Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lékárny se zavřely, lidé lékárníky chápou

Úderem pondělního poledne se zavřela většina lékáren v Česku. Lékárnici protestovali proti politice ministra Davida Ratha. Lidé, které zavřené dveře lékáren zaskočily, byli mnohdy nemile překvapeni. Obavy lékárníků o budoucnost ale většinou chápali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Modrostrak

Jsem typický volič ODS - chudý lékárník jen s 5 Mega zisku ročně
Podle statistických údajů lidé u nás za léky utratí více než 60 miliard korun. Marže lékáren jsou udajne "jen" 17% - zbytek do 29% je údajně pro velkoobchod s léky. Lékáren je u nás 2.200. Podělíme-li těch 60 miliard počtem lékáren (tj. 2200) získáme obrat pres 27 milionů ročně/lékárnu.Když ten obrovský obrat vynásobíme 17%, dostaneme hruby zisk lékárny. A teď se podržte – dostaneme číslo 4 miliony 636 tisíc a nějaké drobné. Takže čistý průměrný zisk na jednu lékárnu je větší než 4 a půl milionu korun každý rok. I po odečtení nákladů je to pro pana lékárníka dost. Kdo u nás vydělává každý rok 4 miliony ?? Odpověď je jednoduchá – lékárníci.
0/0
2.2.2006 7:16

mc-t

Re: Jsem typický volič ODS - chudý lékárník jen s 5 Mega zisku ročně
Vyprávějte soukromníkovi prodávájícímu potraviny na venkově o tom, kolik je prodejců potravin a kolik si průměrně každý z nich vydělá, teda, jestli umíte rychle utíkat. 1/4 lékáren u nás má OBRAT pod 10mln. ročně (1/10 dokonce pod 5mln.), tak tu nepište takové hlouposti o průměrném zisku. Zapněte občas mozek.
0/0
2.2.2006 7:39

mtis

Re: Jsem typický volič ODS - chudý lékárník jen s 5 Mega zisku ročně
Samozřejmě za poředpokladu, že v  každé té lékárně stojí od 8.00 do 18.00 sám samotinký lékárník bez dalších zaměstnanců, který neplatí za teplo, elektřinu, vodu, nájem, zdravotní sociální, pojištění, daně a chodí pěšky.
 
Můžeš mně s ním prosím seznámit? Takového zaměstnance bych si přál...
 
PS. Tvá zkratka od "hrubého zisku" k "čistému" silně připomíná to, čemu se lidově říká "doktor hovado"
0/0
2.2.2006 7:40

mtis

Re: Jsem typický volič ODS - chudý lékárník jen s 5 Mega zisku ročně
PSS. Slyšel jsi někdy něco o pohotovosti v lékárnách?
0/0
2.2.2006 7:41

zaregistrovany

naprosto
naprosto souhlasim s tvrzenim, ze nepotrebuju v radiusu dvou set metru tri lekarny. Jsem z Č.T. a behem poslednich dvou let zde vyrostly ctyri nove lekarny. To musi byt byznis, ostatni kramy krachujou a vsude jsou jen sami lekarny a asia-shopy:-)
0/0
31.1.2006 12:26

Karel Pipin

Republiku si rozvrátit nedáme, my toho haj-zla Ratha sundáme
Pane Ráthe nemám Vás rád, jste mi jako člověk nesympatický.
 
JSTE ALE PRVNÍ MINISTR PO MNOHA LETECH, KTERÝ PROSAZUJE SYSTÉMOVÉ ZMĚNY.
FANDÍM VÁM.
 
Nepotřebuji 3 lékarny v centru na 200 m, souhlasím s tím ať si praktičtí lékaři přivydělávají prodejem léku, aby i Ty babičky z MF ODS Dnes neměly strach o dostupnost léku.
 
DOufám pane Ráthe, že následně půjdete proti cenám některých léku u výrobců (např. ZENTIVA, ....). Pak klobouk dolů.
0/0
31.1.2006 11:35

djmilion

Re: Republiku si rozvrátit nedáme, my toho haj-zla Ratha sundáme
Prosazuje systémové změny?
 
Ty si trouba... Jen změnil marže a nic jiného se nestalo, navíc neřeší ty jepalčivější problémy jako je léková politika.
A Zentiva je jistě jeho favorit, protože tam má přítelkyni. Pkud tohle nchápeš a nechápeš ani to, kdo byl v lékové komisy, tak už se neztrapňuj...
0/0
31.1.2006 11:37

Karel Pipin

Re: Re: Republiku si rozvrátit nedáme, my toho haj-zla Ratha sundáme
Chlapec řeší hodně :
 
1) Chce vybudovat síť neziskových nemocni, COŽ JE SUPER.
OTÁZKA JE, KOLIK NEMOCNIC V NÍ BY MĚLO BÝT, A´T MŮŽE EXISTOVAT I KONKURENCE KOMERČNÍCH NEMOCNIC.
 
2) Reguluje přebujelý a zbytečně dražší systém lékaren. Chápu, že postižení křičí a, že se jim to nelíbí, ale je to právo státu, regulovat určité služby.
 
 
0/0
31.1.2006 11:44

djmilion

Re: Re: Re: Republiku si rozvrátit nedáme, my toho haj-zla Ratha sundáme
1) Chce vybudovat síť neziskových nemocni, COŽ JE SUPER.    - je to super jenpodle tebe, taky to může znamenat konec jakékoliv konkurence a tudíž stagnaci zdravotnictví a snížení dostupnosti a kvality péče. (Stát je vždy nejhorší hospodář)
 
2) Reguluje přebujelý a zbytečně dražší systém lékaren.      - Nic nereguluje!!! jen jim snížil marže, které navíc ve finále způsobí nižší dostupnost léků v malých sídlech a zvýšení cen léků pro některé pacienty - shoduo okolností ty chronické, kteří si prostě ten lék koupit musí.
 
Stát by měl především regulovat sebe, přebujelost aparátu, měla by v něm fungovat policie a služby občanům. Nic z toho se nezlepšilo a z asocialistů ani nezlepší. levice uměla vždy jen revoluce, ale reformy nikdy nedělala, nebo je nezvládla...
0/0
31.1.2006 11:51

Karel Pipin

Re: Re: Re: Re: Republiku si rozvrátit nedáme, my toho haj-zla Ratha sundáme
CHováš se jako klasický uřvaný demagog.
Přečti si ještě jednou na co jsi tak plameně odpovídal.
Problém nemocnic je na širší odbornou diskuzi, ale určitě není řešení :
a) skoro vše z privatizuji
b) skoro všechny nemocnice budou
neziskovky.
Stát i když je špatný hospodář by měl zajišTovat určité služby.
 
Přebujelý státní aparát mi taky vadí.
 
0/0
31.1.2006 11:58

djmilion

Re: Re: Re: Re: Re: Republiku si rozvrátit nedáme, my toho haj-zla Ratha sundáme
Demagoh si ty, změnil jsi téma, jakmile jsem napsal několik argumentů. Vpravdě socanský přístup, začít křičet, ODS je horší...
 
S tebou končim, nehcávám tě tě socanské lůze, snad se z toho jednou probudíš a nebude to moc bolet...
0/0
31.1.2006 12:02

Karel Pipin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Republiku si rozvrátit nedáme, my toho haj-zla Ratha sundáme
Máš horečky?
0/0
31.1.2006 12:07

djmilion

Závist, závist závist - proto volím levici!
Pokud nemám co soused, ať soused nemá taky. To je přesně ono socialismem vypěstované chování a myšlení.
A všichni ti, co tak uvažují musí samozřejmě volit levici, protože tak nějak tuší, že bez cizí pomoci by už dávno zemřeli hlady.
 
Volič levice = sobec a pokrytec, kterému jde jen o svoje paňděro.
0/0
31.1.2006 11:27

Karel Pipin

Re: Závist, závist závist - proto volím levici!
Přesně tak, protože chci mít levnější léky, protože nechci přispívat na přebujelý systém lékaren u nás, kterým nesmí konkurovat prodejem léku ani lékař, ...
 
TAK JSEM ZÁVISTIVÝ.
 
Zkus to  jinak.
0/0
31.1.2006 11:38

djmilion

Re: Re: Závist, závist závist - proto volím levici!
Ale no tak... Přece problém zdravotnictví není v lékárnách. Pokud si to myslíš, tak si opravdu dost pozadu...
 
Systémové změny, které by něco vyřešily, třeba částečná úhrada pacienta, nulový přízpěvek na lěky do 50ti korun, 20 korun za recept, to by mohlo pomoct. nemluvě o machinacích s proplácenými léky, klteré schvaluje Ráthova léková komise, ze které chce dostat všechny farmakology.
 
Pokud jsi závistivý, tak nebudeš nikdy spokojený a prožiješ smutný život...
0/0
31.1.2006 11:41

Karel Pipin

Re: Re: Re: Závist, závist závist - proto volím levici!
To jsi te´d napsal jsou další problémy zdravatnictví, s kterými je třeba pracovat.
 
A co se týče te závisti, zkus zkoumat tu svoji, já jsem docela spokojený člověk, ale ty keci lékarnické mafie mě nasírají.
0/0
31.1.2006 11:47

djmilion

Re: Re: Re: Re: Závist, závist závist - proto volím levici!
Ráth si jen vyřizuje účty a snaží se ovládnout celé zdravotnictví a koncentrovat veškeré rozhodování na ministerstvo. To přece z principu není dobře. Pokud to nechápete, nemá naše diskuze cenu...
0/0
31.1.2006 11:56

Karel Pipin

Re: Re: Re: Re: Re: Závist, závist závist - proto volím levici!
Nevím jestli si vyřizuje účty, ale určitě
HLAVNĚ BUDUJE PŘEHLEDNĚJŠÍ SYSTÉM, ¨který tu mnohá mafiím nejde do karet, a ty řvou a řvou.
0/0
31.1.2006 12:02

djmilion

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Závist, závist závist - proto volím levici!
Opravdu? A jak? Jak třeba zamezí sponzorování dovolených doktorů farmaceutickými firmami?
 
Už zavedl osobní účty u pojišťoven?
 
Já beru, že zdravotnictví a farmacie jsou teď jedny z nejlukrativnějších oborů, sám Ráth na tom vydělal miliony (a lékárníkům je vyčítá).
Ovšem je třeba rozlišovat, když je spravedlnost jen pro někoho a pro všechny.
 
0/0
31.1.2006 12:14

Karel Pipin

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Závist, závist závist - proto volím levici!
NEZAVIĎ DOKTORŮM.
 
Copak lze řešit vše na jednou?
Jen se podívej, co musí snášet za útoky, když s úklidem terpve začal.
0/0
31.1.2006 12:23

molim

Re: Re: Re: Závist, závist závist - proto volím levici!
Pokud budeš bohatý, budeš jezdit v opancéřovaném autě, dokavád Tě neodpráskne najatý vrah
0/0
31.1.2006 11:49

djmilion

Re: Re: Re: Re: Závist, závist závist - proto volím levici!
Bohatý = mafián?
 
V tom přpadě tě stejně tak můžu nazvat komunistou a závistivou lůzou.
0/0
31.1.2006 11:54

molim

Re: Re: Re: Re: Re: Závist, závist závist - proto volím levici!
Nazvat mě můžete jak chcete, když Vám to pomůže ke štěstí ...
0/0
31.1.2006 11:57

molim

Re: Závist, závist závist - proto volím levici!
A ten soused, co má víc než já, nezávidí sousedovi, který má ještě víc než on? Vsaďte se, že jo.
0/0
31.1.2006 11:48

djmilion

Re: Re: Závist, závist závist - proto volím levici!
Bojíte se vydělat si peníze, abyste nepřišel do řečí?
 
tak to máte smutný život... Já nikomu nic nezávidím, a žiju si celkem spokojeně. jen chci, aby se mi do mého života stát pletl co nejméně a nechci platit daně lidem, kteří by dovedli Microsoft ke krachu za rok a ještě by tvrdili, že je to vlastně super práce...
0/0
31.1.2006 11:53

molim

Re: Re: Re: Závist, závist závist - proto volím levici!
Nechte si svý blafy a psychlógický odhady, jste vedle jak ta jedle a jen se trapně opakujete. Váš obzor se točí evidentně pouze okolo vydělávání či vlastnění peněz, nic jiného si představit nedovoedete, a pak z toho máte přirozeně stíhy a paranoiu - každý okolo Vás Vám závidí, žejo.
 
 
0/0
31.1.2006 11:56

djmilion

Re: Re: Re: Re: Závist, závist závist - proto volím levici!
Já o svých penězech nezačal. Mluvim o tupé závisti, která se překládá do preferencí stran, které nepřejí lidem, co si peníze vydělávají. Ať jako podnikatelé, tak jako zaměstnanci.
 
Žádné stíhy nemám, žiju spokojeně jak sem psal, ale štvou mě přízemní pitomečci, co nechápou jak základní věci fungují a plkají tu rádoby zjevené pravdy o vůdčí úloze dělnické třídy. Přesně tak své projevy formuluje Praoubek a všichni kdo přitakávají jsou jen smutnými intelektuálními nedouky...
0/0
31.1.2006 12:01

Zde.nek

Re: Re: Re: Re: Re: Závist, závist závist - proto volím levici!
Naprosto souhlasím s vaším názorem. Pokud někdo dokáže tvrdit, že snížení marže na léky zprůhlední celý zdravotnický systém, tak je asi trochu najivní a podlehl politice pana Ratha, která ale ve výsledku nasměruje české zdravotnictví do zdárného zániku. Také se ptám:"Nebylo by rozumné odevzdávet, místo na finančních úřadech, daňové přiznání lékařům? Možná by to zprůhlednilo celý systém placení daní.":)
0/0
1.2.2006 23:59

jack24

Zavírání lékáren???
Dosud to bylo vždy naopak. Zatímco na počátku budování kapitalismu v Česku (1990) bylo v celé zemi jen 970 lékáren, v roce 1996 (první snížení marží ze 38 na 35 procent) jich bylo už 1400. Nyní jich máme 2200. A nic bych se nedivil, kdyby se množily dál.
0/0
31.1.2006 11:20

H5N1

Proč by proboha měl soukromý podnikatel
stávkovat? Vdyť přeci lékárny prodávají spoustu produktů, které njesou na předpis a nejsou hraeny z veřejného pojištění! Lidé zřejmě nepochopili, že se jendá jen o nátlakovou akci za účelem zvýšení již tak zančných zisků - ve prospěch obchodníků a s nimi spojených lékařů a v neprospěch občanů
0/0
31.1.2006 10:09

djmilion

Re: Proč by proboha měl soukromý podnikatel
Je vidět, že bys měl změnit doktora... Ten virus ti fakt leze na mozek...
0/0
31.1.2006 11:28

dislektik

no lidi chápou hlavně děda v TV cituji:já bych je přetáhnul rákoskou :-))
0/0
31.1.2006 8:30

Kája Mařík

Chudáčci
Zastánci lékárníků, mám slzy v očích když slyším a čtu, že už první z nich chodí po žebrotě.Plně s vámi souhlasím, z platu 25 tisíc se absolutně nedá vyžít! Rád bych jim přispěl desetikorunou - ale nevím na jaký účet.Taky bych jim mohl nabídnout občas chleba se sádlem.Poradíte?
0/0
31.1.2006 8:30

klarakovarikova222

MF Dnes - návrat před 1989!
Příznivci ODS ( a tedi i bulváru MF Dnes) tak vykřikujíc antikomunismus , dalo by se bez nadsázky říct primitivní antikomunismus, musí prožívat podivný pocit při člení článu o tom jak lidí chápou lékárníky. Ti starší z nich si musí vzpomenout na úplně srejným způsobem aranžované příspěvky, jako za dob tuhé totality.... Co na to říkáte , pánové? MF Dnes pomáhá ODS již za každou cenu, ale pozooor! Oni lidé mohou také začít chápat ( pokud už si toho nevšimli dříve) i MF Dnes, no a pak by to bylo jako když se chodí se džbánem pro vodu......A co pak? To by byla ostuda, kdyby ODS i přes podporu téměř všemi médii volby projela.
0/0
31.1.2006 8:29

daimonion

Re: MF Dnes - návrat před 1989!
Pro bolševiky byl antikomunismus vždycky primitivní a když měli moc, tak ty primitivy zavírali do vězení.
0/0
31.1.2006 8:32

klarakovarikova222

Re: Re: MF Dnes - návrat před 1989!
vaše reakce je typickou ukoázkou modré arogance - nebo neschopnosti přiznat něco nagativního - můj příspěvek byl myšlen úplně jinak - netýkal se primitivního atikomunismu ale právě komunistických metod v MF Dnes- vám ten článek nepříjde jako vystřižený z Rudého Práva (až nato, že je zaměřen ostře proti ČSSD)?
0/0
31.1.2006 9:26

djmilion

Re: MF Dnes - návrat před 1989!
 Tvůj manžel je buď vůl, nebo zoofil...
0/0
31.1.2006 11:25

daimonion

Ten despeRATH má za ušima!
Chytře si to vymyslel, chlapec: zruší řadu nemocnic, lékaren či jiných zařízení a pacienti budou muset jezdit dál, to přežijí jen ti zdravější a jejich péče je přece jen lacinější, kdežto těžcí pacienti spotřebovávající hodně prostředků umřou cestou a naše zdravotnictví ušetří miliardy - despeRATH je přímo génius.
0/0
31.1.2006 8:15

wjt

Tak jestli na chronickou fibrilaci sini bere 11 leku ...
... tak at vymeni doktora! Vzdyt je to hruza! Ktery idiot mu dava 11 leku na banalni onemocneni, ktere by - v jistych pripadech - mohlo zustat zcela BEZ leku! Zcela vyjimecne bych souhlasil, pokud by zde jmenovana pani projevila zajem, aby ji redakce poskytla moji e-mailovou adresu. Ale toho lekare vymente KAZDOPADNE!
0/0
31.1.2006 7:34

[eT]

Re: Tak jestli na chronickou fibrilaci sini bere 11 leku ...
Pan je lekar - vestec?
0/0
31.1.2006 8:03

MilanMilanMilan2

Já bych jim přál
aby měli alespoň rok podmínky jako podnikatelé v zemědělství; hned by to rádi zase vyměnili zpět!!!
0/0
30.1.2006 21:11

[eT]

Re: Já bych jim přál
:) Myslim, ze ne
0/0
31.1.2006 8:02

Tryskomys Muf

Ten clanek pripomina doby komunismu
Ten clanek je jak vystrizeny z doby komunismu. Krapet tendencni. Na druhou stranu, pokud je ODS neschopna sesadit CSSD sama, pak ji nekdo musi pomoci.
0/0
30.1.2006 19:36

daimonion

Re: Ten clanek pripomina doby komunismu
V demokracii nemůže strana sama nic ... všechno závisí na voličích - voliči ovšem svým IQ sledují rozložení Gaussovy křivky a potíž tkví v tom, že polovina národa má IQ pod 100 (elektorát socanů všech podob).
0/0
31.1.2006 8:34

frisik

Re: Ten clanek pripomina doby komunismu
Co to meles o sesazovani CSSD??? Tady jde o to, ze RATH je debil.....
0/0
31.1.2006 8:40

wicked_

bezni ludia z kolbenky su proti lekarnikom...
ludia podporuju skor D.R. Dneska mi jedna inak na pohlad mila pani vehementne vysvetlovala, ako za zdrazene lieky mozu lekarnici a ODS; ked povedala, ze lekarnici su zli a pan minister (to akoze D.R.) je "slusnej", tak ma skoro vystrelo a korunovala to oznamenim, ze ODS su vsetci byvali komunisti (no budiz) a ze zrovna Paroubek je iny, lebo on vobec nebol v KSC, ale u narodnych socialistov...
0/0
30.1.2006 19:23

Venneticus

je pro mě osoba pana vševěda Ratha jako taková celkem nesympatická, bohužel v tomto kroku s ním musím souhlasit
0/0
30.1.2006 16:54

zpetak

Ahoj vespolek,
V našem městečku jsou 100 metrů od sebe dvě lékárny.Dávám přednost nejdříve návštěvě lékárny před doktorem.V jedné mi poradí odborně,ještě se nestalo, aby mi rada nepomohla. V druhé divně koukají a neporadí erudovaně. Takže,když druhaá zkrachuje, nezaslzím, i když pak ve městě zůstane jen jedna.První strach z krachu mít nemusí.
0/0
30.1.2006 16:49

mc-t

Re: Ahoj vespolek,
Obávám se, že ta, která zkrachuje, bude ta, kde na vás divně koukají.
0/0
31.1.2006 11:42

morrissey

co to je za babky.
jestli na něčím názoru nezáleží, tak sou to tady ty 2
0/0
30.1.2006 16:41





Najdete na iDNES.cz