Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

DOKUMENT: Prohlášení prezidenta k hlasování o registrovaném partnerství

Sněmovna přehlasovala prezidentovo veto zákona o registrovaném partnerství. Čeští homosexuálové tak mohou uzavírat svazky. Prezident Václav Klaus, který odmítl zákon podepsat, vydal prohlášení, které přinášíme v plném znění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CubA21

Bohužel jsem ten zákon četl
a musím uznat, že Klaus má pravdu. Je to naprosto nefér vůči lidem, kteří chtějí založit rodinu a přispět společnosti. Neberu homosexuálům právo na informace a ať si klidně mezi sebou dědí. Ale z toho zákona jim plynou podstatné výhody pro které navidím jediný důvod. Co přinese dvojice registrovaných společnosti? Vychovají snad potomky, motivují snad okolí k zakládání rodin? Už vidím ty soudní spory u rozvodového řízení, to je jen další nárůst požadavků na stát a to nás taky bude stát peníze...
0/0
17.3.2006 13:27

petr_sleder

:)
Klaus opět ukázal, že je na správném místě. Škoda, že mnoho našich spoluobčanů nemá na pochopení hlubších souvislostí.
0/0
16.3.2006 15:20

Vosta Jindra

Re: :)
no zjevně mezi ně patříte. Jinak byste těžko chválil Klause, který už nechápe ani poměrně triviální souvislosti.
0/0
16.3.2006 15:37

petr_sleder

Re: Re: :)
Myslím si, že zákony mají být obecně pro všechny a ne pro skupinu lidí. Co takhle zákon o cikánech? Nebo zákon o lidech menších než 150 cm? To by šlo ne? Když se udělá správná nátlaková lobby, tak by bylo, abychom nějaký ten zákonek neprotlačili!
0/0
17.3.2006 10:13

teacher-girl

Re: Re: Re: :)
Milý priteli i já jako laik bez právnického vzdelání vím ze zakon o cikanech jiz existuje a to konkretne z roku 1921 a nikdy nebyl zrusen. A co se tyce vytvareni zakonu pro skupiny lidi tak nevim jak byste aplikoval zakon o Ceske narodni bance ci O podnikani na lidi, ktery nejsou Ceska narodni banka nebo nepodnikaji. Dvakrat premyslejte nez neco vypustite z ust. A co se tyce lobbingu bez nej byste mozna ani nedychal cisty vzduch......otevrete oci zakony se schvaluji jen diky lobby a bez nich byste nemel Lidl a ostatni mista, kde jiste sva moudra nalezate.
0/0
17.3.2006 21:03

petr_sleder

Re: Re: Re: Re: :)
Bohužel někdo nechápe, třeba ani nechce chápat. A už vůbec nevím, co s tím má společného nějaký Lidl, do kterého ani nechodím. A ty nesmyslné argumenty. Pro koho je třeba zákon o odpadních vodách, když nejsem odpadní voda - božíčku! Ani nevim, proč na tu kravinu reaguju.
0/0
18.3.2006 14:13

Fandor80

Spatne pochopeny liberalismus
Docela trefny komentar. Nechapu proc se resi takove pitomosti jako registrovane partnerstvi. Je to v rozporu s krestanstvim a bibli. Gayove at jdou nekam...
0/0
16.3.2006 12:48

j@ck

Re: Spatne pochopeny liberalismus
co chceš říct tím, že je to v rozporu s biblí a křesťanstvím? a co jako? někam běž ty i se svým slepým fanatismem a svýma spoluvěřícíma.
0/0
16.3.2006 14:29

teacher-girl

Re: Spatne pochopeny liberalismus
Docela trefny komentar?! Pitomost je resit zda-li si vzít do kostela cerne nebo ruzove boty...... a V rozporu s krestanstvim je nabozenstvi asi 3/5 vericich na svete v jine bozstvo, takze co s nimi? Taky pujdou nekam...treba i lide z Afriky ktery veri v mnohobozstvi, lide ktery jsou vyznavaci Islamu nebo take Budhiste, kteri maji zakaz nasili? V rozporu s bibli je nasili ktere ve jmenu krestanstvi pachali narusene osobnosti ve stredoveku a take je v rozporu s krestanstvim zneuzivani deti, ktere opet pod stitem bible provozovali "poslove bozi" otevrete oci clovece je tu totiz realita!
0/0
17.3.2006 21:08

Vosta Jindra

Klaus už nepřekvapí
Já nepochybuji o tom, že rodina je dobrá věc a je Bohem vyhrazena pouze muži a ženě. Proto s ní žádný takový zákon nemůže pohnout, protože se jí netýká. Ale to už snad chápe každý hloupý člověk. Rovněž tak jsem přesvědčen o nezadatelnosti individuálních lidských práv, a to i práva na důstojnost a potřebě být odpovědný za sebe sama. Proto považuji za správné rozhodnutí dvou lidí převzít navzájem za sebe odpovědnost. Tak o čem to ten Klaus zase žvatlá?
0/0
16.3.2006 10:00

Ghort

Re: Klaus už nepřekvapí
Cetl jsi zduvodneni jeho veta? Ja ano, a byt v nekterych detailech s nim nesouhlasim, jedno je jiste - Klaus to ma v hlave srovnany. nechci pusobit jako Klausuv fanousek, mam k nemu mnoho vyhrad, ale tentokrat si u me "splhnul". Tent zakon je opravdu paskvil a byt take preji homosexualum jednodussi zivot, tenhle zakon jim k tomu orpavdu prilis nepomuze...
0/0
16.3.2006 10:57

j@ck

Re: Re: Klaus už nepřekvapí
tak už ghorte nenapínej a napiš, v čem že je ten zákon tak strašný paskvil. já nevím, já ho nečetl, ale pan prezident to ve svém vyjádření taky nijak nevysvětlil (možná to učinil už dříve)
0/0
16.3.2006 11:03

Ghort

Re: Re: Re: Klaus už nepřekvapí
Musis lip hledat :) http://data.idnes.cz/soubory/domaci/A060216_DP_53ON_O_REGISTROVANEM_PARTNERSTVI.DOC
0/0
16.3.2006 11:06

j@ck

Re: Re: Re: Re: Klaus už nepřekvapí
tak mi to přetlumoč svými slovy. jednak se mi ty klausovy nesmysly nechce číst a jednach bych rád viděl, že tomu sám rozumíš.
0/0
16.3.2006 11:09

j@ck

Re: Re: Re: Re: Klaus už nepřekvapí
a ještě něco. když už po mě chceš metat odkazy, tak ti hodím taky jeden.
0/0
16.3.2006 11:13

petr_sleder

Re: Klaus už nepřekvapí
Zákon, který reguluje vztahy určité skupiny občanů je na nic. Můžeme tedy rovnou vymyslet zákon pro cikány, nemají to chudinkové taky lehký.
0/0
16.3.2006 15:22

Vosta Jindra

Re: Re: Klaus už nepřekvapí
Téhle argumentaci nikudy nerozumím. Drtivá většina zákonů má omezený okruh adresátů, ať to jsou živnostníci, vinaři, nezletilí, zaměstnanci atd. atd. To je přeci normální. Obecně pro všechny jsou velké kodexy jako třeba občanský zákoník, se kterým se v životě setkvává běžně naprosto každý. Podmínkou kvality zákona není, že je pro všechny, ale že je rozumný a srozumitelný. A to tento splňuje. Že mohl být lepší - mohl, ale když čtu, co poslanci běžně plodí, protože se tím živám, tak je tento skutečně z toho lepšího soudku.
0/0
16.3.2006 15:36

petr_sleder

Re: Re: Re: Klaus už nepřekvapí
To je zásadní omyl. Každý se může stát živnostníkem, vinařem nebo myslivcem. Ale každý se nemůže stát homosexuálem. Proto je to zákon pouze pro skupinu občanů a ne pro všechny.
0/0
17.3.2006 13:40

teacher-girl

Re: Re: Re: Re: Klaus už nepřekvapí
Ano kazdy se nemuze stat homosexualem,ale kazdy se muze stat registrovanym partnerem......zakon totiz netvrdi ze musi uzavirat partnerstvi homosexualove, ale lide stejenho pohlavi...tudiz si muzu mohu toto partnerstvi uzavrit se svou kamaradkou aniz bych byla lesbickou. Uz si ten zakon konecne prectete a nezvatlejte tu ....je to § 1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
17.3.2006 21:14

petr_sleder

Re: Re: Re: Re: Re: Klaus už nepřekvapí
Ale každý ví, pro koho ten zákon je. chtěl bych vidět, jak se budou registrovat dva lidé stejného pohlaví, aniž by byli homosexuální. To je hezká sci-fi.
0/0
18.3.2006 14:17

j@ck

-
Bože to je debil. Prý "špatně pochopený liberalismus". Jistě jen liberalismus v podání tohoto zm*da je ten správný. Všem lidem s jemnocitem se omlouvám za vulgaritu, ale tento člově mě nutí vidět a jednat rudě svou nebetyčnou hloupostí a arogancí.
0/0
16.3.2006 9:48

sova_x

Re: -
Tebe nikdo nenutí vidět rudě. Ty jsi rudé prase.
0/0
16.3.2006 10:02

j@ck

Re: Re: -
co nám ještě povíš, mo(u)droučká bolešivická sovičko?
0/0
16.3.2006 10:40

oprudil

Klaus se zaštiťuje rodinou , která je na prvním místě a nedotknutelná
a přitom  před zraky národa smilní se svoji konkubínou a ještě se u toho nechá vyfotit do bulváru ! Je to kašpar !!
0/0
16.3.2006 9:34

Vosta Jindra

Re: Klaus se zaštiťuje rodinou , která je na prvním místě a nedotknutelná
tak, veřejný prostopášník se zaklíná tradiční rodinou. Ale to už je takový náš folklor.
0/0
16.3.2006 10:12

HenryP

co je pravda?
Tak ať se Vašek rozhodne, vadí mu schválení tohoto zákona obecně a nebo konkrétně - tedy vadí mu, že bude zákonem uznána existence jiného vztahu dvou lidí než je manželství anebo mu vadí, že tento jinak možná prospěšný zákon je v tomto konkrétním případě paskvilem   
0/0
16.3.2006 9:33

Ghort

Re: co je pravda?
Pokud mohu soudit podle zduvodneni jeho veta, plati varianta druha - tedy mu ani tak nevadi samotne homosexualni svazky, jako zkutecnost, ze tento zakon je opravdu paskvil, jakych se mnoho nevidi...
0/0
16.3.2006 11:00

HenryP

Re: Re: co je pravda?
Dobrý a co ty kydy o rodině, morálních hodnotách???
0/0
16.3.2006 11:11

petrucciani

Re: Re: Re: co je pravda?
To bylo jen jeho zduvodneni toho paskvilu.
0/0
16.3.2006 11:40

zuza0007

to je vůl
0/0
16.3.2006 9:22

sova_x

Re: to je vůl
Soudružko, ty jsi dojnice?
0/0
16.3.2006 9:49

Casperak

!
A má recht!
0/0
16.3.2006 9:10

babacek

Vážený pane prezidente.
I když jsem vaším zastáncem tak v této chvílce vás upřímě lituji. Prezident který je otěžkán předsudky k jakékoliv menšině by neměl v úřadě setrvat.Všichni jsou rovnocenými občany této země.
0/0
16.3.2006 8:09

dzejdzej

Re: Vážený pane prezidente.
Co to je za blabol? Odsoudil je nejakym zpusobem? Urazil? Pouze se vyjadril, ze stavet tento pravni a socialni vztah na uroven rodiny neni jeho salek kavy. Tot vse.
0/0
16.3.2006 8:30

babacek

Re: Re: Vážený pane prezidente.
Tento zákon nikoho nestaví do stejné pozice jako rodinu.Budou snad brát nějaké příspěvky na děti apod.To je jen blábol jak omluvit slušně svojí averzi k této komunitě.
0/0
16.3.2006 8:41

Ghort

Re: Re: Re: Vážený pane prezidente.
Tento zakon sice nestavi RP do stejne pozice, ale stavi ho temer na roven manzelstvi. O prispevcich netusim, ale je usmevne, ze homosexualni pary mohou _vychovavat_ deti, ale uz ne adoptovat. To je prece diskriminace muzskych paru, protoze zena, pokud bude chtit, si dite muze relativne lehce "poridit" (omlouvam se za tento vyraz), kdezto muz to lehke nema... Ten zakon ma vicero nedomyslenosti a v teto podobe jde opravdu o paskvil k pohledani...
0/0
16.3.2006 11:04

babacek

Re: Re: Re: Re: Vážený pane prezidente.
Nechci a nebudu jmenovat je však mnoho gayů kteří májí vlastní děti a to i z řad lidí veřejného života a celebrit.A tak když je vychováli doposud tak tento zákon jim jen právo výchovy potvrdil.Souhlasím,že některé pasáže tam mohou být sporné to však lze časem napravit tak jako se to děje i u jiných zákonů.
0/0
16.3.2006 12:56

milchama

Re: Vážený pane prezidente.
Pokud nevíte, co znamená slovo předsudek, pak ho raději nepoužívejte...
0/0
16.3.2006 8:37

babacek

Re: Re: Vážený pane prezidente.
Četl vy jste např.knihu,, Pýcha a Předsudek´´,že jste takovým odborníkem na toto slovo
A navíc vy jste zrovna člověk který je tímto břemenem obtěžkán.
0/0
16.3.2006 8:50

milchama

Re: Re: Re: Vážený pane prezidente.
Tím, že budete jiným podsouvat předsudky, aniž byste věděl, co to slovo znamená, jen dokazujete, že ve skutečnosti nemáte čím argumentovat. Je to naprosto totéž, jako kdybych já argumentoval tím, že zastánci homosexuálů jsou amorální. Je nutno být konkrétní, jak jsem vás již mnohokrát upozorňoval...
0/0
16.3.2006 9:00

babacek

Re: Re: Re: Re: Vážený pane prezidente.
Milchamo.Vy jste ve skutečnosti nikdy neargumentoval,a připad mne jako zaseknutá LP deska která hraje něco dokola.Já dobře vím co to slůvko znamená o proti vám který máte v tomto případě pásku na očích a nechcete vidět natož připustit realitu. Nakonec dnes již je to jedno zákon prošel a bude platit navzdory křiklounům jako vy.A tak nezbývá než vám vyslovit soustrast. :-))
0/0
16.3.2006 9:07

milchama

Re: Re: Re: Re: Re: Vážený pane prezidente.
Vidím, že nejen nevíte, co je to předsudek, ale navíc ani nevíte, co to znamená argumentovat.  V tom případě je každá rada drahá. Vám patrně není pomoci - alespoň v současnosti ne. Reagovat na vaše nekonkrétní bláboly je pro mne pouze ztrátou času. Až pochopíte, co je to argumentace, pak se ozvěte. Můžeme to třeba zkusit...
0/0
16.3.2006 10:19

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vážený pane prezidente.
 Tak pokud to co vy zde pocelou dobu názýváte argumentací tak většina včetně mě to nazývá mlácením prázdné slámy. Nevidím důvod již něco obhajovat když zákon prošel a bude platit.Navzdory zabeňěncům kteří si nevidí ani na špičku nosu.
0/0
16.3.2006 12:48

milchama

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vážený pane prezidente.
Žádný lidský zákon neplatí navěky. Tím méně  zákon tak sporný, který navíc prošel o jediný hlas. Možná, že se ještě  dožijete toho, že tento zákon bude opět zrušen...
0/0
16.3.2006 15:02

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vážený pane prezidente.
Milchamo napadáte mne,že nerozumím tomu či onomu a přitom nejste schopen odpovědět na jednuchou otázku kterou jsem vám již dvakrát opakoval. Četl jste............ANO - NE Jednoduché,ale pro vás obtížné.
Myslím,že zrušení zákona bych se mohl dočkat jen v takovém případě,že by zde zavládl Kalousek spolu s komunisty.Jinak do deseti let to bude jedna z norem pro členství v EU.
0/0
17.3.2006 5:45

celtic

škoda...
0/0
16.3.2006 7:31

čombák

Možná by vašíknarcisovi měli schválit
možnost registrace milenek, pak by zřejmě podepsal bez otálení
 
Nejsem homosexuál, je mi však úplně "buřt", jestli se někdo s někým registruje, jestli po sobě budou nebo nebudou dědit, jestli budou vychovávat děti, ...  A myslím si, že by tohle mělo být "buřt" každému normálnímu člověku....
0/0
16.3.2006 7:12

qventin

Re: Možná by vašíknarcisovi měli schválit
No me rozhodne neni "burt", ze dva homosexualove vychovavaji deti. Jsem zasadne proti tomu. Prijde mi to zvracene. V tomhle ohledu jsem naprosto konzervativni. A ty zbyle veci, co jste jmenoval, tak to mohli mit homosexualove i bez tohoto zakona
0/0
16.3.2006 7:27

čombák

Re: Re: Možná by vašíknarcisovi měli schválit
bez tohoto zákona klidně mohli vychovávat i ty děti...
0/0
16.3.2006 7:36

_m-

Re: Re: Možná by vašíknarcisovi měli schválit
Jenže oni je budou vychovávat (pokud je mají) se zákonem i bez něj.
0/0
16.3.2006 8:21





Najdete na iDNES.cz