Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lékárníci hrozí žalobou kvůli Rathovým vyhláškám

Lékárníci zažalují český stát, pokud se jim nepodaří prosadit zrušení dvou vyhlášek vydaných ministrem Rathem. Podle České lékárnické komory obě poškozují lékárníky a pacienty. Vyhlášky umožní vznik výdejen léků, objednávání volně prodejných léků na internetu a nákup v samoobslužném prodeji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Friday

Laborantka vás MUSÍ INFORMOVAT !!

V článku je napsáno, že "Lékárníci varují před nedostatkem informací o lécích. Ve výdejnách, při

samoobslužném prodeji a při dodání léku poštou nebude zajištěno, aby

pacient dostal o svém léku informaci." To je ze dvou třetin hloupost.

V případě výdejny a u samoobslužného výdeje (který bude možný JEN V LÉKÁRNÁCH včetně výdejen) vydávající personál MUSÍ pacienta informovat. Paragraf 48, ostavec 6 zákona 79/1997 o léčivech říká, že osoby vydávající léčivé přípravky jsou povinny poskytovat informace o správném používání a uchovávání léčivých přípravků.

Zákon o léčivech se vyhláškami nemění. V lékárně i výdejně vás musí informovat nyní a budou muset i po vstupu vyhlášek v platnost. Pokud někdo varuje před tím, že VYHLÁŠKY způsobí nedostatek informací (v případě výdejen a samoobslužného výdeje), buď neví, o čem mluví, nebo záměrně lže.

0/0
3.6.2006 8:58

baronfonlempl

Lékárenští hokynáři,

přestaňte mně vytáčet. Napište a já každému z vás poskytnu almužnu

0/0
2.6.2006 23:31

Friday

Podívejte se na vyhlášky

Kdybyste si snad někdo chtěl ověřit fakta, vyhlášky najdete na stránce Ministerstva vnitra www.mvcr.cz - klikněte na Sbírka zákonů.

Původní vyhlášku 255/2003 o správné lékárenské praxi najdete v ročníku 2003, částce 87. Její novelu 220/2006 podepsanou Rathem a platnou od 15. června 2006 najdete v ročníku 2006, částce 73. Uvidíte, že se tato vyhláška týká POUZE LÉKÁREN, a že se v paragrafu 9 změnil odstavec 5. Takže budou povoleny samoobslužné regály pouze v lékárnách, a pouze lékárny také mohou provozovat zásilkovou službu.

Vyhlášku 43/2004, týkající se prodejců vyhrazených léčiv, najdete v ročníku 2004, částce 13. Uvidíte, že v paragrafu 2, odstavci 2 je uveden zákaz samoobslužného i zásilkového výdeje (pro prodejce vyhrazených léčiv). Tuto vyhlášku nikdo nezměnil, zákaz stále trvá. Prodejce vyhrazených léčiv (třeba pumpa, která má licenci prodejce) nemůže dát lék do samoobslužného regálu.

0/0
2.6.2006 23:15

celtic

acylpiryn v sámoškách...

je dobrý nápad a lékárníci ať si trhnou nohou....:-)

0/0
2.6.2006 21:27

jarini

Re: acylpiryn v sámoškách...

výjimečně s tebou souhlasím:-)

0/0
2.6.2006 21:28

chozero

Možná vás bude zajímat

že lékárníci mají jedny z nejmenších marží v evropě (ne-li vůbec nejmenší) - 17%, z toho musí platit dost nákladný zařízení a ještě samozřejmě platy, to že je u náš nesmyslná legislativa a lékárnu si může pořídit kažej (5% lékaři, 50%retězce) je věc jiná

0/0
2.6.2006 21:09

jarini

Re: Možná vás bude zajímat

chudáci malí, chtělo by to vyhlásit sbírku na nákup botiček pro jejich děti

0/0
2.6.2006 21:25

Cephaelis

okrádání? spíš konkurenční boj

Maximální ceny léků jsou dány vyhláškou, nikdo vás tedy neokrádá. To, že se doplatky v různých lékárnách různí je dáno tím, že lékárnící v rámci konkurenčního boje snižují (!) svoji marži, aby přilákali pacienty. Až půlka lékáren zkrachuje, tak si pište, že budete platit maximální ceny, a to i v nemocničních lékárnách, které si sice můžou dovolit vydělávat méně, ale pročby to dělaly, když nebudou muset, že?

0/0
2.6.2006 11:34

65.beda

nemam rad pana Ratha

protoze je  arogantni,ale jeho koncepce neziskovych nemocnic je spravna,protoze mi pripada uchylne delat zisk pro akcionare diky nemocnym lidem,kteri cely zivot pracovali,nebo pracuji a plati statu zdravotni pojisteni podle statnich norem,anemaji peci,jakou by zaslohovali,protoze si majitele nemocnic vytvori zisk,ktery si narvou do kapes misto toho aby tyto penize byly uzity na nove pristroje a nebo platy lidi, kteri nam zachranuji zivot.Good luck mr Rath

0/0
1.6.2006 20:48

Hans59

Počty

Lekáren je spíše u nás víc než je průměr v Evropě. Zatímco avízovaný krach způsobil zavření 5 lekáren, nově jich bylo otevřeno 16.

Další: Rath sice snížil marži o 2 procenta na léky, nařídil snížit o 2 % náklady na 1 pacienta, ale na druhé straně zvětšil objem prostředků na jednoho pacienta o 3 %, čímž dal lékařům i lékarníkům možnost dokonce zvýšit zisky. Jen by nesměli mít smlouvy s farmaceut. firmami o tom, že budou přednostně předepisovat jejich drahší léky, aby si vydělali další provizi. To je ten problém - provize od firem, o co tady kráčí. Pacient je k tomu jen nutnou formální potřebou, která legalizuje kolotoč provizí. Kdyby to šlo, tak se jede bez něj.

0/0
1.6.2006 17:21

tyrael

Re: Počty

V podstate mate pravdu,az na drobny detail-ty provize pro lekare jsou formalne legalni, nebot farmaceuticka firma zada lekari zakazku na provedeni studie urciteho leku na stavy pacientu a plati ne za predepsany lek ale zatu studii. Jinak nevdim natom nic spatneho, je to trosku nadnesene ale hospodsky si take muze vybrat jake pivo bude tocit a jeste mu pivovar atridi hospodu-takze je vyhradne na lekari jaky lek predepise, pokud to pravdila dovoluji. Jinak at se proste rekne smi se psat jenom generika (podle me je generikum normalni kardez) od Zentivy a hotvo, bude po problemu-vydaje na leky se velmi snizi-proc to tedy Rath neudela? Je to einfach-protoze generika jsou asi jako veci od Cinanu-cena nizka,navrch huj a zevnitr fuj. Ja osobne si vzdycky priplatim za kvalitni lek!

0/0
1.6.2006 17:33

Beranal

Úsměvné

;-);-)Úsměvné jak lékárníci kteří evidentně hájí jenom své finanční zájmy nám kupujícím chtějí namlouvat jaké úžasné odborné informace nám k těm nákupům acylpyrinů dodávají.

Srandu si dělají, snaží se pouze omezovat konkurenci aby nám to mohli prodávat za svoje předražené ceny. Jestli Rath bude takto pokračovat tak se snad na něj i začnu koukat příznivěji.

0/0
1.6.2006 17:14

dead_brouk

Re: Úsměvné

cena u leku je dana vyhlaskou, ne?

0/0
1.6.2006 17:18

Beranal

Re: Re: Úsměvné

V normálním tržním hospodážství ale cenu určuje trh, regulované ceny podle vyhláčky to je čirý socialismus.

Jak funguje trh to teď třeba vidím na internetovém připojení, kdyby cenu stanovovala vyhláška tak budeme dodnes platit 1500,- Kč monopolnímu Telecomu, jelikož přišel trh tak jsou ceny za daleko llepší kvalitu dnes 400,- Kč.:-P

0/0
1.6.2006 17:24

dead_brouk

Re: Re: Re: Úsměvné

typicky cimrmanuv krok stranou

0/0
1.6.2006 17:28

limberdy

Lékáren je všude

Lékáren je přiměřeně, stejně jako jinde v Evropě (spíš o něco míň). 70% zisků mají ty nemocniční díky drahým lékům. Tak proč nebýt ministr zdravotnictví a nemít z toho podíl. A ani farmaceut. firmy nebudou tratný. Teď půjde Modafen po stotisících. Naštěstí na to máme  léčit feťáky. Kombinace ibuprofen + Acylpyrin nebo Paralen + Panadol atd. To bude fajn ne? Jako v Americe.R^

0/0
1.6.2006 16:19

contraC

paralen, aspirin, ..... proč by se nemohl prodávat všude?

0/0
1.6.2006 14:46

colb

Re: paralen, aspirin, ..... proč by se nemohl prodávat všude?

Protoze by na tom pan chudoba nemohl vydelat;-P

0/0
1.6.2006 14:47

Destroyer7

Re: paralen, aspirin, ..... proč by se nemohl prodávat všude?

Ne nadarmo se říká: "Ševče, drž se kopyta."

0/0
1.6.2006 14:50

tyrael

Re: paralen, aspirin, ..... proč by se nemohl prodávat všude?

Portoze i asipirin te muze s prehledem zabit.

0/0
1.6.2006 17:27

djrhedy

Re: Re: paralen, aspirin, ..... proč by se nemohl prodávat všude?

Jo a už ti to někdy někdo v lékarně řekl, těžko, takže co se tím změní....

0/0
1.6.2006 18:36

10sparta

Tak mu ta facka

nestačilo nebo co ???;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
1.6.2006 14:46

colb

..

Nekdo hold sahnul lekarnikum do jejich korytek;-D;-D

0/0
1.6.2006 14:46

Engena

Moc bych se toho nebála

Stačí když budou systematicky posílat Státní ústav pro kontrolu léčiv na prodejce ke kontrole doržování Zákona o léčivech a dalšách stovek nařízení, které se při výdeji a skladování léčiv musí dodržovat a do půl roku je zavřená půlka hypermarketů a benzinek. Druhá varianta je že se na to vykašlou protože se jim to nevyplatí.

0/0
1.6.2006 14:44

Engena

Re: Moc bych se toho nebála

Myslím, těm nelékárníků že se to nevyplatí.

0/0
1.6.2006 14:45

Destroyer7

Re: Moc bych se toho nebála

Jistě, i to je možnost, ale nebylo by lepší místo následku léčit příčinu?

0/0
1.6.2006 14:47

Engena

Re: Re: Moc bych se toho nebála

To nezpochynuji léčit příčinu - tedy ratha;-D

Obávám se ale že to oříšek i pro zkušeného psychiatraR^

0/0
1.6.2006 14:53

contraC

v "komunistických" USA to funguje....

0/0
1.6.2006 14:30

Ghort

Re: v "komunistických" USA to funguje....

Ano, ovsem tam maji diametralne odlisny cely system zdravotnictvi...

0/0
1.6.2006 14:44

contraC

jak diametrálně?

0/0
1.6.2006 14:47

demagog_007

Re: jak diametrálně?

No například nemají povinné zdravotní pojištění. Mají možnost doplácet si nadstandarní péči, zdravotnická zařízení jsou většinou soukromá atd.....

0/0
1.6.2006 14:54

babacek

Myslím,že je obava předčasná.

Vyhláška se platnosti nedočká.:-/

0/0
1.6.2006 14:18

Ghort

Re: Myslím,že je obava předčasná.

kez by...

0/0
1.6.2006 14:26

babacek

Re: Re: Myslím,že je obava předčasná.

K tomu je také nutné správně volit.Již zítra.:-)

0/0
1.6.2006 14:33

Destroyer7

Re: Myslím,že je obava předčasná.

Již mám připravenu obálku nadepsanou adresou paBlbka a v ní lístek ČSSD. Jen s ní zítra zajdu na poštu a nechám ji odeslat.

0/0
1.6.2006 14:52

babacek

Re: Re: Myslím,že je obava předčasná.

Já to již odeslal.A je tam přes natištěno N-A-S-R-A-T  !a to samé jsem poslal komunistům.

0/0
1.6.2006 15:03

Ghort

ja jsem jenom zvedavej...

...na ty kontrolu ze SUKLu... To bude mazec 8-oRvRvRvRv

0/0
1.6.2006 14:06

Engena

Rath se jen mstí, je vidět že je to dítko stbáka

Koncepce žádná, jen chaos a osobní msty

0/0
1.6.2006 14:00

mhh

diletantství DrRatha

PAN RATH SVOJÍ ZÁVISTÍ A DILETANTSTVÍM ZÁVAŽNĚ POŠKOZUJE ČESKOU FARMACII JAKO OBOR - v první vlně hodlá umožnit volný prodej léků (tzn. v jiných obchodních místech než jsou lékárny /vč. lékařských ordinací) v druhé vlně zadotuje státní nemocnice ke zprovoznění státních lékáren a z magistra se stane státní zaměstnanec.. /ta žaloba by časem mohla být také o znárodňování..

0/0
1.6.2006 13:30

Laco1948

Re: diletantství DrRatha

Vážený diletant jste vy. Já si přeji, aby jsem dostal běžné léky kdekoli a nejen v lékárně do 17 hod.Mě žádný lékarník ještě neradil, jak a jestli můžu užívat paralen.A je mi jedno, jestli nechám vydělat nějakého apatykáře a nebo si koupím lék u pumpy. Vlékárně mi neradí, ale podstrkují k podpisu různé Chudobovy panflety, to je jejich job..

0/0
1.6.2006 13:46

mhh

Re: Re: diletantství DrRatha

Nevím, o jakém diletantismu mluvíte v souvislosti s mojí osobou, ale o Vás by bylo lze říci to, co jsem prohlásil o panu ministrovi. Řeč je snad o tom, zda lékárníkům vezmou jejich zdroj příjmů trafikanti, o úrovni poskytovaných služeb atd. DrRathova vyhláška je výsměchem těm, kteří studiu farmacie věnovali nemalé úsilí, čas a prostředky. V duchu Vaší reakce si dovouji navrhnout, aby v téže trafice byly prováděny základní zdravotní prohlídky a pouze vážnější případy odesílány k lékaři - chřipku snad rozezná každý a hlavně se tím ušetří peníze ze státního rozpočtu;-)

0/0
1.6.2006 14:01

Adam Pollo

Re: Re: Re: diletantství DrRatha

Ratha nemůžu ani cítit a jeho "reformy" mi přijdou přitažené za vlasy. Prodej běžných (!) léků mimo lékárny naopak naprosto schvaluji : kupuješ-li např. Paralen, žádné vysvětelení od lékárníka nežádáš a nečekáš, ani nedostaneš. A na venkově je i teď nejbližší lékárna třeba 8 km daleko ... když s hrůzou zjistíš, že Tě "chytl zub" a nemáš prášek, je to docela blbý.

0/0
1.6.2006 14:22

mhh

Re: Re: Re: Re: diletantství DrRatha

V lekarne to funguje podobne jako v jinych odborne-obchodnich oborech. Cast zisku je tvrde vydelana odbornou praci a cast zisku je napohodu - prodej hotovych vyrobku. Rath bere lekarnikum moznost zisku za hotove vyrobky - zel pro lekarny je tato cast zisku natolik vyznamna, ze bez nej mnozi nebudou schopni dale existovat, mnozi to zabali, protoze otevrit si trafiku bude vyhodnejsi.. S tim praskem mas pravdu, ale myslim si, ze si lidi davno zvykli mit doma malou lekarnicku...sanorin, paralen, celaskon, uhli, naplast, jox, atd.. O tom to neni, ze bychom my jako pacienti byli chudaci. Je to predevsim o likvidaci lekarnictvi v cechach a o tom, jak DrRath umi zabrnkat na lidovou strunu..

0/0
1.6.2006 14:33

Ghort

Re: Re: Re: Re: Re: diletantství DrRatha

Zaplat Panbuh za rozumne lidi, jako jste vy! R^

0/0
1.6.2006 14:46

mhh

Re: Re: Re: Re: Re: Re: diletantství DrRatha

je to casto jako boj s vetrnymi mlyny.. /diky;-)

0/0
1.6.2006 14:56

Destroyer7

Re: diletantství DrRatha

R^

0/0
1.6.2006 14:54

Adam Pollo

Re: Re: Re: Re: Re: diletantství DrRatha

Brát možnost zisku za hotové výrobky je samozřejmě zhovadilost - mně se Rathova "koncepce" rozhodně nelíbí. Nicméně se přikláním k tomu, abych si mohl ty nejběžnější léky a zdravotnické zboží koupit i mimo lékárnu. Rozhodně nemám na mysli všechny léky k volnému prodeji ( bez receptu ), pouze některé vybrané - právě z té "domácí lékárničky" plus navíc věci jako gelaspon ( jestli se to tak pořád jmenuje ). Šlo by o cca 20-30 položek, víc ne. To lékárny nepoloží a spotřebiteli ( tady se zdráhám užít slovo pacient ) prospěje. - V lékárnách bych naopak uvítal, aby mi obsluhující personál byl schopen a ochoten vysvětlit rozdíl mezi jednotlivými léky, pokud obsahují stejné účinné látky ( mnohdy i ve stejném poměru ). Ten v ceně vidím.

0/0
1.6.2006 20:56

mhh

Re: Re: Re: Re: diletantství DrRatha

Jeste jeden priklad z jineho soudku: Stavis dum, premyslis o tom, kde bude jaky lustr... Musis mit elektorprojekt, atestovane komponenty, montaz od odborne firmy, revizi spotrebicu, atd. Vysolis za to tezky prachy a pritom bys to skutecne dokazal udelat sam - projekt, nakup soucastek a instalaci take. Tu stavbu by ale nikdo nezkolaudoval ani nepojistil. Takze vsichni vyse uvedeni elektro-odbornici jsou v suchu, dokud zde budou platit urcita pravidla. Proto tvrdim, ze Rath je diletant. Lekarnikum jejich job preju.

0/0
1.6.2006 14:43

Gabidos

???

Lékárníci ať se klidně po/serou, je mi to jedno.

0/0
1.6.2006 13:27

incisivus

Re: ???

na každého jednou dojde, v sámošce ti určitě poradí, čím tu svoji srajdu zastavíš!

0/0
1.6.2006 13:34





Najdete na iDNES.cz