Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslanci schválili sporný zákon o nemocnicích

Sněmovna schválila kontroverzní zákon zřizující síť neziskových nemocnic. Pro bylo 98 ze 169 poslanců. Normu nyní posoudí Senát, kde má většinu ODS, která s ní zásadně nesouhlasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

modrej ptacek

Nádhera
Znárodnění nemocnic je varováním, čeho je koalice ČSSD a KSČM schopna. Protože tento zákon nesleduje kvalitu péče a zájem pacienta. Tento zákon sleduje jen právní formu nemocnice a to, jestli je pod dRáthovou kontrolou.
0/0
9.2.2006 13:37

lemax

jinak i privatni nemocnice zadaji cas od casu vyssi premije aby se udrzely v zisku!
Ovsen teb zisk neni milionovej, proto nemocnbice nemaji podilniky!!!!!! Je to o hubu! Ovsem nerozkrada se tam!
0/0
9.2.2006 12:57

lemax

Na statnich nemocnici se prodelava vseobecne, jinak pokud by se zvysili vyse pojistne tak aby nemocnice byla zisjova, pak uz to neni statni b
0/0
9.2.2006 12:54

lemax

Re: Na statnich nemocnici se prodelava vseobecne, jinak pokud by se zvysili vyse pojistne tak aby nemocnice byla zisjova, pak uz to neni statni b
ziskova! sakra co to lita! ze by nejakej muslimskej fanatik?
0/0
9.2.2006 12:55

narkissos

Hlavní tragédie
je v tom, že ten, kdo za nemocnici zodpovídá musí poslochat cizí rozkazy, ale zároveň nést riziko neúspěchu.
0/0
9.2.2006 11:37

j@ck

Re: Hlavní tragédie
jaké je riziko neúspěchu? ředitel naší nemocnice, bývalý komouš, teď velký pravicový ODSák. komu a za co se zodpovídá? pokud nemocnici vytuneluje, tak jej jeho spolusoudruzi v kraji odvolají a na jeho místo dosadí jiného soudruha, jehož úkolem bude situaci stabilizovat.
0/0
9.2.2006 12:04

Violinek

Re: Re: Hlavní tragédie
Případné ztráty kryje vlastník, j@cku! Tzn. pokud někdo nemocnici "vytuneluje", jak říkáš, ale ono to nemusí být tak dramatické, stačí, aby ministerstvo pokračovalo ve své politice zdravotnictví - tj. nařizuje, aby se utrácelo víc, než se vybere na zdravotním pojištění, musí to zaplatit např. kraj (nebo jakýkoli jiný subjekt, který je vlastníkem) z jiných zdrojů.... a to je teda dost zrůdné, pokud zároveň nemá pravomoc nemocnici fakticky řídit
0/0
9.2.2006 12:08

j@ck

Re: Re: Re: Hlavní tragédie
uveď mi jedinou zemi na světě, kde zdravotnictví vydělává. jako zdroj použij třeba OECD. propady v příjmech a výdajích všude na světě dotuje stát (v případě sítě páteřních státních nemocnic). soukromé ať si dělají co chtějí - riziko i zisk je jejich. já bych páteřní nemocnice krajům vůbec nesvěřovat, nechal bych je státní (tento krok by pochopitelně vyvolat hysterickou reakci ODS a výkřiky o znárodňování a návratu roku 48)
0/0
9.2.2006 12:17

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Hlavní tragédie
Ten, kdo přikazuje a rozhoduje, vždy ve slušné společnosti nese také zodpovědnost za důsledky svého rozhodování..... Musí-li se ředitel nemocnice řídit příkazy ministerstva zdravotnictví, tak v takovém případě by také ministerstvo (vláda) mělo být plně zodpovědné za důsledky svých příkazů - tedy také hospodaření nemocnice..... Půjde-li tedy nemocnice do deficitů, díry by neměl lepit kraj, ale stát! S tím snad souhlasíš, ne?
0/0
9.2.2006 12:25

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Hlavní tragédie
ale přesně to jsem napsal nahoře. ano souhlasím s tím. já bych nemocnice krajům nikdy nesvěřoval, nechal bych je státu hned od začátku a nyní bych je převedl zpět. ODS chce nemocnice kompletně zprivatizovat a s tím nesouhlasím. ČSSD se taky k nějakému řešení nemá.
0/0
9.2.2006 12:38

Violinek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlavní tragédie
1) Pokud by se převáděly zpět, musel by stát zaplatit veškeré "škody", které zatím vlastníkům vznikly a dodatečně vzniknou z důvodu zpětného převodu; 2) Proč by měl být stát lepší hospodář než kraj? Podle mě je to naopak - nejlíp hospodařím já, pak celá naše rodina, pak město, kraj a nejhůř stát. 3) To, co provádí Rath opravdu nic neřeší.
0/0
9.2.2006 12:43

Violinek

Re: Re: Re: Re: Hlavní tragédie
Ale tohle není diskuze o tom, jestli veřejné zdravotnictví má nebo nemá vydělávat. Tohle je naprosto nepřípustný zásah do vlastnických práv, který bere pravomoci, nechává povinnosti .... nastavení celého systému je na další, velmi rozsáhlou debatu, kterou by měli řešit ti, co k tomu mají co říct .... nemůžu si pomoct, ale tohle je opravdu zestátňování čili znárodňování nemocnic ... jak k tomu ty kraje, které hodně nemocnic vlastní, přijdou ... jako že jim stát dá laskavě svolení, aby za něj řešily jeho dluhy?
0/0
9.2.2006 12:26

Violinek

Re: Re: Re: Re: Re: Hlavní tragédie
a už zase, zwergu, to je jak ozvěna :o))
0/0
9.2.2006 12:27

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Hlavní tragédie
nemocnice by měly patřit státu a ne kraji a stát by za ně měl nést odpovědnost. (dle mého názoru). dnešní situace je špatná, úplná privatizace nemocnic by dle mého byla ještě horší
0/0
9.2.2006 12:40

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Hlavní tragédie
Ad zdravotnictví a vydělávání.... V každé demokratické západní společnosti existuje směs různých druhů vlastnictví - např. v tebou tak opěvovaném Německu (mám dojem, že to jsi ty, kdo tamní systém dává za vzor) běžně existují i plně privátní nemocnice a ani tamní sociální demokraty ani nenapadne snažit se tato zařízení likvidovat....
0/0
9.2.2006 12:36

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Hlavní tragédie
ale to je přesně můj názor - měla by existovat síť státních páteřních nemocnic, které budou zajištovat standartní dostupnou péči všem a které nikdy nebudou vydělávat a potom by mohly existovat privátní nemocnice, kde si budou lidé částečně platit za lepší kvalitu. nelze však mít soukromou chirurgickou pohotovost, protože na opilcích a bezdomovcích bez peněz se zlomeným krčkem bys nic nevydělal - oni si žádné pojištění platit nikdy nebudou a chcípnout na ulici je nechat nemůžeš
0/0
9.2.2006 12:43

Zwerg

Re: Re: Hlavní tragédie
Tak to ředitel zjevně patří mezi ty 2% členů ODS, kteří mají komunistickou minulost.......Pokud je ovšem říďa bývalým komoušem, tak je mnohem pravděpodobnější, že bude zalezlý v ČSSD - členskou základnu této partaje totiž bývalí komouši tvoří přibližně ze 30%! A v parlamentu má dokonce přibližně polovina poslanců za ČSSD bolševické kořeny!
0/0
9.2.2006 12:21

j@ck

Re: Re: Re: Hlavní tragédie
politik = svině. je úplně jedno, do jaké partaje patří. vím že s tím nesouhlasíš, protože si myslíš, že ODS je lepší než ČSSD. podle mého názoruje h a j z l jako h a j z l a je jedno, přes kterou partaj onanuje své ego a rozkrádá a hrabe.
0/0
9.2.2006 12:24

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Hlavní tragédie
Já jen konstatuji, že v ĆSSD je bývalých bolševiků zalezlých asi tak 15x tolik než v ODS. Nic víc jsem říct nechtěl - jen suché konstatování faktu.
0/0
9.2.2006 12:27

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Hlavní tragédie
je to možné. já stranické statistiky nesleduju.
0/0
9.2.2006 12:40

gentlastwo

Zwergu proboha co ste zač??
Jset  snad   lékař,  důchodce,  nebo  filosof??
Jaké   dobnrovolné pojištění??
To když   by  někdo   nebyl pojiště, tak ho   nemocnice
nechá  chcípnout  hladem, nebo když    by tam
3   neděle  ležel a pak  zemřel, tak to  zaplatí
stát??
Ve které   zemi  žijete??
V    Česku  doufám  ne
0/0
9.2.2006 11:33

Violinek

Re: Zwergu proboha co ste zač??
Pane gentlasitwo, zwerg říkal, že by byly dva druhy pojištění - veřejné a soukromé, ne že by bylo možné zůstat nepojištěný. A to má logiku, protože když se chci léčit v "lepších ústavech", které nečerpají všeobecné zdravotní pojištění, musím mít také možnost sjednat si pojištění mimo tento veřejný systém
0/0
9.2.2006 11:52

Zwerg

Re: Zwergu proboha co ste zač??
Já sna tvrdil něco o tom, že by nebyla povinnost být zdravotně pojištěn? Já jen nechápu, proč mám povinně platit nějaké pojištění, které mi nedá službu, jakou od tohoto pojištění očekávám.
Proto, pokud nebudou z veřejného pojištění hrazeny výkony v soukromých nemocnicích, tak by měla existovat možnost neplatit si toto veřejné pojištění, ale být pojištěn soukromně.
0/0
9.2.2006 12:12

Violinek

Re: Re: Zwergu proboha co ste zač??
my dva se, zwergu, úplně dokonale shodneme, sleduješ to? :o))
0/0
9.2.2006 12:22

Zwerg

Re: Re: Re: Zwergu proboha co ste zač??
Jojo, právě teď jsem si toho také všimnul....;-)))
0/0
9.2.2006 12:31

j@ck

-
sít neziskových státních nemocnic existuje všude ve vyspělých zemích - existuje i v USA. já jsem pro. nečetl jsem a neznám ovšem konkrétní podobu tohoto zákona, takže nejsem schopen posuzovat. volný trh do zdravotnictví nelze aplikovat beze zbytku, ale jen v určité míře. ODS podle mého nemá jasnou koncepci a mám z jejich reforem strach. nemocnice skutečně nemohou být podniky jako jiné, tj. firmy za účelem vydělávání peněz. to je dle mého naprosto scestné. PS: o langerovi se raději nebudu vyjadřovat. tento "MUDr" s praxí 0 by se měl raději pozdržet svých hysterických výlevů
0/0
9.2.2006 11:15

zo

jen tak
Myslíte že poslanci vědí pro co hlasují když se tam prochlastaly 3 miliony za rok?Myslím že mnozí z nich si pletou ano či ne.A o čem je řeč mnozí ani netuší.Viz luštění křížovek atd.
0/0
9.2.2006 11:04

Zwerg

Doufám tedy, že tzv. veřejné zdravotní pojištění se stane pojištěním dobrovolným!
Pokud z veřejného zdravotního pojištění nebudou hrazené zákroky prováděné v soukromých nemocnicích, tak předpokládám, že toto pojištění se stane pojištěním dobrovolným a kdo bude mít zájem, bude se moci pojistit soukromě.....
0/0
9.2.2006 10:42

Deleter

Ano,
úžasný zákon. Dovolíme vám participovat na veřejném pojištění pouze tehdy, vzdáte-li se zisku. V těchto intencích by státní stavební zakázky měly dostávat neziskové organizace, nikdo, opakuji NIKDO, kdo dostává státní peníze nesmí mít jinou formu, než neziskovou.
Mimochodem, víte, co se stane s přebytkem v hospodaření neziskové organizace? Ano, správně, rozdělí si jej vedení na odměnách...
0/0
9.2.2006 10:10

Bouše

Myslím, že by bylo na místě
používat místo "poslanci schválili" příhodnější výraz "rudá koalice schválila".
0/0
9.2.2006 9:53

Deleter

Re: Myslím, že by bylo na místě
proč ty eufemismy, komoušské svině s exkomoušskými sviněmi.
0/0
9.2.2006 10:11

jurasekj

státní zdravotnictví?
Z vlastní zkušenostivím, že finanční toky ve státních nemocnicích jsou méně průhledné než v nemocnicích v soukromých rukou. Čím to asi bude?
0/0
9.2.2006 9:37

rudastraka

spitaly
ja mam pocit ze do spitalu se prachy jen lejou at jsou soukrome nebo statni. nevim proc rath tolik napada doktory a lekarniky kvuli par korunam zisku kdyz sam zbohatnul na zdravotnictvi
0/0
9.2.2006 0:41

papanikula

Banky a.s. a pan Bendl
to jsou keci osobne znam fakulni nemocnice a co se tyce odbornosti, tak na ne neni. jinak nemocnice se neznarodnuji,pouze je nepujde tak snadno vytunelovat jako banky a.s.,stejny system ma Nemecko.
0/0
9.2.2006 0:24

kiliannedory

Re: Banky a.s. a pan Bendl
milý analytiku - dole jsem Ti něco napsal....
0/0
9.2.2006 0:34

velkopodnikatel Krejcir

Re: Banky a.s. a pan Bendl
jistě zvlášť když je budou spravovat borci jako Gross, Kraus a ostatní
0/0
9.2.2006 1:28

Zwerg

Re: Banky a.s. a pan Bendl
V německu nejsou soukromé nemocnice?
0/0
9.2.2006 10:39

mosulský machredž

.
půlnoc
0/0
9.2.2006 0:00

kiliannedory

Re: .
myslíš tu skupinu ? :-)
0/0
9.2.2006 0:39

gaDzin

obcas
Obcas je clovek rad, ze senat existuje a KSCSSD to vrati zpatky do snemovny
0/0
8.2.2006 23:37

Rommik

Re: obcas
Jenže PS (mysli tím KSČSSD )to znovu schválí a pak už tato norma začne platit ...........
0/0
8.2.2006 23:43

BUFFALO_CZ

Re: Re: obcas
poku do parlament znovu schvali, jde to k prezidentovi, pokud ten to nepodepise, jde to zpatky do parlamentu..
0/0
8.2.2006 23:59

rudastraka

Re: Re: Re: obcas
jakmile to parlament znovu schvali tak s tim president uz nic neudela. ted jde jen o cas. senat to bude protahovat co to pujde a pak jde jen o to jestli to poslanci stihnou do voleb
0/0
9.2.2006 0:19

MarkusM

Mozky vymyté ČSSD jásají.
Ve státním zdravotnictví umřete v průměru o několik let dříve. Z akomunistů to bylo zhruba o 6 let dříve než dnes. Po revoluci se to začalo skokově zlepšovat, ale posledních 5 let, za ČSSD, křivka vývoje opět stagnuje. Jestliže začne platit tenhle zákon doslova likviující zdraví pacientů, opět se začne umírat o nějaký ten rok dřív.
Ale to je asi to "efektivní" zdravotnictví a la ČSSD.
0/0
8.2.2006 20:01

kiliannedory

Re: Mozky vymyté ČSSD jásají.
no a pak, že socani nemají v záloze nic co by řešilo důchodovou reformu :-)
0/0
8.2.2006 23:15

habit

Re: Re: Mozky vymyté ČSSD jásají.
... to je fakt, na každý problém se dá jít z více stran - buďto seženeme více peněz na důchody, nebo zredukujeme počet důchodců...
0/0
8.2.2006 23:41

papanikula

Re: Mozky vymyté ČSSD jásají.
to jsou keci osobne znam fakulni nemocnice a co se tyce odbornosti, tak na ne neni. jinak nemocnice se neznarodnuji,pouze je nepujde tak snadno vytunelovat jako banky a.s.,stejny system ma Nemecko.
0/0
9.2.2006 0:23

kiliannedory

Re: Re: Mozky vymyté ČSSD jásají.
zkus se zeptat nějáké firmy, která zainvestovala nemalé peníze do rekonstrukce nějáké menší nemocnice - třeba městské - co říká tomu, že jí bude muset muset převést na neziskovou organizaci, kterou bude řídit někdo koho tam dosadí Rathova klika a investorovi zůstane skvělé právo zaplatit případnou ztrátu - jak se tomu asi říká ?
0/0
9.2.2006 0:33

rudastraka

Re: Re: Re: Mozky vymyté ČSSD jásají.
nemocnice kam spadam je proti jinym luxusni interhotel. je to mestska nemocnice a investuje se to ni uz nejmin 10 roku po 20 mega rocne. posledne sem jel kolem a parkoviste narvany. rath ji chce zrusit.
Jen pro dokresleni: pred 8 roky pokoje po 8-10 luzkach, dnes max 3 luzka se sprchou a hajzlikem pro vozejk
0/0
9.2.2006 0:54

kiliannedory

Re: Re: Re: Re: Mozky vymyté ČSSD jásají.
jo vždyť tak to přesně je - soukromé firmy investovali do některých městských nemocnic nemalé peníze - celkem logicky je za to chtějí provozovat aby se jim investice vrátila - dnešní stav je ten, že tyto nemocnice jsou převážně v dobrém stavu a dobře fungují, jedinný problém je ten, že je neřídí Rath - s tím holt musí Rath něco udělat
0/0
9.2.2006 0:57





Najdete na iDNES.cz