Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Topolánek: Demise je od Paroubka taktický manévr

Šéfovi ODS Mirku Topolánkovi se otevřela cesta ke jmenování premiérem. Jiří Paroubek chce dát v pondělí demisi a za to očekává, že občanští demokraté umožní zástupci ČSSD získat křeslo předsedy Sněmovny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zvergel

Topolánek s Klausem

zahnali za sebou Paroubka do kouta,překvapili jej tam odmítnutím demise a z překvapení už nevyšli.

0/0
1.7.2006 20:44

KADO

V. Klaus mysli jako sachysta mnoho tahu dopredu!

!!;-D R^!!;-D R^!!;-D R^

0/0
30.6.2006 20:34

E.M.R.

Výborný tah pana premiéra Paroubka.

Svou demisí paradoxně znechutil pravicové lumpenkapitalisty i darebáka z Hradu.R^

0/0
29.6.2006 17:08

blabla1

Re: Výborný tah pana premiéra Paroubka.

Znechucenej jsem z tebe socane (Y)

0/0
30.6.2006 13:00

torstyn

Re: Výborný tah pana premiéra Paroubka.

Měl by si psát do Rudého práva tady tvé příspěvky nikdo neocení.!

0/0
30.6.2006 16:45

ODSfuuj

Re: Výborný tah pana premiéra Paroubka.

Ocenuji tvuj prispevek >-

0/0
30.6.2006 21:12

5alfa

No sláva

Tohle jsem říkal už před 20 hodinama, kdy se někteří jedinci tetelili radostí, jak byl Paroub přitlačen a jak ustupuje R^R^R^

0/0
29.6.2006 11:24

Tutek

Jak tady asi včera napsal Celtic

budou se muset "odkopat" a nebude to asi hezkej pohled

0/0
29.6.2006 11:21

Tutek

To Tonda Brno

bože můj copak volby jsou fotbalovej zápas? přiznám se chtělo se mi zaplakat ;-( nad Vaším přirovnáním

Dle Vašeho názoru ODS vyhrála na celé čáře a na příští 4 roky se můžeme těšit na stabilní vládu pravice, která prosadí vše nač si vzpomene a bude to jen trochu rozumné, už se na to těším volil jsem také pravici, tak jen abych nežil v jiném Brně než Vy......:-(

0/0
29.6.2006 11:19

abysser

re: paroubek to vymyslel dobře...

Co je to za pitomost, Klausík může novou vládu jmenovat po demisi v pondělí.. O žádné zdžování tady nejde - naopak Topolánekmůže vládnout, i když nezíská podporu.. R^

0/0
29.6.2006 11:18

Tutek

Re: re: paroubek to vymyslel dobře...

a když nedostane důvěru?

0/0
29.6.2006 11:19

5alfa

Re: re: paroubek to vymyslel dobře...

Klausík ji může jmenovat, až bude vedení sněmovny... Země nemůže být zárověň bez předsedy parlamentu a předsedy vlády - pokud se něco hodně zlého nepřihodí.

0/0
29.6.2006 11:26

Tutek

To misakulicka

pokud něco vytrhnete z kontextu, tak z toho vyvodíte třeba i to, že Bush je komunista............................. to je rakce na Váš příspěvek někde dole, nebo třeba jen nečtete celé příspěvky, nebo jsou nepochopeny a mimochodem, já volil pravici SNK-ED ;-P

0/0
29.6.2006 11:09

zdevy

Re: To misakulicka

no tak to jseš teda dost zhulenej:-D

0/0
1.7.2006 16:36

vito_corleone

strategie a taktika

Strategie a taktika je nyní alfou omegou. Vezmeme-li v ůvahu 'patovou' situaci tedy 100 na 100 bude muset jedna ze stran nejprve něco obětovat aby se partie mohla dále vyvíjet jinak než patově. Bohužel, všichni si velmi dobře uvědomují, že je ta obět může stát hodně.

Myslím, že ještě lepší stratég než premiér je prezident. A spíš než šachy hraje v tuhle chvíli licitovaný mariáš, jelikož se jedná o jeho trumf v podobě práva pověřovat sestavením vlády a barva která potlačí je mandát koalice ODS, zelení a lidovci.

Všichni jsou si toho moc dobře vědomi a nikdo nechce udělat ten první krok. Topolánek prohlásil, že jde o taktický manévr, ale není taktickým manévrem sestavení koalice, bez podpory v parlamentu? Samozřejmě, že je. Není boj o předsedu sněmovny taktický manévr? Samosebou. Třetí pokus pověřením kohosi sestavením vlády náleží právě jemu.

Musím opět připomenout že tuto partii odstartoval prezident tím že najednou přestal pro vládu vyžadovat podporu v parlamentu.

0/0
29.6.2006 10:13

papullus

Re: strategie a taktika

Jak strategie,tak taktika je poměrně jednoduchá.Dokud není zvolen předseda PS,není možné jmenovat novou vládu,i když stará vláda podá demisi.Pokud by se toto táhlo déle než 3 měsíce,budou nové volby.ODS se s největší pravděpodobností nemusí bát o případné nově vitězství,ČSSD a KSČM z ůstanou pravděpodobně na svých také,KDU + -,ale SZ může zcela propadnout,protože jejich elektorát je spíše do leva.Pozor,odlišit republikovou radu a členstvo od elektorátu.Tady se názory dost liší.Proto se domnívám,že největší strach z nových voleb mají spíše telení a proto se někdo z nich utrhne a bude pro Zaorálka a následně pro vládu ČSSD,SZ s tichou podporou KSČM.Tedy pokud se nedohodne ODS a CSSD na velké koalici.

0/0
29.6.2006 10:32

Modrostrak

Re: Re: strategie a taktika

Dava to cele smysl a je to racionalni: Babky od kostelu, co jinak voli cernop®delniky, se jiz tresou o duchody a mesicni rozpocet penzistek. Stejne tak i naivni volici zeleni, co se blahove domnivali, ze voli "stred" a mensi zlo z obou stran rozhadanych dominantu.

Pokud budou predcasne volby, vstanou k nim z kresel i typicti panelakovi, cinzakovi a domkovi volebni ignoranti, co jinak nadavaji na "ty nahore a u koryt". A to rozhodne pravicovi elektorat take neni.

Shrnuto a podtrzeno: LEVICE NEMA CO ZTRATIT - JEN MUZE ZISKAT!!! NENI KAM ZBRKLE SPECHAT!

>-R^>-

0/0
29.6.2006 10:52

5alfa

Re: Re: Re: strategie a taktika

Myslím, že obě velký strany mají strach z toho, jak by nové volby mohly dopadnout. Asi by to bylo  +- 2-3 mandáty. Šance Topola je jít do voleb s tímto programem co sepsal v koalní smlouvě. Myslím, že by dohromady získali 49,999% a při přepočtu na mandáty by měli 101 :-D. Pokud předtím prosadí 199 členů ve sněmovně a jeho senátoři zruší a omezí imutitu;-(. Zajistí, že ŽÁDNÁ daň se nezvýší, tedy některé se pouze sníží (třeba lidem s příjmy 10 melounů nebo PO) - pak nebude co řešitR^R^R^

0/0
29.6.2006 11:42

papullus

Nonsens

pokud by se sněmovna nedohodla do 3 měsíců na vládě,ani se jí nepodaří normálním způsobem změnit ústavu - článek o počtu poslanců PS - nutné tři pětiny a to i vsenátu,nesouhlas senátu nelze přehlasovat.A opět - většina voličů zelených by volební koalici s ODS těžko akceptovala.

0/0
29.6.2006 13:11

5alfa

Re: Re: Re: strategie a taktika

No vlastně bude problém... Jak napsat kandidátku, aby to bylo vůči malejm spravedlivé? Leda je dát na absolutně jasně volitelná místa (tedy alespoň ty, co už jsou v parlamentu nyní). Pokud se dohodnou, mohou to risknout, jen si myslím, že by kandidátky nebyli schopni dát dokupy8-o 

0/0
29.6.2006 11:45

Modrostrak

Pro Hnedku Utrapenou (neznalosti a demagogii): Lze mít naráz prosperitu i jistotu?

Lze mít naráz prosperitu i jistotu? Kupodivu se zdá, že ano. Tou zemí, která za to sklízí obdiv ekonomů, je Dánsko.

Díky svým reformám v 90. letech je dnes Dánsko po Lucembursku a Irsku třetí nejbohatší zemí Evropské unie. Tamní nezaměstnanost je dlouhodobě hned po Británii druhá nejnižší v Evropě. Vláda v Kodani přitom přerozděluje téměř nejvíce z celé Evropy (hned po Švédsku). Sociální výdaje jsou vůbec nejvyšší, dosahují 29,2 procenta HDP. To je více než 28,5 procenta ve Francii a 27,4 procenta v Německu.

Jak je možné, že při této míře přerozdělování země prosperuje? "Stát nenutí regulacemi firmy, aby dělaly sociální politiku. Dělá ji sám. V Dánsku je velmi snadné propustit zaměstnance v podstatě na hodinu, bez dlouhých výpovědních lhůt a odstupného. Člověk ihned získává velmi vysokou podporu v nezaměstnanosti.

0/0
29.6.2006 10:08

Modrostrak

Re: Pro Hnedku Utrapenou (neznalosti a demagogii): Lze mít naráz prosperitu i jistotu?

Stát ho ale nenechá nečinně sedět doma ani den. Musí si doplňovat kvalifikaci, chodit na konkursy, školení. Pořád být aktivní,".

Pro Dána je tak běžné a nepříliš stresující, když mu šéf jednoho dne oznámí, že už s ním nepočítá. Do práce, kde už nemá perspektivu, nemusí chodit další dva měsíce, jak je běžné v CR, a firmu nikdo nenutí platit mu další dva měsíce odstupného. Místo toho druhý den zamíří na pracovní úřad a získá podporu blížící se jeho původním příjmům. Nemusí se tak děsit, že se mu naprosto zhroutí životní úroveň, nebude mít na zaplacení hypotéky, nezmůže se na dovolenou, neudrží děti na studiích.

Člověk s průměrným platem dostává podporou na přibližně 78 procent svého původního platu. Lidé s nízkými platy až 96 procent. Podporu může každý brát až čtyři roky. Již od prvního dne však musí s úřady velmi intenzívně spolupracovat na hledání nové práce nebo si vylepšovat vzdělání.

0/0
29.6.2006 10:08

Deleter

Re: Re: Pro Hnedku Utrapenou (neznalosti a demagogii): Lze mít naráz prosperitu i jistotu?

Což je přístup diametrálně odlišný od našeho, že?

0/0
29.6.2006 10:14

Modrostrak

Re: Re: Re: Pro Hnedku Utrapenou (neznalosti a demagogii): Lze mít naráz prosperitu i jistotu?

No, jak se to vezme:

ODS se chce vydat "Indickym" modelem, kde kdyz nepochazis z majetne kasty, tak naskakujes ihned do pracovniho procesu. Rv

 Priklad: Kluk chce co nejdriv vydelavat + rodice nemaji nazbyt na skolne = tlak na jeho vzdelavani v udobi dospivani, kdy ma jine priority, bude v jeho okoli nulovy - ba prave naopak = za to, ze nezatizi svoje "zivitele" bude naopak povazovan za "pašáka". Rv

Nastane tak za ODS oddelovani "kast" a vytvareni elit a vetsinove spolecnosti bidy bez stredni tridy. Rv

0/0
29.6.2006 10:22

Nannius

Re: Re: Re: Re: Pro Hnedku Utrapenou (neznalosti a demagogii): Lze mít naráz prosperitu i jistotu?

A ted je na toho kluka nejaky tlak, aby studoval - misto trileteho oboru bez maturity, aby mohl v 18 vydelavat "tezky prachy"(podle sveho mineni) a hlasite zavidet lidem, kteri studuji a pak si tu investici do sveho kapitalu nechaji i zaplatit (cca 10nasobne vetsim platem, nez vyuceny)?

0/0
29.6.2006 11:10

Deleter

Re: Pro Hnedku Utrapenou (neznalosti a demagogii): Lze mít naráz prosperitu i jistotu?

To není nic nového, třeba ve švýcarsku je podpora 75 nebo 80 procent platu.

Důležité je, aby tento systém nebyl zneužíván! Jinak to jde cestou Švédska či Francie... :-/

0/0
29.6.2006 10:10

Modrostrak

Re: Re: Pro Hnedku Utrapenou (neznalosti a demagogii): Lze mít naráz prosperitu i jistotu?

V tom s Tebou naprosto rozhodne souhlasimR^R^R^

0/0
29.6.2006 10:12

E.mion

Spis

Já to pochopil tak, že dokud bylo jednání neveřejné, byla to místnost k tomu určená, s náležitým zabezpečením. Po přizvání novinářů už je odpovědnost na držiteli spisu.

0/0
29.6.2006 9:55

hasmen

Tak jsem si přečetl pár reakcí...

Páni kolegové diskutující - jste aspoň trochu ochotni připustit,že za ten "slavný" únik nese vinu i pan Langer a nebo tu budete vytrvale tvrdit že za všechno může Bublan?

0/0
29.6.2006 9:42

adelayde

Re: Tak jsem si přečetl pár reakcí...

Možná by mohl někdo nestraně vysvětlit, proč první skenovaná stránka (č.3) má čas 15:24 a přitom ještě v 16:00 neskončilo uzavřené jednání VOB.

0/0
29.6.2006 10:00

cybermiky

Re: Re: Tak jsem si přečetl pár reakcí...

To je jako s Kočkou. Sekretářkas přichází oznámit Paroubkovi, že zastřelili Mrázka. Paroubek pohlédne na hodinky a praví "to už je osm hodin " 8-o

0/0
29.6.2006 10:05

zab2

Re: Re: Tak jsem si přečetl pár reakcí...

Možná by mohl někdo nestranně vysvětlit, proč hloupý Topolánek vykecal jména ze spisu už týden před Kubicem přímo do kamer v televizní debatě?;-)

0/0
29.6.2006 10:45

jste normalni?

Re: Tak jsem si přečetl pár reakcí...

za vsechno muze ODS? ridici kamionu a prazaci!!!! ;-P;-D

0/0
29.6.2006 10:03

hasmen

Re: Re: Tak jsem si přečetl pár reakcí...

Je mi celkem jedno,kdo za to může,ale ti pražáci na "venkovských" silnicích  - to je silný kafe ;-);-D

0/0
29.6.2006 10:16

OldMann

Demise je od Paroubka taktický manévr

Jó Tupolánek, musí mít pevně sevřené půlky,aby se z té situace napos...l. Přeji mu to.:-D

0/0
29.6.2006 9:29

adriana2006

Re: Demise je od Paroubka taktický manévr

Taktický manévr? Tak průhledný trik bych ani o Jyrky nečekala.;-D

0/0
29.6.2006 9:40

FrantaV

Paroubek to ma vymysleny dobre ...

1. Poda demisi - ale vladne dal (nova vlada neni jmenovana)

2. Nenominuje kandidata na predsedu snemovny a nikdo mu nemuze oficialne vycitat, ze nepodpori kandidatku ODS. (stale vladne, nova vlada neni)

3. Ustavujici schuze nezvoli predsedu, pokracuje do nekonecna. (Paroubek stale vladne, nova vlada neni)

Takhle to muze teoreticky pokracovat furt. (Y)

0/0
29.6.2006 9:10

doktor_bota

Re: Paroubek to ma vymysleny dobre ...

Maximálně 3 měsíce, podle Ústavy.

0/0
29.6.2006 9:11

thom_yorke

Re: Paroubek to ma vymysleny dobre ...

vymyšleno je to dobře a donutí to ODS zvolit Zaorálka. Lepší stratég než Paroubek na naší politické scéně není a současně říkám nafoukanější politik než je Paroubek na naší politické scéně není.

0/0
29.6.2006 9:12

wessan83

Re: Re: Paroubek to ma vymysleny dobre ...

tohle nevymysli paroubek, tim si bud jisty ... on jen rekne stabu, chci byt u koryta, tak mi poradte co mam delat

0/0
29.6.2006 9:13

Nina Nina

Re: Re: Re: Paroubek to ma vymysleny dobre ...

R^;-D je to hňup

0/0
29.6.2006 9:19

tabuk

Re: Re: Re: Paroubek to ma vymysleny dobre ...

Není debilnější póza, než podceňovat protivníka.

0/0
29.6.2006 9:27

5alfa

Re: Re: Re: Re: Paroubek to ma vymysleny dobre ...

Souhlas, ale naprostý souhlas :-D

0/0
29.6.2006 11:54

xluke

Re: Re: Paroubek to ma vymysleny dobre ...

S timhle bohuzel musim souhlasit. On je opravdovy genius prumernosti (a nemyslim to nijak pejorativne).

0/0
29.6.2006 9:14

adriana2006

Re: Re: Paroubek to ma vymysleny dobre ...

Myslíš si, že opravdu takovým jednoduchým trikem někoho k něčemu donutí? Hodně naivní.

0/0
29.6.2006 9:39

FrantaV

Re: Re: Re: Paroubek to ma vymysleny dobre ...

Donuti - je to jednoduche :

Pokud chce byt Topolanek premierem (alespon na tech 30 dni) tak musi nekdy skoncit ustavujici schuze Snemovny.

A ta neskonci, dokud nebude zvolen predseda - coz muze Paroubek ucinne zablokovat (a mezitim dal vladnout sam).

0/0
29.6.2006 11:17

5alfa

Re: Re: Re: Re: Paroubek to ma vymysleny dobre ...

No uvidíme jak to bude se soudržností opozice i koalice při prosazování svých předsedů. On nakonec někdo třeba ujede ať napravo nebo nalevo. Já to typuju u Zelených. Jihočeská mamka to třeba poplete.

0/0
29.6.2006 11:57

papullus

Re: Re: Paroubek to ma vymysleny dobre ...

Ale je,Václav Sličný je ještě nafoukanější.

0/0
29.6.2006 9:55

vito_corleone

2 tábory - 2 hlavní názorové proudy

Vážení účastníci i čtenáři této diskuze,

povšimněte si laskavě argumentace vlastní i ostatních a porovnejte s rétorikou politických ikon hlavních proudů u nás. Copak nikdo z Vás není schopen empatie a zároveň sebekritiky stejně jako oni?

Plísníte se zde navzájem za politické příslušnosti či sympatie, urážíte sebe anebo celé skupiny voličů například v kontextu úrovně vzdělání.

Zkuste si uvědomit, že svět není bipolární, že není jen černá a bílá, nebo modrá a oranžová, Topolánek anebo Paroubek. A hlavně! Zkuste zapojit vlastní intelekt.

K povolební situaci: gratuluji ODS k vítězství a přeji jim, aby nezhořklo díky nestydaté úloze, jíž se chopil prezident republiky (i když velice nenápadně a napozadí). Sám se k ní ostatně přiznal při pondělní tiskové konferenci.

0/0
29.6.2006 9:03

doktor_bota

Re: 2 tábory - 2 hlavní názorové proudy

Máš pravdu, atmosféra je tady vyhrocená, je to ostatně anonymní diskuze. V reálu se domnívám, že většina z nás by si některé perly nechala pro sebe. Potíž je v tom, že ke smíření může dojít jen tehdy, když zarytí socani pochopí, že současná ČSSD má už pár let podobu spíš obchodní firmy s ne zrovna čistým štítem. A to socan nikdy neudělá, musel by to totiž přiznat nejdřív sobě.

0/0
29.6.2006 9:15





Najdete na iDNES.cz