Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Husák by povolil na dálnicích 170 km/h

Policejní prezident Vladislav Husák by zvýšil rychlostní limit na dálnicích na 160 až 170 kilometrů za hodinu. Maximum 130 km/h je neodpovídající, řekl na Frekvenci 1. To, že se vysokým rychlostem nebrání, dokázal Husák už v červenci. MF DNES ho přistihla, jak jede sto devadesát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bouše

Magor

O jaké rostoucí kvalitě komunikací to Husák mluví? To má na mysli například naši dálnici D1? 8-o

0/0
10.8.2006 8:19

pinguinone

Re: Magor

.. mozna mel na mysli , treba komunikace SMS , mail a tak podobne...;-D

0/0
10.8.2006 8:34

Die Hard

radio

jezismarija uz dost. zacinas diskutovat sam ze sebou.

0/0
9.8.2006 16:52

tonnda

Re: radio

Jasně;-D

0/0
9.8.2006 16:53

pinguinone

Re: radio

..to neni diskuze , to keca z hladu..;-D

0/0
9.8.2006 16:55

Die Hard

Re: Re: radio

von to totiz pise vsude tam, kde je nejaka zminka o sil. zak.

0/0
9.8.2006 16:58

tonnda

Já bych ho vyhodil.

;-P

0/0
9.8.2006 16:50

pinguinone

Re: Já bych ho vyhodil.

R^

0/0
9.8.2006 16:50

Die Hard

Re: Já bych ho vyhodil.

dyt je to jenom policajt. i kdyz nejvyssi. a tak jabych ho taky vyhodil.

0/0
9.8.2006 16:55

radio.cz

predevbsim zvysit rychlost z 90 na 100

ano, take uvazuji napriklad i v Rakousku, ze na dalnicich povoli zkusbne 160. Ale poue na dalnicich s 3 pruhy. Nase D1 se v urcitych mistech neda ani dalnici nazvat. Mistama je to jako kdyz jedete po zeleznicnich prazcich, napojovaci pruhy z parkoviste atd. temer neexistuji, odstavne pruhy tez ne.

0/0
9.8.2006 16:39

radio.cz

Re: predevbsim zvysit rychlost z 90 na 100

puvodci rady nestesti na silnici nejsou ti, co jezdi rychleji, ale prave sneci s kloboukem na hlave, kteri  neumeji udrzet ani 90 km rychlost tam, kde se da jet 180. Kdo z nas ma dostatek casu a prave  predjizdenim ridicu, kteri nemaji na silnici co delat dochazi k rade havarii. Na rade mist je omezena rychlost zbytecne, jen proto, ze si to nekdy obec vynutila, ci nekdo znacky na silnici zapomel.

0/0
9.8.2006 16:41

radio.cz

Re: Re: predevbsim zvysit rychlost z 90 na 100

Omezena rychlost na 90 km je hovadina, ktera prave prispiva ke zvyseni havarii. Ve vetsine zemi je povolena rychlost 100 km. Navic pri predjizdeni je v pravidlech i citovano, ze ridic za ucelem bezpecneho a rychleho predjeti by mel kratkodobe zvysit rychlost (a v nekterych zemich je i uvedeno povolene prekroceni rychlost pri predjizdeni v procentech). Ja nedavno predjizdel v Cechach a kdybych nezvysil rychlost, tak se srazim s autem, ktere se vyritilo ze zatacky. Predjel jsem samozrejme bezpecne, nikoho neohrozil, ale presto jsem mel smulu. Za domem byli policajti, kteri merili a dostal jsem pokutu. Priste teda rychlost v takovemto pripade nezvysim a srazim se s protijedoucim autem Nebo se pridam ke snekum, kteri prispivaji k neprujezdnosti silnic.

0/0
9.8.2006 16:41

radio.cz

Re: Re: Re: predevbsim zvysit rychlost z 90 na 100

Rychlost v obci 50 km je ve vetsine zapadnich zemi, ale toleruje se

prekroceni do 59 km. Soucasny stav vede k tomu, ze ti, co drive jezdili

do 50 km/hod se ted vlecou 40. Povolit mestske policii merit a

pokutovat rychlost vede jen k ucelovemu mereni s cilem naplnen

0/0
9.8.2006 16:42

radio.cz

Re: Re: Re: Re: predevbsim zvysit rychlost z 90 na 100

s cilem naplneni mestske kasy.

Puvodci rady havarii nejsou ti, co jezdi rychle, ale prave sneci s kloboukem na hlave. Kdo z nas ma dostatek casu a sneci, co nemaji na silnici co delat, jsou prvopuvodci havarii pri predjizdeni. A novy zakon zapusobil na sneky tak, ze se ze strachu, aby neprekrocili rychlost, vlecou jeste pomaleji

0/0
9.8.2006 16:43

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: predevbsim zvysit rychlost z 90 na 100

:-/

0/0
9.8.2006 16:51

Ajvn75

Re: predevbsim zvysit rychlost z 90 na 100

V nekterych vecech s Vami souhlasim, ale nezlobte se, rada veci, co tu

tlumocite, je bud smyslena nebo pomylena. Rad bych znal vycet zemi, a

to tak, aby jich byla vetsina, jak tvrdite, kde je povolena rychlost

mimo obec 100km/h. Dovolim si tvrdit, ze jich nebude v Evrope ani 1/3, ani 1/4, natoz vic jak polovina. Krom prevazujici 90tky je v rade zemi i "pouze"

80, takze neni pravdou, ze je vetsinovy trend rychlost zvysovat na 100km/h, natoz ze tomu uz tak i fakticky je. A pokud horekujete nad rychlosti pomalych ridicu, zajimalo by me, jak se jako ridic srovnavate na dalnicich a jinych silnicich s nakladnimi vozy, kteri ze zakona musi jet stejne pomalu, jako ti "svatecni jezdci". S temi si take nevite rady? Nebo s temi zahadne ano, ale s jinymi, jen o x desitek tun lehcimi a o par metru kratsimi si rady nevite? Nenasvedcovalo by to spis o Vasi nizke jezdecke vyzralosti? Trocha vice vzajemne tolerance by neuskodilo.

0/0
9.8.2006 22:02

Crash84

Husák

0/0
9.8.2006 15:52

pinguinone

Re: Husák

.. no neboj se a rekni to nahlas...;-D

0/0
9.8.2006 15:54

dan640

Zpetna platnost

Asi to chce zavest se zpetnou platnosti, aby nemusel jezdit autobusem do prace

0/0
9.8.2006 15:19

elvan

Kdyby nedělali zákony debilové,

tak musí výt 60, 100, 150 !!

0/0
9.8.2006 15:05

trollisko

D1

Pan Husak asi v zivote nejel po D1, jinak by nemohl rict, ze

"Já jsem přesvědčen, že tak, jak jde pokrok dopředu, tak jdou dopředu i vozidla, kvalita vozidel a samozřejmě v neposlední řadě i kvalita komunikací," pravil Husák v Pressklubu Frekvence 1."

0/0
9.8.2006 14:48

Lebowski-B

Re: D1

Á, další pán co zná D1 jen z článků v novinách.

Tak vítejte, vítejte.

0/0
9.8.2006 16:00

regazzi

Re: Re: D1

;-DR^

0/0
10.8.2006 7:46

Ajvn75

populista

Husaku, nejen ze jezdite jako cune, pohrdate zakony, ale jeste jste navic populista, ktery si chce koupit u lidi zpet svoji reputaci tim, ze prohlasi tak nebetycnou blbost! Jak muzete vykonavat takovy post, kdyz nevite, ze nejvyssi povolena rychlost na danem useku neni jen odrazem stavu rostoucich parametru urcite skupiny vozu, ale ze se musi brat v potaz i parametry a provozni omezeni na dane komunikaci a navic, coz opomijite uplne, ze se musi brat v potaz rozdilnost nejvyssich povolenych rychlosti pro jednotlive kategorie motorovych vozidel po dalnici jezdicich, umerne k poctu pruhu na dalnici! Pokud na dalnici se svema jizdnimi pruhy pro jeden smer jizdy pustite nakladni vozidlo s omezenim na 80km/h a k tomu umoznite do jedineho zbyleho pruhu vozidlo jedouci 170km/h, jste u me nekompetentni hlupak! ;-€

0/0
9.8.2006 13:12

Moa

Re: populista

Škoda že to do někoho nenašil vožralej jako Antl, mohlo být o jednoho pablba ve vysoké funkci míň.

0/0
9.8.2006 13:36

pinguinone

Re: populista

R^

0/0
9.8.2006 13:39

Vilém Hynek Jarmila

Re: populista

Hm. Ale takhle to je v NSR (dva dálniční pruhy + neomezená rychlost) a dohromady nic se neděje, lidi se podle toho naučili jezdit. Od srny se člevěk liší tím, že dokáže předvídat a myslet. Takže ono tohle tvrzení o rozdílných rychlostech bude taky trochu populistické, je to zřejmě nějaké dogma "dopravních specialistů" ze 70tých let.

0/0
9.8.2006 13:54

pinguinone

Re: Re: populista

..kdyz uz je ceskej dolik takovej premejslivej a tvorivej , tak proc ma ksakru nejhorsi dopravni statistiku siroko daleko..;-O

0/0
9.8.2006 15:45

Ajvn75

Re: Re: populista

Ta informace o SRN je nutna trochu poopravit. Na rade nemeckych dalnic je omezeni rychlosti na 130, 120, resp. 100km/h a ne z duvodu oprav. A casto je ta neomezena rychlost prave na tri a vice proudych dalnicich, nebo v usecich dalnic, ktere nejsou natolik vytizene. Navic na nemeckych dalnicich zacinaji byt stale beznejsi dynamicke dopravni znacky, ktere podle aktualni situace krom jineho i omezuji rychlost podle potreby. Dalsi podstatny fakt je, ze v Nemecku se po dalnicich jezdi o poznani plynuleji nez u nas a tech rychlych "strelcu" je tam v porovnani s ridici jedoucimi do 130-140 relativne mensi pocet, nez si zdejsi tuzemaci vetsinou predstavuji. Nepocitam v to tradicni ranni nedelni srazy na tahu Stuttgart - Singen, kde se konaji oblibene "pojizdne srazy" bohatych a silnymi vozy obdarenych majitelu Ferrari, Porsche a podobnych krasavcu. :-D

0/0
9.8.2006 15:58

Ajvn75

Re: Re: Re: populista

.. ale tento usek tam byva po ranu liduprazdny a navic nabizi 3-4 pruhy v jednom smeru, navic v dalce s panoramatem svycarskych Alp na jihu ... to je prostredi primo zaslibene ke srovnavacim jizdam ;-)

0/0
9.8.2006 16:04

QT1

Re: Re: Re: populista

Zapomněl jste dodat, že ty omezené úseky jsou před městy nebo kříženími s jinými dálnicemi - vždy to je proto, že se tam napojuje nebo odbočuje spousta aut. Další omezení pak mají dodatkovou tabulku, oznamující, že omezení platí jen v dešti (ve zhoršených klimatických podmínkách jako je mlha nebo opravdu hustý déšť tam platí i na dálnici 50 km/h). Občas bývá omezení u "poškozené" dálnice, přičemž u nás by takový úsek byl označovaný jako "nejlepší dálnice v zemi". Rychlostní průměr na německých dálnicích v levém pruhu se pohybuje okolo 140 - 145 km/h, ve středním 120 - 130 km/h, pravý jsou pak kamiony. Na dvoupruhových rychlost v levém roste, v pravém klesá. Plynulost je ale opravdu větší, protože tam nemusí lidi sledovat tachometr, ale věnovat se řízení. A protože jedou rychleji, tak dávají větší pozor.

0/0
10.8.2006 20:48

Verjan

Prostějov - Olomouc

Na dálnici Brno - Olomouc na úseku Prostějov - Olomouc je přidána značka s nejvyšší povolenou rychlostí 80 km/h. Pravý pruh odpovídá silnici 3.třídy. Tady by měli zrušit povinnost dálniční známky!!!

0/0
9.8.2006 13:02

kolyvanov

Re: Prostějov - Olomouc

Mezi Prostejovem a Olomouci neni dalnice. Ale jinak je podobnych znacek na R46 habakuk:(

0/0
9.8.2006 16:00

Vilém Hynek Jarmila

Rakušáci

mají i na některých úsecích silnic 1.třídy maximálku 120 kmh., když zkusili zavést na dálnici tu 160ku, tak nehod ubylo. Argumenty o špatném stavu a konstrukci dálnic jsou účelové. A kdo se stará o to, proč nejsou ty díry opravené včas? Kdy naposled přišel někdo u silničářů nebo na ministerstvu kvůli tomu o místo? Sedí tam banda zaprděnejch lhostejnejch dědků, který to akorát potřebujou doklepat do důchodu a umí vymějšlet akorát rychlostní limity. 

0/0
9.8.2006 12:04

MAJKAzGURUNU

Re: Rakušáci

No a do te doby radeji jezdeme prizpusobivse se stavu a povaze vozovky do doby nez se to zmeni....

0/0
9.8.2006 12:07

regazzi

Re: Re: Rakušáci

A jsme u toho. Dokud bude platit tahle šílená věta o přizpůsobení, atd..., tak NIKDY nebudou silničáři motivováni k vyšší aktivitě. Pokud jezdíš ven, tak znáš situace, kdy se v D, A, nebo v Anglii opravují silnice v noci, aby byla oprava co nejrychlejší. V Anglii funguje tento princip: obec usek poskozene silnice firmě prostě pronajme. Ta je pak motivovaná k co nejrychlejší opravě, páč jí běží nájem. V jednoduchosti je síla, chápeš ?

0/0
9.8.2006 12:15

MAJKAzGURUNU

Re: Re: Re: Rakušáci

Motivace u silnicaru nehraje roli kdyz jim stat neda penize, ktere vybral na znamkach, mytnem a pokutach a silnicnich danich. Jenze Skromach a spol potrebuji penize pro socialky a nefachcenka aby meli na chlast a ciga, pak uz na silnice toho moc nezbude. Socialismus zasr@nej.....

0/0
9.8.2006 12:22

pinguinone

Re: Rakušáci

..chlape a co tak nekdy vystrcit zobak z ceskyho doliku ven...;-D

0/0
9.8.2006 12:13

regazzi

Re: Re: Rakušáci

Ale vždyť má pravdu....

0/0
9.8.2006 12:17

pinguinone

Re: Re: Re: Rakušáci

.. a v cem , krome Nemecka je vsude rychlostni limit ,jenom cesky kutil si porad bude neco upravovat..;-D

0/0
9.8.2006 12:19

regazzi

Re: Re: Re: Re: Rakušáci

Mam dojem, ze vubec nevis, na co jsem reagoval.....:-/

0/0
10.8.2006 7:49

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Rakušáci

..hlavne ,ze v tom mas jasno...;-D

0/0
10.8.2006 7:55

iuos

hmm

lidi neumí dodržovat nynější předpisy a chtěj víc, hahahaha 

0/0
9.8.2006 11:40

Horolezec-29

Zvýšení rychlostí

Bych JÁ OSOBNĚ udělal asi takto: v obci 50km/hod., místy i 60km/hod. (dle místní situace). Mimo obec 100km/hod., na dálnicích staršího typu (nevhodné poloměry, rozbitá silnice, atp) 140 km/hod., na NOVÝCH DÁLNICÍCH 160 km/hod.

Kdo nechce jezdit alespoň 130 km/hod na dálnicích, ať jezdí po okreskách. To co zažívám nyní, že lidé jezdí s obavami na dálnicích max 110/120 km/hod (přičemž kamiony 100 km/hod) pak vnímám nový zákon jako "ještě větší zmatek a nebezpečí" nežli kdysi.

Nechme na každém z nás, ať si zvolí, jak rychle bude jezdit. Neměl by se však bát nést také následky svého chování (finančně i odnětí svobody).

0/0
9.8.2006 11:33

MAJKAzGURUNU

Re: Zvýšení rychlostí

Kamiony jezdi 100km, ale na navesu maji cedulku 80 nebo 90.......jenze kdyz za dve jizdy Praha - Brno a zpet nepotkam jediny policajty tak to vypada tak jak vypada...

0/0
9.8.2006 11:40

Uko Jesita

Re: Zvýšení rychlostí

nebal bych se na hlavnich vypadovkach ci viceproudych silnicich i ve mestech zavest 70

0/0
9.8.2006 11:51

freeLook

Re: Zvýšení rychlostí

"Nechme na každém z nás, ať si zvolí, jak rychle bude jezdit. Neměl by

se však bát nést také následky svého chování (finančně i odnětí

svobody)." .... me to zni dost naivne. Az ti sestreli rodinu v aute nejaky 20lety zmetek v ktery si ZVOLIL, tak takhle humanisticky psat nebudes.

0/0
9.8.2006 12:30

pancho10

Já bych zavedl povině

omezovače rychlosti pro všechny.;-D

0/0
9.8.2006 11:17

pinguinone

Re: Já bych zavedl povině

.. pri predcasne ejakuaci ,by to i leckteri uvitali...;-D

0/0
9.8.2006 11:21

vymrzovac

Re: Já bych zavedl povině

a jak budeš předjíždět?

0/0
9.8.2006 11:30





Najdete na iDNES.cz