Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha chce lepší taxíky, pustila by je na koleje

Pražský magistrát jednal ve čtvrtek o taxislužbě. Navrhuje nové podmínky: stáří auta do sedmi let, povinná klimatizace, jednotný taxametr s dobře viditelným displejem nebo žlutá barva kapoty. Za splnění těchto podmínek slibuje řidičům i určité výhody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Koze-e-el

To si snad delaj pr.el

Ziju ted nejakou dobu v Madridu a to, co si dovolujou taxikari v Praze, je fakt narez. Tady to funguje opravdu tak, ze barvy taxiku jsou jednotny (nejen v Madridu, ale jednotne to maji i v Barcelone, Seville, Granade...) a maji povoleno jezdit v pruzich pro autobusy, narozdil od ostatnich aut, coz znamena znacne urychleni v zacpach, ktery jsou nejen v Madridu kazdy den. A co za to? Cena v pracovni den v prepoctu 24 korun a pres noc a o svatcich necelych tricet korun. Taxikar se k vam chova slusne, automaticky vyda stvrzenku a podekuje za vyuziti sluzeb jeho firmy...nesrovnatelne s Prahou, chteji byt drazsi nez ve meste s mnohem vetsi kupni silou, ale kvalitou v zadnem pripade neodpovidaji...co dodat? 

0/0
16.4.2006 0:52

Uzovka12

Jak na to?

Nemám rád taxikáře. Okradli mne i když jsem se vracel z nemocnice ve 4 ráno po silném krvácení a bylo mi fakt blbě.

Proč si magistrát neudělá takovou odnož dopravního podniku, která by provozovala taxislužbu těchto parametrů tj. byla by 100% spolehlivá. Nebyla by to silná konkurence ostatním, kteří by pak přišli o tržby??? Určitě by se praha během několika málo let zežlutila.

0/0
10.4.2006 9:50

dislektik

TAXI je verbeš horší jak veš

tak at jdou do (Y)(Y)(Y)(Y)(Y)RvRvRvRv

0/0
7.4.2006 18:08

pskoda

To je zase výplod

Ach jo. Navrhuji max. ceny pro TAXI třeba 100 Kč/km, ale všechna auta budou v max. věku x let, řidič bude umět 1 světový jazyk a bude se slušně chovat. Nesmyslný mi přijde jízda po tramvajových pásech, znát více svět. jazyků a společenský oděv.

0/0
7.4.2006 17:56

hovnoval-

Re: To je zase výplod

hlavne by nemeli smrdet a nemeli by nosit teplaky;-D

0/0
7.4.2006 18:01

hovnoval-

@@

Kdo nepracuje, at neji!

0/0
7.4.2006 17:46

keni

Jakej kun zase myslel

Ja vidim problem v Prazske doprave jinde.

Staci treba Plzenska. Proc BUS blokuje vyhrazenej pruh pro sebe, kdyz by mohl mit trasu posunutou asi o 50m a jezdit po kolejich?

To same ty vyvysene delici pasy u tram.koleji. Pokud jedete po silnici a po ni i cyklista (po cyklostesce) nemate ho jak predjet. Tedasluzebnim ano. Ale je to porusenim zakona.

A nakonec ten most Legii. Vsude v inteligentnich zemi se pri odbocovani vlevo vjizdi co nejvice k levemu okraji. Dle naseho zakona sice muzete (MUSITE), ale na moste Legii mate zebru. Takze je to poruseni zakona. Takze jedno auto co odbocuje dela peknou kolonu. To ve spiscce naroste az na ujezd a nakonec tam stoji i tramvaje. Kdyby tam bylo moznost tak pro 2,3 auta pri odboceni vejt na koleje, tak se kolona skoro nevytvori a nebudou stat ani ty tramvaje. Mozna tak tu chvilu, nez ten osobak odboci.

0/0
7.4.2006 17:29

keni

Re: Jakej kun zase myslel

K tomu jeste prechody. Specilane na Jizaku mate pod kaznym i bezbariernim nadchodem prechod. PROC ?

V nemecku, GB, a Francii na semaforech chodcum na chvilku blikne zelena. Ty nalezou do silnice a prejsou. Pak jeste na zelenou odbocuji auta. U nas jim sviti zelena celou dobu. Takze odboci obcas i jedno dve auta a blokujou dlasi dopravu.

0/0
7.4.2006 17:31

keni

Re: Re: Jakej kun zase myslel

A dalsi extrempore je Barandak. Skoro jedina nutna cesta pro veskery tranzit v CR. A pred stoupanim a v nem semafory. Takze kdyzt tam i moderni kamion zastavi, tak uz se nahoru musi hrabat. NE, aby to vyjel vpohode. A diky tramvaji uz tam ted asi nikdo nikdy treti stoupoaci pruh neudela.

Takze misto aby nekdo myslel, vypusti z palice, ze povoli tagarum jizdu po kolejich.

0/0
7.4.2006 17:33

Grossak

Re: Jakej kun zase myslel

1) Plzeňská. Autobusy potřebují širší komunikaci než tramvaje. V této trase nemají autobusy narozdíl od tramvají zastávky, na kterých by zvláště před SSZ busy blokovaly tramvaje. Třeba na Bertramce by mohly způsobovat i tvorbu kolon tramvají. Nejsem si jist, zdali problémem Vrchlického ulice je skutečně buspruh, nebo zda je to hrdlo u tunelů.

2) Dělící prahy se zřizují zvláště na místech, kde docházelo ke katastrofálním a zbytečným prostojům tramvají kvůli nekázni řidičů IAD (vjížděním do profilu tramvaje) a jsou velmi účinné. Cyklistu na úzkém pásu (nikoli na cyklostezce) nepředjedete, ale ztrácíte jistě méně, než ztrácela dříve tramvaj s prům. 150 lidmi stáním v koloně.

3) most Legií. Právě kvůli zvýšení plynulosti provozu (vč. tramvají) tam ta zebra je. Pokud tam auta vjedou, působí větší problémy, protože blokují tramvaj za sebou a neúměrně se prodlužuje preferenční volno pro tramvaj na SSZ, čímž se blokují kolizní směry. Je na zvážení zde nyní spíše obnovit zákaz odbočení vlevo...

0/0
7.4.2006 22:55

keni

Re: Re: Jakej kun zase myslel

Budu ti oponovat.

Jako byvaly ridic autobusu s tebou nesouhlasim. Je pravda, ze neznam presne sirku tramvajoveho pasu, ale predjizdeli jsme po nich pri linkacj kolony aut a nebyl problem. Kapacita tunelu taky asi nebude mala. Mozna by to zpusobilo komplikace na Smichove. Jinak predpokladam, ze by meli i svoje stejne zastavky.

Jinak v zakone je a bylo i ve vyhlasce, ze vevyhrazenem pasu nemuzete omezit vozidlo, pro ktere je urceno. Jde pouze o kontrolu Policii. Jsem presvedcen, ze ted to dela spise vice problemu.

3)Jinak kolikrat ten zpusob sice uvolni most, ale ucpe tramvaje na Ujezde (teda ta kolona vozidel) a zbytecne se vytvari kolona na moste. Mozna by pomohla i odbocovaci sipka. Ale tu zebru bych fakt tak 20m pred krizovtkou zrusil. Jsem presvedcen, ze by to uvolnilo situaci a prineslo max 1min zpozdeni tram. Ale na moste bych trval na zakazu vjizdeni vozidel na koleje.

0/0
8.4.2006 18:13

keni

Re: Re: Re: Jakej kun zase myslel

A zakaz vlevo by zde pomohl, ale tim zakazete zasobovani centra nebo ucpete Malostranskou. Jie cesty nejsou. Magistrala a tunel je moc daleko.

0/0
8.4.2006 18:13

JaVaZ

Ani ředěný by to neměli chlastat páni z Magistrátu.

Odumírají mozkové bunky a takto to dopadá.(Y)

0/0
7.4.2006 17:27

babacek

Taxík na kolejích.

To by mohl suplovat i Pendolíno.;-);-D

0/0
7.4.2006 16:32

goober

Nevím..

Chápu, že taxikáři potřebují splatit peníze za auto, za benzin, atd., ale takhle vysoké ceny? Myslím, že v takovém Brně, které je druhé největší, jsou taxík levnější, ale ti lidé mají úplně stejné náklady, jako ti v Praze. Nehledě na to, že Praha má oproji zmiňovanému Brnu mnohonásobně více turistů - cizinc, kteří taxi službu vužívají poměrně hojně. Jestli se mýlím, tak mne opravte..

0/0
7.4.2006 13:21

Shumway

Re: Nevím..

oni taky nejsou zdaleka takoví chudáci, jak se nám snaží prezentovat. ostatně kdo na to nemá, tak by to asi neměl dělat.

0/0
7.4.2006 13:45

oldbeat

Re: Nevím..

Taxislužba je komplexní problém.

Pokud jezdí neomezený počet vozů, snižuje se jim tzv. plné kilometry, dnes štaflaři jezdí asi 50% plný a prázdný. Pokud omezíme počet taxíků na polovic, zvedne se jejich projezd asi na 70% plných  a dá se uvažovat o menší ceně.

O tom však město nechce slyšet. Jak vidno trh to nevyřeší a radní taky ne ( ti nechtěj´).

Určitě je taxislužba služba nadstandartní a jako taková má i jiné parametry.

Vzhledem ke koupěschopnosti obyvatel nehrozí, že by se tak dopravovali běžně jako např. v Japonsku nebo v USA.  Ale koruna nám usilovně tvrdne . . .

0/0
7.4.2006 16:17

pinguinone

Re: Re: Nevím..

..jiste ,mas strach z konkurence , a blokujes pristup k rejzovistim ,jiste se nestitis ani kriminalnich metod..;-P

0/0
7.4.2006 16:45

Deleter

Re: Re: Re: Nevím..

No tak je logické, že pokud je taxikářů neomezený počet, tak se přiměřeně uživí jen ti, kterým stačí nejméně (= nejstarší a nejhůře udržovaná popelnice) a ti, kteří perou prachy.

0/0
7.4.2006 16:49

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Nevím..

.. proc se to tedy neresi oficialni cenou.. proc se porad jezdi bez taxametru..?

0/0
7.4.2006 16:53

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Nevím..

dovolím si odpovědět otázkou:

Proč se jezdí nad limit? Proč se jezdí načerno?

0/0
7.4.2006 17:44

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevím..

..schazi jakykoliv  ucinny kontrolni nastroj...:-/

0/0
10.4.2006 9:56

Deleter

Re: Nevím..

Můžu tě ubezpečit, že v Brně stojí km taky 25,-

0/0
7.4.2006 16:30

HenryP

blbost

Teda nechci tady házet rozumy, ale pokud ZÁKON stanoví, že tramvajový pruh je určen pouze pro jízdu kolejových vozidel+některá blíže určená auta (policie, záchranka...) a dále na otáčení a jízdu nebytně nutnout (objíždění překážky), tak na tom VYHLÁŠKA magistrátu, nemůže nic změnit. Jediná možnost je, že pražští radní zajistí v parlamentu příslušnou novelizaci zákona, který bych navrhoval nazvat "lex taxicus pragensis" další zákon na šitý na míru. hnus.... 

0/0
7.4.2006 13:09

oldbeat

Re: blbost

Musíš uznat, že ve světě taxislužba má určitou volnost, tak proč ne u nás.

Opačně by bylo vhodné uvažovat o likvidaci bez náhrady. Potom je na řadě dopravní policie, senát, parlament, prezident . . .

0/0
7.4.2006 16:08

oldbeat

Jako vždy jde magistrát do sporu blbě !

Dal bych návrh : vůz vyšší střední třídy, kožená sedadla, určitá barva, vybavení, možnosti úpravy v zákoně o provozu, popř. odpočet DPH na vozy taxi . . .

Ale chci : barvu, klimatizaci, taxametr určitých parametrů, dětskou autosedačku v loketní opěře zadního sedadla, bezteplákového umytého taxikáře . . .

A kdo to splní, ten bude mít výhody.

No a otázka ceny je problém, ale bez seriózní kalkulace se to nedá. Takto vybavený vůz bude mít cenu kolem 700 000,-Kč ( bez DPH ! )

Ale v zásadě není možné, aby o ceně taxislužby rozhodovali lidé z ulice, kteří taxíkem nejezdí.

0/0
7.4.2006 12:56

pinguinone

Re: Jako vždy jde magistrát do sporu blbě !

..drozka vydelavajici penize stanim na staflu ,nepotrebuje detskou sedacku..;-P

0/0
7.4.2006 13:07

oldbeat

Re: Re: Jako vždy jde magistrát do sporu blbě !

to je zhovadilost

0/0
7.4.2006 16:18

pinguinone

Re: Re: Re: Jako vždy jde magistrát do sporu blbě !

..stat cely den na staflu.. urcite..!!

0/0
7.4.2006 16:43

Deleter

Re: Jako vždy jde magistrát do sporu blbě !

Kdo splní, smí jezdit, kdo ne, půjde na pracák.

A není ovšem možné ani to, aby o ceně taxislužby rozhodovali taxikáři. To by dopadlo, jak v parlamentu.

0/0
7.4.2006 13:15

pinguinone

Re: Re: Jako vždy jde magistrát do sporu blbě !

R^

0/0
7.4.2006 15:31

oldbeat

Re: Re: Jako vždy jde magistrát do sporu blbě !

Ujišťuji Tě, že se taxikáři mnohokrát pokoušeli o založení Komory taxikářů, se snahou řešit si problémy sami. Ale u úředníků všeho druhu nepochodili.

Předpokládám, že by byli do měsíce hotoví s týpkama, co kradou, ale o to není zájem. Co by potom předstírali úředníci, že řešej´ před volbami ?

0/0
7.4.2006 16:24

Deleter

Re: Re: Re: Jako vždy jde magistrát do sporu blbě !

No, to je zřejmé, že se to úředníkům nechce líbit. Komora je zajímavý nápad.

0/0
7.4.2006 16:28

pinguinone

Re: Re: Re: Jako vždy jde magistrát do sporu blbě !

..dobre jsi me rozesmal ,jeste si zalozte cech , a prodavejte stafly mezi svoje cleny..;-D

0/0
7.4.2006 16:47

Deleter

Re: Re: Re: Re: Jako vždy jde magistrát do sporu blbě !

Proč ne, lékaři to tak v podstatě mají, akorát navíc přes pojišťovny...

0/0
7.4.2006 17:45

pinguinone

..je na case si uvedomit

..ze prazske drozky jsou jen prackou na penize...;-P

0/0
7.4.2006 12:43

oldbeat

Re: ..je na case si uvedomit

slovo odborníka, radši se nevyjadřuj o  čem nemáš ponětí

0/0
7.4.2006 12:59

pinguinone

Re: Re: ..je na case si uvedomit

..velmi rad se necham od odbornika a insidera poucit.. :-/

0/0
7.4.2006 13:03

oldbeat

Re: Re: Re: ..je na case si uvedomit

problém je v tom, že nechceš a jen plácáš prknem o rybník

0/0
7.4.2006 16:19

pinguinone

Re: Re: Re: Re: ..je na case si uvedomit

.. zatim nevidim ,jediny argument presahujici ramec Prahy nebo ceskeho doliku , odborniku...;-D

0/0
7.4.2006 16:48

Kakeš

To už tu jednou bylo,že!

Mam dojem ze hlavnim problemem je zduvodnit použití klimatizace a jednotné barvy.Tento pokus tu už jednou byl před pár lety kdy vešlo v platnost nařízení o barvě( slonová bílá až bílá) a velikosti kufru.Jediný vůz který tenkrát odpovídal byl wolkswagen wento a za prosazení tohoto nařízení se na magistrátu pár lidí dost napakovalo (sami si zjistěte kdo tenkrát zastával vyšší funkce na magistrátu)Pak se bohužel zjistilo, že kvalita ani kvantita neodpovídá a tak se zase povolili jakákoliv auta.Takže která automobilka dnes dodá žlutá auta s klima na taxi ?? Budiž přáno.., i nové vedení pražského magistrátu musí dostat nějaké provize. A aby taxikáři moc neřvali musí jim přece nabídnout nějaké výhody. A to, že se zase zablokuje městská doprava nebo bude o něco pomalejší přece nikoho nezajímá.Hlavě,že budou provize a ti nejvyšší stejně jezdí s majáky a předností v provozu.

0/0
7.4.2006 12:38

regazzi

:o)

Když už jezdí po kolejích Policie, tak proč ne všichni ?

0/0
7.4.2006 12:05

vmvanjan

Re: :o)

přece byste se nechtěl chovat podobně jako ti gauneři co peskují obyčejného řidiče za kdejakou pitomost, ale sami jezdí  na červenou, nedávají přednost chodcům, překračují povolenou rychlost bez majáčku, no prostě svinstvo, státní mafie.(Y);-O(Y)

0/0
7.4.2006 12:57

Pikot

Cele vede k odstraneni koleji...

Kdyz se pise o Cesku tak se okamzite pise take o ceskych taxikarich.

Nechapu jak si vlada muze jeste dovolit tuhle ostudu. Hanobeni statu je skoro vsude trestny cin. A taxikari hanobi stat !!!!!!;-€;-€;-€

0/0
7.4.2006 11:41

Coolll

Re: Cele vede k odstraneni koleji...

Pikot? Nebo zeby kokot?

0/0
7.4.2006 17:26

houbeless

cena za km

To je neskutecny! Pred dvema tydny jsem byl v Athenach. Taxikem se tam jezdi celkem bezne. CENA je tam 0.3 EURA NA KILOMETR. Muze mi nekdo vysvetlit, jak je mozne, ze jsou tam taxiky 3* levnejsi nez u nas, kdyz samozrejme platy, ceny,... jsou mnohem vyssi?

Nebo ze by nasi taxikari byli nenazrani zlodeji?

0/0
7.4.2006 11:09

Deleter

Re: cena za km

Může to být např. tím, že průměrný athénský taxikář najede průměrně 4x tolik kilometrů.

0/0
7.4.2006 11:32

houbeless

Re: Re: cena za km

no samozrejme. Jasne ze je to tim, ze tam je jizda taxikem beznou zalezitosti. Zatimco u nas jezdi taxikem jenom chudaci cizinci, kteri se nevyznaji v MHD a musi se smirit s tim, ze je nekdo holt okrade.

0/0
7.4.2006 11:56

Isbjoerna

Re: cena za km

v Athenach ridi Taxi mene zlodeju

0/0
7.4.2006 12:50

pinguinone

Re: Re: cena za km

.. copak ,vylezl jsi z krypty...8-o

0/0
7.4.2006 12:51





Najdete na iDNES.cz