babul

Re: Re: Kamiony

Zdar dislektiku, zase se do tebe vysír*jí

0/0
20.8.2006 20:14

Smil

Re: Re: Kamiony

Tam bohužel právě většina znich jezdí, obávám se že to nei zrovna správné řešení a apeluji na řidiče kamionů ať alespoň jezdí po silnici a nespí u toho.

0/0
21.8.2006 8:02

hurkadavid

vlaky?

a nepiste, ze zbozi z kamionu patri na vlak. Kdyz se da 3% kamionu na vagony, zahlti se totalne nase zeleznice. Zkuste si to secist a uvidite, ze to je tak. :-(

0/0
19.8.2006 15:14

mzitka

Re: vlaky?

A na to jste přišel jak? Můžete mi odpovědět mimo diskuzi na mail, docela by mě to zajímalo.

Jinak můj názor je takový, že Chorvatský kamion, pohybující se po naší D1 téměř bezplatně, nejpravděpodobněji se vyhýbající placeným úsekům v Německu a Rakousku, prostě na naší dálnici být nemusí, pokud ano, ať cvaká, a to za zničené silnice, ovzduší, a zhoršení bezpečnosti. Tranzitní doprava nemůže být přece zájmem státu.

0/0
19.8.2006 16:45

Smil

Re: vlaky?

naše železnice nezahltí nic, co je zahlcene jsou naše silnce a vzteklí řidiči.

0/0
20.8.2006 19:49

hurkadavid

Ridic je ridic

Proc rikate o ridicich kamionu, ze jsou spatni lide? Proc poukazujete na jejich vzdelani? Co by jste zrali, kdyby nam nevozili vse, co potrebujeme? A navic, ja videl bourat nejen ridice kamionu, ale i POLICAJTA, HASICE, SANITAKA, PODNIKATELE, HERCE, PRODAVACE, REDITELE FIRMY, TRENERA HOKEJE.... Nemelte blbosti a budte k sobe slusni, vsichni jsme prece lide!!!V

0/0
19.8.2006 15:12

regazzi

Re: Ridic je ridic

Tak přestaň číst články na webu, udělej si řidičák a jezdi den co den po dálnicích v ČR. Ručím ti za to, že rychle změníš názor.

0/0
19.8.2006 15:14

hurkadavid

Re: Re: Ridic je ridic

regazi, jako OZ najezdim s osobnim autem 80.000km rocne po cele republice. da se jezdit i normalne, ja se nebojim sofera kamionu pustit pred sebe, vzdy mi podekuje!

0/0
19.8.2006 15:15

regazzi

Re: Re: Re: Ridic je ridic

Tak to mame najezdeno zhruba stejne. Jen asi jiným stylem, ty po dálnici jezdíš tak pomalu, že musíš kamiony pouštět před sebe ??? No to z tebe musej mit radost;-D;-D;-D No a jestli mluvis o pousteni kamionu, kdyz chce predjet, no tak to z tebe musej mit radost ti vsichni za tebou;-D;-D;-D

0/0
19.8.2006 15:53

aktalzz

Re: Re: Re: Re: Ridic je ridic

Aviatik Rv;-P;-D

0/0
19.8.2006 19:53

regazzi

Re: Re: Re: Re: Re: Ridic je ridic

R^;-D

0/0
20.8.2006 0:24

________________________________

Re: Re: Re: Re: Ridic je ridic

TEBE třetí možnost ani nenapadla, natož abys to někdy udělal: pustit náklaďák z vedlejší. Já s řidiči náklaďáků také problém memám - kolik osobáků se ti uhne a nechá předjet? 10%, 20%? A náklaďáků? Pokud má kam, alespoň polovina.

0/0
20.8.2006 8:13

zdevy

zhulenci na IDNESu

Nehoda na 140. km dálnice D5

Autor: Lukáš Česal:-D

směrem na Brno? D5?

ty  rádoby novináři tady jsou ale pořádně zhulený(Y)

0/0
19.8.2006 11:31

dodad

Stesti v nestesti

Zazrak, ze se nic vaznyho nestalo. Nebrzdici kamion (pry selhani auta) roloval popojizdejici nebo uz stojici auta na zuzeni kvuli predchozi nehode. Vetsina aut na odpis, ale lidi nastesti cely 8-o

0/0
19.8.2006 10:19

regazzi

:o/

Kdo máte v autě CB a jezdíte trochu víc než k babce pro vajíčka, tak víte, že mezi kamionaky existuje doslova nenavist vuci osobakum, vpodstate povazuji dalnice za svoje. Typicky pred Brnem na D1, je tam ted zuzeni, podle zakona muzou auta dojet v obou pruzich az k zuzeni a tam se dle pravidla zipu radit (je tam i znacka zipu). Jenze kamionaci se pres vysilacku domluvili a jeden tam kilometr pred zuzenim najel do leveho a popojizdel asi tricitkou, proste zablokoval pruh. (kamion urcite znate, jezdi dost casto po D1, patri firme AquaSped, má na návěsu airbrush se Spitfirem - reklama na grafické studio, ktery ale netuší, jak negativní reklamu mu řidič dělá)Výsledkem byla sedmikilometrová kolona aut a kamionaci ho pres CB jeste chvalili, jakej je to machr, ze ty osobaky zablokoval.......no proste banda idiotu.:-/

0/0
19.8.2006 9:38

richi77

Re: :o/

Co bys od nich chtěl, jsou to lidi ze základným vzděláním (mnohdy ani nedochodili základku) prostě todální dělnická třída co si své komplexy léčí na dálnici, a poslanci jim v tom ješte pomáhají když jim povolí předjíždet a blokovat už tak dost přetížené české dálnice (Y)

0/0
19.8.2006 10:03

zdevy

Re: Re: :o/

:-D:-D:-D

0/0
19.8.2006 11:33

CarolusIV

Re: :o/

jsem zvědavej, kdy někomu rupnou nervy a prostřelí mu pneumatiky.

0/0
19.8.2006 13:37

regazzi

Re: Re: :o/

Nervy mi neruply a vysilackou jsem se ho zeptal, co jako blbne. To, co mi odpověděl když zjistil, že volám z osobáku, se sem nedá napsat, to by mi idnes okamžitě zrušilo registraci......:-/

0/0
19.8.2006 14:27

CarolusIV

Re: :o/

Váš komentář jsem poslal s následujícím dovětkem:

"Napište mi prosím, jak jste řidiče upozornili na dodržování zákonů ČR. Chci také  vědět jeho jméno.  Uvědomte si prosím, že jeho čin Vaší firmě velice škodí, a že na jeho pitomost múžete doplatit ztrátou zákazníků."

na info@aquasped.cz  uvidím co mi odpoví.  Nechcete se přidat ?

0/0
19.8.2006 13:57

regazzi

Re: Re: :o/

Klidně se přidám....

0/0
19.8.2006 14:24

CarolusIV

Re: Re: Re: :o/

Když jim tohle napíše stovka lidí, třeba to někoho ve vedení firmy trkne. Na jejich stránkách mají i adresu a telefon.  

0/0
19.8.2006 15:36

Ajvn75

slepota

"Libi se mi" prechytrale nazory nekterych zdejsich ridicu osobaku, kteri maji za nejvetsi voly ridice kamionu, ale jaksi jim chybi vlastni sebereflexe do rad ridicu osobaku. A nebo zamerne nechcete videt fakt, ze pokud mame u tehle nehody jednoho aktera ridice nakladaku, tak minimalne zbylych 14 ridicu, a tipnu si ze povetsinou to budou osobaci, jsou prinejmensim stejni volove a blbci, protoze jejich vina na dopravni nehode je taky vysoce pravdepodobna? (necekam, ze se tam zniceho nic v prubehu srpna objevila ledova namraza nebo ze tam vyskakalo zpoza svodidel naraz 15 danku a srnek do silnice) Spis si dovolim tvrdit, ze na vine zbylych zucastnenych budou 2 faktory. 1.)Nedodrzena bezpecna vzdalenost a 2) neprimerena rychlost vzhledem ke snizene viditelnosti. Ale rikejte to blbcum z rad ridicu osobaku, ze jezdit na dalnici po tme 130km/h a vice muze jen nezodpovedny vul, protoze dosah tlumenych potkavacich svetel je vyrazne mensi a brzdna draha na bezpecne zastaveni pak nestaci!

0/0
19.8.2006 7:58

Jircalius

Re: slepota

Souhlasím, že někteří osobáci jezdí, jak prasata a neuváženě.

Nicméně nesouhlasím, že 130km/h ve tmě může jen nezodpovědný vůl. Ani si nechci představit situaci jaká by na dálnici vládla, kdyby tomu tak opravdu bylo !!

Pravda bude jako vždy někdy uprostřed ;-)

0/0
19.8.2006 8:06

Ajvn75

Re: Re: slepota

A neni jizda "do nevidim", bez realne schopnosti auto na takovou vzdalenost ubrzdit, nezodpovedna? A nebo mi chcete tvrdit, ze na 100 metrech dokazete ze 130km/h ubrzdit vcetne prumerne reakci doby, natoz v nocnich hodinach? To by bylo samozrejme hodne usmevne tvrzeni. ;-)

0/0
19.8.2006 8:16

Smil

Re: Re: Re: slepota

Jel jsem po D1 v noci za sněhu, jel jsem 120km/h a říkal jsem si že riskuju, nic méně za celou cestu do Brna mě předjely desítky aut asi ve 150.

0/0
19.8.2006 8:57

ToddBertuzzi

Re: Re: Re: Re: slepota

Rv

0/0
19.8.2006 9:21

wildge

Re: Re: Re: Re: slepota

A to jeste 70 % z nich melo letni gumy.

0/0
19.8.2006 9:29

Vanguard

Re: slepota

Pokud by tě, milý truckere, naučili nejen psát, ale i číst, věděl by, že ten kamion narazil do stojící kolony pře uzavírkou, takž opravdu nechápu, o jaké vině řidičů těch nabouraných aut tady blábolíš.

0/0
19.8.2006 9:18

katone

Re: Re: slepota

To nemá cenu...  :D  Nejdřív jedná, potom myslí (a čte...) 

0/0
19.8.2006 10:54

richi77

Re: Re: Re: slepota

jestli umí myslet a číst :-) asi nějaký kamionista ;-P

0/0
19.8.2006 12:04

Ajvn75

Re: Re: slepota

Nebudu to tu vysvetlovat vsem, pouze tobe, jako prvnimu na me takhle reagujici. iDnes svou zpravu upresnil az behem dne, ja reagoval jeste pred upresnenim, jak k nehode doslo. V puvodnim zneni byla rec o retezove nehode a nebylo zmineno, ze tirak srotoval stojici pred sebou. Tolik na vysvetlenou, nize jsem se diskusi omluvil tem 15 mnou narcenym.

0/0
19.8.2006 18:59

danovejpoplatnik

Re: slepota

podle toho co tady placas budes asi nejakej zakomplexovanej ridic nakladaku anebo jsi nikdy neridil osobak ve 130 km/h... kdybys tohle zazil tak bys nemohl sirit takove bludy do vetru...8-o

0/0
19.8.2006 13:59

kolyvanov

Re: slepota

Moment, takze az bude priste na dalnici kolona, tak by osobaky mely stat 50 metru od sebe, protoze takhle by ten kamion nemohl sesrotovat 13 aut? Napad to neni spatnej, akorat budeme mit PO-PA zasekanou opravdu celou dalnici. Brnenska kolona nebude zacinat v Bohunicich, ale u 9 krizu...

0/0
19.8.2006 18:00

Ajvn75

Re: slepota

Protoze jsem AZ behem dne slysel doupresneni priciny nehody, a tedy ze kamionak smetl tech 15 pred sebou v kolone, omlouvam se tem 15, o ktere jsem se tu otrel. Nicmene ma vytka na tema rychlost na dalnici v noci plati i nadale. A pro nektere zvedavce, nejsem ridic kamionu a nikdy jsem nebyl a dale po dalnici neni umeni jet 200, kdyz staci jen jako slon zmacknout pedal a chvili ho drzet. Jizdni kvality se zjistuji na zcela jinych usecich.(to pro ty, kteri z meho prispevku zkouseli vydedukovat me mozne jezdecke umeni.)

0/0
19.8.2006 18:55

Faťák RS

kamiony

mi není jasné, jak to mají truckeři s kolečkama. Ve čtvrtek jsem se schválně díval na D1 na tachometr, když jsem dojel nějakého osla, který předjížděl pomalu jedoucí a ty kamiony letí i 110.

0/0
19.8.2006 7:54

superadvokat

Re: kamiony

Jet v noci po dálnici a narazit do něčeho, co stojí a nesvítí (v obou pruzích), pokud máš potkávací světla a jedeš 130 Km/hod, je nevyhnutelné.. 

0/0
19.8.2006 8:03

idnesKROKODYL

Re: kamiony

JO, TAKY BY MNE TO ZAJIMALO, vzadu nalepenejch 90 a ve 111 km/h predjiydi kolegu jedouciho 110.5 ... skoda mluvit.

0/0
19.8.2006 8:28

regazzi

Re: kamiony

Kup si CB a dovíš se jak to dělají. Ti blbci si to ještě skrz tu vysílačku říkaj......;-D

0/0
19.8.2006 14:26

.Libor.

Může za to jen kamion?

Pokud se podíváte na pravou stranu této stránky, uvidíte grafiku besipu, která upozorňuje na alespoň 2 sekundy rozestupu mezi jedoucími vozy. Myslím že těm patnácti řidičům co to naprali do toho kamionu tohle asi nic neříka.

0/0
19.8.2006 7:36

killy

Mě se zdá, že jsem čet´jinej článek, než ty...

..O žádnejch 15, co se naprali do kamionu jsem se nedočet´.

0/0
19.8.2006 9:35

sadlodrob

Re: Může za to jen kamion?

...Nehoda se stala asi hodinu a půl před půlnocí na 52. kilometru u Střechova. Chorvatský kamion tam najel do kolony aut před dopravním omezením. Hrnul před sebou 13 aut. Šest z nich bylo nákladních....!!

0/0
19.8.2006 10:12

kolyvanov

Re: Může za to jen kamion?

Jaka vzdalenost odpovida dvema sekundam u stojicich aut?

0/0
19.8.2006 18:03

babacek

Kamión.

Co tam dělaly ty osobní auta silnice jsou přece výhradně pro kamióny a jejich super řidiče.;-P

0/0
19.8.2006 6:47

ToddBertuzzi

Re: Kamión.

To byl beztak nějakej jouda s cedulkou ve tvaru SPZ a nápisem LOJZA , TONDA nebo PEPA za oknem. Znám jednoho takovýho de/bila řidiče kamionu . Ten má dokonce i ve svém osobním autě na předním skle pověšený na přísavkách fotbalové vlaječky !!!!!!8-o

0/0
19.8.2006 7:07

babacek

Re: Re: Kamión.

Nejraděj mám ty co vidí před viaduktem značku,že výška je 3,5m a on ví ,že má 4 m a stejně se tam narve.;-D 

0/0
19.8.2006 7:15

zafik

Re: Re: Re: Kamión.

A proč ne, když tam nejsou policajti?;-)

0/0
19.8.2006 7:21





Najdete na iDNES.cz