Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Senátoři povolili nucený odběr DNA podezřelých

Senát souhlasil, aby policie mohla od podezřelých a odsouzených odebírat vzorek DNA i přes jejich odpor. Novelu trestního řádu ještě musí podepsat prezident. Měla by také rozšířit pravomoc policie nasazovat pouta podezřelým i v případech obavy z jejich nebezpečného chování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wwwand

Ono i s tím DNA je to sporné

Najezený vlas lze předtím snadno podstrčit, a stejně tak (u dárců spermatu) by šlo podstrčit i sperma do vaginy. A milý dárce je pak v .....

0/0
25.5.2006 14:25

j@ck

Re: Ono i s tím DNA je to sporné

sperma by možná podstrčit šlo, ale to bys ho nejprve musel poskytnout tomu pachateli

0/0
25.5.2006 14:32

jeen

Re: Re: Ono i s tím DNA je to sporné

A nešlo by to do oné vagíny přímo BEZ ZPROSTŘEDKOVATELE ?   ;-D

0/0
25.5.2006 14:45

wwwand

Re: Re: Ono i s tím DNA je to sporné

Jak jsem napsal - u dárců sprmatu - tj. u těch, co dali sperma do opatrovnictví spermobanky. Takže stačí získat přístup do spermobanky, nainstalovat sperma na správné místo a tobě nepohodlný člověk bude policií eliminován...

0/0
25.5.2006 17:54

happy99

49 přítomných senátorů?

A kde jsou ostatní? Nemá jich být 80? (Y)

0/0
25.5.2006 14:24

medved_cz

Propojeni policie a mafie

V ramci vysetrovani gangu soudce berky vyslo najevo, ze policie provadela nezakone odposlechy podnikatelu a jejich vysledky prodavala mafii. A tato banda bude nyni sbirat i vzorky DNA.

0/0
25.5.2006 14:16

bluetake

coze ?

Pred tremi lety mi vykradli kancelar. Byl jsem poskozeny- to zduraznuji. Po sepsani protokolu me a me zene odebrali policajti otisky prstu , pry , aby mohl vyloucit nase od pachatelovych, a take nam odebrali sliny na DNA......A ted se dozvidam, ze na to nemeli vubec pravo..tak jak to tedy je ?jak je mozne, ze policajt zneuzili nasi nevedomosti k tomu, aby nam protipravne odbrali DNA a to uz pred tremi lety?

0/0
25.5.2006 14:13

P3P4

hehe

tak esli ta novela je takova jak se tu pise tak JE TO SUPER :) !

0/0
25.5.2006 12:45

E.Krajan

pro kritiky tohoto zákona o DNA

Pro všechny Joudy co tu jsou, policajt vám vynucený odběr neudělá dokud nedostane souhlas státního zástupce. Poprosil bych všechny analfabety aby poprosili maminku a ta jim to přečetla.

0/0
25.5.2006 12:44

j@ck

pro kritiky tohoto zákona o DNA

myslíte si, že je správné, aby policista neměl možnost odebrat krev řidiči, který je podezřelý z toho, že řídil opilý? takových parchantů je spousta, znám je moc dobře, policajtům se tlemí do ksichtu a hájí se svým právem, že je nikdo nemůže nutit k odběru krve. já bych odmítnutí odběru krve automaticky považoval za důkaz viny s hladinou 4 promile, zcela bez diskuze. stejně bych za důkaz viny automaticky považovat odmítnutí poskytnou kus sliny na DNA.

0/0
25.5.2006 12:21

mr_youda

Re: pro kritiky tohoto zákona o DNA

Ano, na miste cinu se nasel vas vlas, coz vas usvedcuje k dozivotnimu trestu.

0/0
25.5.2006 12:23

j@ck

Re: Re: pro kritiky tohoto zákona o DNA

joudo, joudo. to přece není pravda. nikdo netvrdí, že dostaneš elektrické křeslo, jakmile se na místě najde tvůj vlas. ovšem pokud se v pochvě dívky, kterou jsi včera zardousil a zahrabal v lese, najde tvé sperma, tak už budeš mít to vysvětlování horší.

0/0
25.5.2006 12:28

mr_youda

Re: Re: Re: pro kritiky tohoto zákona o DNA

Treba jsem ji opichal uz mrtvou a zahrabanou. To se taky nesmi?

0/0
25.5.2006 12:30

j@ck

Re: Re: Re: Re: pro kritiky tohoto zákona o DNA

můžeš to zkusit u soudu, ale myslím že metody soudní medicíny jsou dost sofistikované. budou schopni stanovit poměrně přesně, jak dlouho je ta dívka mrtvá, kdy zemřela a jak, jak dlouho v ní leží ty tvé spermie, zda má na těle stopy zápasu, zda se bránila a zda za svýma nehtama nemá náhodou tvou DNA.

0/0
25.5.2006 12:33

Nannius

Re: Re: Re: Re: pro kritiky tohoto zákona o DNA

Nesmi - pokud najdes mrtveho cloveka, mas uvedomit prislusne organy - a nikoli pohlavni - zavolat sanitku nebo Policii

0/0
25.5.2006 13:33

karel60

Re: pro kritiky tohoto zákona o DNA

Myslím si, že mezi odběrem krve na zjištění množství alkoholu a odběrem DNA je sakra velký rozdíl. Z DNA lze zjistit řadu informací o dárci, které jsou výhradně soukromým vlastnictvím onoho dárce. Jistě, že lze z odebrané krve také zjistit DNA a ještě lépe, než ze slin, ale je zde předpoklad, že u účastníka dopravní nehody se bude především zjišťovat hodnota alkoholu a krev nebude již dále zneužita. Také nelze srovnávat snímání otisků prstů s odběrem DNA. Z otisků nelze o dané osobě zjistit nic víc, než srovnat, zda se s jinými shodují. Jinou vypovídací schopnost nemají. Deoxyrybonukleová kyselina (DNA) je nositelkou dědičné informace přenášené z generace na generaci. Genetická informace tak poskytuje obraz všech znaků a vlastností, které charakterizují svého dárce. Tyto informace jsou pak zneužitelné proti nositeli určité DNA. A jsme opět u Orwellovy vize totalitního světa.

0/0
25.5.2006 13:52

j@ck

Re: Re: pro kritiky tohoto zákona o DNA

je to jako Patriotic Act v USA - buď bude větší bezpečnost, nebo bude větší svoboda. navíc jak už tady někdo psal - tento odběr by se prováděl jen na povolení soudu u podezřelých ze závažných trestných činů, takže žádné 1984 zatím nehrozí. btw: ale nebylo by špatné mít datábázi DNA vytvářenou rovnou při narozeni :-)

0/0
25.5.2006 14:27

Ludánek Homolka

Paráááda...

...odběr se bude provadet tak, ze si budem moci legalne flusnout na policajty. Tesim se. R^ :-)

0/0
25.5.2006 12:10

wwwand

KSČM & ČSSD & spol.

ti všichni přátelé "pořádku" by obyčejného občana měli nejraději "očipovaného", tak aby měli dokonalý přehled. Výjimkou by samozřejmě byli poslanci a vláda...

0/0
25.5.2006 12:03

mr_youda

Nemam nic proti,

rad bych poskytl moznost policii odebrat mi vzorek DNA ze stolice.

0/0
25.5.2006 12:01

Myself

Re: Nemam nic proti,

Odběr vzorku DNA se provádí stěrem z úst, z toho vyplývá, že odběru ze stolice nic nebrání, samozřejmě, budeš-li ji mít v ústech...

0/0
25.5.2006 12:49

wwwand

Nucený odběr DNA - osobní zkušenost

O prázdninách jsem s rodinou (žena+děti) postupně projel české památky a pak zamířil i na Slovensko. Asi po půl roce (po této dovolené) k nám domů přišli dva policisté, že jim musím dát sliny na určení DNA. V jednom z kempů, kde jsme byli došlo v jednom ze stan ke znásilnění... Protože apriory české policii nevěřím a nechci aby mé DNA bylo v kdovíjakém registru, zeptal jsem se nejdřív na datum, kdy ke znásilnění došlo. V UVEDENÝ DEN JSME JIŽ TÝDEN BYLI V HOTELU VE VYSOKÝCH TATRÁCH - tedy cca 800km od místa činu !!! (svědectví hotel. personálu, účtenky, fotky a video z výletů do hor). Myslíte že to stačilo? NE !!! Dokonce my hrozily 50tis. pokutou. Policie je tupá a líná, jakékoliv posílení jejích pravomocí BUDE zneužíváno!

0/0
25.5.2006 11:59

wwwand

Re: Nucený odběr DNA - osobní zkušenost

upřesnění:

1/ v tom kempu bylo v té době asi 300 lidí...

2/ zeptal jsem se policisty, jestli dal sliny i on, protože v době spáchání tr. činu byl prokazatelně blýž... Odvětil abych nebyl drzí, že by mě taky mohli na 24 hod. zajistit. Klasika...

0/0
25.5.2006 12:06

j@ck

Re: Re: Nucený odběr DNA - osobní zkušenost

správně ti měli pořádně naložit pendrekem a pak ti ty tvé sliny odebrat per rektum 6cm tlustou kyretou ;-€

0/0
25.5.2006 12:07

doktor_bota

Re: Nucený odběr DNA - osobní zkušenost

A proč jsi jim vyhověl? Podle současné legislativy na to nemají právo...

0/0
25.5.2006 12:17

wwwand

Re: Re: Nucený odběr DNA - osobní zkušenost

Taky že jsem jim nevyhověl. Ale dost důrazně mě přesvědčovali, abych vyhověl. Včetně zastrašování onou pokutou. Celé to vyšumělo do stracena až když se zjistilo, že v kempu mají v recepci bor...el a že si neodepsali náš odjezd. A já jsem nafotil a doložil doklady, že jsem fakt byl na Slovensku (tedy nejdříve i tak chtěli místní policajti DNA, ale já jsem napsal stížnost na postup a žádal o prošetření celé záležitosti. Nikdo mi sice neodpověděl, ale od polišů už byl pokoj...)

0/0
25.5.2006 14:23

fastbilly

fuj

Souhlasím se všemi dosud zveřejněnými příspěvky kritizující tento zákon.

0/0
25.5.2006 11:59

jeen

Re: fuj

Ne, že bych Vám to přál, ale kdybyste se Vy sám, nebo někdo blízký dostal do vážného maléru (věřím, že není třeba uvádět příklady), asi byste se velmi hlasitě těchto možností / pravomocí dovolával.

:-/

0/0
25.5.2006 14:41

kodox

Jen cice fasismu v CR -volte KSCSSD, Ti Vam daji pres drzku radeji v poutech..

Bublanovo vyhazovani policistu z kauzy Mrazek a dalsi totalni servilnost tohoto sluhy mocnejsich ukazuji, jak a v zajmu koho asi ty zelizka budou pouzivat..!!!!!!

0/0
25.5.2006 11:56

incisivus

Hned jako

druhý krok založíme banku se vzorky lidí působících ve vysoké politice. Jsou podezřelí všichni?

0/0
25.5.2006 11:56

karel60

Re: Hned jako

Druhým krokem zákonodárců bude zákon o povinném odběru DNA nově narozeným kojencům. Takto vytvořený kód nahradí rodné číslo.;-€

0/0
25.5.2006 13:55

j@ck

-

jsem upřímně překvapen, že něco podobného bylo potřeba odsouhlasovat a nebyla to samozřejmost už mnoho let. na odběr otisků prstů taky není potřeba souhlas podezřelého (teda teď už si tím nejsem tak jistý ;-P)

0/0
25.5.2006 11:52

Brutal

Joo, to zas bude legrace

Az potkate poldu na ulici a on rekne: "Hele drbane, jsi podobny hledane osobe, sup s tebou na sber DNA !". Uz vam tolik do smichu nebude.

0/0
25.5.2006 11:45

doktor_bota

Re: Joo, to zas bude legrace

A to nevíš, že to budou dělat přímo na ulici. A že se to dělá per rektum pomocí 6cm tlusté kyrety.

0/0
25.5.2006 11:48

Helmut_Zazvorka_von_Jagerndorf

Re: Re: Joo, to zas bude legrace

;-DR^

0/0
25.5.2006 11:51

Brutal

Re: Re: Joo, to zas bude legrace

Koukam, ze ty uz mas tu proceduru chvalabohu za sebou. ;-D

0/0
25.5.2006 11:54

Ludánek Homolka

Re: Joo, to zas bude legrace

to se vskutku muze klidne stat!

0/0
25.5.2006 12:11

Drtikoll

SVINĚ

který poslanci z kterých stran to odsouhlasili??

zase posilování státní moci.. dohled nad lidmy.. fuj!

svobodu!

když si teď ty vymaštěnci u policajtů usmyslej.. tak na ulici mě zkontrolujou, předvedou (že budu podezřelej jako hledaná osoba), šešněrujou želízkama a do huby mi budou strkat kdovíco.. pak mě pro jistotu daj do držky abych si příště rozmyslel se na ně na ulici jenom podívat;-€

0/0
25.5.2006 11:45

Brutal

Re: SVINĚ

Double myslenka ve stejny cas. :-)

0/0
25.5.2006 11:56

jura-jx2

?

8-o[]

0/0
25.5.2006 11:45

Helmut_Zazvorka_von_Jagerndorf

Soudruh president zákon samozřejmě vetuje, protože neodpovídá soudruhovým liberálním principům.

(Y)

0/0
25.5.2006 11:45

Azazel333

dobrá práce

R^

0/0
25.5.2006 11:44

aisnd

pouta a DNA

DNA - souhlasim, pouta nesouhlasim .. jsou skoleni, aby je zvadli.. kdyz to nezvladaji, tak tam nemaji co delat

tenhle zakon se bude hodne zneuzivat :-(

0/0
25.5.2006 11:42

Brutal

Re: pouta a DNA

Videl jsi nekdy skoleni policistu ? Asi ne, jinak by jsi nekecal nesmysly o zvladani pachatele bez pout. Za prvy - polovina veci, co se vyucuje, jsou nesmysly. A za druhy - manipulovat s aktivne nespolupracujicim zadrzenym bez pout chce bud zrucneho dvoumetroveho chlapa, nebo preventivni nakladacku do hlavy. 

0/0
25.5.2006 11:52

jurijandropov

správně

víc pravomocí KGBR^ a když bude protestovat, tak do psychušky s ním ;-O 

0/0
25.5.2006 11:41





Najdete na iDNES.cz