Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus: Zřizování babyboxů je velmi sporné

Proti hromadnému vzniku babyboxů, do kterých mohou matky anonymně odložit své dítě, se při své středeční návštěvě domova pro děti do tří let v Aši na Chebsku vyslovil prezident Václav Klaus. Označil je za "spornou možnost".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bouše

Isbjoerno,

ještě jednou a naposledy:

1) Klaus nezpochybnil existenci babyboxů jako takových ("v řadě případů je to velká pomoc"), jen varoval před jejich neuváženým přílišným nasazením ("kdybychom tomu dali velkou zelenou").

2) Absolutně nemohu souhlasit s tvým dogmatem, že neexistence babyboxu = smrt tajně porozeného a nechtěného dítěte. Troufám si tvrdit, že 99 žen ze 100 by i bez babyboxu našlo způsob, jak dítě odložit tak, aby přežilo, protože jim buď na jeho osudu záleží, nebo jim elementární úcta k životu nedovolí jednak jinak. U takových žen je také největší předpoklad, že možnosti babyboxu využijí. To se nedá s jistotou tvrdit o zbývajícím zlomku žen-vražedkyň, protože ty buď jednají v náhlém pominutí smyslů, nebo jde o narušené, či jednoduché osoby, kterým možná babybox ani nic neřekne.

3) Přesto všechno považuji babyboxy za prospěšná zařízení, i když je nevidím tak jednoznačně samospasitelné, jako ty. 

0/0
14.4.2006 0:24

pinguinone

Re: Isbjoerno,

..vcera v nemecke televisi : mrtve baby porozene tajne 14 letou matkou , otec 17 lety.... docela proste ho hodila do odpadu,nenamahala se nekam jezdit a strcit ho do babyklappe..:-/

0/0
14.4.2006 8:03

Bouše

Re: Re: Isbjoerno,

Něco takového jsem měl na mysli.

0/0
14.4.2006 8:24

Krysator

Re: Isbjoerno,

Není co dodat.R^

0/0
14.4.2006 12:50

pinguinone

..ze se nikdo nepta toho ditete , kde chce byt..

:-/

0/0
13.4.2006 15:05

mhh

Re: ..ze se nikdo nepta toho ditete , kde chce byt..

stejne jako se ho nikdo nepta napriklad pred potratem... Rv

0/0
13.4.2006 15:56

pinguinone

Re: Re: ..ze se nikdo nepta toho ditete , kde chce byt..

dik R^

0/0
14.4.2006 8:27

2Mac7

Re: ..ze se nikdo nepta toho ditete , kde chce byt..

neumí mluvit a ani by nerozumělo

0/0
13.4.2006 19:23

pinguinone

Re: Re: ..ze se nikdo nepta toho ditete , kde chce byt..

..tak odpovez za nej ...  nebo trochu pockej ,az bude mit rozum a bude mluvit..   i deti alkoholiku ,co jsou doma tyrany ,budou chtit zit spolecne s rodici..:-/

0/0
14.4.2006 8:04

Deleter

Re: Re: Re: ..ze se nikdo nepta toho ditete , kde chce byt..

No a to je asi podle tebe dobře, že.

0/0
14.4.2006 12:55

pinguinone

Re: Re: Re: Re: ..ze se nikdo nepta toho ditete , kde chce byt..

..ano ,to je dobre..

0/0
14.4.2006 15:11

celtic

když to řekl...

Venca, tak snad není o čem....:-D

0/0
13.4.2006 15:03

Isbjoerna

a jsme opet tam, kde muzi vedi, jak a co ma zena delat, a rozhoduji za ni, jak se u toho ma citit a jak by mela jednat odpovedneji...

Tesim se na rozhovor s muzem, ktery konecne alespon jednou v zivote nechtene otehotnel a stoji pred otazkou, jak tento problem odpovedne vyresit.:-/

0/0
13.4.2006 13:37

pinguinone

Re: a jsme opet tam, kde muzi vedi, jak a co ma zena delat, a rozhoduji za ni, jak se u toho ma citit a jak by mela jednat odpovedneji...

..a Ty jsi byl tehotnej ,Vseznalku..;-D

0/0
13.4.2006 13:44

Bouše

Re: a jsme opet tam, kde muzi vedi, jak a co ma zena delat, a rozhoduji za ni, jak se u toho ma citit a jak by mela jednat odpovedneji...

Ty nemůžeš být chlap, protože toto byla typická reakce ženy, když jí dojdou argumenty. ;-D

0/0
13.4.2006 14:11

molim

Re: Re: a jsme opet tam, kde muzi vedi, jak a co ma zena delat, a rozhoduji za ni, jak se u toho ma citit a jak by mela jednat odpovedneji...

Jasně, nějakej blbej porod přeci pro nás chlapy néni žádnej argument :-P

0/0
13.4.2006 14:53

Isbjoerna

Re: Re: a jsme opet tam, kde muzi vedi, jak a co ma zena delat, a rozhoduji za ni, jak se u toho ma citit a jak by mela jednat odpovedneji...

Ano, je to typicka reakce zeny, ktera rodila a vi, ze zadna zena se dobrovolne nevystavi nebezpeci "divokeho porodu" nekde v krovi ci na WC, ale vyhleda odbornou pomoc porodni assistentky, lekare, rodinneho kruhu ci porodi dite primo v porodni klinice s nalezitou peci. Zvoli-li zena cestu tohoto "divokeho porodu", pak je to svedectvim jeji nesmirne zoufale situation! A jen blb, ignorant a mocipan se arrogantne postavi a prednasi ji o odpovednosti jejiho jednani a o tom, jak nescetne jine moznosti ma. :-/

0/0
13.4.2006 15:12

pinguinone

Re: Re: Re: a jsme opet tam, kde muzi vedi, jak a co ma zena delat, a rozhoduji za ni, jak se u toho ma citit a jak by mela jednat odpovedneji...

..co to je zoufala situace..8-o

0/0
13.4.2006 15:14

2Mac7

Re: Re: Re: Re: a jsme opet tam, kde muzi vedi, jak a co ma zena delat, a rozhoduji za ni, jak se u toho ma citit a jak by mela jednat odpovedneji...

hloupá otázka

0/0
13.4.2006 19:25

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: a jsme opet tam, kde muzi vedi, jak a co ma zena delat, a rozhoduji za ni, jak se u toho ma citit a jak by mela jednat odpovedneji...

..co je to zoufala situace ,ze me donuti se zreknout ditete..  je to takhle chytrejc..  :-/

0/0
14.4.2006 11:22

j@ck

Re: a jsme opet tam, kde muzi vedi, jak a co ma zena delat, a rozhoduji za ni, jak se u toho ma citit a jak by mela jednat odpovedneji...

kdybych nechtěně otěhotněl, tak se k tomu postavím jak chlap čelem:-)

0/0
13.4.2006 14:13

DedecekHribecek

Re: a jsme opet tam, kde muzi vedi, jak a co ma zena delat, a rozhoduji za ni, jak se u toho ma citit a jak by mela jednat odpovedneji...

Jak jistě uznáte tak bohužel my muži si nemůžeme otěhotnět. Nicméně Vás ubezpečuji, že když vidím některé exempláře ženského pokolení tak mi to přijde docela líto.

Je sice fakt, že nemůžeme nechtěně otěhotnět ale může se nám stát, že žena zajistí aby z naší strany nechtěně otěhotněla. Ona tomu chce. Mám takové nechtěně chtěné otěhotnění ve své blízkosti. Bohužel pak nemáme žádné WomanBoxy kam ji bezplatně odložit. Platíme na dítě které nemůžeme ani vidět a kterému byla programově vštěpována nenávist a strach z otce :-/

0/0
13.4.2006 14:26

Isbjoerna

Re: Re: bohuzel; charakter si nevybira pohlavi

0/0
13.4.2006 14:59

pinguinone

Re: Re: Re: bohuzel; charakter si nevybira pohlavi

..jsi toho zarnym prikladem..;-P

0/0
13.4.2006 15:04

pinguinone

..ze spoda

Re: Re: Re: Re: Opravdový problém v pozadí (Violinek, mail, 13.04.2006 11:31 ) vlákno | reagovat

A co dělá mezitím tatínek? Ten snad vydělává na živobytí pro svou rodinu. Stát může trochu pomoct, ale rozhodně ne se starat v plném rozsahu.

0/0
13.4.2006 12:57

pinguinone

Re: ..ze spoda

.. tvrdy postih neplaticu vyzivneho , nasazeni i genetickeho otisku pri vyhledavani otcu , legalisace prostituce , zdaneni a povinne pojisteni i pro pripad tehotenstvi..

0/0
13.4.2006 12:59

molim

Re: Re: ..ze spoda

Jasně, vydávejme zákony, zvyšujme kontrolu, postihujme, suďme. Všude okolo sebe přeci vidíme, jak to funguje a pomáhá :-/

0/0
13.4.2006 13:07

molim

Re: Re: ..ze spoda

PS

Abys mi zas špatně nerozuměl. Mně vadí to, že neděláme nic jiného, třeba proč nepřemýšlíme, proč se děje, co se děje, a jak tomu předejít - ne jen jak to trestat.

0/0
13.4.2006 13:08

pinguinone

Re: Re: Re: ..ze spoda

.. proc se nekdo nestara o sve deti.. ? proc se o ne maji starat danovi poplatnici.., jsem pro co nejmene statu jak je mozne.. ale to predpoklada bohuzel urcitou uroven inteligence vsech obcanu..:-/   , jak chces predejit prostituci..

0/0
13.4.2006 13:12

molim

Re: Re: Re: Re: ..ze spoda

Já vím, že už tím otravuju a nudím. Ale když se fakt vážně zamyslím, nevidím PRAGMATIČTÉJŚÍ řešení, než začít od sebe. Vždyť si vem jen tuhle diskuzi - nikoho nepřesvědčíš, pokud se sám nechce nechat přesvědčit. Každý si tu furt dokola meleme svou. Jediný, co můžeš dělat, snažit se pozorovat situaci, a hledat skutečná pravidla, na kterých funguje. A podle těch se pak sám řídit.

A prostituci nechci předcházet. Ovšem, kdybys měl někoho, koho máš fakt rád, a kdybychom ho měli každý, tak se vyřeší sama. A vyřešilo by se samo od sebe vlastně snad všechno ostatní.

0/0
13.4.2006 13:18

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: ..ze spoda

..mas pocit ,ze strkam deti do  baby boxu ..8-o  ja v tom mam jasno.. a jak nemam naseho Vaclava na Hrade v lasce , tak to tentokrat ,pres velice laicky pristup pojmenoval spravne..

0/0
13.4.2006 13:22

molim

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..ze spoda

Ale vůbec ne. Mluvím o obecných pravidlech. Jen říkám, že víc snad ani člověk dělat nemůže, než udělat si v tom jasno, a hlavně se podle toho jasna důsledně chovat. A kvalitu toho "jasna" posuzovat podle toho, jak mu to v praxi funguje, tzn. když to nefunguje, nehledat chybu jen v okolí, ale především v sobě.

Dneska nemám den. Radši toho nechám.

Ahoj :-)

0/0
13.4.2006 13:26

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..ze spoda

máš naprostou pravdu. R^

0/0
13.4.2006 13:40

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..ze spoda

;-)

0/0
13.4.2006 14:28

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: ..ze spoda

Pricin, proc zena odlozi sve baby, je mnoho, a opravdu neni v nasich moznostech vsechny a hned odstranit/vyresit. Je vsak dulezite, v tomto bode souhlasim s Vami, tyto problemy resit.

Nicmene, babybox je "zachrannou brzdou" zoufaleho kroku (odlozit baby), ktera hned zachrani zivot toho baby, a proto musi stat kazde teto zoufale zene k disposition - bez dalsich "kdyby..." a "ale...".

0/0
13.4.2006 13:31

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..ze spoda

..jedinej kdo tady porad zpochybnuje jejich opravnenost jsi Ty..;-D

0/0
13.4.2006 13:46

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..ze spoda

jenže on mluvil o jiných příčinách v poněkud vyšší rovině

0/0
13.4.2006 14:15

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ..ze spoda

Ano, pan Klaus se na to diva z vyssi urovne ocima muze-"odpovedneho"-moralisty, ktery sice nevi, oc jde, ale - profiluje se v verejnem mediu. :-/ ------- Tento problem je treba videt v rovine oci zen, ktere tento problem maji.

0/0
13.4.2006 19:20

Krysator

Re: Re: Re: ..ze spoda

Promiň Molime, ale to je přesně ono. BB řeší POUZE důsledek.

0/0
13.4.2006 13:17

Pucmeloud007

I-sberno

vytrhla jsi cast vety z kontextu. mas z toho asi velkou radost, ale jinak neco podobneho dela jen hajzl

0/0
13.4.2006 12:37

pinguinone

Re: I-sberno

;-D  prisel jsi na to pozde ,ale prece  R^

0/0
13.4.2006 12:46

Pucmeloud007

Re: Re: I-sberno

i to se pocita ne...;-D

0/0
13.4.2006 12:48

pinguinone

Re: Re: Re: I-sberno

..a ke vsemu je to chlap vydavajici se za nemeckou lesbu..;-D

0/0
13.4.2006 12:49

Pucmeloud007

Re: Re: Re: Re: I-sberno

o moc horsi uz to byt nemuze...a jeste jestli je to bukvice, takto uz bude uplny dno;-D

0/0
13.4.2006 12:55

Bouše

Re: I-sberno

Už jsem jí to níže vyčetl. ;-)

0/0
13.4.2006 12:47

Isbjoerna

Re: Re: I-sberno

Vidim, ze jsi stejne malo pochopil -jako pan Klaus, oc opravdu jde.:-(

Odlozit dite neni rozmar ci jedna z mnoha alternativ, ale jediny mozny krok v zoufale zivotni situaci.

Vlozit baby do babybox je odpovedny cin; nezodpovedny cin je nechat to baby umrit ci ho dokonce zabit, ci se verejne postavat proti babybox.

0/0
13.4.2006 12:57

pinguinone

Re: Re: Re: I-sberno

.. nikdo se tady nestavi proti te hruze..;-P

0/0
13.4.2006 13:00

Bouše

Re: Re: Re: I-sberno

Vždyť tuto možnost nikdo nevylučuje. Šlo jen o to, aby se z babyboxu neudělala tuctová záležitost na odkládání nepohodlných dětí. :-/

0/0
13.4.2006 13:02

pinguinone

Re: Re: Re: Re: I-sberno

R^

0/0
13.4.2006 13:03

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re:

Rozhodla-li se matka odlozit dite, pak ona nema jinou alternativu, nez to dite odlozit.

Dat zelene svetlo pro babybox znamen dat zelene svetlo pro odpovedne jednani = odlozit dite do pece jinych lidi.

Nedat zelene svetlo pro babybox znamena podporovat nezodpovedne jednani = baby zabit.

0/0
13.4.2006 13:17





Najdete na iDNES.cz