Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V hale leží čtyři tisíce beden s mrtvými Němci

Tovární hala v Ústí nad Labem skrývá tři roky jedno z nejcitlivějších "tajemství" na území Česka. Čtyři tisíce exhumovaných ostatků vojáků wehrmachtu, kteří v protektorátu zahynuli za druhé světové války.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

monstrum

Skutečná pravda
To už je spíš ropa a plyn než těla...
0/0
17.3.2006 19:30

halabalaprd

ubožáci
jejich životy byly v rukou mocných a tito doposud nebyli schopni se postarat o své syny a dcery, co myslíte. Dnes ty mrtvé odsuzují, ty živé soudili po válce co kdo ještě chce dejte jim věčný pokoj. Nebo dopadnete stejně.  
0/0
17.3.2006 18:43

dislektik

měly by je pohřbýt jak se na VOJÁKY sluší
se vší vojenskou parádou.
0/0
17.3.2006 16:17

okurky

Nemci jsou rasisti a vrazy
ceskeho naroda a kdo tvrdy ze ne, je taky stejni magor jak ti nemci.
0/0
17.3.2006 14:54

Templ

Re: Nemci jsou rasisti a vrazy
A nejsi náhodou německé národnosti? Gramatika by tomu nasvědčovala....
0/0
17.3.2006 15:37

okurky

Re: Re: Nemci jsou rasisti a vrazy
nejsem. Podle tvojich prispjevku se pritel nemcu a katolik. A nebo nejaky posasani, oba nemusim.
 
0/0
17.3.2006 19:18

Templ

Re: Re: Re: Nemci jsou rasisti a vrazy
Moc dobrý lovec nebudeš....střílí až po ohledání. Spíš pytlák ... Nejsem ani přítel němců ani katolík. Zkoumej dál...
0/0
18.3.2006 17:46

FARAbO

Re: Nemci jsou rasisti a vrazy
Rozhodne ne všichni němci za války byli vrazi čechů, bohužel větší (  99%  ??) čast se v té době chovala tak jak se chovala. Ale myslím si , že velká část se nechala strhnout davem a okolnostmi. Ono odolat chtelo velkou moralni sílu.A jestliže se postarame o ta těla , tak alespoň ukažeme ,že nejsme stejní.  Pieta je pieta
0/0
18.3.2006 14:46

okurky

Nemci jsou hajzli
0/0
17.3.2006 14:47

okurky

Nemci sou hazli
at si je vemou domu a tam se o ne staraji. CR maji zaplatit odskodneni z druhe svetove valky. Proc to jeste tolik let po valce neudelali a proc nase vlada odskodneni nezada? P-srana svejkovina.
0/0
17.3.2006 14:47

vymrzovac

normálně by to spálili a rozprášili.......
.......ale tady se jedná o kšeft jako prase za eura. a to už je důvod,abychom o tom opakovaně slyšeli a četli..
0/0
17.3.2006 12:03

Kleki Petra

Re: normálně by to spálili a rozprášili.......
Kšeft za Eura? To jako myslíš nějaký posyp, nebo co???
0/0
17.3.2006 12:05

okurky

Re: normálně by to spálili a rozprášili.......
staci spalit.
0/0
17.3.2006 14:54

petr_sleder

Poválečná propaganda.
Tady je zase střípek faktů, které ukazují, že poválečné rozdělení lidí na "hodné" osvoboditele a "zlé" němce je přežívající nesmysl. Ti z vás, kteří se staví na stranu dobra jenom proto, že se náhodou narodili tady a shodou okolností válku nevyhráli němci si nevidí na špičku nosu. Kdyby se vaši rodiče a prarodiče narodili v Německu, nejspíš by byli členy Hitlerjugend nebo NSDAP. Prostě stejně, jako u nás v KSČ nebo v Pionýru.
0/0
17.3.2006 11:11

Ventre_Saint_Gris

Re: Poválečná propaganda.
A to jako ospavedlňuje? Zlo je zlo, ať je jeho účastníkem v jakékoliv formě kdokoliv.
0/0
17.3.2006 11:15

Bonelord

Re: Re: Poválečná propaganda.
Zlo ani dobro neexistuje, tyto kategorie jsou zavadejici. Veci jsou proste takove jake jsou. Pohled na to co je dobre a spatne se navic v case velmi vyznamne meni.
0/0
17.3.2006 11:20

Templ

Re: Re: Re: Poválečná propaganda.
Historii píšou vítězové....
0/0
17.3.2006 11:22

klv

Re: Re: Re: Re: Poválečná propaganda.
"To je život," povzdechla si historie, učitelka života, "každý rok učit podle nových osnov..."
0/0
17.3.2006 11:25

nibor

Re: Poválečná propaganda.
Pak by nesli i odpovědnost
0/0
17.3.2006 11:29

miciangora

Re: Poválečná propaganda.
tobě snad ušlo, že to byli Němci, kdo tu válku začal a že sxe na dobytých územích rozhodně nechovali k místnímu obyvatelstvu v rukavičkách.Na to, že oni byliagresoři, tak ještě dopadli báječně a v podstatě se jim kulový stalo,.Kdyby tu válku nedejpámbu vyhráli, tak tu dneska nesedíme, to se můžeš vsadit.Jestli padli někde v Rusku na frontě? Co tam měli co lézt???
0/0
17.3.2006 11:37

klv

Re: Re: Poválečná propaganda.
myslíš že se obyčejného vojáka někdo ptal zda chce či nechce do ruských stepí lézt ?
0/0
17.3.2006 11:44

petr_sleder

Re: Re: Poválečná propaganda.
Nepleť si dojmy s pojmy. Každého, kdo zaútočí na někoho jiného lze nazvat agresorem. Jenomže zpravidla ten útočící kupodivu nazývá napadeného agresorem a ohání se prevencí. Pravda je na každé straně konfliktu jiná.
0/0
17.3.2006 13:57

FARAbO

Re: Re: Poválečná propaganda.
Utok na vychod byl preventivní uder proste predesli Stalina . A svym zpusobem pred nim zachranili pul evropy
0/0
18.3.2006 14:49

klv

stále je vidět
že ač od války je už 60 roků je tu pořád, stále v hlavách straší schémata a názory které během války a po ní vyvolaly spoustu zla. ti mrtví přesto že asi nikdo tady nezná ani jejich iniciály , neví od které jednotky byli, jsou tito mrtví schopni vyvolat diskuzi v níž emoce jen tečou
0/0
17.3.2006 10:40

Ventre_Saint_Gris

Re: stále je vidět
Ano dnes už je třeba se na to dívat s "nadhledem",ale v r.1945 bych je postřílel bez milosti taky. Jo a ten nadhled nesmí zmanenat relativizaci. Ostatně názorně to vidíme na německé (nejen) propagandě-zbraně SS byly normální vojáci. Wermacht se nikdy nezapojil do válečných zločinů. Za miliony mrtvých zavražděných němci, může pár jedinců.....
0/0
17.3.2006 11:02

Templ

Kopání do mrtvol....
to chce opravdu silný žaludek.
0/0
17.3.2006 10:18

dislektik

Re: Kopání do mrtvol....
přesně tak a ke všemu nezemřely z vlastní vůle
0/0
17.3.2006 17:33

molim

Já bych
je schválně nějak slušně  pohřbil všechny  do jednoho  hromadného hrobu, Rusy, Němce, Čechy, Poláky... tam by měli dost času se poznat, pochopit a skamarádit, a pak by možná hromadně chodili  strašit ty debily, co připravujou jejich potomkům podobné úžasné zkušenosti...
0/0
17.3.2006 9:44

klv

Re: Já bych
dobrý nápad , problém je v tom že mrtví ač by s tím mnohdy souhlasili jsou v rukou živých
0/0
17.3.2006 9:45

nibor

Re: Já bych
možná tak vojáci z WW1, tak byla vina rozložena rovnoměrněji na více stran. V tvém příkladě  by možná leckdo namítal kamarádit se se slovanskými untermenschen. Neříkám, že všichni Němci, ti mladí kluci, co zařvali na konci války, za nástup Hitlera nemohli, ale mnoho jejich starších soukmenovců......
0/0
17.3.2006 9:52

Kleki Petra

Re: Re: Já bych
...a nějaká souvislost nastíněna nebude?
0/0
17.3.2006 9:53

nibor

Re: Re: Re: Já bych
Souvislost s čím
0/0
17.3.2006 9:54

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Já bych
S molimovým příspěvkem pochopitelně. To snad bylo jasné!
0/0
17.3.2006 9:57

nibor

Re: Re: Re: Re: Re: Já bych
Ale tvoje reakce nejasné. Můj původní příspěvek byl od molimova vzdálen, nenašel jsi žádnou návaznost
0/0
17.3.2006 10:00

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já bych
Cituji tě: Neříkám, že všichni Němci, ti mladí kluci, co zařvali na konci války, za nástup Hitlera nemohli, ale mnoho jejich starších soukmenovců......
 
Ten popel je tedy těch starších soukmenovců, nebo jen prostě vyznáváš princip kolektivní viny, pokud možno i za hříchy otců?
0/0
17.3.2006 10:06

nibor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já bych
Dokonce i z tebou citované části plyne, že kolektivní vinu neuznávám
0/0
17.3.2006 10:09

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já bych
Možná pro tebe.
0/0
17.3.2006 10:09

nibor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já bych
nojo vlastně, teďka si to uvědomuji, napíšu-li, že mladí kluci navlečení do uniforem za nástup Hitlera nemohli, kdejaká bystrá hlava hbitě odhalí, že vyznávám kolektivní vinu. Zas mě prokoukli, že rozněcuju šovinismus...
0/0
17.3.2006 10:13

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já bych
V souivislosti s obsahem tvých ostatních příspěvků, v nichž se zuby nehty bráníš myšlence na možnost pohřbení těch mrtvých v ČR, je to určitě logický závěr.
0/0
17.3.2006 10:18

nibor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já bych
Tak moment, cituj mi jediný můj příspěvek, v němž se něčemu takovému bráním
0/0
17.3.2006 10:26

molim

Re: Re: Já bych
Ve většině z nás je více či méně hluboko skryta nacionalistická strunka, a když na ni někdo dokáže šikovně zahrát... Jak říkám, ať si každý nese svou osobní vinu sám (a že si ji jistě poneseme), ale pokud nenajdeme za historickými událolostmi určité stále se opakující matrice (archetypy), a dokud si je každý sám v sobě a zároveň  i na společenské úrovni nevyřešíme, budou se chyby z minula opakovat s každou novou garniturou politiků i lidí vůbec.
0/0
17.3.2006 9:56

Flat Vamp A.V.T.

Re: Re: Re: Já bych
...tank nějank...
0/0
17.3.2006 9:57

nibor

Re: Re: Re: Já bych
Já taky neříkám, že souhlasím se stupiditami třeba na téma trvale zlých Germánů a holubičích Slovanů. Každý má odpovědnost za to, jestli se nechá zvábit hraním na nacionalistické strunky.
0/0
17.3.2006 9:59

Templ

Re: Re: Re: Re: Já bych
pro někoho vábení, ostatní strach....normální lidský strach. Vábením by se mohl označit i kulomet za tvými zády... 
0/0
17.3.2006 10:28

nibor

Re: Re: Re: Re: Re: Já bych
V některých případech jistě, ale docela mě fascinuje, že dokonce i Němci jsou schopni upřímně si přiznat, že nadšení pro Vůdce a Říši bylo převážně upřímné, aspoň dokud se kráčelo od úspěchu k úspěchu, ale i potom, když už ustupovali, tak jejich "obhájci"z jiných zemí vyvíjejí občas neuvěřitelné úsilí, aby vinu za válku hodili na kohokoliv  jiného než na Němce.
0/0
17.3.2006 10:45

Templ

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já bych
Je to prostě člověčí....v roce 48 volila většina komunisty.... není to podobné?
0/0
17.3.2006 11:17

nibor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Já bych
trochu jo, akorát v roce 1946 volilo KSČ cca 40% lidu zčásti pod vlivem vděčnosti za osvobození, puč o dva roky později přišel i proto, že tak dobré výsledky už nemohli komančové očekávat.
0/0
17.3.2006 11:29

Templ

Re: Re: Já bych
Souhlasím, ale hodnotit onu dobu je velmi těžké. Stačí připomenout události u nás po roce 68....určitá paralela by se určitě našla.
0/0
17.3.2006 10:13

molim

Re: Re: Re: Já bych
Všechno, co je podnětné a skutečně důležité, je těžké. Když to ale nebudeme dělat (i s rizikem případných chyb, za které neseme zodpovědnost), bude to ještě horší.
0/0
17.3.2006 10:31

Templ

Re: Re: Re: Re: Já bych
těžká práce....fanatik má vždycky nejsilnější hlas...
0/0
17.3.2006 10:34





Najdete na iDNES.cz