Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČT: Ministerstvo prověřuje soukromé VŠ kvůli titulům

Ministerstvo školství se zaměřilo na soukromé vysoké školy a začalo přísněji kontrolovat, jak se na nich učí. Cesta k titulu byla prý na některých z nich výrazně lehčí než na státních školách, uvedla Česká televize.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H5N1

Titul PhD je pro západní investory poukázka na

fantastický alt, protože kdo má na zápedě PhD, je NĚKDO. U nás stačí jen pustit chlup...;-D

Soukromý sektor je prolezlý korupcí víc, než co jiného

0/0
18.4.2006 7:36

Deleter

Jejda jejda,

studium je doktorské, doktorand je jeho posluchač.

0/0
17.4.2006 12:47

oracle29

Re: Jejda jejda,

A seš ty vůbec doktor??? ;-D

0/0
17.4.2006 14:49

barbudo

Neviditelná ruka trhu zajistí ...

... že si ti schopní koupí i tituly ...

0/0
16.4.2006 21:47

Deleter

Re: Neviditelná ruka trhu zajistí ...

To víš, RSDr. už se nepřiděluje, tak holt musíš podvádět jinde.

0/0
17.4.2006 12:41

oracle29

Koho znám z VŠE tak přes den úplně normálně pracuje

k dennímu studiu a zkoušky v poho všichni dělaj. Na UK nebo ČVUT je to přece jen trochu jiné. ;-D

0/0
16.4.2006 21:40

rebbe

Ne každý absolvent je Einstein

těch docela průměrných je většina. Většina z nich také najde zaměstnání, i když ředitelem se služebním vozem a sekretářkou se stane někdo, kdo má buď mimořádné schopnosti (to je ten lepší případ) nebo pochází holt z té nové šlechty (a na to doplatíme všichni).

Ministerstvo by mělo mít nezávislou komisi složenou z opravdu prokazatelně vzdělaných lidí, která by jednou za rok vytvořila ranking- to je objektivní srovnání českých vysokých škol. Tato listina by se povinně zveřejnila ve Věstníku MŠ.

Tím by se předešlo pokoutním debatám o kvalitě té nebo jiné školy, v pochybných případech pak lze včas zakročit, než studenti promarnují jejich nejproduktivnější roky studiem na nepotřebné škole.

0/0
16.4.2006 12:35

incisivus

Re: Ne každý absolvent je Einstein

Audit by měli poslat zevšeho  nejdříve na právnickou fakultu, kterou dokončil Gross. Rád bych si přečetl tu jeho utajovanou diplomku, existuje-li vůbec. Počteníčko by poskytlo jistě i vyjádření oponenta.

0/0
16.4.2006 14:59

153624

Re: Re: Ne každý absolvent je Einstein

Trošku o té škole něco vím,a proto bych hodně,ale opravdu hodně oddělil studium nějakého ex- poslance Gosse a např.současných studentů pres.formy studia.Pak bychom museli proprat také práva v Plzni,kde studoval pan senátor Ruml,syn paní ex-vrchní státní zastupitelky Benešové...Myslím,že na lukrativních VŠ by se našlo na každé,kde studovali "řadoví",např.pan poslanec Langer tuším na právech v Olomouci...Rv

0/0
16.4.2006 20:22

doktor_bota

Re: Re: Re: Ne každý absolvent je Einstein

Pak bys s auditem ale měl souhlasit, protože pokud škola dá titul někomu, kdo si ho nezaslouží, je s ní něco v nepořádku. Osobně je mi jedno, o koho jde, jestli je to Gross, Ruml nebo Klaus - pokud nesplnil dotyčný kritéria, nemá na diplom nárok (a příslušní zaměstnanci školy patří před soud).

0/0
16.4.2006 21:46

rebbe

Re: Re: Ne každý absolvent je Einstein

Zacinat musime uplne shora. Disertace taticka presidenta Klause je uz davno k nenalezeni, i kdyz se jedna pry o mimoradne vyznamnou praci.

0/0
17.4.2006 10:50

oracle29

Re: Ne každý absolvent je Einstein

Je to tak.Důkladná kontrola by měla přijít na VŠECHNY śkoly. Ale s příchodem trendů z USA se asi naopak budou nároky snižovat. Cílem je vdělat větší část populace (30 - 50 %). Tak to asi už nebodou jen ti nej. Tak asi tak. ;-D

0/0
17.4.2006 14:53

rebbe

Re: Re: Ne každý absolvent je Einstein

V tomhle světě nemáme jinou šanci, než být ti nejlepší! Lacinou práci nabízí Čína, Korej, Vietnam. Myšlenky, tradici, inovaci, musíme mít my, jinak zahyneme!

0/0
17.4.2006 19:55

dobredo

Poznámka ke

srovnání státních a soukromých škol: Kolik sokromých VŠ nabízí technické a přírodovědné obory, namísto tun nějakých nesmyslných marketingů, managementů, veřejných správ, ekonomií, apod. pseudooborů, jejichž absolventi v nejvyšší míře plní úřady práce?

0/0
16.4.2006 12:30

153624

Re: Poznámka ke

VŠ Škoda Auto připravuje otevření oboru konstrukce automobilů(zjednodušeně).Jenže to je celkově atypická soukromá VŠR^

0/0
16.4.2006 12:47

dobredo

Re: Re: Poznámka ke

No a dál??? Když jsem si pročítal obory, které nabízejí soukromé VŠ, furt samá ekonomika, management, marketing, ovšem obory jako strojírenství, elektro, stavebnictví téměř nebo úplně absentují. A už proto si myslím, že z hlediska oborové plurality, soukromé VŠ na veřejné VŠ zdaleka nemají.

0/0
16.4.2006 16:43

rudastraka

Re: Re: Re: Poznámka ke

u nas bude trvat hodne dlouho nez nejaka soukroma vs bude mit prestiz aspon podobnou co prumerna statni. s tema technickejma mas pravdu. maly zajem, kazdy se vidi ekonomem nebo manazirkem. podle toho to taky vypada

0/0
16.4.2006 18:58

153624

Re: Re: Re: Poznámka ke

Ale já s tím souhlasím.Jen jsem uvedl,že se v MB připravuje otevření technického oboru a co mám informace o té dosavadní VŠ,tak její úroveň je dost nezpochybnitelná.Že zbývající soukromé nabízejí eko-právně-cest.ruch-literární atd.obory je asi dáno tím, že na veřejné VŠ se všichni nedostanou.Je to nabídka a poptávka. O úrovni si iluzi nedělám.

Technická soukromá VŠ je v Kunovicích,informatika,ale raději bez komentáře.Rv

0/0
16.4.2006 20:17

dobredo

Re: Re: Re: Re: Poznámka ke

Já tím především poukazuju na to srovnávání kvality VŠ sokromých a veřejných. Nemůžu pochopit, jak někdo může tvrdit, že soukromé nabízejí kvalitnější vzdělání, když vzdělávají ve velmi úzkém oborovém odvětví. Kvalitní znamená mimo jiné všestranné!

0/0
17.4.2006 11:56

redback

Kazdi má právo studovat

to je dizkriminace kdyz nemuze kazdi obcan vichodit vysokou skolu pani Buzkova to dělá dobře že nam dá právo proč bysme měly pořád makat R^

0/0
16.4.2006 11:25

dobredo

Re: Kazdi má právo studovat

Dle tvého psaného projevu soudím, že jsi asi nedostal příležitost vystudovat žádnou školu.

0/0
16.4.2006 12:23

Pete24

školy mají být stejné - a všechny Harvard !

jinak jděte vod válu. Buzková, proč posíláte dceru na nějakou francouzskou školu? Co to je za bordel? Nemáme snad své české školství na úrovni francouzkých soukromých škol? To mě opravdu překvapuje, jak a kam to soudruzi vlastně řídíte?

0/0
16.4.2006 10:27

153624

Re: školy mají být stejné - a všechny Harvard !

Ona to zdůvodnila,že to je její soukromá záležitost.Je to sice trošku v rozporu s volebním programem strany,za niž je ministriní školství...(Y)

0/0
16.4.2006 12:45

zapvit

na V3 není problém

Otázkou je kolik se jich tam dostane ale další mnohem důležitějšíotázkou je kolik lidí tu školu dokončí a získá titul. není zase takový problém dostat se na VŠ, ale dodělat ji do konce!!!

0/0
16.4.2006 10:10

153624

Re: na V3 není problém

Na některé je problém se dostat i vystudovat.

0/0
16.4.2006 10:38

Assassin

Dnes se na statni VS dostane kdejaky dement

Berte slovo "dement" s nadsazkou. VS berou vice a vice studentu, jejichz uroven rok od roku klesa, protoze holt maximum gausovky, ktera zhruba odpovida rozlozeni prirozene inteligence se diky tomu posouva hodne do nizsich cisel ;-(

Motto vlady CR a vlad EU : vice a vice VS, bude lip ... BLBOST !

0/0
16.4.2006 10:04

herdekflek

Re: Dnes se na statni VS dostane kdejaky dement

Myslíte si, že je lepší tady mít nemyslící masu lidi k montážním pásům?

Vzdělávat se je nutné více, než v době před 20 lety. Jak to chcete odlišit? Myslím ty co se vzdělávají od těch "montážníků"?

Úředně změřit IQ a kdo by neměl IQ vyšší než vámi navrženou hodnotu, ty nechat makat v dolech?

Nejste náhodou jeden z těch, kteří VŠ vystudovali a myslí si, že mají do důchodu vystaráno?

Domnívám se, že si soukromé školy nemohou ve větší míře dovolit produkovat lidi s "koupeným" titulem. Brzo by skončily. A excesy jsou všude.

0/0
16.4.2006 10:51

JiriJack

Re: Re: Dnes se na statni VS dostane kdejaky dement

Jde jen o to, že s kvalitou výuky na VŠECH školách to jde z kopce, odborná úroveň dnešních bakalářů z technických škol je úplně stejná (občas horší), než odborná úroveň maturantů z průmyslovek. Nicméně i s úrovní SŠ se jde dolů, aby stíhali i chlapci, co by před deseti lety skončili na učňáku, takže jakási "reálná úroveň znalostí ve společnosti" se v podstatě nemění, pouze se rozdává víc maturitních vysvědčení, víc titulů, celé to trvá déle a je to dražší. Tak nějak.

0/0
16.4.2006 22:10

KellyBunda

kde je ta diplomka?

voda ji vzala :-/

0/0
16.4.2006 9:48

Auggiecz

Re: kde je ta diplomka?

Vodu bych nepodezírala ;-)

0/0
16.4.2006 21:50

Jen Aby

a jakou že to školu absolvoval

prof. JUDr. Stanislav Gross, CsC?

0/0
16.4.2006 9:16

ToddBertuzzi

Re: a jakou že to školu absolvoval

Oxford Railroad University

0/0
16.4.2006 9:23

153624

Re: a jakou že to školu absolvoval

CsC neexistuje,dříve bylo CSc.,v současnosti Ph.D.,takže pokud to byl ex-politik Gross, není to možné,také prof. není, ale je Prof. Buďme přesní,když už:-D

0/0
16.4.2006 10:03

idnesKROKODYL

Ministrine meni pred volbami nazor !

Pry uz nic nebude zkryvat !

http://kecy.roumen.cz/roumingShow.php?file=Novy_slogan_CSSD.JPG

0/0
16.4.2006 6:05

incisivus

Re: Ministrine meni pred volbami nazor !

Už nebude nic skrývat? To je zase ukáže?

0/0
16.4.2006 9:12

ToddBertuzzi

Re: Re: Ministrine meni pred volbami nazor !

(Y)Rv;-D

0/0
16.4.2006 9:21

lopenik

hm...

jak prisli na odposlechy? to uz je v cesku bezne?

0/0
16.4.2006 5:33

Pucmeloud007

Kdyz je nekdo schopen prijmout do prace

nekoho se vzdelanim z nejake srackoidni soukrome frasky na tema VS, tak si pak zaslouzi dostat odpadliky a zoufalce jake tyto skoly produkuji

0/0
16.4.2006 0:55

lookino

Re: Kdyz je nekdo schopen prijmout do prace

dokud budou statni skoly prijmat jenom male procento uchazecu, a korupce bude cpet z kazde prijate zadosti, tak jsou soukrome skoly jedinou alternativou pro odmitnute uchazece. bohuzel takoveto pripady vrhaji spatne svetlo i na studenty, kteri si musi vsechno pocitve odmakat...:-/

0/0
16.4.2006 1:15

Pucmeloud007

Re: Re: Kdyz je nekdo schopen prijmout do prace

chapu, ze ne kazdy se dostane na treba UK, ale pokud se nedko nezvadne dostat i na nejakou z provincnich univerzit nizke kvality, a zbyva mu jen zoufalost soukrome sasakrny na tema VS v provincni dire.....Rv

0/0
16.4.2006 1:29

lookino

Re: Re: Re: Kdyz je nekdo schopen prijmout do prace

ono se treba najde i vice duvodu pro soukromou skolu - clovek napr. muze bydlet doma; muze studovat a anglictine, nemcine atd.;

je potreba se dopracovat na stadium, aby kazda VS (statni i soukroma) mela nejakou reputaci - pak bude zalezet na studentech a hlaven na firmach, jak se rozhodnou

0/0
16.4.2006 1:38

Auggiecz

Re: Re: Re: Kdyz je nekdo schopen prijmout do prace

Jenže máte obory, na které je nízké procento přijatých a je jedno, jestli je to Karlovka nebo není...

0/0
16.4.2006 21:46

ToddBertuzzi

Re: Kdyz je nekdo schopen prijmout do prace

Prima. ty přímáš někho do práce jen s tím , že na tebe mává diplomem z Karlovi univerzity .....?? Tak to hodně štěstí v podnikání ;-)

0/0
16.4.2006 9:22

herdekflek

Re: Kdyz je nekdo schopen prijmout do prace

Představte si maturanta, který opravdu něco umí ve svém oboru. Kdysi z nějakého důvodu VŠ nestudoval. Dnes je na zodpovědném místě, dělá svou práci dobře, je mu kolem 40. Kolem sebe vidí mladé VŠ, zejména ze státních škol, občas hloupá levasa, neschopná pro praxi. Oni kdysi "prošli" VŠ, ale nechtějí se nic nového učit, vždyť mají ten titul. Maturantovi to přijde trochu líto, chce tedy "jen" získat papír na to co umí, aby byl v tomto srovnatelný. Jde tedy dálkově studovat soukromou VŠ, za mastné peníze, ale s dobrým přístupem (víkendové konzultace atd.). Žasne sice nad některými vyučujícími (mimochodem z "uznávaných" st. VŠ), ale teoretický pohled a získání obecnějších přehledů je jen ku prospěchu jeho rozvoje.

0/0
16.4.2006 10:22

herdekflek

Re: Re: Kdyz je nekdo schopen prijmout do prace

To je špatné, že se chce vzdělávat na soukromé VŠ? Myslíte si, že je třeba brát zcela stejný metr na denního studenta bez praxe jako na odborníka s praxí o 20 let staršího, který jen dohání, co kdysi nechal být? Stejně ale, pokud je VŠ patla, v praxi bude hodnocen jako maturant, možná o kousek lépe. Ovšem, jestli si někdo bláhový myslí, že jen titul je čehosi zárukou, tak se mýlí. Možná tak ve státní správě. Mimochodem - nesouhlasím samozřejmě s "kupováním" titulů, ale v dnešní zkorumpované době prakticky všeho to nikdo neuhlídá. Vycinkali jsme si kapitalismus, tak ho teď máme.

0/0
16.4.2006 10:23

herdekflek

Re: Re: Re: Kdyz je nekdo schopen prijmout do prace

Docela rozumím tomu, proč se u nás nejde cestou placení školného na

státních školách, ale cestou vzniku soukromých škol. Tam se tržně

přelijí jak vyučující, tak i studenti, kteří nemají chuť procházet a

zatěžovat se metodou "síta".

Zkuste si najít a pročíst zápisy akreditační komise na msmt.cz.

0/0
16.4.2006 10:45

kasavaros

*SPAM*

NO ONE is turned down.You Need a Better Degree, and we can Help!

Obtain degrees from Prestigious non-accreditedUniversities based on you life experience.

NO ONE is turned down.

Call Now 7 days a week.

"1-718-504-5376"

0/0
16.4.2006 0:02

rebbe

Re: *SPAM*

Nabídka všem hochštaplerům a politikům,

tituly se prodávají na soukromých školách v USA jako housky na krámě.

Jestli takový krásně vybarvený titul také něco znamená, záleží na firmách, které takové absolventy zaměstnávají.

Pro politiky ale opravdu významná nabídka, Standové jsou všude!!

0/0
16.4.2006 0:09

MrakyMrak

O kvalitě soukromých vysokých škol si nedělám iluze...

Z vlastní zkušenosti, studují ji moje tři známé, 2 bývalé kolegyně a moje švagrová. Nechci urážet ostatní studenty těchto škol, ale mohl bych vyprávět perličky odrážející jejich intelekt, švagrová nebyla schopná dochodit 1. ročník na třech VŠ, tak šla na soukromou. A tam se jí moc líbí:-) Moc toho po ní nechtějí, škola občas, bezva studie. Už teď lituji jejich budoucí zaměstnavatele.

0/0
15.4.2006 22:54

oracle29

Technická poznámka

V USA se státní školy považují za méně kvalitní než soukromé. U nás to asi bude chvíli trvat, než se rozběhnou. Co se týká pedagogů, mohu porovnat a na soukromé mi připadali lepší. Jsou tam většinou vybraní odbornící s dlouholetou praxí v oboru (něe nějaký unuděný asistenti a přehnaní teoretici). Soukromé školy si také najímají pedagogy (většinou ty prověřenější) ze státních škol. Že je student taky platící klient, s tím se dá těžko hnout. Snad jen zavést placení i na státnich. Tak asi tak... ;-P

0/0
15.4.2006 22:53





Najdete na iDNES.cz