Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdce vykolejeného vlaku jel o 70 km/h rychleji

Osobní vlak, který v úterý vykolejil v Brodku u Přerova, jel o sedmdesát kilometrů v hodině rychleji. V úseku, kde byla nejvyšší povolená rychlost čtyřicítka, rozjel pětapadesátiletý strojvůdce lokomotivu rychlostí 110 km/h. Ukázala to data stažená z elektronického rychloměru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tohoho

že by pendolino?
A co když pendolino,které projelo přehodilo vyhýbku???
0/0
17.2.2006 17:56

zd_enek

Re: že by pendolino?
Pěkná blbost - i když střet s moderní technikou zatím ČD nezvládají
0/0
17.2.2006 20:28

Maxx-IP

Re: že by pendolino?
Je to sice pěkná hovadina, ale v tom případě by na návěstidle, jehož návěst je závislá na poloze výměn, svítila rychlost 40. (spodní žlutá, na jeho předvěsti pomalu kmitavá horní žlutá)
0/0
17.2.2006 23:40

KarelNovak

Ultralehké vlakové dopravní systémy
Co říkaté na Ultralehké vlakové dopravní systémy, které podporuje strana 4 VIZE www.4vize.org ? Měly by být bezpečnější.
0/0
17.2.2006 15:21

Maxx-IP

Re: Ultralehké vlakové dopravní systémy
6e je nějaká chyba v adrese.
0/0
17.2.2006 16:50

rudastraka

koridor
takze maximalka na koridoru je 40km/h?? to je ale fofr ve tretim tisicileti
0/0
17.2.2006 14:57

Maxx-IP

Re: koridor
Další ůl! Kdo vám tohle nakukal? 40km/h je přes výhybku, je-li postavená do odbočky. Když ale jede rychlík (EC, IC, Pendolino atd), který stanicí projíždí, staví mu výpravčí pokudmožno rovně!!!
0/0
17.2.2006 16:41

ygg

Když je něco s vláčky...
tak si tady vždy krásně počtu, tohle je asi jediná oblast, kde značnou část diskuze tvoří objektivní informace a já si hezky počtu a ještě se poučím:-)))) Díky (skoro) všem
0/0
16.2.2006 21:52

m24

!!!
Škoda, že nestávkovali - viz zpráva z 20.43 IDnes - mohli ušetřit jednu lokomotivu.
0/0
16.2.2006 21:02

pancho10

Nesuďte mašinfiíru jenom na základě informací iDNES!
Nevěřím tomu že by si to lajzl jakejkoliv fíra.A jelikož jsem odsud tak hed zítra zavolám známému na DEPO a slibibuji že to tu fláknu.Nemyslím do dílny nebo skladu....
0/0
16.2.2006 20:20

kladnyhrdina

Re: Nesuďte mašinfiíru jenom na základě informací iDNES!
Slibibuj, mašinfiíro, volej Pepu z depa, vymysli ještě něco.
To je snad jasný, že ještě nikdy žádný strojvedoucí nejel úmyslně do odbočky 110 km/h. Bylo to prostě přehlédnutí. Možná jediné za 30 let, co ten strojvedoucí jezdí, ale to se prostě nesmí stát.
Něco podobného se stalo v šedesátých letech v Dyníně u Českých Budějovic. Rychlík z Prahy, vedený parní lokomotivou, tam vjel chvilkovým selháním strojvedoucího do odbočky rychlostí 100 km/h a položil se na bok.  Strojvedoucí i topič nepřežili, cestující naštěstí ano.
0/0
16.2.2006 20:39

pancho10

Re: Re: Nesuďte mašinfiíru jenom na základě informací iDNES!
Tak sorry je to pravda.Ale říkal mě ten známý že tohle nejde do telefonu vysvětlit.
0/0
17.2.2006 13:31

saldo

Pokud
se prokáže zavinění strojvůdce, doufám, že mu tu škodu přišijí plně na triko.
0/0
16.2.2006 17:06

Maxx-IP

Re: Pokud
A z čeho to zaplatí? Kdyby měl 23,5 milionu korun, asi by nedělal mašinfíru Českých drah.
0/0
16.2.2006 20:11

zd_enek

Re: Pokud
A trochu z jiné strany-jak je možné, že vůbec mašinfíra mohl vletět takovou rychlostí do odbočky ? Neukazuje to spíš na katastrofálně zastaralý zabezpečovací systém? Mimo jiné - cirkus s "rušením" od Pendolina taky ukazuje na to, že se zabezpečovačkou ČD není něco v pořádku a že by patřila spíš do muzea. Pak to zachraňují vlakové čety, ale každý se jednou splete.
0/0
16.2.2006 21:03

Maxx-IP

Re: Re: Pokud
Řekl bych, že fakta lezou pomalu na povrch až v této diskusy, ke které ovšem iDNES dala nelmi mlhavé podkladfy: Já jsem z těchto přízpěvků vyrozuměl, že vlak měl do stanice postavíno na přímou kolej, ale vyjížděl z ní buď na opačnou (levou) kolej, nebo jel kvůli poruše výhybky přes spojky variantou, čož strojvedoucí na návěstidle přehlédl a vyrazil ze stanice plnou rychlostí. Bohužel, LVZ mu v tom nemohl zabránit, protože nesignalizuje rachlostní návěsti. Zná pouze stav stůj - výstraha - volno.
0/0
16.2.2006 22:24

Tokamak

Re: Pokud
Není to náhodou podle zákoníku práce nějakej 5-násobek mzdy?
0/0
16.2.2006 21:51

Jirmat

...
rychlostní koridor pro Pendolíno kde se jezdí 40 km/hod.To je asi světová rarita.
0/0
16.2.2006 16:47

Maxx-IP

Re: ...
40km/h do odbočky, VY VOLE!
0/0
16.2.2006 17:20

ElizaDay

Re: Re: ...
Bohužel, v tom úseku žádná odbočka není, VY INTELIGENTE !!!
0/0
16.2.2006 17:24

Fan-tomas

Re: Re: Re: ...
Ale je, a to v každé stanici  VŠUDE se dá jet do odbočky = na vedlejší kolej. A potom je rychlost snížená na 40. Rovně se jede 120-140-160 podle traťových poměrů. Elementary, dear Watson.
0/0
16.2.2006 17:47

Maxx-IP

Re: Re: Re: Re: ...
Rád bych ještě doplnil pro Inteligenty, (kteří žijí v představách, že např. Pndolínu se staví vlaková cesta odbočkama, aby hezky kličkovalo), že existují i výhybky, které dovolují jet do odbočky 60, 80, nebo i 120. Vždycky je to signalizováno návěstidlem.
0/0
16.2.2006 19:54

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: ...
Kdysi jsem v Ábíčku čet´, že na trati pro TGV jsou výhybky dlouhý 100 metrů a dá se jima svištět přes 200 km/h.....
0/0
17.2.2006 14:37

drevak_patlak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Takové existují, ale u nás je nenajdete.
0/0
17.2.2006 22:32

kladnyhrdina

Re: Re: Re: ...
Bohužel tam ta odbočka byla, proto ten vlak vykolejil. Jak to souvisí s inteligencí nechápu. Vlak jede přes výhybky buď do přímého směru, nejčastěji plnou traťovou rychlostí, nebo do odbočky omezenou rychlostí. Do odbočky jede třeba ve stanici na jinou, než průjezdnou kolej, nebo když přejíždí ze sudé staniční koleje na lichou traťovou kolej a naopak (to byl tento případ - je tam dvoukolejná trať).
0/0
16.2.2006 17:47

old fashioned Vince llI.

jejda,
Strojvůdce vykolejeného vlaku jel o 70 km/h rychleji..... jenom?
0/0
16.2.2006 16:15

kladnyhrdina

Ondrůje do kastle
Osobní vlak 3759, který vykolejil, má v úseku Olomouc - Přerov povolenou rychlost 120 km/h (stanovená SJŘ i traťová). Snížit rychlost na 40 km/h z důvodu jízdy do odbočky strojvedoucímu přikazovalo odjezdové návěstidlo, ten to však patrně přehlédl. Úmyslně překročit rychlost do odbočky si nikdo nedovolí, muselo to být chvilkové selhání, za které si ponese následky. Vzhledem k pravděpodobnému louhodobému soudnímu zákazu činnosti a věku strojvedoucího to asi byla jeho poslední jízda...
Jinak pan Ondrůj netuší, že to, co se zvedalo, byla lokomotivní skříň. Kastli má tak možná jeho služební automobil. Je to zaměstnanec najaté agentury pro manipulaci s veřejným míněním bez jakýchkoliv znalostí z oboru. Podle jeho výroků bych ho charakterizoval slovem pako.
0/0
16.2.2006 15:52

Poborskiii

Re: Ondrůje do kastle
Jenže vlak se ve stanici rozjížděl od nástupiště, takže pokud dle návěstí měl jet do odbočky, tak by těch 40 km/h od nástupiště až k výhybce překročit snad ani neměl. Pořád lepší nepřesný Ondrůj než neustále mlžící Šťáhlavský.
0/0
16.2.2006 16:55

809.KocuR

Re: Re: Ondrůje do kastle
Max tazna sila 258kN, hmotnost 84t + 4 vozy po 23t. zrychleni 1,5ms^2. 40km/h za 7,5s na cca 45m
0/0
16.2.2006 17:22

JBetak

Re: Re: Re: Ondrůje do kastle
Na ty vozy něco přidejte. 23t má tak Btax. Počítejte tak 38t na vůz.
0/0
17.2.2006 9:37

JPNB

Re: Re: Ondrůje do kastle
Mezi nástupištěm a návestidlem mužet dle předchozího návěstidla,a až od odjezdového návěstidla v obvodu k němu přilehlích výhybek rychlostí max 40 Km hod.Mezi nástupištěm a návěstidlem je cca 700 metrů.
0/0
16.2.2006 18:49

JTB

Haha...
...Ondrůj:
"kastle"...
"80 tun". Ne, 163 má tun 90.
0/0
16.2.2006 13:48

Crash84

Re: Haha...
Ondrůj byl blíž, 163 má 84 tun 8-). S "kastlí" samozřejmě souhlasim :-D
0/0
16.2.2006 16:05

skeblicka

Jeste u toho chybi,
ze ta nehoda, za kterou CD nemohou, poskodila jejich image
0/0
16.2.2006 11:49

JPNB

Re: Jeste u toho chybi,
ČD ne jen jejich zaměstnanec.
0/0
16.2.2006 18:50

Santa1

Příčina vykolejení?
Někde jsem četl, že překročení rychlosti při vjezdu na odbočku, ale čí je to vina?
0/0
16.2.2006 9:28

anders22

Re: Příčina vykolejení?
jak je ve statnich podnicich zvykem - nici. Muze za to pocasi....
0/0
16.2.2006 9:32

JPNB

Re: Re: Příčina vykolejení?
Bohužel ale na železnici MUSÍ každá mimořádná událost mít svého viníka.
0/0
16.2.2006 11:26

vlado99

Re: Re: Příčina vykolejení?
To už jsou ČD zase státní ? To se ale vláda činí.
0/0
16.2.2006 11:37

Stíhací vzducholoď Karel

Re: Re: Re: Příčina vykolejení?
A čí asi jsou? Marťanů?
0/0
16.2.2006 17:02

V2kt0r

Re: Re: Re: Příčina vykolejení?
ty jsou statni celou dobu...
0/0
16.2.2006 17:41

JPNB

Re: Re: Re: Příčina vykolejení?
ČD jsou a.s. 100% akcií vlastní stát.
0/0
16.2.2006 18:51

zd_enek

Re: Re: Re: Příčina vykolejení?
Státní nebo zamaskovaná jako a.s. - vždyť je to jedno.
Ospalý socialismus a rudé odbory. A cestující? Jsou jen na obtíž,je s nimi otrava a mají škaredý zvyk dělat problémy. Nejlepší je jezdit bez nich. Hlavně, že ze plní plán.
0/0
16.2.2006 21:52

Deleter

Re: Příčina vykolejení?
No tak čí vina, buď jel fíra rychleji, než měl, tak je to jeho problém. Nebo jel do odbočky, když měl jet rovně, a pak je to problém toho, kdo to tak postavil.
0/0
16.2.2006 9:37

doktor_bota

Re: Re: Příčina vykolejení?
Nebo "někdo" odvezl značení do sběru...
0/0
16.2.2006 9:41

masinfira

Re: Re: Příčina vykolejení?
To ne, před vyhybkami je návěstidlo (semafor), které je vázané na přestavění výhybky. Je-li přestavena do odbočky, tak na návěstidle se rozsvítí rychlost 40 km/h. Vlak se ze stanice rozjížděl, takže výmluva, že nestačil zabrzdit, není na místě.
0/0
16.2.2006 10:16

Poborskiii

Re: Re: Příčina vykolejení?
V té přímé (mezistaniční), do které se strojvedoucí naplno rozjel, byla výluka, takže do odbočky na sousední hlavní kolej bylo postaveno správně. Leda by musela být chyba na návěstidle, ale to je velmi málo pravděpodobné, nejspíš strojvedoucí nezpozoroval návěst do odbočky a rozjel se do přímé, tak jako obvykle.
0/0
16.2.2006 11:59

Maxx-IP

Re: Re: Re: Příčina vykolejení?
To je ovšem trochu jiná situace, já myslel, že vyjížděl z odbočky. Nicméně návěstidlo určitě signalizovalo správně, protože je závislé na poloze výměn. Nebo se jelo na přivolávačku, což taky znamená pomalou rychlost.
0/0
16.2.2006 16:34

drevak_patlak

Re: Re: Re: Příčina vykolejení?
Pravděpodobnost, že by návěstidlo návěstilo špatně je takřka nulová. Kdyby např. praskla spodní žlutá žárovka (a návěstila tak plnou rychlost místo 40 km/h), tak by to způsobilo automatické nastavení červené (tedy "Stůj!"). Světla na návěstidle jsou vázána na polohu výhybky a postavit do odbočky a návěstit do příma není možné. Zabezpečovací technika je v tomto případě skutečně bezpečná a s největší pravděpodobností je to chyba strojvedoucího.
0/0
17.2.2006 22:37

Maxx-IP

Re: Příčina vykolejení?
Jestli opravdu překročil rychlost, tak je to jednoznačmě vina mašinfíry, protože mu muselo odjezdové návěstidlo dávat "Přes výhybky 40km/h" (spodní žlutá) a věděl dobře, že je v odbočce, protože má seznámení s tratí a řeklo mu to už vjezdové návěstidlo. Nachápu však proč ze stanice, kde měl zastávku, vypálil tak rychle.
0/0
16.2.2006 10:32





Najdete na iDNES.cz