Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropští demokraté ženou stát do Štrasburku

SNK Evropští demokraté chystají žalobu na český stát k Evropskému soudu pro lidská práva ve Štrasburku. Důvodem jsou peníze za mandáty z voleb do pražského zastupitelstva před třemi roky, které jim ministerstvo financí odmítlo vyplatit. Český stát tím podle Evropských demokratů likviduje opozici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kodox

SNK Evropske demokraty volim zase ja..

V CR jsou totiz finance hlavne na prispevjky komunistum, CSSD a ODS, co uz musi co nejdrive skoncit, nebot zbytek nam KSCSSD rozkrade v priohranych arbitrazich.. !

0/0
11.4.2006 14:52

Kleki Petra

Koukám, že zelení si pro svou agitaci zvolili formu planých výkřiků na internetových diskusích.

To se zmáčkne Caps Lock, tučná barva to jistí - A MÁM TO ZADARMO!!!;-D;-D;-D

0/0
11.4.2006 12:13

idneol

Většina

voličů KSČM preferuje kromě své strany ČSSD nebo zelené. Dobrou chuť přeju.

0/0
11.4.2006 10:23

Maroy

Kasl chce peníze jiné strany!

Při letošním "sloučení" SNK a ED bylo stanoveno, že vzniklá strana SNK ED je po právní stránce nástupcem SNK. Zbytková ED se pak přejmenovala na Spojení demokraté - sdružení nezávislých (SD-SN) a je nezpochybnitelným právním nástupcem ED. Tudíž jediným, kdo případně má na požadované příspěvky nárok, je SD-SN a nikdo (!) jiný. Vzniká zde paradox, kdy výkonný místopředseda SNK ED Kasl bojuje jako lev za peníze patřící jiné politické straně. A jak si vysvětlit, že SNK ED počítá na svou volební kampaň s penězi jiné politické strany? SNK ED chtějí před Ústavním soudem napadnout neplatnost voleb do poslanecké sněmovny se  zdůvodněním, že výsledek voleb by byl nevyplacením peněz určených na kampaň jednoznačně ovlivněn. Jak by mohl být ovlivněn, když příjemce peněz SD-SN nekandiduje?

0/0
11.4.2006 9:57

plk

Re: Kasl chce peníze jiné strany!

A hele, stejný příspěvek od nápadně podobného nicku, jako na iHNed. Zřejmě od zaměstnance ČSSD, nebo Ministerstva financí, což jedno jest. ED a SNK se nemohli sloučit úplně jednoduše, protože jim v tom brání velkými stranami zmršené právo. Myslím, že se nemusíte bát a že peníze by se nakonec dostaly do správných rukou těm, kterým podle zdravého rozumu náleží, tedy na kampaň SNK ED. ČSSD a další velké strany ale hledají každou skulinku, jak odpravit schopnou konkurenci.

0/0
11.4.2006 10:22

Maroy

Re: Re: Kasl chce peníze jiné strany!

U "zmršování" práva byl i pražský primátor za ODS Jan Kasl. Za jeho šéfování (v roce 2000) byl přijato speciální a tím pádem nesystémové řešení voleb do pražského zastupitelstva. Než by se pražští zastupitelé vzdali svých mandátů, tak raději posunuli volby oproti volbám v jiných krajích o dva roky. A toto je hlavní důvod nevyplacení příspěvků - zákon o volbách do ZHMP není svázán se zákonem, podle kterého se vyplácejí příspěvky. Jan Kasl teď jen sklízí, co zasel.

0/0
11.4.2006 12:07

iveta99

TAKY VOLÍM ZELENÉ!

SZVV

0/0
11.4.2006 7:34

Kuttlirz

Re: TAKY VOLÍM ZELENÉ!

Taky se ti líbí nové šaty na starých provařených kreaturách? Miluješ kariéristy, kteří třikrát vyhozeni dveřmi se počtvrté vracejí oknem s novou pohádkou???

0/0
11.4.2006 9:55

idneol

Re: Re: TAKY VOLÍM ZELENÉ!

R^

0/0
11.4.2006 10:17

kerdak

VEŘIM,ŽE ZELENÍ NEZKLAMOU!!!

VOLÍM ZELENÉ!VOLÍM ZMĚNU!!!!!!

0/0
11.4.2006 0:46

kvendelin

Re: VEŘIM,ŽE ZELENÍ NEZKLAMOU!!!

Zelení jsou super!!!!

0/0
11.4.2006 7:21

Kuttlirz

Re: Re: VEŘIM,ŽE ZELENÍ NEZKLAMOU!!!

Proč? Neokoukaná barva?

0/0
11.4.2006 9:59

antichipka

darmožrouti

Ne. Stát tím likviduje darmožrouty !! !! !!(Y)

0/0
11.4.2006 0:30

antichipka

Re: darmožrouti

Kolik ještě pitomců se porve o moje prachy.

0/0
11.4.2006 0:33

Kuttlirz

Re: Re: darmožrouti

Bohužel to je přesně naopak. Stát v posledních 8 letech cpe prachy darmožroutům horem dolem a pracovité ždímá čím dál víc. Pryč s levicí!

0/0
11.4.2006 9:58

idneol

Politická

strana nemůže žalovat stát. Co kdyby vyhrála volby, to se bude soudit sama se sebou? Takhle se ED sami diskreditovali pro nadcházející volby.

0/0
10.4.2006 22:49

plk

Re: Politická

Víš, ale on jí ty peníze dluží právě "stát", přesněji řečeno ministerstvo financí (vedené předsedou ČSSD Sobotkou). A Sobotka ignoruje rozhodnutí Ústavního soudu. Takže nemají jít kam jinam, než do Štrasburku, kde je možno žalovat právě stát. Posuzuj SNK ED podle jejich programu a promýšlej prosím své bonmoty...

0/0
10.4.2006 23:20

idneol

Re: Re: Politická

Já se tady nepřu o to, jestli jim to patří nebo ne. Pokud podává politická strana, navíc těsně před volbami, žalobu na stát, je to krok zásadně odporující logice. Ať odstoupí z voleb a pak proti tomu ani neceknu. Myslíš, že by si mě vzala ženská, na kterou bych těsně před svatbou podal žalobu pro krádež?

0/0
11.4.2006 10:21

iRI2

SNK Evropsti demokrate

Je pomerne prekvapive, ze i pres nezajem medii a dlouhodobe podhodnocene volebni preference, dokazala se tahle strana solidne prosadit ve volbach do komunalu (2002), do Evropskeho parlamentu a maji i sve senatory. Minimalne v Praze ve vsech poslednich volbach solidne natrhli p---del CSSD a byli druhou nejsilnejsi stranou.

V zasade toho dosahli vic, nez Zeleni a presto jsou dlohodobe ignorovani.

0/0
10.4.2006 22:16

Marmeladeee

To na to Evropští demokraté přišli až po 16 letech?

Cituji z článku vlastní názor Evropských demokrat: "V českém justičním systému se podle svých slov Evropští demokraté nemají na koho obrátit." - To vám to holoubkové trvalo 16 let, než jste přišli na to, že v českém justičním systému občan vydán na pospas držitelům  moci, kteří na spravedlnost kašlou? petr Cibulka by vám o tom mohl vyprávět...ODSOUZENÍ NOVINÁŘE PETRA CIBULKY NA PŘEDVOLEBNÍ POLITICKOU (A ŠPIONÁŽNÍ) OBJEDNÁVKU! Společné tiskové prohlášení VONS a Pravého Bloku!

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2006041001

0/0
10.4.2006 21:32

HolmesS

Re: To na to Evropští demokraté přišli až po 16 letech?

Běž si dát studenou sprchu. Zřejmě jsi dnes neměl léčbu, takže žvaníš kraviny.

0/0
10.4.2006 22:21

alfabet

Sobotka to vyplatit nemůže!

Sobotka to vyplatit nemůže - musí šetřit na pokutu za Nomuru!

0/0
10.4.2006 21:28

navsteva

Re: Sobotka to vyplatit nemůže!

No to ma co delat. Vlastik chce aby si akci IPB zaplatili soudruzi se sveho a prodejem Lihoveho domu. :-D R^

0/0
10.4.2006 21:39

vojta_ze_mlejna

Vysvětlení je jednoduché ...

Anžto nejsou "politická strana", nemají ze zákona nárok. A celou věc vytáhli kvůli zviditelnění před volbami. Problém je v tom, že mimo vychcaných Kasla a Zielence je tento spolek zcela na okraji zájmu. Tam kde má být.

0/0
10.4.2006 18:20

plk

Re: Vysvětlení je jednoduché ...

Milý vojto ze mlejna, pojďme na to mlynářským, nebo třeba selským rozumem. Jelikož kandidovali podle zákona přípustným způsobem (jako sdružení politické strany a nezávislých kandidátů - ale to je nepodstatné, podstatné je, že stát jejich kandidaturu přijal) a jelikož volbách uspěli, náleží jim podle zákona státní příspěvky. Je to opravdu takhle jednoduché. Problém je, že Kasl a Zieleniec skoro pokaždé ČSSD porazí (volby do EP a tuším i právě tyhle volby do pražského magistrátu), tak proto asi předsedovi ČSSD Sobotkovi leží tolik v žaludku.

0/0
10.4.2006 18:24

vojta_ze_mlejna

Re: Re: Vysvětlení je jednoduché ...

Kandidovat a mít nárok na státní příspěvek za mandát je rozdíl. Nekandidovali jako politická strana nebo hnutí. To je fakt. S tím pracuje i zákon. Nehovoří o "sdružení politických stran", pouze o "koalici".

0/0
10.4.2006 18:41

plk

Re: Re: Re: Vysvětlení je jednoduché ...

Ach jo, tak ještě jednou. Buď kandidovali nepřípustným způsobem, a potom měl stát jejich kandidátky zamítnout (a nebo po volbách nepřiznat mandáty), nebo kandidovali přípustným způsobem, získali mandáty přípustným způsobem, a potom jim stát musí vyplatit příspěvek. Sami ED pokud dobře vím poukazují na to, že zákon o obecních volbách jim takto kandidovat umožňoval.

0/0
10.4.2006 18:50

vojta_ze_mlejna

Re: Re: Re: Re: Vysvětlení je jednoduché ...

Ach jo, tak znova ... Jedná se o státní příspěvek, který je vyplácen za získaný mandát (pražské zastupitelstvo je např. za rok 250 tis.). Ale je vyplácen politické straně nebo hnutí, popř. předvolební koalici. Mandát je platný, ale bez příspěvku, pokud je to sdružení bez registrace jako tzv. "předvolební koalice". Už ???

0/0
10.4.2006 18:57

plk

Re: Re: Re: Re: Re: Vysvětlení je jednoduché ...

Hm. Obávám se, že o tomhle nerozhoduju ani já, ani ty, ani další internetoví debatující, ale soud. A soud zrušil ono rozhodnutí MF, kterým bylo vyplacení příspěvku uděleno. Vyplacení nemohl přikázat, mohl jen zrušit rozhodnutí MF, a taky to udělal. Jasně rozhodl, na čí straně je právo. To že to Sobotka nerespektoval a další rok zdržoval, je jiná věc. Howgh.

0/0
10.4.2006 19:04

plk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysvětlení je jednoduché ...

Pardon, zamotal jsem se, chtěl jsem říct: "A soud zrušil ono rozhodnutí MF, kterým bylo vyplacení příspěvku zamítnuto."

0/0
10.4.2006 19:07

kasavaros

Re: Vysvětlení je jednoduché ...

Když je to tak jednoduché, tak proč rozhodování trvalo tak dlouho? A aky mám z článku takový nejasný pocit, že načasováni k volbám není tak úplně "zásluha" ED.

0/0
10.4.2006 18:27

vojta_ze_mlejna

Re: Re: Vysvětlení je jednoduché ...

Že to trvalo tak dlouho je problém. Nicméně spíše na straně ED. Pokud se donekonečna soudí, odvolávají a podobně, je to v naší justici záležitost na 4 roky jak vyšitá ...

0/0
10.4.2006 18:42

shady

Re: Re: Re: Vysvětlení je jednoduché ...

Možná by sis to vojto měl přečíst ještě jednou, protože tam o nějakém odvolábání není ani slovo. Pouze ministerstvu to trvalo...

0/0
10.4.2006 18:53

vojta_ze_mlejna

Re: Re: Re: Re: Vysvětlení je jednoduché ...

Se čtením budeš asi na štíru ty ...

Ministerstvo na rozhodnutí potřebovalo téměř tři a půl roku. K rychlejšímu postupu jej přitom vyzval jak pražský městský soud, tak Ústavní soud, na které se Evropští demokraté obrátili.

0/0
10.4.2006 18:59

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Vysvětlení je jednoduché ...

Nějak ti to dnes nemyslí... K oběma soudům se obrátili, protože se rozhodování neúměrně vleklo.

0/0
10.4.2006 19:08

kox

Re: Re: Re: Re: Re: Vysvětlení je jednoduché ...

No vzdyt, oni se prece neodvolavali, oni chteli "rychlejsi postup".

0/0
10.4.2006 19:12

kasavaros

Re: Re: Re: Vysvětlení je jednoduché ...

Tak teď jste mi to vysvětlil. Stejně mám ale pocit, že to vázlo někde jinde. Což se ovšem s odvoláváním nevylučuje... Ale odvolávat se tak, aby rozhodnutí padlo před přesně volbami, to je také kus umění:-P

0/0
10.4.2006 19:16

obc

Re: Vysvětlení je jednoduché ...

idiote jako jedini broji proti korupci...

0/0
10.4.2006 18:42

vojta_ze_mlejna

Re: Re: Vysvětlení je jednoduché ...

Brojit proti korupci umí kdejaký abc nebo obc. Věřit tomu může primitivní část národa. Obzvláště když brojí Kasl a Zieleniec. :-D

0/0
10.4.2006 18:44

habit

Re: Re: Vysvětlení je jednoduché ...

... to jsou opravdu ti praví kozli....;-D

0/0
10.4.2006 18:47

pleoner

Re: Vysvětlení je jednoduché ...

Teda Vojto, anžto seš úplně mimo, tak  to bude zase remíza jako s Nomurou.

0/0
10.4.2006 22:26

Prophet Mohammad

tahle pakáž - jen my jsme tvrdě proti korupci

NESTOJÍ ANI ZA PŘEČTENÍ... NATOŽ PAK KOMENTÁŘ...(Y)

0/0
10.4.2006 16:55

mrchodrap

Re: tahle pakáž - jen my jsme tvrdě proti korupci

Velmi podařená reakce.

(Y) značí tam, kde jsi, či co? ;-D

0/0
10.4.2006 17:00

good_luck!

Nefandním ani Sobotkovi ani Kaslovi

ale pro MF to byla těžká volba

a) zamítnout dotaci - křik, stávky, žaloby za škrcení opozice

b) přiřknout dotaci - žaloba, křik opozice za špatné hospodaření v rozporu se zákonem

...a mladá Horákyně teď si vyber

0/0
10.4.2006 16:33

trotlX

v pripade, ze toto sdruzeni

nesplnuj podmiky pro ziskani prispevku jako politicka strana, nesplnuje podminky jako politicka strana, ocekavam, ze jejich mandaty budou zruseny.

V opacnem pripade ocekavam, ze ministr financi prevezme osobni zodpovednost za pripadnou financni ujmu Ceske republice, vyplyvajici z rozhodnuti soudu ve Strasburku. (Ta je z 90% jista, protoze soud se bude rozhodovat na zaklade toho, zda SNK melo regulerne ziskane mandaty a bylo registrovano jako policiticke uskupeni - pochybuji, ze by hral roli fakt, zda meli slovo "strana" ve svem nazvu)

0/0
10.4.2006 16:07

etrusk

Re: v pripade, ze toto sdruzeni

Co to meleš? 8-o

0/0
10.4.2006 16:45

plk

Re: v pripade, ze toto sdruzeni

Ano, tohle ma naprosto logiku. Prece jakmile stat (ministerstvo vnitra, tusim) prijal kandidatku a jakmile regulerne ziskali mandaty ve volbach, musi stat naplnit i sve zavazky: vyplatit regulerne ziskany prispevek. [>-]

0/0
10.4.2006 17:05

rybizek

Takze, kazdej cech uz dluzi 70 tisic.

Jen tak dal vy socanska tupa bando!

0/0
10.4.2006 15:48

quacek

Kdyby to udělali ODS

s těmi 185 ti miliony Kč, tak si nedovedu představit, co by se dělo. Je tu padni,komu padni nebo jsou rovní a rovnější. Sobotko, je-li v tobě zbytek křesťana, tak to sprav a nenechávej to svinstvo na velikonoční zpověď. Volím SNK ED. Už proto, že jim mocní ubližují.

0/0
10.4.2006 15:43

Wero

Re: Kdyby to udělali ODS

v Sobotkovi je spíš kousek komouše ;-(

0/0
10.4.2006 16:19





Najdete na iDNES.cz