Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Topolánek: Byl jsem naivní

MF DNES přináší další rozhovor z nové rubriky Z očí do očí. Tentokrát s předsedou ODS Mirkem Topolánkem. Michaela Jílková každý týden zpovídá jednoho z významných českých politiků, kteří podstupují interview v připraveném studiu. Jejich odpovědi a reakce jsou zaznamenávány na kameru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gentlastwo

MRdHu Držíš se..
Nepodstatných  detailů..
0/0
21.3.2006 22:12

gentlastwo

ad ad Svejnar....samo jméno nezakládá
kvalitu    názoru...
Pan   prof   Pafko   když  mluví   o    organisaco   zdravotnictví
a  nebo   o    ekonomice  tak  to  je  votřes...
0/0
21.3.2006 22:11

gentlastwo

Deleter...jestli jste ekonom nebo politolog...
Tak  si  uvědomte,  že   z   určitých   zorných   úhlů
vše  lidské   ve zdravotnictví   padá..
0/0
21.3.2006 22:07

gentlastwo

Co se musí nechat...Míša má teda poprsí..
S   tou   funkcí   mozku už je to   holt   horší..
Ale   v  MF Dnes  se  to  ztratí..
0/0
21.3.2006 17:14

gentlastwo

J@k Modrá šamce zavání experimentováním...
To  snad   ví  každý,  kdo  má  Universitu..
0/0
21.3.2006 17:06

baronfonlempl

Mirku, opět mimo.
Jsi naivní, to zůstává.
0/0
21.3.2006 17:05

gentlastwo

m 123
Paní  Jálkovou   mám      rád...
Ovšem  Dr Ratha  nějak   neporazila...
To  byl  debakl  pro  ni...
Nakonec  je to  ministr...
Chce  ti  úctu..
0/0
21.3.2006 17:04

gentlastwo

Rotty jakápak n neonacistická vyvolávačka...
Celkému   národu  se   v  Kotli  líbila..
Má   hezké  poprsí  a  hezký  úsměv...
No  s  Dr Rathem  šlápla   vedle,   nevíco  je  konfident, co  je  denunciant   atd...
Já  mylím  že na Nově  nebo   v MFDNES  se to  ztratí...
0/0
21.3.2006 17:02

gentlastwo

Dotaz pro rozhovory...Topolánku
Myslíte, že  kdybyste   tu   funci  položil,  že to   bude pro národ  škoda???
0/0
21.3.2006 16:35

holiday

díky blbejm dotazům
jsme se toho prd dozvěděli
0/0
10.3.2006 18:01

rotty

Divím se, že k té Jílkové na ten rozhovor ještě někdo chodí.
Ten neonacistická vyvolávačka všeobecné nenávisti by už měla někam zmizet. Být politikem, tak pozvání od ní odmítnu.Nejlépe to udělal Rath, prostě odešel. Tak by to měli udělat všichni a už by dala pokoj.
0/0
9.3.2006 13:46

m123m

Re: Divím se, že k té Jílkové na ten rozhovor ještě někdo chodí.
Dobře to udělala Jílková, že toho namyšlenýho Ratha porazila na hlavu a Rath utekl jako "spráskaný pes". Jen se těším jak si podá Paroubka, pokud ten se nepos*re dopředu      
0/0
9.3.2006 15:41

idneol

Re: Divím se, že k té Jílkové na ten rozhovor ještě někdo chodí.
Nevím, jestli je neonacistka, ale na politické diskuse prostě nemá. Takový debaty jí můžou baštit jen primitivové. Jenže v případě Ratha ho dost nachytala, protože ona skutečně neřekla, že je konfident, jen se ho ptala. Kdyby nebyl "namyšlenej buran" (omlouvám se JP, ale není jediný), poslal by ji do háje a rozhovor by dokončil. Přece mohl předem odhadnout, jak asi ta debata bude vypadat a když už tam vleze, musí hrát podle jejích pravidel. Jenže Rath se zřejmě uráží i na televizor, když ho zrovna neoslavujou.
0/0
9.3.2006 17:12

caterpillar

..............................................
Marná snaha Topole. Na Kalouska zkrátka a dobře nemáš.
0/0
9.3.2006 13:44

m123m

Re: ..............................................
Důležité je to, že ODS s Topolánkem má a bude mít 5 x více hlasů než KDU s Kalouskem. Ale držím Kalouskovi palce aby alespoň 7% udělal.
0/0
9.3.2006 15:44

rotty

Tupol opět perlil,
a toho Jílková, velká sympatizantka ODS, ještě šetřila.Ale i tak se stačil
předvést.
0/0
9.3.2006 13:40

mastermarc

ODS
Cetl jsem par prispevku a je to hruuza. Podle me Paroubkovy dochazi benzin. V CSSD jsou jenom nevzdelanci, kteri se z pole dostali do politiky. Dyt ministr financi nevi co je to Lorenzova krivka, to je jedna z nejzaladnejsich veci v ekonomice a on to nevi? cim to asi je? Jo on je to pravnik. A jaktoze pravnik dela ministra financi? Inu ceska polotika, tzn. hlavne at ma korytko a nedela velkej bordel, neni tolik na ocich kdyz nic neumi. Proc neni v cele min financi ekonom? Jedinej ekonom Martin jahn sebral nohy na ramena a utekl. A co se tyce Paroubteka tak to je kapitola sama pro sebe, ze by chtel prekonat predvolebniho populistu Spidlu a naslibovat nam jeste vetsi hory s horakama? Asi jo podle 26500kc mesicne, to je vysmech. Proto kdyz bych si mel vybrat mezi ODS a CSSD tak moje volba je ODS. Bohuzel pro ODS ji volit ani nahodou nebudu.
0/0
9.3.2006 10:01

rotty

Re: ODS
Alois Rašín byl také právník. A každý ministr má poradce.Navíc Lorenzova křivka je jen jedna z teoretických úvah o daních, navíc ne moc potřebná pro ministra financí, protože se většina ekonomik nemůže dostat do extrémních hodnot.A spory se vedou o procenta ne o desítky procent zdanění.
0/0
9.3.2006 13:42

m123m

Re: Re: ODS
Srovnávat právníka Rašína s "absolventem práv" Sobotkou bez jakékoliv praxe (pokud pominu "mladé socialisty") je skutečně velmi odvážné.  
0/0
9.3.2006 15:48

Casperak

!?
Nevím proč, ale s Topolánka začínám mít pořád lepší pocit! A v Otázkách Paroubka totálně rozebral, a proto říkám: Pryč se Socanama!
0/0
9.3.2006 9:42

el-lobo

Máte v textu těžkou hrubku
Žádně "dřisty", ale "dřysty" - s ypsilonem. Ověřte si to v Ostravakovi...
0/0
9.3.2006 9:13

hasmen

...
Říkáte, že s ODS a její vládou by se měla vrátit důvěra v politiku. To je samozřejmě můj cíl.
 
Tak to jste pane Mirku opravdu naivní...
0/0
9.3.2006 6:11

papanikula

geneze ODS
nejlepsi by bylo,kdyby ODS zanikla a vznikla nova ,minulosti nezatizena a  pravicove orientovana strana,protoze ODS pravicovou stranou neni.
0/0
9.3.2006 0:10

j@ck

Re: geneze ODS
jediná šance pro ODS je zbavit se starých struktur typu Langer, Tlustý, Nečas a zbavit se Topolánka (kterého naneštěstí pánbůh příliš neobdaroval). kdyby byl na jeho místě třeba bém, tak by vše vypadalo jinak. je podstatně chytřejší a charismatičtější než topolánek, není to takový arogantní hulvát a je schopen ze sebe dostat alespoň souvislou a rozvitou větu (topol to podle toho dnešního rozhovoru příliš nezvládá)
0/0
9.3.2006 0:12

papanikula

Re: Re: geneze ODS
souhlas
0/0
9.3.2006 0:18

Johny_S

Re: Re: Re: geneze ODS
A stejně ODS volby vyhraje. Přičemž se ptám: o kolik více by ODS mohla mít v preferencích, kdyby se zbavila výše zmíněných? O pět? O deset? O dvacet? Teď má třicet. To je takříkajíc maximum pro českou stranu.
0/0
9.3.2006 0:20

j@ck

Re: Re: Re: Re: geneze ODS
já ani tak nevolím strany podle programu. ona realizace jakéhokoliv programu totiž vždycky spočívá na konkrétních lidech. naslibovat programem se dá cokoliv. kdyby v ODS byli nějací jiní lidé (tj. takoví, na které nemám alergii - viz výše jmenovaní), klidně bych ji volil.
0/0
9.3.2006 0:23

Johny_S

Re: Re: Re: Re: Re: geneze ODS
To je právě důvod, proč nikdy nebudu volit ČSSD. Nejen kvůli programu, ale ani kvůli lidem. Vždyť ČSSD se zoufale nedostává lidí. Má tam bolševika Paroubka, který jako brouk Pytlík všemu rozumí, do všeho mluví a všechno by chtěl řídit, čímž strhává pozornost na sebe, takže není tolik na očích, že jsou tam jinak pánové typu Škromacha, Sobotky, atd. A taky je tam David Rath, a to je lhář, demagog a Paroubkovo alter ego.
0/0
9.3.2006 0:27

papanikula

Re: Re: Re: Re: Re: geneze ODS
presne jini lide,takhle, ne
0/0
9.3.2006 0:29

papanikula

Re: Re: Re: Re: geneze ODS
rikam o hodne ,stacily by treba preferencni hlasy ,coz ODS zamitla ,protoze by Vykonna rada ostrouhala.
0/0
9.3.2006 0:28

Johny_S

Re: Re: Re: Re: Re: geneze ODS
Pochybuji. 30% je maximum. České strany nemívají více.
0/0
9.3.2006 0:30

Johny_S

Re: geneze ODS
Nejlepší by bylo, kdyby u nás zanikly obě bolševické strany (ČSSD, KSČM). Hned by bylo lépe. Ale nestane se ani to s tím zánikem ODS, ani to s tím zánikem bolševiků.
0/0
9.3.2006 0:14

Casperak

Re: Re: geneze ODS
0/0
9.3.2006 9:44

idneol

Re: geneze ODS
A jé, další kryptokomunista, kterej si říká pravičák.
0/0
9.3.2006 17:15

Vlk-Honzi

Dobrou
ať máme zítra sílu a můžeme vydělat něco na naše hvězdy parlamentních řečnických pultíků - levých, nebo pravých - platit daně budeme stejně.
0/0
9.3.2006 0:09

papanikula

Re: Dobrou
0/0
9.3.2006 0:11

papanikula

ODS
kolego,to bychom museli vystoupit z EU ,protoze cela EU je socialisticka a socializujici,jinak nevim o jake reformy jde,doufam,ze nebudou jako na Slovensku,kde Dzurinda konci a nastupuje fFico ,ucet rovne dane :
 15% nezamestnanost
20% hranice bidy
lekari ze zdravotnictvi utikaji do CR
ODS nemuze volby vyhrat v opacnem pripade lide nepouzivaji mozek
0/0
8.3.2006 21:24

Johny_S

Re: ODS
Kolego, máte to v hlavě trošku pomotané. Ano, velká část Evropy je socialistická, ale právě to je příčinou všeobecného evropského úpadku. Takže se celá Evropa bude muset reformovat, nejen my. A to, co uvádíte jako tzv. "účet rovné daně", je pustá demagogie. Vysoká nezaměstnanost či počet lidí žijících pod hranicí bídy na Slovensku byly už před rovnou daní. To není následek rovné daně. Zkuste méně poslouchat populistu Fica či jeho dvojče Paroubka a více se dívat kolem sebe. ČSSD nesmí vyhrát. Je to cesta zpátky k socialismu. A to je špatně.
0/0
8.3.2006 23:02

papanikula

Re: Re: ODS
mate to pomotane Vy ,volby nesmi vyhrat ODS ,cekal by nas experiment mechanizatore Tlusteho a koncili bycho balickovymi opatrenimi jako v roce 98,jinak jedte se podivat na Slovensko,jak jsou tam spokojeni lide s pravicovou politikou a jak jsou tam spokojeni lekari.
Nase ekonomika si nevede spatne ,za 15 let popreve aktvni platebni bilance
ekonm. rust 5%
nezamestnanost 9%
a dluh 37% HDP,coz je pod unijnim prumerem,vlada se meni v ekon. depresi a ne v rustu,ta deprese by nas cekala s vladou ODS a jeji Vykonne rady
0/0
8.3.2006 23:21

Johny_S

Re: Re: Re: ODS
Velký omyl, kolego. Opět jste ukázal, že to vy jste dosti popletený. Odkazuji na příspěvek Vlka-Honziho - podívejte se na výchozí podmínky Slovenska. Stav, v němž se teď Slovensko nachází, není důsledkem rovné daně. Rovněž tak lékaři ze Slovenska odcházeli vždycky - a Česká republika je pro ně nejvhodnější cíl, protože se dobře domluví. Stejně tak čeští lékaři odcházejí na západ, čímž by se dalo argumentovat, že je to přímý následek vlády ČSSD. A s tím určitě nebudete souhlasit. Vámi uváděná čísla jsou hezká - v růstu HDP jsou také zahrnuty rostoucí státní výdaje (ČSSD populisticky rozhazuje). Navíc je teď konjunktura, a proto je třeba okamžitě začít s reformami. Čím později budou provedeny, tím dražší budou. Současná konjunktura ovšem není díky ČSSD, ale díky vstupu do EU. ČSSD je jednoznačně horší volba - odkládáním životně nutných reforem a spoluprací s nereformovanou bolševickou stranou. S autokratickým předsedou, který hrozí politický režim v ČR proměnit tak, že by se mohl nápadně
0/0
8.3.2006 23:27

Johny_S

Re: Re: Re: Re: ODS
začít podobat putinovskému Rusku. ČSSD nesmí vyhrát.
0/0
8.3.2006 23:28

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: ODS
a jak dlouhé období je dle tvého třeba k uplatnění pozitivních efektů rovné daně? to jen odkdy máme začít považovat situaci na slovensku za důsledek pravicové politiky a kdy máme přestat svalovat vinu na mečiara? jinak lékaři ze slovenska prchají hromadně. jen já mám v práci dva kolegy, takže mám informace first hand - plat lékaře v bratislavě po škole 6000,- Sk, pokud jsi byl v blavě někdy v poslední době, tak víš, jak drahé to město je.
0/0
8.3.2006 23:39

Johny_S

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ODS
Vnímej historický kontext. Slovensko bylo vždycky chudší kraj než Česká republika, a chudší zůstává i nadále. Navíc na východě romská komunita žije ve velice nuzných podmínkách - to je právě ta chudoba. Která není následkem rovné daně. A když už jsme u toho - reformy vždycky trochu bolí. Chceš-li ty změnit svůj komfort a např. mít lepší byt, radši se zadlužíš, ale přitom budeš dál žít rozmařilým životem, anebo začneš šetřit. Až si odpovíš, pochopíš rozdíl mezi levicovou a pravicovou politikou. A když už - jak vysoký byl nástupní plat lékaře po VŠ v Bratislavě před rovnou daní?
0/0
8.3.2006 23:43

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ODS
nevím, jak vysoký byl před rovnou daní. já jsem to taky nedával nijak do souvislosti s rovnou daní, ale s pravicovou reformou zdravotnictví na slovensku, která byla dle mého i názoru odborníků dost tragická a v konečném důsledku na ní vydělali hlavně majitelé zprivatizovaných nemocnic (řadoví lékaři ani pacienti nikoliv). mám oprávněné obavy z budoucnosti, pokud u nás vyhraje volby ODS a začne realizovat své reformy ve zdravotnictví.
0/0
8.3.2006 23:46

papanikula

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ODS
souhlasim,mate pravdu
0/0
8.3.2006 23:52

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ODS
třeba tady jsou zajímavé články, zejména ten druhý je napsaný nepolitickým člověkem, který do toho docela vidí. pokud to někoho zajímá a chce skutečně pochopit problémy zdravotnictví, pak to vřele doporučuju.
0/0
8.3.2006 23:54

Johny_S

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ODS
Oba jsem četl už dříve. Oboje je věc názoru. S mnohým bych nesouhlasil, jsou to manipulace s daty. Ale to je na delší diskuzi.
0/0
9.3.2006 0:16

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ODS
pro tebe je to možná manipulace. netýká se tě to bezprostředně, mě ano. mám možnost srovnat funkci a.s. a státních nemocnic. zkus si pořádně a nezaujatě promyslet ty argumenty na podporu neziskových nemocnic a musíš uznat, že mají logiku. pokud budou nemocnice zprivatizovány (mám obavy o opakování privatizace z počátku 90. let) a převedeny na a.s., jejichž cílem bude zisk, pak na tom všichni ztratíme. zisk bude totiž odveden ze systému na konta majitelů a.s. a nikdo nebude garantovat, že bude použit na obnovu. a.s. může jít do konkurzu, neziskovka nikoliv. pro mne je zrovna tato koncepce zdravotnictví nesmírně důležitá. modrou šanci ODS v pdf jsem četl 2x a upřímně řečeno je zoufale nekonkrétní, populisticky napsaná a zavání experimentováním. nevím proč měnit něco, co je v podstatě dobré.
0/0
9.3.2006 0:21

Johny_S

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ODS
Nesouhlasím s tebou. Stejné argumenty lze použít i např. proti soukromým prodejcům potravin. Je v tom vidět silně levicové východisko, jako by zisk byl něco nemorálního. Navíc v současnosti nemocnice nejsou privatizovány. Převod nemocnic na akciové společnosti je reakce krajů na požadavky ministerstva, aby byly neustále zvyšovány platy zdravotníků, aniž by na to kraje dostaly nové prostředky. To byl taky důvod prudkého nárůstu dluhů. Stát na kraje převedl zadlužené nemocnice, kraje je musely oddlužit. Pokud je teď tedy chce stát ovládnout zpátky, nejdřív musí krajům zaplatit, jinak to je znárodnění. A musí zaplatit i soukromníkům. Je demagogie tvrdit, že za předchozí dluhy nemocnic mohou současní hejtmané, protože tehdy byli na okresních úřadech. Za dluhy nemocnic může politika ministerstva zdravotnictví.
0/0
9.3.2006 0:25

papanikula

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ODS
ale tady o znarodneni nejde,jde o to ,ze nebudou mit smlouvu s VZP,jinak mohou mit smlouvu s jinou pojistovnou nebo vybirat hotove ,za peci zodpovida totiz dle ustavy ,stat.
vycisteni trhu v bankovnim sektoru trvalo 15 let,nevim,jak by to bylo u nemocnic a.s.
0/0
9.3.2006 0:34





Najdete na iDNES.cz