Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Eurostat: České železnice patří mezi nejnebezpečnější v EU

Česko má spolu s Polskem nejnebezpečnější železnice v EU, vyplynulo ze zprávy unijního statistického úřadu Eurostat. Ten zveřejnil údaje o počtu smrtelných nehod na kolejích za předloňský rok. Žebříčku kraluje Polsko, které si připsalo téměř pětinu obětí v EU. Česko je hned na druhém místě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

newwes

13. 6. 2006 11:42
Autore- styď se

takhle zavádějící článek jsem už dlouho nečetl.

0 0
možnosti

fomik

13. 6. 2006 10:23
Za to spíš můžou řidiči

Tak bych řekl, že spíše než stav železnic za nehody můžou řidiči, kteří buď nerespektují výstražné znamení a nebo se ani pořádně nerozhlédnou. Rv

0 0
možnosti

corvus frugilegus

13. 6. 2006 10:04
zavádějící nadpis

Tedy více zavádějící nadpis článku jsem již dlouho neviděl. Jak je možné posuzovat bezpečnost železnic podle počtu nehod zaviněných řidiči nerespektujícími signalizaci na přejezdech, nebo podle počtu sebevrahů na kolejích. (Podle této logiky by Nuselský most bylo zřejmě nutno považovat za extremně nebezpečný a uvažovat o jeho zavření) Kolik lidí bylo zraněno, nebo dokonce zemřelo při provozu samotném ?

Pokud je mi známo, zmíněná statistika pouze uvádí počet nehod, a neodvozuje z toho celkovou bezpečnost železnic.

Novináři, styďte se!! (Pokud to vůbec umíte)  ;-€

0 0
možnosti

drevak_patlak

13. 6. 2006 13:19
Re: zavádějící nadpis

Sebevrazi jsou ze statistik vyloučeni, viz článek. Nicméně i tak s Vámi souhlasím, hodnotit nebezpečnost železnice podle počtu blbů, kteří vlezou/vjedou pod vlak je úplný nesmysl. A vztahovat toto číslo na přepravní výkony (tedy tunokilometry resp. osobokilometry) je ještě větší ptákovina. Zajímalo by mě, jestli jsou tyto závěry opsány z Eurostatu nebo jestli je učinil autor článku na základě různých statistických ukazatelů.

0 0
možnosti

Rapid88

13. 6. 2006 8:58
Nezastavujeme...

Hóštice, nezastavujem máme zpoždění, jede se furt, vystoupíte si až ve Volyni....

0 0
možnosti

Transalp

13. 6. 2006 8:52
Uvolnit trh a privatizovat ČD

Jen hrozba konkurence má podstatný vliv na zvyšování poměru kvalita/cena. I kdyby byl ministrem dopravy a ředitelem ČD děd vševěd, nedokáže zařídit to, co konkurence bez deformujících státních dotací. ČD za to nemůžou, může za to STÁT, tedy především zákonodárci.

0 0
možnosti

Rapid88

13. 6. 2006 8:55
Re: Uvolnit trh a privatizovat ČD

Myslíš tu neviditelnou ruku trhu?

0 0
možnosti

Qesospi Cobigan

13. 6. 2006 8:48
No jo. to jsou ty nesmyslný statistiky...

chtělo by ty nehody nějak přepočítat na hlavu a na km kolejí... U nás jezdí totiž vlaky na takových tratích, kde by ve Francii či Německu nevedly ani prašné cesty... Pochopitelně je pak nehod více.

0 0
možnosti

Michal007

13. 6. 2006 8:39
Přejezdy

Železniční přejezdy bez závor jsou asi největší problém. Světelná signalizace za špatných podmínek (protislunko) může být nerozeznatelná, a nechápu, proč se zrušila dřív obvyklá souběžná zvuková signalizace. Je hodně přejezdů, kde je možné zahlédnout vlak až v okamžiku, kdy auto na přejezd vjede. Teprve po smrtelné nehodě na jednom přejezdu železničáři stříhali křoví, které bránilo ve výhledu.

Nedávno jsem v Anglii šel po polní cestě přes železniční přejezd. Byl tam z obou stran drátěný plot s vrátky, malý semafor a instrukce, co má dělat chodec, cyklista, člověk s koněm. S takovým vybavením musí být nehod na přejezdech o 95% míň.

Tím neomlouvám hovada, která jezdí úmyslně na "červenou" pod heslem "Tentokrát to vyjde".

0 0
možnosti

231

13. 6. 2006 12:07
Re: Přejezdy

Uznávám, že některé přejezdy jsou nebezpené, Ale s tím sluníčkem nemáte tak docela pravdu. Pokud na nesvítí žádná signalizace, tak je řidič povinen se na přejezdu chovat jako kdyby kdyby byl nechráněný. To znamená, že se před přejezdem přesvědčí, jestli nejede vlak. Přitom si snad už nelze nevšimnout, že je v provozu výstražné zařízení.

0 0
možnosti

ppeepa

13. 6. 2006 8:04
ach ty bludy

do usmrcených započítali i oběti na přejezdech. takže díky hova... za volantem trpí ČD. Kolik asi zemřelo zemřelo pasažéru  ČD za posledních 5 let     3?

0 0
možnosti

drevak_patlak

13. 6. 2006 13:27
Re: ach ty bludy

Za posledních 5 let to byli pasažéři 2, slovy dva, oba zahynuli předloni při srážce motoráků u Bavorova. Předchozí nehoda s obětmi z řad cestujících ve vlaku sahá tuším až do roku 1998, ale hlavu za to úplně nedám a hledat se mi to teď nechce. Pár nehod s pár zraněnými takybylo, ale všichni přežili. Jinak bylo v minulých 5ti letech i několik nehod, při kterých zahynul strojvedoucí popř. jiný zaměstnanec dráhy. A nebyly to jen lidi od ČD, ale např. i strojvedoucí Unipetrolu (loni u Mostu).

0 0
možnosti

Rith

13. 6. 2006 7:19
jede jede mašinka

Docela objektivní srovnání.....jak může někdo srovnávat absolutní čísla? 8-o Řekl bych, že v Německu, Polsku nebo Lucembursku jsou "trošku" jiné situace.....počet obyvatel, hustota železniční sítě, počet vypravených vlaků.....

Tohle jsou jenom nic neříkající čísla.

0 0
možnosti

231

13. 6. 2006 8:02
Re: jede jede mašinka

Co čekáte od "statitistiky", která do bezpečnosti započítává i lidi sražené na kolejích.

Chápal bych statistiku o početu mrvých a zraněných cestujících na přepravené osobokilometry, statistiku poracovníchů úrazů na dráze i statistiku mrtvích a raněných lidí, kteří sice přišli k úrazu v souvislosti s dráhou, ale vlastní chybou a nejsou ani zaměstnaci a ni cestující. Ale míchat všechno dohromady, může jen blbec.

0 0
možnosti

babacek

13. 6. 2006 6:09
Osoby

kteří svojí neodpovědností vstoupili nebo vjeli na koleje a smetl je vlak zřejmě tvoří u nás největší procento.:-/

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:25

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Pomstím Palestinu, psal ve Francii podezřelý z únosu a znásilnění Židovky

25. dubna 2024  16:18

Policie ve Francii zadržela dvaatřicetiletého muže z pařížského předměstí Gennevilliers, který čelí...

Svědci mluvili až příliš, soud s Weinsteinem se zopakuje. Z vězení však nevyjde

25. dubna 2024  15:46,  aktualizováno  16:15

Newyorský odvolací soud ve čtvrtek zrušil odsouzení někdejšího hollywoodského producenta Harveyho...