Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodi: Válka v Iráku byla osudovou chybou

Nový italský premiér Romano Prodi poprvé vystoupil v Senátu. V projevu k zákonodárcům hovořil mimo jiné o válce v Iráku. Tu označil za "smrtelnou chybu". Jihoevropská země má v Perském zálivu několik tisíc vojáků. Někdejší šéf Evropské komise je chce stáhnout co nejdříve.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Augustus_Tiberius

Prodi ma pravdu!

VsichniBushovci otevrete oci a zacnete myslet konecne...kazde male dite vi ze iracka valka je arogantni,nelegalni a zlocina mise....Bush s Rumsfeldem jsou bez prehaneni notoricti lhari a vy jim to vsechno nekriticky zerete jak hloupi osliciRv!!

0/0
20.5.2006 2:00

osvetitel

<><><>

Jeste ze pan Prodi nebyl u moci na zacatku te valky,jinak tam zarucene mneli  Italove neco podobneho,jako v tom Spanelsku!Kde byli vsichni ti rozumbradove,kdyz Sadama oznacovali jako svetovou hrozbu a Bush prohlasil,ze ho vystrnadi i za cenu valky?Spatne Frantikum a spol. vysvetlil co ztoho prone "kapne" ,kdyz v "rozhorceni" delali svaly na USA a punktovali proti amicke "nalady"?Tak uz je ted stoho pro toho bolsevika Prodi "okupace" to jsou veci!Samozrejme by tu okupaci CSSR nazval pratelskou pomoci ze?Hele ""NWO",ty chces Bushe obvinovat ze segragace ,zatimco USA ma strach, zese znej prez to Mexiko stava "INTERNACIONALISTA"?!8-o;-D

0/0
19.5.2006 21:18

Beranal

Osudová chyba

Osudová chyba spíš byla do té války tahat nespolehlivé spojence jako je Španělsko a Itálie. Ti se svou vojenskou silou a technikou rovnající se amaterské armádě někde v Etiopii, si budou otvírat papulu jako kdyby na té válce nesli nějaký alespoň drobný podíl a to ať vojenský nebo finanční.

0/0
19.5.2006 21:08

Augustus_Tiberius

Re: Osudová chyba

Rv

0/0
20.5.2006 2:00

Klidné monstrum

Byla to osudová chyba

Pentagon se spletl, hledal na mapě Irán, ale sekl se o pár centimetrů a zaútočili na Afghánistán. Když poznali, že to byl omyl, zaútočili znovu a znovu se sekli - vpadli do Iráku. Možná jim to na třetí pokus vyjde, ale všichni členové válečného štábu by měli vyfasovat brýle a Bush by se měl naučit číst a psát.

0/0
19.5.2006 14:04

tajemník z létajicího ostrova

Re: Byla to osudová chyba

Nikdo na tebe nereaguje, Pinku. To je trapas, viď?  :-P

0/0
19.5.2006 16:19

tajemník z létajicího ostrova

Americký rozpočet míří do Senátu

Kongresmani schválili v noci na včerejšek těsnou většinou rámcový návrh federálního rozpočtu na fiskální rok 2007. Rozpočet je v hodnotě 2,7 bilionu dolarů (téměř 60 bilionů korun). Jedná se o největší rozpočet jedné země na světe.  :-P

0/0
19.5.2006 10:12

NWO

Re: Americký rozpočet míří do Senátu

Myslím, že je načase, aby se lidem, a hlavně židům, konečně otevřely oči, aby viděli skutečnou podstatu sionismu a sionistického státu, který svou politiku buduje na šovinistické výlučnosti a opovrhování jinými. Židé na celém světě by konečně měli skoncovat se schizofrenickou identitou a bojovat za integraci a nepodporovat segregaci.

0/0
19.5.2006 14:18

osvetitel

Re: Re: Americký rozpočet míří do Senátu

<Mas na mysli podobnou integraci jako se oto pokousel Lenin>? 

0/0
19.5.2006 21:30

Majkyho_pupik

to Nik

vyborne,sem rad ze ste si odpovedel v podstate sam:-)ano OSN nikdy druhou valku v zalivu neposvetila /takze doslo k poruseni mezinarodniho prava/ pocet teroristickych utoku ve svete se znekolikanasobil stejne tak jako pocty obeti/ za coz nese odpovedenost Bush a tato naprosto spackana valka. Nevim jestli Bush nekoho podvedl,kazdopadne on z teto valky ma neobycejnou radost,ostatne kdyby ji nemel tak by Husajnovi nabidl mir a pratelstvi stejne jako podobnemu diktatorovi a co do mezinarodniho terorismu daleko vetsi rybe Kadafimu 

0/0
19.5.2006 8:50

Majkyho_pupik

Re: to Nik

a jeste poznamka.nekde si tady psal ze si musime vybrat jestli budem s teroristy nebo proti teroristum.myslim ze neni na svete normalni clovek ktery by byl s teroristy,ale bojovat proti nim tak ze delam vsechno proto aby jich bylo co nejvic je naprosto scestna strategie a tesim se ze dalsi vladci v Bilem dome budou uz mene zainteresovani na soukromych valkach a budou proti mezinarodnimu terorismu bojovat tak jak se ma,tedy aby jich bylo co nejmene

0/0
19.5.2006 8:58

tajemník z létajicího ostrova

Muž podezřelý z atentátu v Dahabu se vzdal

Další velká ryba uvízla v síti egyptské policie. Uda Chádir aš-Šanúb se vzdal egypstkým bezpečnostním orgánům. Muž je jedním z nejhledanějších podezřelých kvůli podílu na dubnových atentátech v letovisku Dahab na Sinajském poloostrově.  :-P

0/0
19.5.2006 6:27

kodox

Jak vidime, zmocni li se vladz komuniste jako Prodi, jde stat k certu..

USA delaji dnes nejpropracovanejsi a nejvynosnejsi politiku, ktera navic vhodne eliminuje nejvetsi hrozby soucasnosti casto driv, nez stihnou neco vetsiho zorganizovatviz. jedinecna eliminace Husajna i Talibanu..TAKOVOU POLITIKU MELA EU DELAT JIZ DAVNO, JEN NA TO NEMAME LIDI A TAK ANI AMADU-jen stale vic blbcu jako Prodi nebo Skromach ci Tupolanek, Tlusty, Zahradil..;-€:-(;-€

0/0
19.5.2006 0:08

Pilat

Re: Jak vidime, zmocni li se vladz komuniste jako Prodi, jde stat k certu..

ktere ty hrozby mas na mysli? globalizaci? ;-P

0/0
19.5.2006 4:20

rasta_vesta

Re: Jak vidime, zmocni li se vladz komuniste jako Prodi, jde stat k certu..

Je to zazrak, ze jste prezili v cesku s tvoji cestinou ;-D;-D;-D

0/0
19.5.2006 5:07

Petrasso

Re: Jak vidime, zmocni li se vladz komuniste jako Prodi, jde stat k certu..

ano, USA delaji dnes nepropracovanejsi a nejvynosnejsi politiku, ale jen pro sebe, bez ohledu na zbytek sveta. Primo ohrozuje stabilitu a mir ve svete a nektere indicie napovidaji, ze si 11.zari vyrobily samy, jako zaminku k ovladnuti napr. ropných zdroju

0/0
19.5.2006 8:56

Montaigne

Profláklí američtí komsomolci

jako např. Růženka Pinková a nebo ratlík Raswan cejtí iráckou voštinu v p*deli a tamtéž hořící koudel a tak jsou poněkud nervní! Vývoj jednoznačně ukazuje, že tzv, válka v Iráku se vietnamizuje a teď jde jen o to, kterej us voják zhasne jako poslední na americkém velvyslanectví v Bagdádu!;-D;-O(Y)

0/0
18.5.2006 22:30

--Raswan--

Re: Profláklí američtí komsomolci

Kdepák to jsi zaspal dobu,teď jde o to kterej americkej voják první zhasne cíle v Iránu,vývoj jednoznačně ukazuje že je třeba zaútočit pokud to okolnosti vyžadují  ;-D

0/0
18.5.2006 23:00

Pilat

Re: Profláklí američtí komsomolci

;-D;-DR^ nervozni steky proami, jsou mene bojovnejsi a kratsi. Nekteri pomalu meni nazor, jsou nejaci zmekceli. Bushovi davam cas do hrusek ... Irak by byl Vietnamsky Blitz Krieg ;-D

0/0
19.5.2006 4:13

Pilat

Re: Re: Profláklí američtí komsomolci

pardon Iran :-)

0/0
19.5.2006 4:21

tajemník z létajicího ostrova

Re: Re: Re: Profláklí američtí komsomolci

Hele Ježku, tys měl noční a každou hodinu ses přihlašoval pod jiným nickem?

Ve 3:00 ses přihlásil jako Ježkovy voči a ve 4:00 zase jako Pilat. :-P

0/0
19.5.2006 6:30

briza

Re: Re: Re: Re: Profláklí američtí komsomolci

Ale jdi Pinku (Y) Neni kazdy jako ty . ;-D

0/0
19.5.2006 8:40

hovnoval-

@@

no to je jasny,ze to rika, jako starej komunista nemuze rikat ani nic jinyho

0/0
18.5.2006 19:42

tajemník z létajicího ostrova

USA

Nikdo nemůže zpochybnit klíčový fakt: USA jsou jedinou velmocí, jediným “světovým policistou” schopným globálně bránit zájmy a hodnoty západní civilizace.  :-P

0/0
18.5.2006 19:42

barbudo

Re: USA

... hájí především své zájmy ...

... a poštvat moslemíny proti Evropě je jeden z nich ...

0/0
18.5.2006 19:57

bigpine

Re: Re: USA

Jo, zlata, dobra Evropa.Kde by byla bez USA?V prdeli.Premejslej,i kdyz to obcas boli.

0/0
19.5.2006 5:05

barbudo

Re: Re: Re: USA

... bez Bushových USA? Vy si myslíte, že USA jsou stále stejné USA? Nepošlapal náhodou Bush všechno, za co předchozí generace američanů bojovaly? A neprotestují proti jeho politice právě ti, kteří za něco bojovali?

... přemýšlejte, občas to opravdu bolí ...

0/0
19.5.2006 6:46

tajemník z létajícího ostrova

Re: USA

a jake ze jsou to hodnoty te zapadni civilizace? :-)

0/0
18.5.2006 21:52

Pilat

Re: Re: USA

kdyz vynechas East Side v kazdem US meste mnohdy i Downtown hodnoty zapadu se vice zhodnoti ;-)

0/0
19.5.2006 4:15

Pilat

Re: Re: USA

budeme se muset slozit na nejaky trailer pro Pinka, nejlepe nekde v South Dakota at si toho americkeho zazraku uzije ;-P

0/0
19.5.2006 4:18

ježkovyvoči!

Re: Re: Re: USA

A když bude šikovnej, může si v tom traileru zařídit i malý business...  :-D R^

0/0
19.5.2006 5:01

ježkovyvoči!

Re: Re: Re: USA

Tenhle je na prodej!  :-D

0/0
19.5.2006 5:03

tajemník z létajicího ostrova

Re: Re: Re: Re: USA

A v 5:00 jsi zase Ježkovy voči?  :-P

0/0
19.5.2006 7:30

www.andele-svetla.cz

V USA znají lidé pouze sebe .

V USA znají lidé pouze sebe . Od tohoto společenství lidí tvrdých sami k sobě, a vy si je berete za vzor. Jen bohatství, to tam zná, ale těch nemocí a všeho kolem, co tam je, nevidíte. Ano, člověk má být na jedné straně také tvrdý, ale jen v této kázni, a to téhle. Má si říct toto. Já si nesmím dovolit nic než můžu, a aby to neublížilo tomu druhému, toto je ta kázeň k sobě, a ne se hnát svým pudem hlava nehlava.Potom si u druhých vydobyde tohle, že druzí ho nenávidí, a tím si naplní svůj osud sám. Toto je ten pravý zákon skutků, a potom přijde odplata, někdy za mnoho let, ale pak se náramně diví odkud. Ale neuvědomí si, že na tom trestu si pracoval sám celá léta. Ano, nejdříve bude poctěn, bude mít vše, přátele, ale čas bude pracovat pomalu ale jistě proti němu, což už se děje. Potom buď je zabit druhými lidmi, nebo přijde pohroma v době nemoci. Toto je to správné učení Ducha. To je ten zákon Stvoření, a ten je třeba studovat tak. Více na našem webu (místo jména)– sdělení 36

0/0
18.5.2006 19:33

vver440

komanče nemám rád, ale Prodi má pravdu

válka nikdy nic nevyřešila, navíc týhle jaxi chybí opodstatnění, Jyrka přepad suverénní stát a teď to začíná vyžírat, denně to stojí miliony doláčů a konečně někdo pochopil, že to sou vyhozený prachy...R^

0/0
18.5.2006 18:30

tajemník z létajicího ostrova

Re: komanče nemám rád, ale Prodi má pravdu

Nekecej. Prodi je levičák a tak nic jiného neřekne. A ty máš v hlavě temno.  :-P

0/0
18.5.2006 19:04

Majkyho_pupik

Re: Re: komanče nemám rád, ale Prodi má pravdu

je jedno jestli je Prodi levicak nebo ne, ma pravdu

0/0
18.5.2006 19:08

tajemník z létajicího ostrova

Re: Re: Re: komanče nemám rád, ale Prodi má pravdu

To je pravda, které věříš ty, volič KSČM.   :-P

0/0
18.5.2006 19:12

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: komanče nemám rád, ale Prodi má pravdu

ty volis KSCM,styd se pinku:-)

0/0
18.5.2006 20:38

Nik

Re: Re: Re: komanče nemám rád, ale Prodi má pravdu

Nemá. Irák byl zbaven diktátora a směřuje k vytvoření demokratické republiky - a to rozhodně není chyba.

0/0
18.5.2006 19:13

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: komanče nemám rád, ale Prodi má pravdu

ale za jakou cenu?

0/0
18.5.2006 19:30

Nik

Re: Re: Re: Re: Re: komanče nemám rád, ale Prodi má pravdu

Za cenu životů vojáků, kteří tam při snaze dosáhnout výše uvedeného cíle padli. Tuto vysokou cenu ještě zvyšují ti místní (a nejen místní) obyvatelé, kteří se stali teroristy a útočí na vojáky a civilisty.

Jenom prosím Vás nezkoušejte takové ty finty, jako že to bylo za cenu porušení mezinárodního práva, za cenu toho, že se svět stal nebezpečnějším, nebo za cenu toho, že G. W. Bush někoho podvedl. ;-D

Irák směřuje k demokratické republice. Chápu ovšem, že ti, kdo čekali, že tohoto cíle bude dosaženo velmi rychle, jsou zklamáni. Je však třeba si uvědomit, že k vybudování demokracie může být zapotřebí i 50 let (názor T. G. Masaryka). V tomto smyslu se v Iráku naopak postupuje relativně rychle. R^

0/0
18.5.2006 20:26

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: Re: komanče nemám rád, ale Prodi má pravdu

predevsim za cenu zvyseni teroristickych hrozeb, radikalizace muslimu a jejich jeste vetsi nenavisti vuci zapadu... bush to zkratka po*ral...Rv

0/0
18.5.2006 21:55

Nik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: komanče nemám rád, ale Prodi má pravdu

"...za cenu zvyseni teroristickych hrozeb..."

Od 11/9/2001 v USA nedošlo k žádnému útoku, provedenému muslimskými teroristy.

K takovým útokům došlo naopak v Evropě (mj. Madrid, Londýn), což je sice smutné (ještě smutnější je španělská reakce), ale protože se to stalo v Evropě, rozhodně nelze tvrdit, že je to Bushova vina (jak se o to neúspěšně snažíte vy ve své poslední větě). Pro Evropu to byl budíček, který ukázal, že i ona musí s terorismem bojovat (Bush to naznačoval již dříve - Chirak a jiní bohužel předstírali, že tomu nerozumí).

"...radikalizace muslimu..."

Radikalizují-li se v důsledku toho, že jim bylo nazačeno, že terorismus je nepřijatelný, tak je třeba jasně říci, že jim to nebude nic platné (Bush už to udělal). 

0/0
18.5.2006 22:54

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: komanče nemám rád, ale Prodi má pravdu

ke kolika utokum doslo pred 11. zari ? ;-D Mozna nelze tvrdit ze utoky v evrope byla bushova vina, ale lze tvrdit ze nebyt iraku tak by k nim nedoslo... "Radikalizují-li se v důsledku toho, že jim bylo nazačeno, že terorismus je nepřijatelný" --- precti si cos napsal za kravinu, to nedava smysl :-) jedine co bush udelal je, ze dal argumenty extremistum k verbovani daslich ovecek

0/0
18.5.2006 23:01

Nik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: komanče nemám rád, ale Prodi má pravdu

"...ke kolika utokum doslo pred 11. zari ?" No, pár jich bylo, i když nebyly "islámské" (WTC - 93, Atlanta - 96). Některé další byly "islámské", ale zase nebyly v USA (např. útoky na turisty v Egyptě, pak nějaké americké ambasády - Jemen...).

Podstatné ale je, že "první ranou" byly islámské teroristické útoky na WTC v roce 2001, na které navazovala legitimní obrana. A těžko lze tvrdit, že kdyby taková odpověď nenásledovala, tak by také teroristé zůstali nečinní... Přenesení konfliktu na území nepřítele je proto správné.

"lze tvrdit ze nebyt iraku tak by k nim nedoslo"

Nelze - viz výše. Vše odstartovaly útoky na WTC. To byla prvotní příčina (vyhlášení války Západu, chcete-li) - nečinnost teroristů po této události již nebylo možno očekávat.

"to nedava smysl" Dává. Viz výše - jestliže těm ovečkám jde o zničení euroatlantické civilizace, pak je třeba se rozhodnout - buď jste pro terorismus, nebo proti němu. Třetí cesta neexistuje.

0/0
18.5.2006 23:30

--Raswan--

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: komanče nemám rád, ale Prodi má pravdu

Útoky na USA či pokusy o ně byly už před 11 zářím,pochopitelně drtivá většina strany muslimů...

http://www.state.gov/s/ct/rls/crt/2000/2466.htm

0/0
18.5.2006 23:35

--Raswan--

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: komanče nemám rád, ale Prodi má pravdu

Jinak podle statitstik-od 11 září vyprodukovali muslimové ve světě na 4400 teroristických útoků...

0/0
18.5.2006 23:38

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: Re: komanče nemám rád, ale Prodi má pravdu

irak zatim bohuzel k demokracii nesmeruje a pravdepodobne ani smerovat nebude... smer kterej nabral je smer iran...

0/0
18.5.2006 21:56

Nik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: komanče nemám rád, ale Prodi má pravdu

Kdybyste napsal - "Irák k demokracii směřuje; Irán bohužel zatím ne, ale ten nabere směr Irák již brzy" -, tak bych s Vámi souhlasil...

Takhle napíši jen: "Prodi - WRONG !" ;-)

0/0
18.5.2006 23:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.