Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kubiše s Gabčíkem pohřbili vedle nacisty Franka

Hrdinové válečného odboje, kteří zlikvidovali zastupujícího říšského protektora Reinharda Heydricha, leží v jednom hrobě s nacistou K. H. Frankem. MF DNES to zjistila, když se zajímala o masové hroby ve spojitosti s případem tisíců nepohřbených vojáků wehrmachtu v Ústí nad Labem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

racional

pan Gazdík si plete pojmy
ti uvedení parašutisté spáchali chladnokrevnou vraždu, navíc ve službách cizí mocnosti, navíc svým činem způsobili smrt a strádání tisícům dalších nevinných lidí, to je také obecně známo.Tak co znamená ten chvalozpěv? No fuj! K.H.Frank byl odsouzen soudem vítězů.
0/0
26.3.2006 10:16

orkrist

Re: pan Gazdík si plete pojmy
blbe
0/0
26.3.2006 21:16

gentlastwo

Machiavelli...hm no rok 1968 taky hodně lidí zlomilll
Vaše   argumentace   mi tak   nějak   nepřipadá...
Hm no...Jestlli  na    Čurdu  tlačila  rodina...
Je to  těžké..
0/0
25.3.2006 17:57

Macchiavelli

Vaše argumentace mi tak nějak nepřipadá
no to docela chapu, ja jsem pragmatik a realista, nikoliv gentleman
0/0
25.3.2006 20:15

okurky

Proti nemcum, rakusakum a Vatikanu.
0/0
25.3.2006 17:22

P-E-D-R-O

V americe taky par "hrdinu" zbourali dva baraky a jak dopadli...
V americe taky par "hrdinu" zbourali dva baraky a jak dopadli.................Mimo to, ze jsou zarucene ve spolecnem hrobe, tak jejich rodne zeme od te doby zazivji pro jistotu ameriky tak "bombasticke chvilky", aby se uz nikdy zadny "hrdina" z techto zemi doslova nevyhrabal........ 
 
Pedro
0/0
25.3.2006 14:52

gentlastwo

Lalikovec...přispěl si...Mysme sbírali na pomník Rudoarmějce...
Na  náměstí...Pak  přišklo   OF.Bývalí  členové  Svazu Přátel  SSSR  a  lidé   z Cibulkových   seznamů..
A  hned   ho   chtěli  bourat...
Něco jako   natírání   tanku  na  růžovo v Praze...
0/0
24.3.2006 17:46

gentlastwo

PEDRO moc ste to nestudoval..
Jedna   z   teorií   je,   že  velící   Heydrich šel po  krku
Canarisovi, který  snad  pracoval   pro Velkou  Britanii..Tak   se   zařídilo,   aby ho  odstranili...
Taky  je  úvaha,  že  Čurda  už   to  psychicky   neunesl..Ty  popravy..
A tak  to  udal...To jen  tak   do   úvahy..
0/0
24.3.2006 17:38

P-E-D-R-O

"hrdinsky" cin ????? !!!!!!!
Ptam se, jestli si uvedomujete kolik tisic umucenych a zastrelenych do konce valky mel za nasledek takzvany "hrdinsky" cin Kubise a Gabcika.....?!?!?!?!? To se to nekomu planoval atentat z anglie.....Holt at maji fasisti co nejvic prace na kontinentu.....a at nam daj pokoj.....
 
Pedro
0/0
24.3.2006 15:04

fel_low

Re: "hrdinsky" cin ????? !!!!!!!
Dojemně se shodujete v hodnocení tohoto činu s bolševickými historiky.
Víte, co to o vás vypovídá?
0/0
24.3.2006 15:24

P-E-D-R-O

Re: Re: "hrdinsky" cin ????? !!!!!!!
S bosevikama opravdu nerad souhlasim, je to stejny svinstvo jako fasisti....Jen je to jeden z nazoru mnoha historiku  , za kterym si stojim i ja. Je samozrejme, ze jakakoliv z tohoto pohledu nepodarena akce z anglie se po valce bosounum hodila.......
Pedro
0/0
25.3.2006 15:01

pinguinone

Re: "hrdinsky" cin ????? !!!!!!!
... kdo chce psa ... jinak , nam treba Nemci muzou takove lidi jen zavidet.. a Ty jsi zrejme ten typ , co je v predklonu pred kazdym rezimem...
0/0
24.3.2006 15:27

Macchiavelli

Jo takovi Cecenci
to jsou ti pravi hrdinove  BTW: Teda nevim kdo ma byt vic n a s r a n e j ze si nas ve svete podle jmen pletou
0/0
24.3.2006 16:07

pinguinone

Re: Jo takovi Cecenci
.. nevim ,jak Ty , ale lidi , se kterymi se stykam ja ,si nepletou Cecensko a Cechy , tak maximalne si jeste nevstipili ,ze neexistuje Ceskoslovensko.Neni mi znamo ,ze by cecensky holokaust odstartoval nejaky atentat...
0/0
24.3.2006 16:35

Macchiavelli

pro ty s kratsi pameti
a co takove EXPO 2000 v Hannoveru?
 
0/0
25.3.2006 17:17

crabath

Re: "hrdinsky" cin ????? !!!!!!!
soudruhu, spravne, a kolik tisic obeti mel nesmyslny odpor sovetskych, britskych, americkych jednotek.to se to nekomu bojovalo a bohatlo..
0/0
25.3.2006 9:43

P-E-D-R-O

Re: Re: "hrdinsky" cin ????? !!!!!!!
Tak rozhodne nejsem soudruh !!!!
No a jinak mate pravdu, ze to nebyl jedinej nesmyslnej odpor  ...... to se hold ve valce stava...........Ale nastesti tech smyslnych bylo vic ....!!!!!
Pedro
0/0
25.3.2006 15:53

zvergel

Titulek článku je zavádějící,
V době,kdy parašutisté Gabčík a Kubiš  zemřeli byl Frank ještě naživu.V té době byli pohřbeni jako nepřátelé státu,režimu a jiní zločinci (kterými pochopitelně nebyli) na hřbitově k tomu určeném.Frank byl popraven po osvobození jako zločinec (kterým byl),a jako takový pohřben na hřbitově k tomu určeném.Paradoxy dějin.Těžko někoho dnes podezírat,že má zájem na tom,aby odbojáři a představitel okupační moci leželi v jednom hromadném hrobě.Ale určitě tomu není tak,jak napovídá titulek článku:když tam Kubiše s Gabčíkem pohřbívali,nebylo to vedle Franka!
0/0
24.3.2006 13:13

barbudo

Můj pes se ptá ...
... jestli na tom pohřbu Frank seděl nebo stál ...
... a jak daleko vedle něj je pohřbili a jesli na něj nelítala hlína ...
0/0
23.3.2006 22:16

_Ufon_

Re: Můj pes se ptá ...
Prej je v pohode a dost hluboko, takze tvuj cokl ma zase smulu :/
0/0
23.3.2006 22:19

barbudo

Re: Re: Můj pes se ptá ...
...a seděl nebo stál? A měl projev?
0/0
23.3.2006 22:20

pinguinone

Re: Re: Re: Můj pes se ptá ...
..blbe se mu mluvilo ,mel nejakej priskrcenej hlas..
0/0
24.3.2006 8:31

LimonadovyJoe

Čurda
ono je sporný, jak moc to byla zrada. Myslím, že kdokoli na jeho místě by se zachoval stejně.
0/0
23.3.2006 21:58

Flat Vamp A.V.T.

Re: Čurda
...že kecáš hovadiny, je jasné z toho, že ve stejné situaci jako on bylo povícero parašutisů - a naprostá většina jich nezradila.
0/0
24.3.2006 11:40

Macchiavelli

No prinejmensim se na tom spolupodepsal ten
kdo poslal Curdu do Protektoratu. Evidentne to byl dost zasadni omyl. Curdovou tragedii take bylo, ze se oddelil od ostatnich parasutistu (tim ztratil moralni podporu) a dostal se ke sve rodine, ktera silelal strachy, ze je kvuli nemu vsechny postrili. To by asi psychicky zlomilo kazdyho, zvlaste po tom co se stalo v Lidicich
0/0
24.3.2006 15:11

duracel

pod fotkou
Josef Gabcik bol Jozef Gabcik, naucte sa to pepani uz konecne
0/0
23.3.2006 21:43

Cislo 2

Re: pod fotkou
No, anglické královně taky neříkáme Elizabeth, ani u vás, myslím.
0/0
23.3.2006 22:47

barbudo

Re: Re: pod fotkou
... a Prešpurku říkáme Bratřisláva ...
0/0
23.3.2006 22:53

Cislo 2

Re: Re: Re: pod fotkou
Podle českých pravidel jména hlav státu a hlavní města se překládají, takže levá klika výrazem Jirka Křoví vlastně mluví spisovně. 
0/0
23.3.2006 23:05

barbudo

Re: Re: Re: Re: pod fotkou
... a jak se jmenuje vesnice, kde má Obílený Domek?
0/0
24.3.2006 16:32

duracel

Re: Re: pod fotkou
Ok, myslis si ze by bolo spravne pisat taketo nezmysly? - Juraj Paroubek - Paľo Nedvěď - Jožo Bican odpoviem ti. Nebolo. Ak by bol Curda slovak tak ho urcite na pomenujete Karol. Ako sa vam to hodi, tak pisete.
0/0
24.3.2006 0:36

Flat Vamp A.V.T.

Re: Re: Re: pod fotkou
...no a co - ten samopal se mu zasekl tak jako tak...
0/0
24.3.2006 11:41

wjt

Mas pravdu, jmeno je jednou jmeno, ale ...
spise by mne zajimalo, jestli vedle Gabcika lezi take Nagymaros?
0/0
24.3.2006 6:29

Macchiavelli

No nejakej Novak se tam urcite najde
nakonec je to hromadny hrob, ne?
0/0
24.3.2006 15:05

s(h)arka

jejich životy byly ukončeny vlastní rukou v kryptě kostela,
kolik z Vás se tam zastavilo, postálo, věnovalo jim vzpomínku, kolik z vás ví o jménech jako je Moravcová,Zelenka -Hajský,Khodlovi,Hladěnovi,Junková,Malá, kdo si vzpomene, že BArtoš se zastřelil v Pardubicích, Potůček-Tolar (radista - Ležáky) byl zastřelen českým četníkem nedaleko Trnové u Pardubic...překvapilo mne, že jsou v hromadném hrobě, myslela jsem si, že mají svůj...ale masový hrob, kam se navezly pozůstatky i lidí,co jim nikdy zem lehká nebude (Frank,Čurda..) to mne urazilo....
0/0
23.3.2006 18:36

s(h)arka

Re: jejich životy byly ukončeny vlastní rukou v kryptě kostela,
urazilo a překvapilo...stejně jako některé reakce těch, co ani neví, ve kterém kostele..proč urážíte lidi jako prezident Beneš, pletete sem ODS a jiné strany...oni se neobětovali pro politiku - i když je sem politické rozhodnutí vyslalo...oni zemřeli pro nás, pro Čechy, pro lidi, ne pro politiku...místo díků a vzdání pocty všem, co měli charakter a nebáli se projevit svoje odhodlání i jinak, než nadávání
0/0
23.3.2006 18:42

s(h)arka

Re: Re: jejich životy byly ukončeny vlastní rukou v kryptě kostela,
nadáváním u piva ... bychom se měli zamyslet nad tím, co my teď uděláme pro ně...jestli jim vzdáme hold v květnu u kostela, kde zemřeli nebo tu budeme dál řešit žabomyší spory, která vláda nebo strana za to může....vina je na nás všech...ať se Vám to líbí nebo ne...
0/0
23.3.2006 18:45

duracel

Re: jejich životy byly ukončeny vlastní rukou v kryptě kostela,
Mal by sa tymto ludom postavit pamatnik. Na Slovensku sa trosku na to pamatalo, podla Gabcika je pomenovane mesto Gabickovo, a aj napr. prvy vysadkovy pluk Jozefa Gabcika. Problem je ten ze Kubis bol moravak, alebo to nie je problem?
0/0
23.3.2006 21:41

Dezo-Conka

Měli jsme
Tři krály,Gabčíka a Kubiše.,Mašíny..
to byli hrdinové.Ještě jsem neviděl pomník ,tabuli se jménem kpt.Morváka,Gabčíka nebo Kubiše.
Je to ostuda.Čurda byl určitě charakternější než Klaus,dlouho se d ržel,paní Moravcová spáchala sbevraždu.......a Benš byl samolibý kretén ,který ¨se republiky vrátil z .........Moskvy ,přivezl si /čestoval vlakem/  bandu komunistických ministrů.......kretén jeden blbej.
Kat Poláků na Těšínsku a sudetských Němců.Beneš a Klaus:ostuda této země.
0/0
23.3.2006 17:29

Dezo-Conka

Re: Měli jsme
Rodiny Kubiše,Opálk,Hrubého....všech co byli v kryptě,skončily  na popravišti v Matthausenu.
Čest jejich památce.
Klausi,jak si odškodnil příslušníky odboje ty komunistická zrůdo ?
 
 
0/0
23.3.2006 17:38

lalikovec

Re: Měli jsme
asi se moc nedivas, napriklad prave Moravek ma pomnik nad "kulatakem" u Prasneho mostu v Dejvicích v Praze. Vsichni nasi padlí výsadkari maji velky pomník v Dejvicích v u budovy ČVUT, kousek od pamatniku 2. odboje a pamatniku ceskoslovenskych letcu, to nemluvim o dalsich po cele republice. Ze tu tak vykrikujes, prispel si na stavbu pamatniku padlych letcu, na nejz byla vyhlasena celonarodni sbirka v polovine 90.let????? Ja ano, co ty???
0/0
23.3.2006 20:16

lalikovec

Re: Re: Měli jsme
Moravek ma ten pamatnik prave na miste, kde se zastrelil, kdyz to esesaci pri honicce nekolikrat a tezce postrelili. tak tu nevykrikuj dezo, a radeji se informuj...
0/0
23.3.2006 20:18

Dezo-Conka

Re: Re: Re: Měli jsme
No v Praze jsem vždy jenom na skok,to jsem nevěděl,o sbírce  také ne......
určitě bych přspěl.Díky za info,co nejdříve ta místa navštívím.Jsem z Freudenthalu na SM.
Trochu jsem to přehnal,ale ne moc
0/0
24.3.2006 6:37

Flat Vamp A.V.T.

0/0
24.3.2006 11:45

lalikovec

Re: Re: Re: Re: Měli jsme
no to je goool, ja jsem take z Bruntalu, a presto o tech mistech vim, byl jsem tam a o sbirce jsem taky vedel.... mozna je to tim, ze studuju historii v praze:-))))))
0/0
24.3.2006 13:18

chrtil

hmmmmm
pak se obětujte za lidi, pakáž jedna
0/0
23.3.2006 12:37

Andee

Re: hmmmmm
A neni to náhodou jedno?
0/0
23.3.2006 14:35

Gaston

Nějak tomu přestávám rozumnět
S mírnou nadsázkou se dá říct, že v tom společném hrobě leží mozajka dějin. Všichni, které doba nechtěla.
 
Oni si dnes možná navzájem nepřekáží, ale někdo má potřebu se zviditelnit tříděním mrtvol. Fašisty chce oddělit od antifašistů, komunisty od antikomunistů, dobré od špatných,...
 
Proč ale potom chceme pohřbívat exhumované fašisty na hřbitovech?
 
 
0/0
23.3.2006 12:29

petyo

Re: Nějak tomu přestávám rozumnět
Vojáci wehrmachtu nebyli z velké části fašisté. Mobilizace byla v Německu povinná a fašisté rozhodně neměli 100%podporu a ti největší fanatici byli v jednotkách SS.
0/0
23.3.2006 12:33

pinguinone

Re: Re: Nějak tomu přestávám rozumnět
.. jo  a na zadech jim vsem rostly andelsky kridla...
0/0
23.3.2006 12:37





Najdete na iDNES.cz