Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škola vyhodila studenta kvůli „trávě“, teď může zpět

Student Jan Chromý má právo odmaturovat na škole, z níž byl na jaře vyloučen kvůli marihuaně. Krajský soud v Českých Budějovicích totiž zrušil rozhodnutí Jihočeského kraje a ředitele Integrované střední školy stavební. Vyloučení prý bylo příliš tvrdým trestem za to, že přinesl drogu do školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tonicekXXL

Nechápu co pořád řešíte

Věděl,že když přinese do školy trávu a chytěj ho,může být vyloučen.Riskl to,chytli ho,byl vyloučen.Kecy typu:Bylo to  sice proti školnímu řádu  ale....jsou na nic.Zákony a školní řády nejsou proto,aby se porušovaly.U soudu také  nemůžete prohlásit:Je to sice proti zákonu ale.....Tak zrušme  všechny zákony a nařízení,každý se potrestá sám jako Husák a bude klid.Ale dokud platí je nutno je dodržovat.

0/0
10.8.2006 15:02

Deleter

Re: Nechápu co pořád řešíte

Nechápu, co řešíš. Soud rozhodl a hotovo.

0/0
10.8.2006 15:19

tonicekXXL

Re: Re: Nechápu co pořád řešíte

Rozhodl,ale špatně.V podstatě rozhodl,že školní řád se nemusí dodržovat.To určitě zlepší kázeň na škole.

0/0
10.8.2006 15:41

eF1

Re: Re: Re: Nechápu co pořád řešíte

Kdo jsi ze tak dobre vis jestli rozhodl spatne nebo spravne? A taky ten student NEVEDEL ze ho za to mohou vyhodit. To by totiz normalne premyslejiciho jedince ani nenapadlo. Ja za to treba dostal reditelskou dutku. A to mel jeste reditel moznost me podminene vyloucit. Kourim marihuanu ale pro pripadne rypaly chci poznamenat ze studuji pri zamestnani, radne platim dane a zavisly na heroinu nejsem a ani to nehodlam zkouset....

0/0
10.8.2006 16:07

iuos

hmm

asi nejsem normálně uvažující, ale mne by to teda napadlo... 

0/0
10.8.2006 16:25

Deleter

Re: hmm

Tak schválně, když tě přistihne zaměstnavatel pod vlivem na pracovišti, může tě ihned vyhodit?

0/0
10.8.2006 16:40

Deleter

Re: Re: Re: Nechápu co pořád řešíte

To je blábol, co píšeš. Soud rozhodl, že trest nebyl úměrný prohřešku a šmytec. Nemusí se ti to líbit, nemusíš s tím souhlasit, můžeš proti tomu protestovat, ale to je asi tak vše, co s tím můžeš dělat ;-).

0/0
10.8.2006 16:39

iuos

hmm

já bych to zlegalizoval všechno - ale jestli následky by si každý nesl a především PLATIL sám....  ono by se to vytříbilo

0/0
10.8.2006 12:48

celim

Re: hmm

No to až tak jednoduše udělat nejde! Podívej se třeba na feťáky, kteří nepracují, avšak každý den musí ukást něco co se dá zpeněžit, aby jim to přineslo alespoň 30 000 Kč za měsíc, aby měli na fet ato už nemluvím o dalším živobytí!

0/0
10.8.2006 15:15

iuos

hmm

proto by za chvíli pomřeli... lidi by se nájezdům zlodějů konečně začali bránit bez ohledu na neschopnou policii, nastala by jistá anarchie, několik desetiletí by se to tu řezalo a pak by lidem došlo, jaká je to pakárna ;-D

0/0
10.8.2006 15:17

celim

Hoch byl blbej!

To že ho vyhodili bylo trestemza to, že byl blbej jak tágo. V opačném případě by tu marjánku netahal do školy, nebo by se sní alespoň nechlubil. Já si stejně myslím, že kdo hulí, tak to dělá buď z blbosti (ať ostatní čumí jakej sem odvaz) a nebo (i též) je normální pubertální vypatlanec, který z toho možná vyroste. Je zajímavé, že někteří, kteří si vidí dál než na špičku nosu si to ani nehodlají vyzkoušet. Proč taky! Ovšem takovýchto mladých lidí, kteří užívají mozek je menšina.Stejně jako ne všichni chtějí vypadat jak Hotentoti jenom proto, že je to in.

0/0
10.8.2006 11:50

Deleter

Re: Hoch byl blbej!

Není potřeba něco zkoušet. Je to standardní kulturní droga jako alkohol, tabák nebo koka - s tím názory tvé mámy nic neudělají.

0/0
10.8.2006 11:58

daadyy

Re: Re: Hoch byl blbej!

Standartní kulturní droga to je, ale ne u nás..

0/0
10.8.2006 12:12

iuos

hmm

R^;-D

0/0
10.8.2006 12:47

Deleter

Re: Re: Re: Hoch byl blbej!

Tak to se pleteš.

0/0
10.8.2006 13:35

iuos

hmm

u nás sice určitý "kořeny" jsou,a le rozhodně se to nedá srovnávat s chlastem...  navíc se na ně tak nějak zapomnělo...

0/0
10.8.2006 15:04

Deleter

Re: hmm

Mě je celkem jedno, co tu má, či nemá kořeny. Když někdo nechce chlastat, ale chce si dát brčko, tak ať to udělá. Samozřejmě ať pak neleze za volant apod.

0/0
10.8.2006 15:21

b.bombicka

Re: Hoch byl blbej!

No a ty seš skautík, kterej nikdy ani nevypliv žvejku na chodník, natož něco horšího...cigarety-fuuuj, alkohol-fuuuj, sex-fuuuj, tráva-fuuuj, chození mimo cestičky-fuuuj, hlučná mluva v MHD-fuuuj....;-D. A co takhle všechny puboše, kteří se nechovají, jak by se tobě líbilo zastřelit u zdi??

0/0
10.8.2006 12:00

celim

Re: Re: Hoch byl blbej!

No žvejkačku jsem na chodník nikdy nevyplivnul, ani v pubertálním věk, protože nejsem prase,cigarety jsem kouřil 13 let a když jsem zjistil ,že jestli kouřím nerozhoduji já ale tělo si poroučí, tak jsem toho nechal(už je 22 let), do němoty jsem se setnul asi 2x v 19ti letech a od té doby si dávám majzla a včas končím (nemám rád, když nejsem pánem svého těla)sex se mi odjakživa líbil a bohužel v mládí jsem si stím moc hlavu nelámal,trávu a ani nic podobného jsem nezkoušel, ne že by nebyla možnost, avšak neviděl jsem důvod. Vždyť ani alkohol nepiji, abych se zhulákal.Mimo cestičky jsem se odjakživa žinýroval chodit, avšak výjimky potvrzují pravidlo.Připouštím, že jsem možná byl na veřejnosti poněkud hlučnější asi jako každý puberťák, který na sebe chce upozornit.No a puberťáky bych ke zdi nestavěl,neboť z toho obvykle vyrostou. Ti lépe vychovaní asi nebudou mít takové projevy a chuť se "zviditelňovat" jako ti s IQ tykve a bez vychování!

0/0
10.8.2006 13:28

b.bombicka

Re: Re: Re: Hoch byl blbej!

A to si opravdu myslíš,že je to dáno výchovou?V každý rodině(sorry,u vás pochopitelně ne)je černá ovce.Holt geny jsou geny a výchovou nezmůžeš vše.Jinak myslím,že období vzdoru a revolty má každý a nesouvisí s výchovou.Pro každýho(pochopitelně s tvojí maličkostí-výjimka potvrzující pravidlo;-P)jsou rodiče+další autority prudíci blbci a oni(jako puboši) jsou ti nejchytřejší všeználci a musí toho spoustu zkusit(zvláštní, že v tomhle věku má člověk odvahu,kterou o později ztrácí a vůbec celkově má nižší pud sebezáchovy...).Jenže smutnou pravdou je,že v okamžiku,kdy dospějeme(pravda,někteří jedinci se k téhle fázi nedostanou nikdy),tak zapomenem na naše alotria a vylomeniny a máme pocit,že by naše (i cizí) dítka měla chodit slušně oblíkaná,pravidelně si čistit zuby,vzorně se učit,sedět rovně, nemluvit sprostě a nikam nechodit (kromě zájmových kroužků pečlivě vybraných námi rodiči).

0/0
10.8.2006 14:22

celim

Re: Re: Re: Re: Hoch byl blbej!

Geny se asi nezapřou (což zjistilo mnoho adoptivních rodičů), avšak výchova může způsobit, že ta puberta se alespoň projeví mírněji. Alespoň v naší rodině se to povedlo. Syn nikdy nehulil ( teď by to už klidně mohl přiznat ) ba co víc ani nepije (což nevím kde odkoukal, protože já i žena si občas něco nalejeme a on si nedá ani na Silvestra). Možná máme jen štěstí;-) A musím říct že je proti jakýmkoliv drogám, ačkoliv jsme se o nich nijak moc nebavili. Jen myslel vlastní hlavou (nemá ji jen na to, aby mu nepršelo do krku.

0/0
10.8.2006 14:50

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Hoch byl blbej!

Prostě pan slušnej.

0/0
10.8.2006 15:21

celim

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoch byl blbej!

Slušnost není vada, ale přednost. Na druhou stranu nikdo není dokonalý a ani ten největší slušňák.:-D

0/0
10.8.2006 16:22

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hoch byl blbej!

Však já neříkám, že slušnost je vada. V dnešní společnosti to ovšem také není přednost; vím, o čem mluvím. 

To, že je váš syn proti drogám není důsledek toho, že jeho hlava je víc, než špunt na krku, tomu věřte.

0/0
10.8.2006 16:36

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Hoch byl blbej!

Navíc co to je "proti drogám"? Dobrá, nebere drogy, ale je PROTI nim? Proč? Co je mu do toho?

0/0
10.8.2006 16:38

b.bombicka

přiměřenost trestu

Co se týče rozsudku, nedokážu posoudit, zda je to správné či ne, nejsou v článku okolnosti a podrobnosti. Ale myslím, že trest je příliš tvrdý. Ze školy nejsem zase tak dlouho, abych si nepamatovala, že někteří učitelé či ředitelé měli téměř praktiky polišů. O ničem se nedalo diskutovat, pravdu měli jen oni a pokud člověk něco namítnul, hned dostal poznámku nebo důtku a ještě si na něj učitel zasedl.Podle mýho by to chtělo reformu školství,ale to nehro, když jsou tam samý starý vykopávky (vzhledem k platům mladí půjdou jinam) a jednak nejednat s dětma a pubošema jako s trotlama. Ano, taky mi občas v MHD i jinde lezou na nervy, jsou hluční atd.,ale i my takoví bývali za "mlada" :) Jinak, co se týče trávy-nevim, zda by nebylo vhodné řešit otázku její legalizace.Jak již někdo napsal-zakázané ovoce nejvíc chutná. Já mohla pít alkohol od patnácti-rodiče mi to nezakazovali a do dvaceti jsem se nikdy neopila-při oslavách jsem si sem tam srkla něčeho (likér, víno) a nemyslím si, že bych byla

0/0
10.8.2006 11:08

b.bombicka

Re: přiměřenost trestu

horší než ti tzv. "slušňáci". A u nás na škole byla spousta lidí, kteří kalili skoro denně, na pivo chodili hned po škole a trávu taky hulili a drtivá většina z nich neskočila jako fetky, ale jako slušňáci. Prostě k náctiletejm tohle patří a kdo si tady hraje na vzorňáka, tak ten akorát kecá. I naši dědové prováděli alotria, akorát nehulili trávu, ale prováděli jiný věci. To je jako když se zakazoval sex-a kolik náctiletech se muselo zplnoletňovat, aby se mohli vzít nebo chodili na vejškrab. Dneska se "to" už může, mluví se otom a mladí jsou rozhodně odpovědnější-začínají s tím déle, používají anču.....Já myslim, že by to od nás "starochů" chtělo trochu tolerance. ;-)

0/0
10.8.2006 11:11

sprav

Re: Re: přiměřenost trestu

Jestli myslíš za komančů, tak pohlavní styk s osobou starší 15 let byl legální i tehdy. Tzv. zplnoletnění bylo možné až od lidem, kteří dosáhli nejméně 16 let, ale i tak se nejednalo o zplnoletnění v pravém slova smyslu, ale pouze pro výkon rodičovských práv a povinností. Rozhodně tato osoba neměla volební právo a třeba jí nepustili na film mládeži nepřístupný :-)

0/0
10.8.2006 11:19

NewYorkCity

Re: Re: Re: přiměřenost trestu

Tak hele, sňatkem osoby starší 16ti let (tzn. včetně 16 let) nabývá tato osoba úplně způsobilosti, takže si dovolím tvrdit, že ji na film pro dospěláky pustí, ty jeden odborníku ;-D

0/0
10.8.2006 11:28

NewYorkCity

Re: Re: Re: Re: přiměřenost trestu

Samozřejmě tedy způsobilosti v občanovi. Těžko třebas může řídit káru, ale to kina ji pustí ;-)

0/0
10.8.2006 11:46

sprav

Re: Re: Re: Re: přiměřenost trestu

Sám jsi asi "odborník". Prostuduj si zákon o rodině a sociální předpisy. Rozhodně nemá VŠECHNY PRÁVA JAKO OSOBY, KTEŘÍ DOSÁHLI 18 LET VĚKU. Tedy mj. NEMÁ např. VOLEBNÍ PRÁVO a s tím filmem je to také obdobně, protože definice mládeže - Osoba, která dosáhla věku 15 let a nedosáhla věku 18 let - hovoří zcela jasně a JE BEZ VÝJIMEK. Např. samozřejmě nemůže mít ŘP kat. B a vyšší, protože je zde důsledná podmínka věku min. 18 let a jedinou výjimkou jsou držitelé závodních licencí motorových vozidel (snížení věku na 15 let).

Tak si laskavě nepleť dojmy s pojmy.

0/0
10.8.2006 11:47

sprav

Re: Re: Re: Re: Re: přiměřenost trestu

a na druhou stranu má i své výhody - vyšší právní ochrana státu a nižší tresty, když udělá trestný čin.

Prostě a jednoduše to tzv. zplnoletnění se vztahuje jedině a pouze na výkon rodičovských práv a práv s tím souvisejících, tedy např. na uzavření manželství.

0/0
10.8.2006 12:01

NewYorkCity

Re: Re: Re: Re: Re: přiměřenost trestu

Dyk to píšu. Tvá reakce tedy byla naprosto zbytečná.

0/0
10.8.2006 12:11

sprav

Re: Re: Re: Re: Re: Re: přiměřenost trestu

klikli jsme to za sebou a tak jsem si příspěvku všiml až teď ;-D

Ale fakt nesouhlasím ani s tím kinem (i když v současné době je to směšné - vivat internet, že ;-)), ale naše spolužačka v 6. měsíci, když jí bylo 17 let chtěla do kina a nepustili jí (bylo to tuším 9 a 1/2 týdne (někdy na konci 80 let)

0/0
10.8.2006 12:58

NewYorkCity

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: přiměřenost trestu

Já byl ve 13-nácti na Noční můru. A pustli mě. Ani nevím, jak jsem to dokázal;-D

0/0
10.8.2006 13:08

redi

Re: Re: Re: přiměřenost trestu

No nejsem právník, ale mám tuto zkušenost za sebou. Zplnoletnění (rozumíme výrok soudu) byl třeba jen ke svatbě. Mně soud nezplnoletnil, žádná svatba, ale svoje rodičovská práva a povinnosti jsem vykonávala v plném rozsahu a bez opatrovníka.

0/0
10.8.2006 12:20

NewYorkCity

Re: Re: Re: Re: přiměřenost trestu

To sprav taky ne, i když chce, aby to tak vypadalo;-D

0/0
10.8.2006 12:29

sprav

Re: Re: Re: Re: přiměřenost trestu

ale bděl nad tebou tvůj kurátor pro rodinu... nevím nakolik jsi uplatňovala všechna rodičovská práva, ale rozhodně bez požehnání kurátora jsi nemohla provést žádnou zásadní věc.

0/0
10.8.2006 12:43

GUG

Re: Re: přiměřenost trestu

Nesouhlasím. Přestupky mládeže nelze omlouvat tím, že mládež je mladá a nezkušená, stejně jako přestupky dospělých neomlouváme tím, že dospělý má spoustu práce a starostí. Ten chlapec porušil školní řád a byl v souladu s ním potrestán. Nevidím na tom nic špatného. Trest byl sice tvrdý, ale na druhou stranu kdyby se mu trest líbil, nebyl by to trest - a z nějaké důtky nebo dvojky z chování by si nic nedělal, nanejvýš by si ji pověsil v pokoji na zeď.

0/0
10.8.2006 12:46

GUG

Re: Re: přiměřenost trestu

A že by se tráva atd. měly legalizovat, protože zakázané ovoce nejvíc chutná? Pokud je to pravda a pokud mládež opravdu kouří, pije atd. jen proto, že je to zakázané, pak by po legalizaci začala provádět jiné zakázané věci - např. krást, vraždit... I to by se mělo legalizovat?

0/0
10.8.2006 12:48

b.bombicka

Re: Re: Re: přiměřenost trestu

Jé zase jeden demagog. A co takhle každýho, kdo se nechová přesně podle zákona zastřelit? Tys nikdy nic neporušil? Ale ty budeš taky jeden ze skautíků, co nikdy nekouřili, nepili alkáč a pokud náhodou jo, tak rozhodně ne, před dovršením 18-ti let, že? Jdi se zahrabat páprdo;-P Já netvrdím, že nepijou, nehulej (cíga), ale, že tu trávu hulej o to víc, že je to něco zakázanýho. Jsou to furt děti, i když proti nám dospělákům revoltují-malýmu dítěti, když řekneš nesahej na to-je to horký, co myslíš,že udělá? No jistě, sáhne na to, aby si to sám vyzkoušel. Prostě některý věci si mladí musí odzkoušet, na to přenesená zkušenost rodiče či jiného dospěláka nestačí. Taky jsem si vyzkoušela cigaretu i trávu (ale to mi bylo víc než náct). A to jsem byla spíše v té skupině "slušňaček";-)

0/0
10.8.2006 13:16

GUG

Re: Re: Re: Re: přiměřenost trestu

Proč rovnou zastřelit? Ve fotbale taky není za každý přestupek hned červená karta. Nikoli zastřelit, nýbrž POTRESTAT podle platných předpisů. I já jsem byl ve škole trestán, když jsem porušil předpis.

0/0
10.8.2006 16:02

legaliz marihuan

.

Už by to měli z legalitovat pak to tak dopadá že kvůli pár gramů je takovej hukot

0/0
10.8.2006 11:02

sprav

Mě dostalo spíš to

že ten soud rozhodl nějak zatraceněn rychle ;-€ Mělo by tam být spíše :-D, ale sere mě to, že můj soud, kdy mi někdo dluží peníze se stále nějak vleče ;-O Kde pak asi má studentík papínka ???

Bych mu tu maturitu tak zavařil, že by měl 3 z chování a jinak 4,4,4,4 a mohl by si stěžovat třeba na hlavním nádraží, protože potom by nastoupila profesorská komise a ta by maturitu potvrdila.

Osobně být ředitele, tak bych se proti rozsudku odvolal. DRŽENÍ ZAKÁZANÉ LÁTKY, KTEROU JE NÁVYKOVÁ LÁTKA - DROGA JE VEDLE NELEGÁNÍHO DRŽENÍ STŘELNÝCH ZBRANÍ A ZOOPEDOFILNÍ PORNOFGRAFIE TÍM NEJHORSÍM PŘESTUPKEM PROTI ŠKOLNÍMU ŘÁDU !!!!!!!!!

0/0
10.8.2006 10:41

SnowRider

Re: Mě dostalo spíš to

ale kdyby si tam dotahl basu piv, bylo by to OK?

0/0
10.8.2006 10:43

DaM

Re: Mě dostalo spíš to

Az na to, ze marihuana neni navykova latka, narozdil napr. od alkoholu, ty troubo :-)

0/0
10.8.2006 10:43

sprav

Re: Re: Mě dostalo spíš to

To sice je, ale na rozdíl od mnou zmiňovaného je to alespoň legální návyková látka a tedy vyhazov a po provním opakování.

0/0
10.8.2006 10:54

milchama

Re: Re: Mě dostalo spíš to

To se pleteš, konopí a pryskyřice z konopí je řazeno mezi návykové látky. Viz Zákon  o návykových látkách a o změně některých dalších zákonů

167/98 Sb., příloha č. 3...:-)

0/0
10.8.2006 11:15

NewYorkCity

Re: Mě dostalo spíš to

No, civil se odjakživa soudí dýl, protože sudci jsou líní jako vši. Nediv se.

0/0
10.8.2006 10:44

sprav

Re: Re: Mě dostalo spíš to

No problém je v tom, že tohle byl pravděpodobně také civilní soud, protože trestný čin nespáchal.

0/0
10.8.2006 10:56





Najdete na iDNES.cz