Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda nakonec vznikne

Volební sliby byly v sobotu přesně ve 14 hodin vynulovány. V zájmu všech demokratických stran je ale nějakou vládu vytvořit, spíše než připustit předčasné volby. Jisté je, že vláda bez aktivní role ČSSD nevznikne. Potenciální vlády se nyní rýsují rovnou tři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dawe_79

a ještě jeden scénář

menšinová vláda ČSSD;-)

0/0
6.6.2006 9:54

pinokolo

Mame co s zaslouzime

Pred volbami jsme my volici byli posrani strachy - nevolili jsme alternativni strany a  tak mame co jsme si zaslouzili - znovu a znovu dalsi fiasko. :-/>-(Y)

0/0
6.6.2006 0:02

captain cook

2 astatic

 Pises"...že KSČ volilo cca 1 000 000 lidí této země,..."

Omyl milion hlasu KSCM nedostala. Komousi dostali pribl. 12 1/2 % z tech 65% zapsanych volicu, kteri skutecne sli k volbam. Zapsani volici jsou vsichni plnoleti a plnopravni obcane opravneni volit, ne celych 10 milionu obyvatel CR.

Jestli zapsanych volicu bylo rekneme 7 milionu, pak 65% z toho je 4.55 milionu lidi, kteri skutecne volili. Z toho 12.5% je neco pod 569 000 lidi.

Kdyz se to prepocita na VSEChNY obyvatele CR vcetne nemluvnat, dela to mene nez 6% z celkoveho poctu obyvatel CR.

0/0
5.6.2006 13:04

Maniakes

Re: 2 astatic

Komouše volilo kolem 700 000 lidí.

0/0
5.6.2006 16:34

Notch Johnson

Re: Re: 2 astatic

Presne 685328.

0/0
5.6.2006 19:38

captain cook

Re: Re: Re: 2 astatic

Dik. Nevedel jsem kolik presne bylo zapsanych volicu a 7 mil byl jen muj hruby odhad. Jestlize komouse volilo 685K, tak zapsanych volicu bylo kousek pres 8 mil. Pocitano na kazdou hlavu vcetne nemluvnat, pro komouse bylo tedy neco pod 7 % celeho naroda.

0/0
5.6.2006 21:59

velky bratr

Re: Re: Re: Re: 2 astatic

I to mi prijde prilis.

0/0
5.6.2006 22:19

babacek

Re: 2 astatic

Tady to máš přesně.

http://www.volby.cz/pls/ps2006/ps2?xjazyk=CZ

0/0
6.6.2006 9:44

celtic

Proč nikoho nenapadlo....

zvýšit počet poslanců o jednoho na 201....pak už by pat nikdy nastat nemohl....:-)>-

0/0
5.6.2006 11:18

captain cook

Re: Proč nikoho nenapadlo....

R^8-o8-oR^

0/0
5.6.2006 13:04

E.Krajan

Re: Proč nikoho nenapadlo....

Nesouhlasím, o jednoho snížit. 199 ;-)

0/0
5.6.2006 15:11

afardon

Re: Proč nikoho nenapadlo....

199 by bylo levnější;-)

0/0
5.6.2006 15:38

Maniakes

Re: Proč nikoho nenapadlo....

201 poslanců a spravedlivější přepočítávání hlasů na mandáty SZ 6% 6 mandátů, lidovci 7% 13 mandátů :-/ anebo přímo většinovej systém.

0/0
5.6.2006 16:36

Ex-treme

Vyhrát může nakonec Paroubek

Topolánek vládu neprohlasuje parlamentem a Paroubek se pak domluví se Zelenými a komunisti vyjádří tichou podporu. A nová silná vláda je na světě.

0/0
5.6.2006 10:51

Deleter

Re: Vyhrát může nakonec Paroubek

Bursík se zrovna netvářil, že by stál o podporu Filipa.

0/0
5.6.2006 12:27

ostravsky_buh

Re: Re: Vyhrát může nakonec Paroubek

Ministr zivotniho prostredi ma ale na komunisty jiny nazor.

0/0
5.6.2006 13:47

Deleter

Re: Re: Re: Vyhrát může nakonec Paroubek

Jako Ambrozek? Ten myslím není ze SZ.

0/0
5.6.2006 14:08

velky bratr

Re: Re: Re: Re: Vyhrát může nakonec Paroubek

Ne jako Bursik, budouci ministr ziv prost

0/0
5.6.2006 22:20

ladisl

S tím krácením příspěvků je to sviňárna

Nemůte nic pořádně napsat,atˇsi tu cenzůru dělá MFDnes u svých nestranných,nejspíše podplacených komentátorů.

0/0
5.6.2006 10:44

Deleter

Re: S tím krácením příspěvků je to sviňárna

Myslíš, že ty tvoje žvásty někdo čte?

0/0
5.6.2006 12:26

ladisl

Parubkovi se nedivím

Sám si myslím,že kdoví co se děje s sčítáním hlasů malých stran a koví jak to tam chodí,protože výsledky byly třeba v roce 1998 hodně pochybné.Zajímalo by mě,kdo třeba volí ODS,když je evidentní,že pánové Topolánek a Tlustý neumí počítat ani procenta.Přitom,co Topolánek sliboval,pokaždé jinak se státní erár zhroutí,protože "ekonom"ODS Říman rovnou daň popírá.Důležité je,že to tak dopadlo,protože teď Topolánek ukáže své"schopnosti",alespoň nepovede tuto zemi,jedině,že by jsi nějaké dobu platil větší tým poradců.Zřejmě KDU-ČSL,Zelení nebudou chtít předčasné volby a vládu třeba sestaví Svoboda,což určitě bude vyhovovat Klausovi,.Divně vyvolané causy z podsvětí by se u ČSSD měly vyšetřit,ale svědčí o tom,že tam budou zamotáni jiní lidé úplně mimo ČSSD.ODS si prostě to koruční zázemí dávno vybudovala.Vždy't tam byli takoví ministří za ods-vnitro...,nyní Tlustý,jež stejně jako Langer...(Y)

0/0
5.6.2006 10:41

Deleter

Re: Parubkovi se nedivím

Cože?

0/0
5.6.2006 12:00

H5N1

Dalík již má své příkazy, půjdou do toho s Mirkem

společně, mají v tom už praxi:-D:-P;-);-P;-D

0/0
5.6.2006 10:08

buhvol

Re: Dalík již má své příkazy, půjdou do toho s Mirkem

Dalík taky v sobotu všechny bavil ve Slovanském domě... Paroubek měl Kočku, Topolánek Dalíka ;-P

0/0
5.6.2006 10:22

keryx

Vlada vzikne za tichy podpory KSCM

co by komunisticti tatici neudelaly pro svy synky v ODS aby se dostaly ke korytum. Dyt to zustane v rodine.Rv

0/0
5.6.2006 10:08

Isbjoerna

:-/

"Komunisté reagovali na svou prohru s největší mírou vtipu: prohlásili, že podpoří vládu ODS a jsou zvědavi, co na to Kalousek, který prohlásil, že nepodpoří žádnou vládu, podporovanou komunisty..."

0/0
5.6.2006 10:06

Bouše

Re: :-/

Je to sice vtip, ale bohužel to tak je i ve skutečnosti. Pokud jen jediný komunista zvedne ruku pro vládu, bude to voda na mlýn zdejších demagogů, kteří už budou doživotně tvrdit, že ODS pomohli k vládě komunisti, stejně jako používají tento argument vždy, když mluví o volbě prezidenta Klause. :-/

0/0
5.6.2006 10:13

Isbjoerna

Re: Re: :-/

Inu, ODS si timto volebnim systemem rizla do vlastniho masa. :-/

Viz muj posting "hlas kommunistickeho volice ma 2x vysokou hodnotu".

0/0
5.6.2006 10:18

astatic

Re: Re: :-/

A není to pravda? Bez jejich hlasů by zkrátka prezidentem nebyl. Je zajímavé jak se všichni štítí hlasů komoušů, ale při jeho volbě... Jsem pravicový volič a toto mě štve. Buď držim hubu a řeknu si, že demokraticky přijmu, že KSČ volilo cca 1 000 000 lidí této země, nebo se jich budu štítit, ale měl bych to dělat v každé situaci.

ps. Kdyby tam nebyl Tlustý, Langr a možná i Topolánek, tak ODS vyhrála velkým rozdílem.

0/0
5.6.2006 10:23

Bouše

Re: Re: Re: :-/

Podle mne by bylo daleko lepší, kdyby komunisti v parlamentu vůbec nebyli. Mohlo to tu během těch 17 let vypadat úplně jinak. :-/

0/0
5.6.2006 10:35

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: :-/

Zpochybnovat "demokraticnost" jedne partei v parlamentu (zde Kommunisty) znamena zpochybneni demokratie jako takove. Pokud je lide v demokraticke volbe voli, musi se s nimi "nejak" vyjit. V dnesnim pripade to znamena postavit vladu tak, aby Kommuniste NEMOHLI vzit ZADNY vliv na tuto vladu; vetsina (=101 ci vice) musi stat BEZ jejich hlasu.

0/0
5.6.2006 10:41

Bouše

Re: Re: Re: Re: Re: :-/

Oni neměli být v demokratickém parlamentu od počátku, KSČM měla být zkrátka zrušena. V Německu taky po válce nepovolili další kontinuitu NSDAP.  :-/

0/0
5.6.2006 11:09

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: :-/

1) V Nemecku dohlizely na stavbu demokratie USA, v CR to staveli Cesi...

2) Zakazat KSČM nestaci, oni se prejmenuji na MCSK...

3) Je treba je rozhodit do demokratickych vrstev = jejich demokraticke (levicove) zajmy vzit vazne a obslouzit je. Ne kazdy volic KSČM je extremni a chce zpet totalitu, mnohy ma jen strach o svou hospodarskou budoucnost.

0/0
5.6.2006 11:24

astatic

Re: Re: Re: Re: :-/

To je pravda. To by lepší bylo. Ale pokud si chceme říkat demokratická země tak prostě musíme uznat, že asi 13% obyvatel je tam prostě chce mít.

A je jen ostudou pravice, že tam jsou. Když pravice přišla k "veslu", měla všechno na své straně. Euforii, touhu lidí po změně. Měla toho využít a nedopustit, aby lidé zase začali volit levici.

0/0
5.6.2006 10:53

Isbjoerna

Re: Re: Re: :-/

ODS vyhrala velkym rozdilem. Volby prohraly KDU, KSCM a US-DEU.

0/0
5.6.2006 10:35

bubli1fuk

Re: Re: Re: :-/

R^Jo,jo. Nejsem volič ODS, ale Vaše analýza je přesná a dovětek 100% platí.

0/0
5.6.2006 10:37

Bouše

Nevěřím, že by se v řadách

poslanců ČSSD nenašel aspoň jeden, který má Paroubka natolik plné zuby (zvláště po jeho ostudném komentování výsledků voleb), aby mu natruc nezvedl ruku pro vládu koalice ODS-KDU-SZ. A časem se určitě nějaký odpadlík typu Vágnera nebo Teplíka najde. ;-P R^ 

0/0
5.6.2006 10:03

dobredo

Re: Nevěřím, že by se v řadách

Možná, ale na takového Paroubek pošle Kočku, a dopadne jako Mrázek ;-D

0/0
5.6.2006 10:06

mike2000

Pitomý volební systém ČR

Vysvětlím náš pitomý volební systém, který zapříčinil tento pat: Mandáty se rozdělují zvlášť v každém kraji podle toho, kolik tam přijde lidí k urnám. Příklad: V kraji X přišlo volit 300 000 lidí, což představuje 5 % všech voličů. Na kraj tedy připadne 5 poslaneckých křesel. ODS tam získá 40 %, socani 35 %, komouši 15 %, lidovci 9 %, Zelení 8 % a ostatní strany dohromady 3 %. Jak to tedy dopadne? ODS bere 2 křesla, socani také 2, komouši 1 a na Zelené ani na lidovce už žádné nezbude. Pravice tak získá 57 %, ale pouze 2 křesla, levice o 7 % méně, ale 3 křesla.

Většina lidí v ČR chtěla změnu. Kromě pravicové trojky zůstaly pod 5 % další pravicové subjekty, zejména SNK-ED. Kdyby se mandáty přepočítávaly v rámci celé ČR a nikoli v krajích (Karlovarský je v porovnání s Ostravským směšně malý), nedostali bychom se do současných sr*ček a pohodlně by vládly demokratické strany bez socanů a komoušů s nějakými 105 mandáty.

0/0
5.6.2006 9:56

Bouše

Re: Pitomý volební systém ČR

Nemělo by těch 5% voličů odpovídat 5% mandátů, tedy 10?

0/0
5.6.2006 10:08

mike2000

Re: Re: Pitomý volební systém ČR

Jasně, mělo. Chyba v příkladu :-)

0/0
5.6.2006 11:34

Isbjoerna

Re: volební systém ČR: Jeden hlas kommunistickeho volice ma 2x vysokou hodnotu.

Zeleni dostali jedno poslanecke kreslo za 56.000 volic-hlasu. Kommuniste dostali jedno poslanecke kreslo za 26.000 volic-hlasu.

0/0
5.6.2006 10:08

everlast1

sdafasd

Muze klidne udelat vladu ODS s KSČM.;-D;-D;-D

0/0
5.6.2006 9:25

Hans59

Re: sdafasd

Tak by konečně došlo ke spojení rozdělené KSČ, spojení mladíckého elánu se zkušeností starých soudruhů.

0/0
5.6.2006 9:55

bubli1fuk

Re: Re: sdafasd

R^R^R^ Ovšem ten tlustý Vlastík mi do toho "mládí" nějak nepasuje.;-D

0/0
5.6.2006 10:42

babacek

Re: sdafasd

;-D Tö by byla Parobkova smrt.

0/0
6.6.2006 9:47

nonick

Volební sliby byly v sobotu přesně ve 14 hodin vynulovány...

Kdo po mediální manipulaci, která zredukovala soupeře ve volbách  prakticky pouze na dvě strany - při stávajícím poměrném volebním systému - čekal něco jiného, byl buď blázen nebo hodně naivní...:-/

0/0
5.6.2006 9:11

Adyn

Re: Volební sliby byly v sobotu přesně ve 14 hodin vynulovány...

Souhlas, v normalni kampani bez medialni vytazenych 2 hlavnich stran nahoru by CSSD neuspela a mensi strany by mely mnohem vic ...

0/0
5.6.2006 9:58

Deleter

Stačí udělat vládu

ODS+KDU+SZ

a přesvědčit nějakého levicového poslance s trochou rozumu, aby jí dal důvěru.

Potom by už nešla vyslovit nedůvěra, že. Ledaže by levice přesvědčila nějakého pravicového...

0/0
5.6.2006 9:08





Najdete na iDNES.cz