Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při pádu ultralightu zahynuli dva lidé

Dva lidé zemřeli v troskách ultralightu, který se zřítil na zahradu rodinného domu u Chodovské Huti na Mariánskolázeňsku. Záchranáře zavolala náhodná svědkyně, která viděla pád letadla a kouř, který stoupal z místa havárie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HugoWomaacka

a přitom stačilo tak málo

dostatečná zásoba redbullu

0/0
12.5.2006 10:34

dislektik

co jde nahoru musí i dolů

0/0
11.5.2006 18:50

lesňovka

Proč můžou lítat důchodci?

Asi proto, že zrovna tento můj přítel, sice důchodce, celý život lítal jako vojenský pilot i jako pilot velkých civilních letadel - bez jediného maléru, perfektní člověk, odborník a machr- bohužel dnes sedl do ultralight letadla - je mi moc smutno - čest jeho památce !!!!!;-(;-(;-(>-

0/0
11.5.2006 17:16

Jirmat

Re: Proč můžou lítat důchodci?

je mi ho opravdu líto,na druhou stranu,lepší je zemřít při tom co miluji než v posteli po dlouhé nemoci.

0/0
12.5.2006 10:19

rychloslimejs

Re: Proč můžou lítat důchodci?

upromnou soustrast. Snad jen dodam, ze Sky Box vede clovek, kterymu je taky pres 60 a lita dokonce akrobacii. Skutecne nemam rad tyhle kecaly, ktery delaj rovnitko duchodce=neschopny clovek...

0/0
12.5.2006 11:49

barbudo

Re: Re: Proč můžou lítat důchodci?

... jojo, mládí opravdu není symbolem mimořádné síly a zdraví ..

... bývalo to k vidění na vojně na přísahách i obyčejných nástupech. Kolik těch mladíků

nevydrželo při vědomí ani stát a plesklo sebou ...

... a tak jsme museli armádu zrušit. Zdraví a odolní jsou v důchodu ...

0/0
12.5.2006 11:53

sHanka

Re: Proč můžou lítat důchodci?

Teprve včera jsem se dozvěděla, kdo byl ten  instruktor.Byl to tátův kamarád a dobrý člověk i pilot. Upřímnou soustrast jeho rodině.

0/0
13.5.2006 11:40

mafina1

Patrona

3) K článku samotnému - už se to trochu lepší a ty úplný bludy se objevují stále méně často. Takže v tomhle článku je to jen ta patrona, která katapultuje piloty:-D Patrona vystřelí padák, na kterém se snese letadlo včetně pilotů na zem. Celé ULL letadlo i s dvěma lidmi a plnými nádržemi váží 450 kg, takže ten padák není ani o moc větší než ten pro skokana - parašutistu;-) No ale protože letadlo samozřejmě není po vystřelení toho padáku již vůbec řiditelé a protože padák se dá vystřelit aby to mělo smysl jen v určité konfiguraci a při určité rychlosti, tak není divu, že se to používá minimálně. Buď ještě je možnost s tím přistát, nebo je už většinou pozdě na vše.

0/0
11.5.2006 17:08

mafina1

důchodci apod.

1) Proč můžou lítat dva důchodci, asi stejně jako můžou jezdit dva důchodci. To že je důchodce ještě neznamená, že patří na vozejk. Nehledě na to, že zřejmě ani počítat neumíte, protože člověku ročník 47 je asi 59 let a to není nejspíš ještě důchodce;-)   

 

2) Jak je možný, že ultralajty padají tak často? No jestli vám často připadá, když loni bylo 33 nehod a incidentů což je včetně pozemních nehod s minimálními škodami, jen při pěti nehodách byli mrtví a celkem těch mrtvých bylo osm. Připomínám že loni 15. října během jednoho dne zemřelo na silnicích 12 lidí. Tak asi tak tohleto vaše "často" vypadá, když máte trochu víc informací:-D

0/0
11.5.2006 17:04

mildapr

Re: důchodci apod.

Vzhledem k poměru počtu aut a UL je to dost.

0/0
12.5.2006 23:10

Jirmat

...

ultralight je stavěn v co nejmenší váze a to se týká i rozpětí křídel tedy nosné plochy.Při letu musí dodržet letovou rychlost jinak dojde k propadu.Jelikož motor je nejtěžší součástí dochází v případě selhání motoru či podcenění rychlosti ke střemhlavému letu a havárii.Proto jsou ultralighty vybaveny patronou,která vystřelí záchraný padák,protože jinak by se v tak malé výšce nemusel stačit otevřít.Tato patrona se musí měnit aby byla jistota,že neselže,ale majitelé na to kašlou a pak se není co divit když je v momentě potřeby nefunkční.

0/0
11.5.2006 16:04

krizoch

Re: ...

Větší kravinu jste vyplodit nemohl. Každé letadlo, ať již ultralight, nebo velkej motorák, po výpadku motoru nepřechází do střemhlavého letu, ale do letu klouzavého. Pokud tak pilot učiní.

0/0
11.5.2006 16:53

Jirmat

Re: Re: ...

Je vidět,že máš nalítáno víc než já.Takže diskuse je zbytečná.

0/0
12.5.2006 10:14

Qesospi Cobigan

Jo a najde se odborník...

...kterej by mi vysvetlil, jak je mozny, ze smej litat 2 duchodci sami v letadle...?

0/0
11.5.2006 15:07

dislektik

Re: Jo a najde se odborník...

tak jako důchodce může řídit auto ,jednou budeš taky důchodce tak ten důchod strávíš u TV ??

0/0
11.5.2006 18:50

Borgh

Jako mouchy po biolitu.

0/0
11.5.2006 13:07

J_R_K

Najde se odbornik...

..kterej by mi vysvetlil, jak je mozny, ze ultralighty padaji tak casto? Je to chybama pilotu, selhanim motoru (to ani trochu neplachti?), konstrukci, nebo je proste sfoukne vitr? Nejak mi to nejde na rozum, zum, zum.

Obcas se stane, ze trefi VVN, to je potom jasny, ze je to selhani pilota, ale co havarie jako tato?

Diky.

0/0
11.5.2006 12:00

abysser

Re: Najde se odbornik...

myslim, ze delaji bud machrovinky nebo je to o technickem stavu "vozidla".. stryc leta na utlralightu leta letouci a nic se mu nestalo...

0/0
11.5.2006 12:05

rychloslimejs

Re: Najde se odbornik...

je to souhra okolnosti, ale vsechny se daji shrnout pod jedno - k ultralightum se mnohdy lidi chovaji jako k autum. Je v podstate stejne jednoduche a levne ziskat na ne "pilotni" prukaz. Prukaz pilota ultralightu neni tak slozite ziskat jako prukaz pilota. Navic ultrelight si kupuji nadsenci, je to nejjednodussi zpusob, jak se dostat k motorovemu letani. Pritom samozrejme takovy soukromnik se o ultralight nestara jako se staraji o letadla v aeroklubech. Prirovnal bych to k tomu autu, lidi se o ne casto nestaraji a proste jezdi. No a pak casto dochazi k technickym zavadam ci selhani pilotu.  

0/0
11.5.2006 13:04

231

Re: Najde se odbornik...

To je jako kdyby jste se ptal proč tak často havarují auta.

0/0
11.5.2006 16:33





Najdete na iDNES.cz