Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálnici D1 uzavřela nehoda se třemi mrtvými

Na 146. kilometru dálnice D1 se krátce po deváté ranní srazily tři kamiony a dva osobní vozy. Při nehodě zahynuli tři lidé. Dálnice byla ve směru na Prahu dvě hodiny zcela uzavřena. Plně ji policie zprůjezdnila až ve 21:30.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dislektik

NEHODY BUDOU A MY NEBUDEM PROSTĚ TAKOVÉ TRAGÉDIE SE DĚJÍ DÍT SE BUDOU

PROTO MY VŠICHNI MUSÍME UDĚLAT VŠE PROTO ABY JICH BYLO CO NEJMÍN A NEBO VŮBEC!!!!!!

0/0
18.7.2006 17:05

KocinaK

vše dohromady

Tady vubec nejde o bodový sestém nebo to kdy konečně policie začne trestat střízlivce a podobně. Já kolem té nehody včera jela nebylo to zrovna nic příjemného když vidíte jak hasiči vysekávají oběti z auta a pohledem narazíte i na ty osoby. Spíš jde o to že někteří řidiči kamionů buď před vámi z neznámeho důvodu přibrzdí a nebo začnou předjíždět. Dokud není jasná přičina nemůžeme zatím shazovat viny na kamioňáky apod.

0/0
18.7.2006 16:31

mhh

kompilát (ještě jednou v lepším formátu)

3/4 nehod se stane v obci, zbylé nehody: dálnice5%, 1tř.35%, 2tř.32%, 3tř.28%, z celkového počtu nehod je alkohol na vině v ca. 2,5%tech. Řidiči os. aut zaviní ca. 72% z celk. počtu nehod, řidiči nákladních vozů 16% (ř.autobusů 1%).. DESET nejčetnějších příčin nehod řidičů motorových vozidel: 25% řidič se plně nevěnoval řízení vozidla (+++) - 18% nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem - 18% nesprávné otáčení nebo couvání - 12% nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky (+++) - 6% nedání přednosti přikázané dopravní značkou " DEJ PŘEDNOST" (+) - 5% nezvládnutí řízení vozidla (+) - 4% vjetí do protisměru (+++) - 4% vyhýbání bez dostatečné boční vůle - 4% nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky (+++++) - 3% nedání přednosti při odbočování vlevo - Pozn: v (závorkách) je charakteristika úmrtnosti /s příznakem (+) jsou dále: srážka při předjíždění, špatná viditelnost, překročení předeps. rychlosti..

0/0
18.7.2006 10:47

pinguinone

Re: kompilát (ještě jednou v lepším formátu)

..miluji policejni alibisticky zargon...;-P

0/0
18.7.2006 10:49

mhh

Re: kompilát (ještě jednou v lepším formátu)

Můj letmý závěr z těchto faktů je, že příčinou nehod je nepozornost řidičů, hloupost a nezkušenost :-/

0/0
18.7.2006 10:49

pinguinone

Re: Re: kompilát (ještě jednou v lepším formátu)

.. jiste . nevenoval se v obci rizeni a jel 8o kmh...;-D

0/0
18.7.2006 10:53

Lucius_Malfoy

Kdy už konečně začne policie trestat střízlivce ?

Ze statistiky jasně vyplývá, že naprostou většinu nehod (97,5%) způsobili řidiči, jejichž hladina alkoholu klesla pod hranici  měřitelnosti. Je na místě se co nejdůrazněji  se ptát policie - jak dlouho ještě bude na našich silnicích trpět tento nešvar? Je na místě ptát se poslanců - kdy bude policii umožněno odebírat za střízlivost na místě řidičské oprávnění ? Jak dlouho se bude ještě tento hazard se životy našich spoluobčanů tolerovat ?

0/0
18.7.2006 15:53

pinguinone

Re: Kdy už konečně začne policie trestat střízlivce ?

R^

0/0
18.7.2006 15:57

mhh

zajímavý kompilát z několika statistik...

3/4 nehod se stane v obci, zbylé nehody: dálnice5%, 1tř.35%, 2tř.32%, 3tř.28%, z celkového počtu nehod je na alkohol vině v ca. 2,5%tech. Řidiči os. aut zaviní ca. 72% z celk. počtu nehod, řidiči nákladních vozů 16% (ř.autobusů 1%).. DESET nejčetnějších příčin nehod řidičů motorových vozidel: 25% řidič se plně nevěnoval řízení vozidla [+++] - 18% nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem - 18% nesprávné otáčení nebo couvání - 12% nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky [+++] - 6% nedání přednosti přikázané dopravní značkou " DEJ PŘEDNOST" [+] - 5% nezvládnutí řízení vozidla [+] - 4% vjetí do protisměru [+++] - 4% vyhýbání bez dostatečné boční vůle - 4% nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky [+++++] - 3% nedání přednosti při odbočování vlevo - Pozn: v [závorkách] je charakteristika úmrtnosti (s příznakem [+] jsou dále: srážka při předjíždění, špatná viditelnost, překročení předeps. rychlosti)

0/0
18.7.2006 10:44

cejkis

stačilo by...

Stačilo by mít civilní auta s policisty a kamerovým systémem a kontrolovat odstupy a včasné blinkry. Odstup a včasné blinkry dostat do zákona a hlavně to podtrhuji ! umístit značky informující o konci pomalého pruhu i na levou stranu tak, aby na ně bylo vidět a ne že je nějaká značka skrytá za návěsy kamiónů.

0/0
17.7.2006 22:36

Isbjoerna

Re: Vlmi oblibene a osvedcene!

U nas jich na autobahn jezdi denne desitky - maji VELMI dobry vydelek za "vybrzedeni", "najizdeni", Handy na uchu/v ruce, dlouhe "kulhani" v prostrednim pruhu, trvale "levaky", bezpec.pasy... Vse stoji na video, pak "svedou" auto k vyjezdu a pokuta.

0/0
17.7.2006 22:54

pinguinone

Re: Re: Vlmi oblibene a osvedcene!

.. co delas na kole na dalnici...8-o  .. nebo to mas  jenom z televise...;-D

0/0
18.7.2006 9:37

Deleter

Re: Re: Re: Vlmi oblibene a osvedcene!

... z television ...

0/0
18.7.2006 11:53

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Vlmi oblibene a osvedcene!

;-P

0/0
18.7.2006 12:19

mattyas

Nebezpečné předjíždění kamionů

Naprosto odpovědně tvrdím, že přijetím nového silničního zákona takovýchto nehod zásadně přibude. Myslím tím takových, kde kamion přirazí na středová svodila předjíždějící osobák, který byl přehlédnut a pak je z toho řetězový masakr jako teď. Kamiony valí po dálnici i 120 (hlavně ty zahraniční) Vystresovaný škodovkář úzkostlivě hlídá 130 a co 10 vteřin kouká na tachák, aby nepřišel o body. Při rozdílu rychlostí 10km zůstává ve slepém úhlu kamionu 4x déle, než když pro předjetí zrychlím na 160. To je smrtelně dlouhá doba. Vzhledem k tomu, že většina kamionů vjede do levého pruhu po jednom bliknutí a mnozí i bez blinkru, tak si tatík koukající na tachometr ani nevšimne, že se ho ten kolos právě chystá sešrotovat. Blahopřeju všem, kteří mají nový zákon na svědomí, protože ti mají na svědomí i všechny budoucí mrtvé z takových nehod. R^

0/0
17.7.2006 21:07

2Mac7

Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

takže z toho vyplývá co, ještě přísnější postihy pro řidiče kamionů , protože při nehodách podle Vašeho scénáře mají mrtvé na svědomí oni.

0/0
17.7.2006 21:12

mattyas

Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

No, rozhodně to nevyřeší další snížení rychlosti. Pořádné poplatky za tranzit a to hned, přísnější postihy pro kamiony nejen za rychlost, ale i za nesprávné předjíždění, nebo ještě lépe zákaz předjíždění kamionů a přísné dodržování rozestupů mezi nima. Do budoucna úplně oddělit těžkou dopravu od osobní a lehké dodávkové. V rakousku mají zkušební úsek dálnice, kde testují 160km/h. Za dobu testování tam výrazně klesla nehodovost oproti původnímu stavu. V současnosti připravují další úseky na 160km/h.

0/0
17.7.2006 21:23

2Mac7

Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

copak novela zákona snížila rychlostní limity ?

0/0
17.7.2006 21:27

mattyas

Re: Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

Nesnížila limity, ale snížila rychlost. I ti co dříve předjížděli relativně bezpečně si s novým silničním zákonem nadělali do kalhot a zařadili se mezi tatíky, ochotné nechat se rozmačkat.

0/0
17.7.2006 21:41

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

Zakon nesnizil rychlost, jen zvysil pokuty za PORUSOVANI zakona. Vy vyzadujete BEZTRESTNE porusovani zakona? Aby kazdy jezdil, jak on uzna za vhodne? 8-O

Jina vec je neomezena rychlost na autobahn - nebo zvysena max.rychlost na Vami pranou hodnotu 160 km/h. Zde si vsak myslim, by musely vlastnosti silnic odpovidat teto vyssi rychlosti, coz neni problem resitelny behem nekolika mesicu/roku.

Bezpecnost nezvysuje rychlost NIZKA, ale rychlost umerna - v tomto pripade umerna stavu silnice, cemuz u vas odpovida 130 km/h, v jine zemi jsou to i 160 km/h.

Jinym aspektem v CR je vysoke porusovani povinnosti uziti bezpecnostnich pasu, coz zvysuje pocet usmrcenych (pri vysokych rychlostech). Proto se v CR v blizke dobe nezvysi povolena rychlost.

Diskusi o zakazu predjizdeni kamionum povazuji za rozumnou; ne generell, ale pro urcite silnice/useky atd., stejne tak omezeni rychlosti kamionu na 80 km/h.

0/0
17.7.2006 22:36

djdave

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

kazdopadne ma pravdu ze slusnaci ted pod hrozbou nesmyslene buzerace pri prekroceni treba jen o 2km/h a vidinou tucne pokuty proste ted jezdi stresovane a drivejsi klid, rozvaha a rozumne porusovani rychlosti za ucelem vyssi bezpecnosti vzhledem k momentalni situaci je ta tam ...

0/0
18.7.2006 10:00

analytik05

Re: Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

Teoreticky nikoliv, v praxi značně. Ty jsi si toho nevšimnul ?

0/0
17.7.2006 21:54

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

no že někteří řidiči jedou čtyřicítkou na 50 to jsem si všimla, za to ale nemůže zákon ;-), že někdo uhání po dálnici 110 , pokud se necpe vlevo (i on má však právo předjet kamion,který jede 85 ) ,tak mi vůbec nevadí, nijak mě neohrožuje :-)

0/0
18.7.2006 10:51

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

R^

0/0
18.7.2006 10:56

pacient24

Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

No nevim, ale jedine co by podle me prinesl zakaz predjizdeni kamionu by bylo, ze osobakem horko tezko sjedes na exitu, protoze by byl pravej pruh uplne zarvanej. Uz dnes s tim mam obcas problemi.

0/0
17.7.2006 21:32

Warťan

Re: Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

tak tak...R^:-/

0/0
17.7.2006 21:34

mattyas

Re: Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

Tak nevytrhávej jednotlivá opatření z konceptu. Jako první a okamžité opatření jsem psal mýtné s předpokladem takové výše, aby se zásadně omezila zahraniční kamionová doprava přes naši naprosto nedostatečnou silniční síť.

0/0
17.7.2006 21:38

pacient24

Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

To dodrzovani vzdalenosti jsem fakt prehlidl. ;-) Jinak, ja bych kamiony okamzite nahnal pekne na vlak. Chces pouze projizdet, tak pekne vlakem.

0/0
17.7.2006 21:42

mattyas

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

Jo, to asi souhlas. Dokonce existuje několik let i projekt výstavby plavebních kanálů, aby mohl tranzit přes naši republiku fungovat i loďmo, ale to se zase nelíbilo zeleným. Přitom je to levnější doprava než vlakem a splodin je taky mnohem méně.

0/0
17.7.2006 21:52

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

;-)

0/0
18.7.2006 11:36

pacient24

Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

No, ted si nejsem uplne jistej, ale driv a myslim ze to plati i dnes, muzes pri predjizdeni prekrocit kratkodobe rychlost. Jinak, s tim mrtvym uhlem u kamionaku je to fakt. Dva kolegove z prace co dodrzovali rychlost na dalnici i drive, respektive jezdili kolem 120, tak uz na svodidlech diky kamionu skoncili. Jeden z nich dokonce za necelej rok 2x a sprominutim, ten b l b se stale divi, jak je to mozne. ;-D Ja s nim jel na dalnici jednou a tak stazeny pulky hruzou jsem uz dlouho nemel. On byl schopnej predjizdet kamion i nekolik minut, jenom aby neprekrocil rychlost. 

0/0
17.7.2006 21:27

Dan Marino

Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

S mým favouškem mám taky občas takový potíže:-)

0/0
17.7.2006 21:29

Warťan

Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

Aha, tak to s těmi zrcátky je pro mě novinka, asi bych měl rychle vrátit řidičák.:-/ IFA L60, se kterou jsem jezdil, měla 2 zrcátka s plochou menší, než 1/3 zrcadel, co má většina náklaďáků dnes a když ne, tak si tam většinou dávají přídavná. Můžu ubezpečit, že jsem tam viděl všechno, co jsem potřeboval, pokud jsem se nedíval někam na souhvězdí apod. Potom jsem poznal MAN a jeho velká zrcadla, potom přišly další... Nikde jsem neměl problém s mrtvým úhlem tak, abych přehlédl auto, nebo něco vedle sebe, něco jiného je mrtvý úhel vpředu pod a vedle kabiny pod sloupky čelního skla, ale to určitě nebylo příčinou téhle nehody. Šofér se stejně tak nemusí do toho zrcátka podívat, jako omdlít, nebo usnout, nebo cokoliv a to může udělat každý. Stejně tak není dobré vždy obviňovat řidiče toho většího, spíše si myslím, že modré auto prudce brzdilo, kamion se vyhýbal a nezvládl to ale nebyl jsem tam...

0/0
17.7.2006 21:34

Warťan

Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

s tím souhvězdím samozřejmě obrazně řečeno...

0/0
17.7.2006 21:37

Dan Marino

Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

Vážně?

0/0
17.7.2006 21:40

Warťan

Re: Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

Chtěl jsem tím říci jen to, že když se řidič vyloženě nedívá někam "do háje" a alespoň "hodí oko" do zrcátka a má ho dobře seřízené, což předpokládám, že ani ten nejamatérštější amatér na dálnici s náklaďákem nedopustí. Musí auto za sebou, vedle sebe a u nejnovějších i pod sebou před sloupky vidět...

0/0
17.7.2006 21:47

Dan Marino

Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

To mi tak nějak došlo. Zkrátka některý řidiči jsou úplný KOKOTI.

0/0
17.7.2006 21:52

BořekŠikula

Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

Měl by, ale takhle mě přehlídl v Brně dálkový autobus - jen mě líznul, ubrzdil jsem to skoro úplně - a on zmizel v dálce.

0/0
18.7.2006 16:28

mattyas

Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

Jsem rád, že to teď vím. Žádnej mrtvej úhel u kamionu není. Takže když mi kamion na dálnici vyjede těsne před nosem, nebudu si už brát žádné servítky, ale budu mít ostře nabito. Dle tvého svědectví je to tedy vždy lumpárna a lajdáctví toho řidiče kamionu, když nemá žádné technické překážky.

Ale jen tak pro pořádek. Díky slepé skvrně v oku (kterou má každý), je u každého zpětného zrcátka slepý úhel.

0/0
17.7.2006 21:49

Warťan

Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

Se slepou skvrnou v oku každý dobrý řidič počítá: a) předkloní se když dává přednost a mírně hne hlavou při druhém pohledu, který by měl každý udělat. b) do zrcátka se dívá vždy dlší dobu než jen "mrkne" ale to by měl dělat každý a není to jen na triku náklaďáků. Technická překážka je v podobě osobáku, který náklaďák dojede "na nárazník" protože za ním do určitého úhlu opravdu nevidí, ale vedle sebe jo.

Pokud to tam někdo střelí těsně před rozjetým autem, tak je nepozorný, lajdácký, nebo na to zkrátka kašle, al to je stará písnička všech zúčastněných dohromady. Taky platí to, že levý blinkr náklaďáku/ autobusu vyvolává masové předjíždění osobáků za každou cenu...

0/0
17.7.2006 21:55

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

.. tirak nema co predjizdet ,pokud se tim dopousti prekroceni maximalni povolene rychlosti...;-P

0/0
18.7.2006 11:44

Husky11

Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

Koukám,samej odborník!Než začnete šířit takhle nebezbečné bludy,zkuste si nejdřív do nějakého tahače sednout.Ujišťuju Vás,že v pravém zrcátku od trojnápravy po tak metr před Vás v pravém pruhu neuvidíte osobák a vlevo vedle tahače od jeho zadní nápravy po dveře také.Ale jak myslíte,není nebezpečnějšího sportu na silnici,než podjíždět náklaďák zprava a není to o debilech,je to o tom,že ten řidič o Vás prostě neví.Hodně štěstí.Rv

0/0
18.7.2006 16:31

Warťan

Re: Re: Re: Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

Nemá tenhle tahač zrcátka z osobáku? Co já vím, tak většinou na tahačích, nebo s vlekem, se používají ještě širokoúhlá zrcátka, které právě umožní vidět (záleží na zatáčce) větší část návěsu i v zatáčce a běžná zrcátka se dají seřídit tak, aby návěs a situace vedle něj byla vidět, v nejhorším se řidič trošku nakloní. Kdyby to bylo tak doslova, jak píšeš, tak by byla smrt jezdit s návěsem po městech, nebo někam zacouvat bez pomoci 3 lidí...:-/ Ale uznávám, že střídat po některých lidech náklaďák nebo autobus může být radost- někteří mají zrcátka tak, že buď ukazují přední dveře a vlevo první okno, nebo jsou nastavená někam do pole a to je obojí na dvě věci...

0/0
18.7.2006 18:25

Muf007

Re: Nebezpečné předjíždění kamionů

Taky patřím k těm co by střílely kamioňáky. Příklad: Výpadovka Jihlava-D1 (4 pruh normálně s 90kou). Před týdnem v části rychlost omezená na 60km/h a ZÁKAZ PŘEDJÍŽDĚNÍ. Vzhledem k večeru a tmě jsem to "rysknul" a jel asi70-75km/h. Ale ani to nestačilo, aby mě pako s návěsem co jelo za mnou nezačalo předjíždět. Přiznám se, že jsem to nevydýchal a než bych čekal kdy mě při zařazování zmáčkne šláp jsem na to. Nejhorší na tom bylo že ten, de*il zajel na první pumpu, která byla asi o 2 km dál. A tak je to pořád. Když jedeš přes vesnici 50 máš je až v kufru jak se na tebe lepí. Jezdím denně po 38ce MB-HB a kamiony jsou nejhorší zběř.;-€

0/0
18.7.2006 9:23

harpyje

-

Nějak se nám ty vynikající statistiky kazí .....

0/0
17.7.2006 18:57

pacient24

Re: -

Hmm, ale na druhou stranu konecne snad vetsina lidi uzna, ze dodrzovani predpisu neni jenom o dodrzovani rychlosti. Ikdyz v tomhle pripade jsem zatim o duvodu havarie neslysel.

0/0
17.7.2006 19:06

davexx

Re: Re: -

Určitě to není jen o dodržování rychlosti. Bohužel pokud ale někdo není schopen dodržovat ani tak objektivně zjistitelnou veličinu, jako je rychlost, jak pak můžeme po řidičích chtít, aby dodržovali již mnohem obtížněji zjistitelné veličiny, jako je třeba bezpečná vzdálenost? Je třeba těch pravidel dodržovat mnohem více, než jen ta psaná v zákoně, ale vždyť my jako řidiči máme problém i s tímto, nic jiného než tvrdé postihy na nás prostě neplatí. Smrt lidí pro nás není argumentem.

0/0
17.7.2006 20:21

pacient24

Re: Re: Re: -

Mno, ja psal o rychlosti hlavne proto, ze pro vetsinu nebo alespon znacnou cast ridicu je to asi jedine pravidlo na silnici. Ja rocne najedu neco mezi 25 - 30tis. km, neni to zas tak moc, ale z vlastni zkusenosti mohu rict, ze me na silnici v nejakych 90% ohrozovali nebo omezovali jini ridici nez ti co jezdi rychle. A to treba tim, ze nevenuji pozornost rizeni, nevedi k cemu maji v aute svetla, blinkry, zpetna zrcatka apod. Ale to se proste oproti rychlosti dost spatne kontroluje.:-( ]

0/0
17.7.2006 20:58

Roumen

Re: Re: -

To bude nespravny zpusob jizdy...to je totiz pricinou 63% vsech nehod. :-P Konkretne to bude kombinace "Ridic se plne nevenoval rizeni vozidla" a "Nedodrzeni bezpecne vzdalenosti za vozidlem" (dve nejcastejsi priciny).

0/0
18.7.2006 11:11

dislektik

Re: -

před 14 dny jsem to zde psal že je to jen otázka času kdy řidiči otupí a budeme tam kde jsme byly i když možná to bude trochu lepší ale i tak jsem byl označen za vola

0/0
17.7.2006 19:08





Najdete na iDNES.cz