Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Eurostat: České železnice patří mezi nejnebezpečnější v EU

Česko má spolu s Polskem nejnebezpečnější železnice v EU, vyplynulo ze zprávy unijního statistického úřadu Eurostat. Ten zveřejnil údaje o počtu smrtelných nehod na kolejích za předloňský rok. Žebříčku kraluje Polsko, které si připsalo téměř pětinu obětí v EU. Česko je hned na druhém místě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

newwes

Autore- styď se

takhle zavádějící článek jsem už dlouho nečetl.

0/0
13.6.2006 11:42

fomik

Za to spíš můžou řidiči

Tak bych řekl, že spíše než stav železnic za nehody můžou řidiči, kteří buď nerespektují výstražné znamení a nebo se ani pořádně nerozhlédnou. Rv

0/0
13.6.2006 10:23

corvus frugilegus

zavádějící nadpis

Tedy více zavádějící nadpis článku jsem již dlouho neviděl. Jak je možné posuzovat bezpečnost železnic podle počtu nehod zaviněných řidiči nerespektujícími signalizaci na přejezdech, nebo podle počtu sebevrahů na kolejích. (Podle této logiky by Nuselský most bylo zřejmě nutno považovat za extremně nebezpečný a uvažovat o jeho zavření) Kolik lidí bylo zraněno, nebo dokonce zemřelo při provozu samotném ?

Pokud je mi známo, zmíněná statistika pouze uvádí počet nehod, a neodvozuje z toho celkovou bezpečnost železnic.

Novináři, styďte se!! (Pokud to vůbec umíte)  ;-€

0/0
13.6.2006 10:04

drevak_patlak

Re: zavádějící nadpis

Sebevrazi jsou ze statistik vyloučeni, viz článek. Nicméně i tak s Vámi souhlasím, hodnotit nebezpečnost železnice podle počtu blbů, kteří vlezou/vjedou pod vlak je úplný nesmysl. A vztahovat toto číslo na přepravní výkony (tedy tunokilometry resp. osobokilometry) je ještě větší ptákovina. Zajímalo by mě, jestli jsou tyto závěry opsány z Eurostatu nebo jestli je učinil autor článku na základě různých statistických ukazatelů.

0/0
13.6.2006 13:19

komunisti_sou_svine

Re: Re: zavádějící nadpis

No to není nesmysl, a i do bezpečnosti toho se započítává i to kolik lidí z nej skáče, proto se tam staví speciální zábradlí stejně tak do bezpečnosti železnice patří i to kolik lidi zdechne při střetu s autem protože i to o nečem vypovídá a článek nijak nehodnotí kdo za co může i když i za to samozřejmě může i železnice protože když nic jineho tak jejich technicka opatřetí neodpovídají moralce a schopnostem řidičů v oblasti kde operují a tedy jsou špatná když jim lidi končí pod vlakem časteji než jinde..... Rv>-

0/0
13.6.2006 13:26

Rapid88

Nezastavujeme...

Hóštice, nezastavujem máme zpoždění, jede se furt, vystoupíte si až ve Volyni....

0/0
13.6.2006 8:58

Transalp

Uvolnit trh a privatizovat ČD

Jen hrozba konkurence má podstatný vliv na zvyšování poměru kvalita/cena. I kdyby byl ministrem dopravy a ředitelem ČD děd vševěd, nedokáže zařídit to, co konkurence bez deformujících státních dotací. ČD za to nemůžou, může za to STÁT, tedy především zákonodárci.

0/0
13.6.2006 8:52

Rapid88

Re: Uvolnit trh a privatizovat ČD

Myslíš tu neviditelnou ruku trhu?

0/0
13.6.2006 8:55

drevak_patlak

Re: Uvolnit trh a privatizovat ČD

ČD za svojí kvalitu taky mohou, ale je pravda, že primární vina je na státu. Jaké udělal ČD prostředí, tak se chovají.

0/0
13.6.2006 13:20

Qesospi Cobigan

No jo. to jsou ty nesmyslný statistiky...

chtělo by ty nehody nějak přepočítat na hlavu a na km kolejí... U nás jezdí totiž vlaky na takových tratích, kde by ve Francii či Německu nevedly ani prašné cesty... Pochopitelně je pak nehod více.

0/0
13.6.2006 8:48

Michal007

Přejezdy

Železniční přejezdy bez závor jsou asi největší problém. Světelná signalizace za špatných podmínek (protislunko) může být nerozeznatelná, a nechápu, proč se zrušila dřív obvyklá souběžná zvuková signalizace. Je hodně přejezdů, kde je možné zahlédnout vlak až v okamžiku, kdy auto na přejezd vjede. Teprve po smrtelné nehodě na jednom přejezdu železničáři stříhali křoví, které bránilo ve výhledu.

Nedávno jsem v Anglii šel po polní cestě přes železniční přejezd. Byl tam z obou stran drátěný plot s vrátky, malý semafor a instrukce, co má dělat chodec, cyklista, člověk s koněm. S takovým vybavením musí být nehod na přejezdech o 95% míň.

Tím neomlouvám hovada, která jezdí úmyslně na "červenou" pod heslem "Tentokrát to vyjde".

0/0
13.6.2006 8:39

231

Re: Přejezdy

Uznávám, že některé přejezdy jsou nebezpené, Ale s tím sluníčkem nemáte tak docela pravdu. Pokud na nesvítí žádná signalizace, tak je řidič povinen se na přejezdu chovat jako kdyby kdyby byl nechráněný. To znamená, že se před přejezdem přesvědčí, jestli nejede vlak. Přitom si snad už nelze nevšimnout, že je v provozu výstražné zařízení.

0/0
13.6.2006 12:07

drevak_patlak

Re: Přejezdy

Obávám se, že se mýlíte. Pokud jsou na přejezu svtěla i závory, pak přejezd dělá rámus jen do té doby, než závory spadnou, pak ztichne a už jen bliká. Pokud tam závory nejsou, tak musí řvát celou dobu, než projede vlak. ČIli kdo přehlédne světla, má pořád ještě možnost vidět závory nebo slyšet cinkání. Pokud ale jede stovkou, má rádio naplno, tak se pak nemůže divit. S přejezdem je třeba zacházet jako s potenciálním nebezpečím a podle toho se u něj chovat. K elektrickým rozvodům nebo kyselině sírové se také chováme tak, že nám může ublížit.

0/0
13.6.2006 13:23

ppeepa

ach ty bludy

do usmrcených započítali i oběti na přejezdech. takže díky hova... za volantem trpí ČD. Kolik asi zemřelo zemřelo pasažéru  ČD za posledních 5 let     3?

0/0
13.6.2006 8:04

drevak_patlak

Re: ach ty bludy

Za posledních 5 let to byli pasažéři 2, slovy dva, oba zahynuli předloni při srážce motoráků u Bavorova. Předchozí nehoda s obětmi z řad cestujících ve vlaku sahá tuším až do roku 1998, ale hlavu za to úplně nedám a hledat se mi to teď nechce. Pár nehod s pár zraněnými takybylo, ale všichni přežili. Jinak bylo v minulých 5ti letech i několik nehod, při kterých zahynul strojvedoucí popř. jiný zaměstnanec dráhy. A nebyly to jen lidi od ČD, ale např. i strojvedoucí Unipetrolu (loni u Mostu).

0/0
13.6.2006 13:27

Rith

jede jede mašinka

Docela objektivní srovnání.....jak může někdo srovnávat absolutní čísla? 8-o Řekl bych, že v Německu, Polsku nebo Lucembursku jsou "trošku" jiné situace.....počet obyvatel, hustota železniční sítě, počet vypravených vlaků.....

Tohle jsou jenom nic neříkající čísla.

0/0
13.6.2006 7:19

231

Re: jede jede mašinka

Co čekáte od "statitistiky", která do bezpečnosti započítává i lidi sražené na kolejích.

Chápal bych statistiku o početu mrvých a zraněných cestujících na přepravené osobokilometry, statistiku poracovníchů úrazů na dráze i statistiku mrtvích a raněných lidí, kteří sice přišli k úrazu v souvislosti s dráhou, ale vlastní chybou a nejsou ani zaměstnaci a ni cestující. Ale míchat všechno dohromady, může jen blbec.

0/0
13.6.2006 8:02

danny44

Re: Re: jede jede mašinka

No tojsou právě ti Evropští statistikové.... ;-€

0/0
13.6.2006 8:08

babacek

Osoby

kteří svojí neodpovědností vstoupili nebo vjeli na koleje a smetl je vlak zřejmě tvoří u nás největší procento.:-/

0/0
13.6.2006 6:09

JTB

Autor je magor...

...a diskutéři ještě větší...ten maník z dopravky má recht, opravdu bez vlastní snahy a přičinění zahynula za snad 7 let jediná cestující. Srovnejme s železniční dopravou..

0/0
13.6.2006 0:57

vlado99

Re: Autor je magor...

Ono je diskutabilní, co je to vlastně železniční nehoda. Když vlak napálí do auta, nebo když auto napálí do vlaku ? Eurostat tam samozřejmě započítává obojí, i když 99,9% zaviní magoři za volantem. Započítává se tato nehoda také jako silniční, když ji zaviní silniční vozidlo a nebo vždycky.

Jinak někteří radikálové prosazují nepropustné zařízení na přejezdech typu hráz socialismu a míru, aby přes přejezd na červenou neprošla a neprojela ani myš. Já doporučuji takovéto zařízení namontovat i na všechny křižovatky se semafory. Tam totiž také stále stejní kreteni jako na železničních přejezdech nerespektují červenou.

0/0
13.6.2006 4:47

racekk

Co se tady kdo diví

když tady osm let vládnou socani, tady je poslední dobou nebezpečné úplně všechno, včetně samotného premiéra.;-€

0/0
13.6.2006 0:06

babacek

Re: Co se tady kdo diví

No premiér co odstoupil byl také mašinfíra.;-D

0/0
13.6.2006 6:11

ppeepa

Re: Re: Co se tady kdo diví

nebyl    magore

0/0
13.6.2006 8:06

babacek

Re: Re: Re: Co se tady kdo diví

To si mě to nandal.Každý kdo nemá stejný názor jako ty je magor.Co si pak ty?;-D

0/0
13.6.2006 8:16

eBalkan

Re: Re: Re: Re: Co se tady kdo diví

socan je to. tecka. to jako charakteristika pro uvazujici lidi staci ;-D

0/0
13.6.2006 9:01

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Co se tady kdo diví

To nestojí za komentář.:-)

0/0
13.6.2006 9:09

HTB

CD sou jeste v pohode

to v Albanii sem videl vagony bez oken a dveri http://anuch.com/images/2006/albanie1-2006/photos/photo105.html takze na tom nejsme zase tak spatne ,ikdyz jestli to tak pujde dal tak jednou mozna budeme;-(

0/0
12.6.2006 23:10

svarak z krabicoveho vina

Re: CD sou jeste v pohode

Srovnávat stát EU s letitou tradicí dopravy na dráze s jakousi pochybnou zemí ztracenou kdesi na Balkáně je poněkud tristní. Na druhou stranu si o to lepmlové z ČD vyslovene koledují... RvRv

0/0
12.6.2006 23:41

svarak z krabicoveho vina

Re: CD sou jeste v pohode

Clovece, mas tam dobry fotky, budu to muset poradne prolezt. Ta priroda je tam nadherna, skoda, ze je to v takovy zmrveny zemi.

0/0
12.6.2006 23:45

mp1

Re: Re: CD sou jeste v pohode

Jojo, pěkný fotky. A dokonce česká lokomotiva Čmelák v původním zbarvení a originál tabulkou T669... ;-) U nás už je není vidět.

0/0
13.6.2006 6:36

volic_plukovnik

Re: Re: CD sou jeste v pohode

Dobré fotky?8-o To snad ne ;-D

0/0
13.6.2006 8:46

Libor76

Re: CD sou jeste v pohode

dobrý web, zajímavé fotky. Chválím

0/0
13.6.2006 7:23

CuoreSportivo

No a co jste čekali

když je 8 let ovládá ČSSD spolu s bolševicko estébáckýcm Duškem. (Y)

0/0
12.6.2006 22:07

Krak

Re: No a co jste čekali

Pán je zřejmě velmi přemýšlivý...

0/0
12.6.2006 23:05

Pikot

Na jinem serveru jsou konkretnejsi cisla

Srovnava se pocet mrtvych v jednotlivych zemich. Prve je Polsko, pote prichazi Cesko. V tabulce je uvedeno take Nemecko. Jenze Nemecko ma 8x vic obyvatel nez Cesko.

0/0
12.6.2006 21:56

Stanislav Krčma

Špatný novinář

Jsem student Dopravní fakulty a pohled na nadpis tohoto článku mě doslova vyrazil dech. Proto sem si vyhledal zmiňovanou zprávu Eurostatu a pokud sem se dobře díval, tak v něm není nikde napsáno, že české železnice patří mezi nejnebezpečnější.

Z nadpisu vyplívá, že české železnice jsou nebezpečné. Oni tu statistiku úplně překroutili. Čtenář musí mít z článku dojem, že na železnici umírají cestující. Ale to přece není pravda!!!!! Vždyť na síti ČD zemřela tuším loňský rok jedna cestující. A tomu předcházelo několik roků provozu naprosto bez obětí. Autor zneužívá toho, že tato měření zahrnují dohromady zaměstnance, téměř každodenní sebevraždy a každodenní nehody na přejezdech, které jsou však více jak z 99% zaviněny imbecilními řidiči, kterým se prostě nechce čekat u přejezdu ;-€

0/0
12.6.2006 21:48

holkazdaleka

Re: Špatný novinář

V Cechach je plno nechranenych prejezdu, a ty jsou nebezpecne. Nejde o to, jestli nekdo chce cekat nebo ne. Ten prejezd musi byt tak chraneny, aby nebylo mozne se pres nej dostat. A to plati i pro pesaky. :-)

0/0
12.6.2006 22:14

adt

Re: Re: Špatný novinář

"Ten prejezd musi byt tak chraneny, aby nebylo mozne se pres nej dostat." - tedy u každého přejezdu bude budka, v budce vechtr a ten zastřelí každého, kdo vleze na koleje... Nebo jak jinak zajistit to "...nebylo možno se přes něj dostat"? :)

0/0
12.6.2006 22:20

holkazdaleka

Re: Re: Re: Špatný novinář

Nanejvis prelezt. Ty bariery jsou tak tezke, ze je nikdo nezvedne, vlevo, vpravo zadna dirka. Vse zu.

0/0
12.6.2006 22:23

VyMeTaky

Re: Re: Re: Re: Špatný novinář

Vy to taky v ty palici budete mit vymatlany. To se zas dneska na psychine nemuzou dopocitat, nebo vam v ramci terapie zavedli internet az do pokoje?

0/0
12.6.2006 23:00

holkazdaleka

Re: Re: Re: Re: Re: Špatný novinář

Je ahoj Pepo, tobe uz konecne sundali tu sverovaci kazajku? ;-P

0/0
12.6.2006 23:11

Libor76

Re: Re: Špatný novinář

tohle podepíšu. Přes koleje jezdím fakt pomalu a opatrně, ale kolikrát člověk ani při největší snaze nevidí dál jak 10 metrů po trati a to je málo. Navíc tam ještě dráhy strčí nějakou budku, to kdyby náhodou vidět bylo...

0/0
13.6.2006 7:26

Pribinacek

Re: Re: Špatný novinář

Ani chráněné přejezdy nejsou bezpečné. Včera na Hradčanské už padaly závory a jestě to profičela nějaká krasavice v modré Oktávce. Kdyby jí závora třískla do předního skla a ona tam zůstala na přejezdu, tak máme o jednu bouračku zase víc.....

0/0
13.6.2006 8:09

danny44

Re: Re: Špatný novinář

Seš normální vů...., jestli by nebylo lepší, kdyby se čeký člověk naučil dodržovat zákoy a nařízení aspoň ty, který maj smysl a jsou pro jeho vlastní bezpečnost (a tam učitě patří to že závory se nepodlejzaj, když tam svítií červená, tak koleje nepřebíhám/nepřejíždím a když jedu ke kolejím, tak se rozhlídnu...).

0/0
13.6.2006 8:11

Stanislav Krčma

Re: Re: Špatný novinář

Víte že nejvíce nehod se stane na přejezdech se světelnou signalizací?;-) Na těch "nechráněných" (ony jsou chráněny výstražným křížem) je rychlost vlaku upravována tak,aby řidič mohl vlak včas zaregistrovat.Je to jen o lidské blbosti...Mějte se

0/0
13.6.2006 12:57

JTB

Autore...

...nějak mi tam uteklo vysvětlení toho, proč má mít Česko malé přepravní výkony...mj. se mi to v přepočtu na počet obyvatel nezdá..;-)

0/0
12.6.2006 21:11

zapvit

NEDIVÍM SE!!!!!

Vůbec se nedivím vyjeli jsme ze stanice a asi po 200 metrech se vlak náhle zastavil vlaky se totiž za jízdy rozpojily na vyhýbce! štěstí že tam nikdo neprocházel!!!!!!

0/0
12.6.2006 20:41

agent 006

Re: NEDIVÍM SE!!!!!

vlaky snad ne, myslel jste asi VOZY! to je trochu rozdíl. A nikdo to jistě neudělal schválně, existuje něco jako únava materiálu atd. Letadla taky padají a lidi lítaj ostošest!!

0/0
12.6.2006 21:31

Overball

koukam ze se nudej

Neverim, ze je za to nekdo plati........;-P

0/0
12.6.2006 20:17





Najdete na iDNES.cz