Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Učitelé se učí poznat šikanu

Je posmívání se spolužákovi za to, že má každý den pěkně zabalenou svačinu od maminky nebo legrační boty, ještě škádlení, nebo už jde o šikanu? Rozeznat to od sebe je podle odborníků těžké. Mnozí si totiž šikanování spojují pouze s brutálním fyzickým násilím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leto_Atreides

Pche
Jen ať se dětičky učí, že někteří bližní jsou prostě ku**y. Je nekonečně blbé nadávky a posmívání označovat jako šikanu. Lidé si k tobě dovolí poze tolik, kolik ty jim dovolíš. Obvykle stačí dotyčného odpálkovat a dá pokoj. Kdo se to nenaučí, má smůlu po celý život, ne jen na základce - a dobře mu tak. Samozřejmě, opakované fyzické týrání slabšího je něco úplně jiného.
0/0
22.2.2006 11:43

daadyy

Re: Pche
takhle nějak byl myšlen můj příspěvek :-)
0/0
22.2.2006 11:52

Maxx-IP

Re: Pche
Na vaše gangy žádné odpálkování nestačí. Je třeba postupovat proti vám společně a systematicky. Ať se to děti učí v tomto brutalitofilním společnosti, kde bezohlední mají navrch, že proti grázlům a ....ajzlům pomůže jedině pospolitost a kamarádství, vzájemná opora.
0/0
22.2.2006 11:57

Leto_Atreides

Je děsivé
jak se do svobodného jednání člověka stále víc a víc snaží zasahovat přemoudřelí psychologové, nátlakové NGO, feministky aj. Jako by snad lidé nebyli s to řešit naprosotu většinu problémů sami. Já byl například na prvním stupni ZŠ nejboubelatější dítě široko daleko. Jistě, něco jsem si vyslechnul. Ale taky jsem byl nejlepší v několika předmětech a když k nám do třetí třídy prodadnul jistý Venca, prudil největšího kalibru, jen já byl schopný ho srovnat do latě. Dvakrát, třikrát dostal přes držku a byl klid. Člověk si musí vybojovat respekt pěkně sám za sebe, to za vás nikdo jiný neudělá. Uvedu jiný příklad: mám kamaráda, který měří metr padesát, pětačtyřicet kilo i s botama, popelníky místo brýlí. Ale má IQ 150 a je s ním legrace. To bohatě kompenzuje vše ostatní. Podle toho taky vypadá jeho plat, automobil, přítelkyně a zdravé seběvědomí...
0/0
22.2.2006 12:15

Gaston

Re: Je děsivé
Jak poznáte, že to vaše sebevědomí je ještě pořád zdravé?
0/0
22.2.2006 12:35

Maxx-IP

Re: Je děsivé
A proč nám to tu vykládáš? Tenhle článek neřeší problémy tvého kamaráda, co má IQ 150 a přesto je tak hodný, že s tebou kamarádí. Řešit je třeba, jak pomoci těm neprůbojným, resp. jak oni si mají vzájemně pomoci.
0/0
22.2.2006 12:40

Leto_Atreides

Jak? Snadno... vysvětlit jim, že musejí být průbojnější.
Jak snadné, milý Watsone. :-)))
0/0
22.2.2006 12:44

Maxx-IP

Re: Jak? Snadno... vysvětlit jim, že musejí být průbojnější.
To se lehko vysvětluje, ale člověku samotnému těžko v praxi uskuteční, když prostě takový není. Mám lepší nápad: Vysvětlím mu, že proti xindlům nesmí být sám, je třeba proti *ajzlům, co si libují v týrání jiných, držet pohromadě. Takový kreténi si totiž nezaslouží nic lepšíto, tež pořádnou přes tlamu.
0/0
22.2.2006 12:55

Leto_Atreides

Re: Re: Jak? Snadno... vysvětlit jim, že musejí být průbojnější.
Tak jako výše zmíněný Venca kupříkladu. :-)
0/0
22.2.2006 13:07

TomášM

Re: Je děsivé
já mám IQ vyšší než 150 a vypadám normálně (nejsem ichtyl jako ten tvůj kamarád). Jo a sranda se mnou není a klidně ti natáhnu.
0/0
23.2.2006 23:36

Leto_Atreides

A teď tu o Popelce! Prosíííím...
:-)))
0/0
24.2.2006 16:32

Maxx-IP

Re: Pche
Ještě k tomu posmívání a ponižování: To může být dost těžká šikana, mnohdy bolestivější než rána pěstí, zvláště když se tím baví tlupa pablbů na úkor jednoho. Jenže to si ti blbečkové neuvědomí.
0/0
22.2.2006 16:42

daadyy

pravda o šikaně
já na šikanu nevěřim, já jsem byl na základce taky hodně malej, pohublej a nikdy mě nikdo nešikanoval..
 
spíš naopak já jsem býval šikanatérem  ten kdo se nechá šikanovat je prostě psychicky neodolná osobnost..v dřívější době by padnul hlady.
proto taky ze školy odchází šikanovaný-takové losery tam nikdo nechce
0/0
22.2.2006 10:44

Leto_Atreides

Přesně!
Je to o psychice... Kdo je srab, musí se naučit mít ostré lokty, nebo dobré spojence. ;-)
0/0
22.2.2006 11:44

Maxx-IP

Re: pravda o šikaně
Tahle léčba "psychické neodolnosti" je, jak zkušenosti ukazují, neučinná, ba naopak, prohlubuje tuto potíž. Jestliže odchází postižený namísto viníka, nic se tím nevyřešilo, ale je to ještě horší. Viníci se ocitnou na koni najdou si další oběti a brutalita se stupňuje.
0/0
22.2.2006 12:01

daadyy

Re: Re: pravda o šikaně
ano pro losera se tím nic nevyřeší..je totiž velká šance, že v nové škole ho budou šikanovat znovu. tyhle lidé prostě něco vyzařujou a o tu šikanu si koledujou..
0/0
22.2.2006 12:22

Maxx-IP

Re: Re: Re: pravda o šikaně
A jsou jiní, kteří si koledujou o jednu přes držku.
0/0
22.2.2006 12:41

Maxx-IP

Šikana je bohužel nevykořenitelná.
Existuje a existovala v každém formálním kolektivu, na školách základních i středních, na vojně, i na letních táborech, kde se děti předem neznaly a netvořily již hotovou partu (dříve ROH, dnes asi těch, co jsou nabízeny jako placená služba). Jde teď o to, aby nepřerůstala do brutality s tělesnými i psychickými následky. K tomu však dnešní brutalitofilie a společnost, založená na vzájemné bezohlednosti, pedagogům nepomůže.
0/0
22.2.2006 10:39

Neumětel

Hlavní problém českých škol je
že když už se šikana rozpozná a identifikují se aktéři, tak školu opuští vždy oběť (znám spoustu takových případů). Ten co šikanuje, zůstává. To mu pak dodá odvahu, ostatní to vidí a jen to utuží zaběhaný režim. Počase se najde další oběť.
0/0
22.2.2006 10:08

idnesKROKODYL

Re: Hlavní problém českých škol je
NAPROSTO PRESNE ! U pripadu ktery znam, bylo zakovi nabidnuto, jako reseni sikany aby ze skoly odesel, protoze jsou s nim stale problemy. Rozumej: 'byl problematicky tim, ze patricka, ktera ve tride sikanovala ho mela jako oblibenou obet' a kdyz vznikl dalsi a dalsi pripad sikany ve skole tak 'on byl vzdy u toho' ...
0/0
22.2.2006 10:35

Gaston

Učitel,
který nerozezná škádlení od šikany bez účasti v jakémsi "projektu", je blb a nemá ve škole co pohledávat!
0/0
22.2.2006 10:00

Neumětel

Re: Učitel,
Každý, kdo absolvoval ZŠ si myslí, že rozumí školství. Každý, kdo viděl v televizi hokej si myslí, že by mohl trénovat reprezentaci.
0/0
22.2.2006 10:04

idnesKROKODYL

Re: Re: Učitel,
Je ale jasne, ze kdyz budu hornikem, nesmi byt pro mne prace se zbyjeckou problem... Ucitel pracuje s detmi a rozpoznat sikanu je pro nej problem ? Bohuzel u nekterych ucitelu to neni problem jediny, problem je prirozena autorita, trpelivost, umeni zaujmout vykladem, sebezvladnuti... Bohuzel jsem byl sam svedkem kdy byla vyhozena starsi ucitelka kterou deti milovali a ktera je zvladala nabrosto brilanne nahrazena 'novou' ktera prisla primo ze skoly jen proto ze ta 'stara' byla ve vyzsi platove tride. Je to tragedie.
0/0
22.2.2006 10:33

Gaston

Re: Re: Učitel,
Tím chcete říct, že ani vy byste bez odborného školení nedokázal rozpoznat škádlení od šikanování?
0/0
22.2.2006 12:33

Maxx-IP

To mne spolužáci nešikanovali kvůli hezky zabalené svačině od maminky.
Na průmce se mým spolužákům-internátníkům naopak moje dojížďácká svačina moc líbila. Jen já jsem ani nepoznal, jak chutná.
0/0
22.2.2006 9:41

seppikub

Re: To mne spolužáci nešikanovali kvůli hezky zabalené svačině od maminky.
     No jak si byl z vesnice meli aspon obcas veprove hody, ne ?   Taky znam...  
0/0
22.2.2006 10:07

pepee007

Život je takovej
Jo, ono je to opravdu těžký.. rozeznat šikanu. Nejhůř na to bejvaj děti ze sociálně slabších rodin, které namají to co ostatní, potom děti s viditelnou "vadou" jsou malý, slabí, pihatý, tmavý..nebo nevyzrálí jako ostatní..(prostě věci, na kterých vůbec nezáleží nebo věci, které se časem mění)
Já jsem byl samozdřejmě taky na základní škole svědkem různého šikanování, až terorizování. Vytváření absolutního ponižujícího opovrhování k některým spolužákům. Dokonce i spolužačkám. I na střední škole se to dělo, ale v mnohem menší míře. JO jo, život je prostě takovej, není to bavlka a někdo to prostě "odskákat" musí. Je to přirozená věc. To vykořisťování. Ale mrzí mě to, že to takhle je.
0/0
22.2.2006 9:39

idnesKROKODYL

Re: Život je takovej
Rozhodne tak tezke to neni sikanu rozpoznat, kdyz je zajem ji rozpoznat. Ale nejtezsi to je prave v pripade, kdy se nechce... V cesku se pry ceka na prvniho cloveka ktery da za sikanu skolu k soudu, zakon je jiz pripraven ale ti rodice jaksi nemaji odvahu... No ja se jim ani nedivim.
0/0
22.2.2006 9:49

Anakin77

Re: Život je takovej
Ono je ale i smutné, že "potřeba šikanovat někoho odlišného" se ve spoustě lidí drží i v dospělosti. Jen pak už se to opravdu nedá nazvat jinak než předsudky a hloupost. Pro ukázku si stačí pročíst některé zdejší diskuze (ať už je to "házení všech romů do jednoho pytle", diskuze k registrovanému partnerství a homosexuálům, nebo třeba i manželce Paroubka, v menší míře i k tělesně postiženým atd. atp.).
0/0
22.2.2006 9:53

pepee007

Re: Re: Život je takovej
Pravda, pravda. O těch Romech... K nám na základku asi do osmičky přišel kluk-Rom to byl. Asi adoptovanej, protože jeho rodiče Romové nebyli. Chudák ale on byl a všude ho všichni na předešlejch základkách někde někdo omezoval, odstrkoval, prostě to byl vždycky pro všechny spolužáky jenom prašivej pes, kde je ostudou se sním třeba jen bavit, nebo nedej bože sedět v lavici....Byl to naprosto zdravej, inteligentní, slušnej kluk. ale ostatní hyjeny ho hnaly až děs běs..
Ale zajímavý je, že já jsem taky cikora a nikdy jsem problém se začleněním mezi kamarády neměl. Naopak se za mě vždycky všichni postavily, když měl někdo blbý kidy. Nebo se staly taky terčem útoku - a to mnohem brutálnějšího, než slovního. Člověk si musí vybudovat pozici a pak ostatní ovládat jinak to s těma hyjenama nejde.
0/0
22.2.2006 10:34

daadyy

Re: Re: Re: Život je takovej
takhle to prostě ve "zvířecím" světě chodí..většina psů ti taky nebude vychovávat koťata..prostě příroda to má podle mě tak zařízený.
i když zase na druhou stranu podle mě může třeba do kolektivu kolikrát lépe zapadout rom než kdokoliv jiný, záleží na osobnosti..
 
0/0
22.2.2006 10:48

pancho10

Re: Re: Re: Život je takovej
Víš,když Ti je přes 30 a nebo skoro 40 let tak bereš svět jinak.Mám mnoho přátel mezi romy.Ale jako děti jsme se nenáviděli.Hold tak to je.Jinak když jsem prodával na hradě v občerstvení a vyděl jsem dívenku jak vytáhla poslední 10 korunu na limonádu a přišel hejsek asi 11 let a surově ji odstrčil a s 1000 covkou mě drze řekl o cigarety...tak jsem se neudržel a dal facku jako hrom.No mě to stálo místo a peníze.Ale jednal bych stejně i dnes.Jo a ta dívenka byla romka.
0/0
22.2.2006 10:49

daadyy

Re: Re: Re: Re: Život je takovej
že se nestydíte, mlátit 11 leté děti do hlavy..suroooovče, šikanatééére
0/0
22.2.2006 10:57

idnesKROKODYL

To je usmevne !
Ucitele se neuci poznat sikanu, ucitele a vedeni skol maji jedinou snahu a tou je sikanu za jakychkoli oholnosti nepriznat! Bohate zkusenosti na napriklad Občanské sdružení proti šikaně - http://www.sikana.cz/ -- ne neberte to jako reklamu ale jako pripadnou moznost pomoci. Se sikanou ve skole jsem se setkal a to co dokaze skola udelat aby 'zaprela' sikanu bych Vam nepral videt. On je totiz za sikanu zodpovedny reditel skoly a proto je snaha ne pomoci ale nepriznat skutecne velka... Je to smutne.
0/0
22.2.2006 9:31

mimis

Re: To je usmevne !
Pravda.. Dokonce vim i o pripade, kdy byli potrestani ti ucitele, kteri na tu sikanu si dovolili upozornit.. Nedelali vse tak, jak by si reditel predstavoval.. A taky, jednani s rodici agresora je mnohdy uplne zbytecne...
 
 
 
 
0/0
22.2.2006 11:38





Najdete na iDNES.cz