Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lékaři podcenili nehodu, hasiče volali pozdě

K vážné dopravní nehodě, která se stala v pátek u Roudnice na Hradecku, přijeli hasiči se zpožděním. Na místo sice dorazili rychle, během dvaceti minut od okamžiku, kdy se o havárii dozvěděli od hradecké záchranky. Ta je však informovala o dvacet šest minut později než policisty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

doktor_bota

Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Dovoláte se policajtovi s IQ zahradního lehátka, který po znechucených dotazech typu "Proč nevoláte rovnou xxx?" * "Vy neznáte adresu? No a jak tam mám ty xxx poslat?" stejně udělá jen to, že se Vás vyptá na nepodstatné nesmysly a přepojí vás na xxx... IZS je dobrý nápad, ale svěřit dispečink policajtům byla kardinální hovadina.
0/0
16.2.2006 9:37

bezin

Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Asi nemáš moc představu jak 112 funguje viď?  Přepojení na IZS! Co to je? A dále nevím, že by policajti dostávali na starost nějaký dispeč.
0/0
16.2.2006 11:30

doktor_bota

Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
1) Mám docela dobrou představu, z vlastní i cizí zkušenosti. 2) O přepojování na ISZ jsem nepsal, za "xxx" si dosaď záchranku, nebo hasiče. 3) Na čísle 112 sedí policajti, nebo chovanci ústavu pro mentálně retardované jedince.
0/0
16.2.2006 12:07

bezin

Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Tak to si nejsem zcela jist tvými zkušenostmi!!! Na 112 nesedí jen policisté příteli, například v Plzni mají na starosti 112 hasiči a PČR, RZS mají vlastní operační střediska. Pokud někde na 112 sedí policajt tak jen ve spojení s hasiči a záchrankou.
0/0
16.2.2006 12:49

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Může to být smůla, samozřejmě. Volal jsem za poslední 2 roky 112 3x, vždy k vážnému ohrožení života (bouračka, infarkt, skokanka), vždy jsem narazil na idiota, který chtěl vyplňovat dotazník jak pro životní pojistku. Kamarád volal 112 k požáru a dement na telefonu nedokázal pochopit, že nezná adresu, pouze orientační bod (hypermarket v okresním městě...). Kolegyně chtěla sanitku pro paní, která si ošklivě zlomila nohu, první otázka zněla: "A proč voláte na policii?". Atd... Spojení s ostatními složkami závisí na individuu, které ho realizuje a pokud je to policajt, jako by nebylo, protože první, co policajty naučí, je nemyslet.
0/0
16.2.2006 13:10

bezin

Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
doktor bota. Nechci hanět Vaší kolegyni, ale nejspíš lže. Protože pokud volala 112, tak stoptocentně se jí tohle nemohlo stát. Jinak název hypermarketu v Okresním městě nemusí být jednoznačný. Oni tam totiž klidně mužou být dva nebo tři, co myslíš? Ještě se tě zeptám v jakém kraji bydlíš?
0/0
16.2.2006 16:18

1panipovidala

Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Zrušte 112, je to k ničemu!!! - Navštěvovala jsem kdysi jeden chat. A jednou se tam objevila jedna, která přišla o nějakého příbuzného (autonehoda). Stalo se to u Hluboké n. Vltavou. Záchranka se prý chovala sprostě, arogantně, neprofesionálně. A ona to shrnula pod: Lidé, nejezděte do Jižních Čech, jsou tam hovada!!!
0/0
16.2.2006 13:12

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Měl jsem pocit, že drůbež nesmí ven...
0/0
16.2.2006 13:14

1panipovidala

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
doktor bota, máš skoro bod, fakt vtipné. Pokud to o té slepici bylo o mně, tak se ničeho neboj, já jsem doma. ;-)
0/0
16.2.2006 13:16

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Ano, bylo to o tobě. Pokud na základě informace o neprofesionálním chování jedné posádky sanitky (ještě z druhé ruky) voláš po zrušení IZS, tak ta slepice prostě sedí.
0/0
16.2.2006 13:18

1panipovidala

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
botičko, to bylo myšleno ironicky, na základě toho, co tady čtu...jeden jednoho zklamal, tak hned volá po jeho zrušení. ;-)Přestože většina má naopak dobré zkušenosti. :-))
0/0
16.2.2006 13:20

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Ok, odebírám ti hodnost slepice. Osobně nevolám po zrušení IZS, jen po jeho profesionalizaci, tedy po odstranění policie z dispečinků na 112.
0/0
16.2.2006 13:22

1panipovidala

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Když ono je to i tom, že plno lidí ještě 112 nezná. A neznají ani pořádně 150, 155, 158. Nebo neví, co kam patří. A dále - co jsem tak četla, tu a tam, tak někdo třeba zavolá 112, ale už neví, že ta "112" nesedí v jejich okrese ap. Neví, že musí udat, kde je třeba zásahu.Mnozí jsou v šoku, nereagují ani na přesné dotazy atd. Ona není chyba jen v těch policajtech. :-))
0/0
16.2.2006 13:27

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Já: "Dobrý večer, tady [jméno], jsem u bouračky u [vesnice] ve směru na [město], je to čelní srážka staré škodovky s dodávkou, potřebuju sem rychle RZP a hasiče, ta škodovka je úplně zdemolovaná, uvnitř jsou dva lidi v bezvědomí, řidič dodávky komunikuje, ale asi má polámané nohy." - operátor na 112: "Kde k nehodě došlo?" (opakuji místo) "Jsou tam nějací zranění?" (opakuju, že 3, z toho 2 určitě těžce) "Můžete určit věk zraněných?" - posílám to hovado do prdele, zavěšuji a volám 155... Podívej, policajt na 112 má před sebou dotazník a bez ohledu na situaci se snaží poslechnout rozkaz a vyplnit ho. Není placený za myšlení.
0/0
16.2.2006 13:38

1panipovidala

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
ok, to je jedna tvoje špatná zkušenost, dost výmluvná. Máš jich ještě tolik, abys mohl zodpovědně prohlásit, že blbej policajt sedí všude? :-)
0/0
16.2.2006 13:42

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Jako bývalý patolog mám s policajty - dělníky zkušeností víc, než dost. A mám takový pocit, že na dispečinky 112 zrovna kriminalisty a členy speciálních jednotek policie neposílá.
0/0
16.2.2006 13:46

1panipovidala

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Co by tam také dělali? Obvoďák taky není o chirurgovi ap. Další věc - na 112 by měli být mj. lidé, ovládající jazyky, že? Kdo si tam sedne,když mu dají "pár šupů",protože je platově zařazení "lepšího" telefonisty? :-))
0/0
16.2.2006 13:51

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Na 112 by měl sedět člověk, který je schopen rychle rozhodnout, které složce věc patří a přepojit hovor, nic víc. Zjišťování podrobností by měl dělat odborník, ne laik.
0/0
16.2.2006 13:55

1panipovidala

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Souhlas s tím odborníkem, ale musí být i jazykově vybavený. A v principu je to zase o finančním ohodnocení.
0/0
16.2.2006 13:57

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
O financích a předpokladech, tvrdím, že průměrný policajt nemůže dělat práci, která předpokládá vysokou schopnost improvizace. No, snad jsme se shodli.
0/0
16.2.2006 14:03

1panipovidala

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Předání prvotní informace o mimořádné události je zabezpečeno prostřednictvím operačních středisek HZS, Policie ČR a dispečinku ZZS.
0/0
16.2.2006 14:25

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Ta věta neobsahuje žádnou informaci.
0/0
16.2.2006 14:33

1panipovidala

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Ta věta vylučuje skutečnost, že u linky 112 sedí jen blbý policajt.
0/0
16.2.2006 14:34

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
To jsem někde napsal?
0/0
16.2.2006 14:40

Babul

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Boto, vy máte zřejmě rovněž IQ ošlapanýho komisňáku. Zkuste se někdy zeptat těch, kteří na těch telefonech sedí, co musí za jednu službu vyslechnout za hovadiny. Jak musí pracně oddělit volání skutečně o život od těch, kteří z dlouhé chvíle volají na linku zadarmo. Zamyslete se, jestli je vůbec čím. Přisírat umí každý.
0/0
16.2.2006 13:28

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
Viz výš. Na 155 okamžitá reakce.
0/0
16.2.2006 13:40

bezin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevolejte 112, je to k ničemu, pokud potřebujete rychle pomoc
1panipovídala. Zrušit 112 je nesmysl. Zajímalo by mne na jakém základě tak usuzujete? Snad ne po DN v Jižních Čechách
0/0
16.2.2006 16:14

Babul

Nedivte se
Nedával bych moc vinu doktorům,ani hasičům, ani policii. To co bývá někdy oznámeno jsou někdy takové nesmysly, že se musí dispečer několikrát ptát kde a co se vlastně stalo. Pokud je oznámeno zranění, tak na místo vyjíždí sanitka a hasiči zpravidla jako první, policajti nehodu vyšetřují, nikoliv aby vystřihovali lidi z aut, na to nejsou vybaveni. A odbornou lékařskou pomoc policie také neposkytuje. Takže jestli přijedou o několik minut později není rozhodující, důležitá při zranění je rychlost příjezdu sanitky s lékařem.  
0/0
16.2.2006 9:23

bezin

Jak to funguje
Dispečink nemá co vyhodnocovat, ze zákona pokud je nahlášena dopravní nehoda a je zaveden system IZS tak si tyto složky musí předat zpravu mezi sebou.V Plzni se před 14 dny stala dopravní nehoda os. automobilu a autobusu.RZS si vyžádala příjezd jednotky HZS až poté co přijela na místo události a zjistila, že osobu uvnitř os. automobilu nelze vyprostit.Jsou tam nesporně dvě zásadní chyby. Jednotka HZS nebyla neprodleně informována a to i když v nehodě figuroval autobus a  pacient strávil v zimě zaklíněn delší dobu nez musel. Všichni jsem kolem stáli a čekali než dorazí hasiči.Vím že předání dopravní nehody mezi RZS  a HZS trvá i 7 MINUT  
0/0
16.2.2006 9:05

Thule

Dobrý lékař dobrý plat,,špatný žádný
Pak se není co divit když někdo nakope takové povedené"záchranáře"!Všeche bordel a laxsnost jim vždy prochází jako soudruhům"lékařům".
0/0
15.2.2006 10:59

prenda

Re: Dobrý lékař dobrý plat,,špatný žádný
Ty seš imbec_il že ti není rovno.Zfackovat tvýho fotra za to na čem se to z matkou podílel.
Budeš volat andělíčky až si někde zlámeš hnáty a lékař nikde.Sraž půlky a vodšourej se do rohu ty gumo.Máš místo hub_y řitní otvor..
0/0
15.2.2006 11:38

r-man

Re: Re: Dobrý lékař dobrý plat,,špatný žádný
Prendo nevim, cemu se divish..jsi snad zachranar-lekar? Mam se zachrankou pokazdy jen ty nejhorsi zkusenosti, a par mejch kamaradu taky. Krome toho, ze par kamosu okradli o vsechno co u sebe meli (a to se vi jiste, ze to byla zachranka, protoze po prijezdu na urazovku uz nemeli nic), nekolikrat ani nechteli prijet a nebo prijeli az na nekolikaty telefonat. Jednomu mymu kamaradovi se stala nehoda ze bez helmy na kole narazil do sloupku, rozbil si hlavu a krvacel, vsechno jim to rekl (zavolal si zachranku sam kdyz se probral z kratkeho komatu), a ty ku rvy neprijely ani na potreti. Nakonec ho zachranil nejakej vesnican.
0/0
15.2.2006 12:02

majewski

Re: Re: Dobrý lékař dobrý plat,,špatný žádný
Souhlasím a podepisuji
0/0
15.2.2006 13:12

Rescueinfo

Re: Dobrý lékař dobrý plat,,špatný žádný
Ty jsi slyšel záznam z tísňové linky? Nebo odkud víš, jak to bylo ohlášené? A mimochodem, lékaře z posádky je trošku mimo napadat. Co udělal špatného?
0/0
15.2.2006 11:53

r-man

Re: Re: Dobrý lékař dobrý plat,,špatný žádný
No hlavne udelal to, ze to nehlasil hned hasicum. Je to jeho povinnost, a muze mu bejt uplne u pr dele, jestli jsou to pomackany plechy nebo ne, to uz si rozhoduji hasici sami, podle toho co jim rekne. Volat je ale musi.
0/0
15.2.2006 11:57

Rescueinfo

Re: Re: Re: Dobrý lékař dobrý plat,,špatný žádný
Tak jednak tam byla i policie, která je mohla zavolat a hlavně ten lékař přijel na místo a tam podle článku okamžitě volal hasiče. To že je nezavolal dispečink je jiná věc, možná to podle hovoru s volajícím nebylo nutné, ale posádka, která tam přijela neudělala nic špatného. Jak mohli předem vědět, jak to tam vypadá? Přijde jim zpráva na pager a jedou. Víc nevědí.
0/0
15.2.2006 12:02

r-man

Re: Re: Re: Re: Dobrý lékař dobrý plat,,špatný žádný
Mas pravdu, spatne jsem cetl tvuj prispevek, chybu udelal samozrejme dispecer a ne lekar na miste.
0/0
15.2.2006 12:08

qiiz

a vo tom to je...
Pan Žabka nejdříve kategoricky dementuje a potom vysvětluje.
Možná by mohl přestat chlastat. Pak by se vyjadřoval srozumitelněji...
0/0
15.2.2006 10:27

r-man

Re: a vo tom to je...
Jo jo, pan Zabka je nejakej kry pl, co se brani zuby nehty ze se nic nemohlo stat, ze urcite olali hasice hned, ze to maji v povinnostech, a nakonec tvrdi, ze je nevolal, protoze to v povinnostech vubec nemaji. Pan Zabka patri zpatky na pramen, dal bych mu za tohle hned vyhazov.
0/0
15.2.2006 12:04

kočkaPepík

112
tak ať volají 112
0/0
15.2.2006 10:00

old fashioned Vince llI.

Re: 112
volat nestačí, musíš telefonovat
0/0
15.2.2006 10:46

kočkaPepík

Re: Re: 112
0/0
15.2.2006 10:52

Deleter

Jo
tomu říkám přesná metoda:
"Podle policejních fotografií tam hasiči dorazili nejdříve v patnáct hodin a třináct minut, nejpozději v patnáct hodin a sedmnáct minut"
0/0
15.2.2006 9:56

Crocodeele1

Re: Jo
Jo, jenze na to fotaku meli nastavnej letni cas, takze tam vlastne byli jeste pozdejc :-))))))
0/0
15.2.2006 11:53

killy

Zase o ničem....
Článek o 20 minutách, které pro žádnou ze stran neznamenaly nic.... Souhlasím s hasiči, že přece nebudou vždycky jezdit ke každejm zmuchlanejm plechům....
0/0
15.2.2006 9:48

onegin

zachranka
v pondeli upadl do epil. zachvatu starsi pan a lezel na zemi u obchod. centra . volali jsem  112 - tam nas nekdo vyslechl (patrne policie) - a po asi 5 min. výslechu jak z materské skoly nas prepojil na zachranku - prepojeni trvalo dalsich 5-7 minut . tam jsme vysvetlili co se stalo - tento dalsi vyslech trval 8 minut (to uz stopoval dalsi  z pritomnych na hodinkach) . pan stale lezel na zemi , nehybal se a nekomunikoval - avšak záchranka se neustale ptala co pan rika a jak se chova!!!! nakkonec nam rekli at tam pockame a kdyby nahodou modral at jim zase zavolame. Paradoxem je ze stanice zachranky je od mista kde jsem byli vzdalena  5 minut rychle chuze, ackoliv jsme to nekolikrat zopakovali na dispecinku ze stanice je nedaleko, zachranka prijela za  20 minut po nahlaseni. to je docela dobre ne ?
0/0
15.2.2006 9:45

Deleter

Re: zachranka
No a můžete nějak logicky vysvětlit, proč jste volali 112 a ne 155?
0/0
15.2.2006 9:57

Kabi

Re: Re: zachranka
V ČR funguje tzv. integrovaný systém, tedy voláte jedno z čísel a mělo by být jedno které... Mělo to být zavedeno v rámci zjednodušení systému  Takže asi tak.
0/0
15.2.2006 10:18

Deleter

Re: Re: Re: zachranka
Jo, pro cizince apod. Normální občan zná čísla 150, 155, 158 i o půlnoci.
0/0
15.2.2006 10:29

r-man

Re: Re: Re: Re: zachranka
To neni tak docela pravda. IZS je sice jedno z doporuceni (ne-li povinnosti) od EU, plati ale pro vsechny stejne, jak pro cizince, tak pro nas. Hromada lidi ani neda dohromady vsechny ty 15x cisla, natoz aby vedeli ktery je hasicum a ktery zachrance. Zkus se zeptat ve svem okoli a budesh se divit :-( 112 ma byt jednoznacne zjednoduseni, zatim je to ale akorat voser.
0/0
15.2.2006 12:13





Najdete na iDNES.cz