Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejvíc lidí zemřelo v autě na obchvatu Loun

Stačil jediný listopadový víkend loňského roku, při kterém na přehledném úseku obchvatu Loun zemřelo při dvou dopravních nehodách pět lidí. Místo se kvůli tomu vyhouplo do čela žebříčku nejrizikovějších silnic v Česku za rok 2005. MF DNES jej sestavila podle údajů policejního prezidia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JIKA7575

Tam se taky nic nedodržuje
Po Lounském obchvatu jezdím téměř denně.Předjíždění přes plnou i dvojitou normál, z minulého týdne mám skvělý zážitek - najíždějící kamion, troubící, svítící, a to proto, že jsem dodržela rychlost a asi ho zdržovala.Asi mě chtěl přejet - kde jsou policajti ,?Hlídkujou akorát na 60 u motorestu.
0/0
13.2.2006 15:21

dislektik

pokud jezdí jako prasata tak je vše v naprostém pořádku
0/0
1.2.2006 11:23

kuafo

Vy nevíte, že
LOUNY JSOU MĚSTO PRO BLBOUNY
a proto se divíte. Kdyby Vy jste věděli, co tam žije za exoty. Mohl bych Vám vyprávět.
0/0
30.1.2006 15:16

GREENSPAM

to kuafo
vodkaďs ty hovado. Tě dossssstanu. Takový hovadský jméno nemůže bejt profláknutý. Běda jak jsi z Práglu. Uzřeš! Asi tě v Lounech strážil ten tvůj nahoře, nebo dole???? spozdravem ghostdivison PS: warten fur antwort. Vyjádři se k tomu sráči
0/0
6.2.2006 20:15

kuafo

Re: to kuafo
Přečti si přílohu bydlení v Lidovkách z 31.1.2006 ať víš na čem seš, blboune !
0/0
9.2.2006 10:54

GREENSPAM

REALITA JE VŠAK JINÁ
Realita je však jiná. Věř, že moje životní úroveň je několikanásobně vyšší než tvoje, ty žebráku. Nesmíš věřit všemu co se píše v novinách nebo co vysílají v TV. Ty lidovkáři nebo glosátore?
0/0
10.2.2006 17:04

Ufoun Xfiles

za to obchvat nemůže,
dneska jsem tam jel 100 km/hod a byl jsem tam nejpomalejší, každou chvíli se na mě někdo přilíp.U Slanýho mě předjižděli na dvojitý čáře a měli mě za blbce, co se snaží jet podle pravidel, i když 100 je už taky překročení
0/0
26.1.2006 20:10

smotitak

Ať žije Idnes,zase cenzor zrušil diskuzi o bouračce v Radotině
0/0
26.1.2006 14:42

svitil

Vše vyřeší nový zákon v červwenci.
Tyto a jiné nehody určitě vyřeší nový zákon o celodením svícení  určitě ubyde nehod stát si přijde za rok na dvě miliardy kč v palivu / daň /.Spálí se tisice tun .Zachránějí se životy lidí.
0/0
26.1.2006 14:14

vatazz

Re: Vše vyřeší nový zákon v červwenci.
novy zakon vyresi tak maximalne financni situaci dopravni policie. Vsadim se, ze jak je ted na silnicich nikdo nevidi, tak se jich hned v 1.den platnosti vyroji, ze ani policejni prezident nebude chapat, kde se vzali. Jsou totiz nadrzeni az budou zas moct sbirat ridicaky a nenapadne si rikat o uplatky a hlavne kasirovat a kasirovat. Pro normalniho ridice to bude mit ten dopad, ze bud pujde o zebrote, aby neprisel o papiry nebo se smiri s tim, ze si kazdej rok koupi novou spojku a prevodovku, protoze soucasny auta jezdej uz krapet jinak nez pred 30 lety a 90 je tak nekde mezi 4-5 a o 50 ani nemluve. Vsichni budem kvrdlat tim fofrklackem jak zbesily, bude to vic zrat, ekologove se poserou, obyvatele kolem silnic vychcipaj na rakovinu a tak dale a tak dale. Jak se zminil pisatel, stat zkasiruje dane a Dr. Rath provizi od Zentivy za vetsi spotrebu medikamentu na zmirneneni nadorovejch onemocneni. ...a to se vyplati. Jen ti cepicari na silnicich porad zustanou...ach jo.
0/0
26.1.2006 16:01

marzena

Re: Re: Vše vyřeší nový zákon v červwenci.
ja ti poradim - kdyz je pro tebe to razeni takovej problem, tak rozbij prasatko a kup si automatiku... pak te to prestane vys*rat a prestanes sem psat tyhle kecy
0/0
1.2.2006 10:56

Andrew1

Nejrizikovější?
To znamená že tam jezdí nejblbější řidiči protože za autonehodu vždycky může člověk a ne dálnice.
0/0
26.1.2006 12:56

Jirmat

...
Problém je, že v Česku není povinnost, aby všechny silniční stavby procházely bezpečnostním auditem
Výsledek je např.,že se kruhový objezd postaví mezi světelné křižovatky a tím pádem kde dřív na zelenou vozidla projela,teď stojí,protože kruh je obsazen.Není vyjímkou,že stojí vozidla až na předchozí křižovatce a zablokují ji také.Vypadá to,že jde jen o to vydělat a nikdo neposuzuje jak dopadne provoz po výstavbě kruháče.
0/0
26.1.2006 11:26

Tonasek

Nejchytřejší
Pánové jak si to tady tak čtu, tak pozoruji že jste všichni nejchytřejší, co kdybyste šli do redakce a napsali tam něco sami? Chtěl bych vidět vaše zděšení, až byste museli napsat několik desítek článků na různé téma, jak byste sami pochodili. Třeba jste odborníci na dopravní situaci, ale co kdybyste pak museli něco napsat o životě brouků, chytráci..............., jakpak byste to sesmolili.....
0/0
26.1.2006 10:28

sashino

Re: Nejchytřejší
no, já myslím, že je to otázka vkusu a nátury. člověk prostě musí mít na to povahu, aby dobrovolně toužil po tom, že bude rádoby zasvěceně komentovat události z nejrůznějších sfér života. pokud znáte osobně nějaké žurnalisty, pak chápete jistě o čem mluvím. (pochopitelně ale nechci urážet všechny novináře - jen některé) rozhodně ale to, že má novinář hodně práce nijak nezlepšuje mizernou kvalitu jeho článku...
0/0
26.1.2006 10:41

Jirmat

Re: Re: Nejchytřejší
přece nejde o to co píšu,ale kolik za to dostanu,jako ve všem ostatním.Přesně takto postupuje vláda,parlament atd.
0/0
26.1.2006 11:28

rychloslimejs

Re: Re: Nejchytřejší
no vidis to, a najdou se lidi, kteri ani neumi cist, co tim autor myslel. Clovek nad tebou nepise o tzom, ze by meli hodne prace, ale ze je jeich prace hodne ruznoroda a nemuzou rozumet vsemu...
0/0
26.1.2006 13:00

nanukacz

NAdpis
Vy toho nakecáte. Kdo to má číst?!! Bydlim v Lounech a obchvat je fajn, doprava se zmírnila. Ale těch bouraček je opravdu nějak moc ....
0/0
26.1.2006 10:27

palmic

Re: NAdpis
Takze ten nadpis souhlasi, nebo ne...
0/0
26.1.2006 10:55

Necroman

Re: Nadpis
Také jsem zLoun... není nad to žít v bezpečném městě :-)
0/0
26.1.2006 11:05

kazašský princ

tato diskuse
V teto diskusi jsou opravdu velmi dlouhe prispevky,bohuzel jsem zadny nedocetl do konce.....
0/0
26.1.2006 10:13

sashino

pane vaco,
váš článek je typickou ukázkou  (velmi rozšířeného) jevu, kdy český "žurnalista" analyzuje něco, čemu vůbec nerozumí. malá okružní křižovatka je opatřením, které - pokud je použito na vhodném místě a správně realizováno - je výrazně bezpečnější, než klasická průsečná křižovatka - i světelně řízená. tj. vede ke snížení počtu i závažnosti dopravních nehod. navíc zcela nerozumím logice článku, kdy po popisu závažných nehod na silnicích první třídy začnete kritizovat okružní křižovatky a jiná dopravně zklidňovací opatření, která se používají výhradně v obcích. přitom kritiku by si zasloužily spíše některé nové přehledně úseky silnic prvních tříd, neboť vinu za tyto nehody nenesou jen řidiči, ale také nevhodně projektované silnice - např. předimenzované šířky jízdních pásů přímo vybízejí k rychlé či riskantní jízdě. čili pane vaco, zvažte, zda se lépe neuplatníte např. v nějaké společenské rubrice.
0/0
26.1.2006 9:45

..*.. Mc Donald ..*..

Re: pane vaco,
... jenže OKRUŽNÍ KŘIŽOVATKY jsou jen pouhým důkazem, jaká hovada jezdí po silnicích . Neznám kruhový objezd, kde by jezdili řidiči tak, jak mají . Nesprávné používání směrových světel, nechápání přednosti...atd.  Navíc, některé objezdy jsou nesmyslně naprojektovány tak, že při výjezdu z něj je udělán přechod pro chodce (nic proti nim, někde se musí přejít) avšak při dávání přednosti jim se provoz na objezdu stává rizikovým a hrozí řetězová srážka...    
0/0
26.1.2006 9:59

hewlo

Re: Re: pane vaco,
Jdete do haje. Vsude budou kruhaky, uz ted kdyz jedu do prace tak jich kroutim snad 10.... Kdyby lidi nebyli LAMY, tak se v klidu rozjedou i na krizovatce. Kruhak pomaha akorat tem co se neumej rozjet normalne.
0/0
26.1.2006 10:08

sashino

Re: Re: Re: pane vaco,
no vždyť o tom právě mluvím. kdyby... jenomže se žádné kdyby nekoná, tak je třeba stavět tak, aby lidi rychle a riskantně jezdit nemohli. na druhou stranu je pravda, že existuje spousta okružních křižovatek, které jsou postaveny špatně nebo na špatných místech. jsme přece v česku... každopádně nic to nemění na tom, že článek pana vaca je žblebt, který redakce vůbec neměla zveřejnit.
0/0
26.1.2006 10:13

Jirmat

Re: Re: pane vaco,
není co dodat.U Mostu na hlavní z Chomutova je nový kruhový objezd kde kamiony musí couvat a nadjíždět si aby se do výjezdu vůbec vešly.Jezdím tam dost často a nejednou jsem ze začátku couval také aby mne nenaboural.Dneska už si nechávám dostatečnou mezeru.
0/0
26.1.2006 11:33

lafaj

Re: kruh
souhlas..proc proboha nedaj pred kruhace, cedule jak spravne blikat..tzn.co nejdřív právě před svým výjezdem z kruhu...blika asi třetina, z toho 50%blbě, což je dost riskantní
0/0
26.1.2006 12:34

honza_js

Re: Re: kruh
Jak se má správně blikat, je zakotveno ve vyhlášce, tudíž každý řidič vlastnící řidičský průkaz, to má znát. Pokud ne, nechť ho odevzdá. Problémem je ale mnohem spíše to, že podle současné vyhlášky se při vjezdu na kruhový objezd musí dávat znamení o změně směru jízdy doprava. U malých kruhových objezdů je však takové ukazování přímo nebezpečné, neboť toto znamení si může jiný řidič přijíždějící zprava vyložit tak, že tento řidič ihned zase z objezdu vyjede a odbočí. Výsledkem je nehoda. Proto nová vyhláška (teprve začne platit) stanovuje, že při vjezdu na kruhový objezd se blikat již nebude. Každému je logicky jasné, že při vjezdu na objezd se jede vždy doprava. Blikat se bude až při výjezdu, takže každému bude zcela jasné, kam které vozidlo pojede. Jiným problémem je ale to, že řidiči mají neblahý zvyk blikat až v okamžiku, kdy zahajují změnu směru a tak brzdí provoz, neboť ostatní neví dostatečně včas, kam pojede - tudíž stojí, aby dali přednost vjízdě a následně zjistí, že stáli zb
0/0
31.1.2006 7:06

grol2

Bezpecnost, ne prachy
Je fakt, ze je na silnicich nebezpecno. Jediny zpusob jak tomu pomoci je, hlidat dodrzovani predpisu. A to predevsim na mistech, kde neni bezpecno. Proste na kazdem rohu musi stat policajt... Pokud jde o obchvat u Loun, jezdim tam docela casto a je to nadherny a prehledny usek. A lidi tam jezdi jak prasata. Pritom je to misto, ktere se necha policii perfektne hlidat a neni problem, tam za sirokou krajnici odstavit hrisniky. V zivote jsem tam policajta nevidel. Proc? Protoze je jednodussi si vybrat misto, kde je nesmyslne padesatka, nez cekat nekde, kde by to mohlo par lidem zachranit zivot. Policie si neuvedomuje, ze predpisy jsou kvuli bezpecnosti a dopravaci tedy taky. To znamena, ze jejich prvoradym ukolem je zajistit bezpecnost na silnicich, ne vybrat hodne pokut.
0/0
26.1.2006 9:40

matejp

Re: Bezpecnost, ne prachy
Souhlasim s Vami temer ve vsem az na jednu skutecnost. Novy obchvat u Loun jsem od sameho zacatku povazoval za velmi nebezpecny a neprehledny. Problem totiz neni v tom, ze je to rychly, siroky a rovny usek, ale v tom, ze je na nem nekolik mimourovnovych krizovatek a obvykle i velke mnozstvi vozidel. Temer pohromou je tam pak dopravni kolona vytvorena napr. za pomalu jedoucim nakladnim vozidlem apod. Bohuzel rada neukaznenych ridicu zacne nesmyslne nebezpecne predjizdet v tu nejnevhodnejsi chvili a potencialni riziko je na svete. Souhlasim s tim, ze problem je v ridicich samotnych, ale pri projektovani silnice a v neposledni rade pri tvorbe dopravniho znaceni musi byt na tuto skutecnost bran zretel. Predjizdeni melo byt v tomto useku zakazano od sameho zacatku a to dvojitou carou!
0/0
26.1.2006 9:57

sakil

Ale sou tam vlci jebaci
Tak tě musím zklamat,benga jsem tam zažil na vlastní kůži .A zrovna tak blbě,sice mě to neomlouvá,ale ve směru od Slaného na Postoloprty v tom mírném klesání měli mikrovlnu a to víš,že jsem si nepřibrzdil no a u kruháku na žatec mě vylosovali - zlehka 105km/h bratru za 2 litry,no nekup.Ale myslím si,že víc jsou u viaduktu v Postoloprtech ve směru CV-Pha.Tam je omezení tuším na 60km/h a tam to sype podstatně vjacero
0/0
31.1.2006 14:08

nasrat

První směrnice z EU,co bude mít smysl...
Jinak je to spíš katastroficky se množící byrokratismus...
0/0
26.1.2006 8:02

kyblík

Retardéry a radary s displejem
Mám pocit, že se mnozí představitelé měst zhlídli v možnosti nainstalovat retardér či tadar s displejem, který vám ukže kolik jedete, z vlastní zkušenosti musím konstatovat, že se mnohdy zaměřím na to kolik právě jedu a jestli jsem zpomalil tak, aby radar přestal blikat a jestli to odpovídá mému tachometru (mnohdy ne), ale už si neuvědomím, že cca 10 m za radarem je přechod, kde chodí dost dětí z blízké školy a až po projetí se otřepu, že díky vyšším silám byly tyto děti odpovědné a nevstoupili na přechod předemnou, prostě domnívám se, že některé bezpečnostní prvky působí spíše obráceně. K retardérům bych rád dodal, že se sice zpomalí provoz (a to pouze v těsné blízkosti retardéru), ale zhorší se znečištění ovzduší od stále se rozjíždějících aut (typuji rozsah zpomalení na cca 30 m před a max 20 m za), Prostě se domnívám, že výchova je rozumnější
0/0
26.1.2006 8:01

Boooba Obrovsky

mohou za to ridici
z vlasni zkusenosti se musim priklonit na stranu policejnich prohlaseni.jizda ridicu (a to v celorepublikovem meritku) je opravdu odstrasujici. autem jezdim diky svemu povolani po cele evrope, ale faktem zustava, ze v cechach je to o zivot. osobne si myslim, ze to neni technickou zaostalosti jak pouzivanych automobilu, nebo spatnych vozovek, ale spise totalnim selhanim uvazovacich schopnosti ucastniku jednotlivych nehod. jednoduseji receno si myslim, ze se na ceskych silnicich priliz riskuje!!! v jinych statech evropy tak pochmurna cisla v rocnich statistikach nenajdete. ceska republika se bohuzel v teto problematice priblizuje spise statum z asie, a to je bohuzel otresne!!! PS:mohla by redakce idnes.cz zjistit statistiku dopravnich nehod podle veku viniku? domnivam se totiz, ze tato informace by mmohla otevrit oci spouste organizaci, spolecendtvi a v neposledni rade zakonodarcu, kteri by mohli zacit uvazovat o zmene urcitych odstavcu!!!
0/0
26.1.2006 3:38

231

Re: mohou za to ridici
Zákony podle mne nejsou špatné, ale chtělo by to více policajtů na silnicích, kteří by si počínali více racionálně. Když vidím, co se na silnicích děje, tak je nechápu, že při akci Kryštof může být více zkontrolovaných aut, než odhalených přestupků. Vlastně chápu. Než si stoupnout kus za přechod, a zkasírovat všechny co nepustily chodce, je jednodušší, se flákat za rohem, náhodně zastavovat auta a doufat, že někdo bude mít prošlou lékárničku. Ne že bych zastával prošlých lékárniček, ale až mě nějaký blbeček sejme na přechodu, nebo vytlačí, ze silnice, tak mi bude houby platné že má "neprošlé" obvazy , zvláště, když ujede.
0/0
26.1.2006 7:45

sam99xx

Re: Re: mohou za to ridici
Přesně tak, chyba je lemplovské práci policie, nikoliv v údajně nedostatečném zákonu. Jejich kontroly totiž nespostihují nebezpečné jednání účastníků silničního provozu. Radar za cedulí "konec obce" není prevence, ale snadný výdělek pro policisty. Přitom jim "mezi prsty" projdou jedinci, kteří přes obec prosviští vysokou rychlostí (jako včera na kolínské silnici vínová oktávka 4S0 xxxx) a o policejním radaru obvykle vědí, pak buď na to chvilku zpomalí nebo na ně kašlou, protože je policajti stejně nestihnou zastavit. Zrovna tak by se měli policisté věnovat svérázným výkladům PSP v případě chodců (hlavně jejich domnělé absolutní přednosti na přechodech) a cyklistů (nenadálé změny směru jízdy, jízdy v protisměru, po chodnících, přechodech, jízda bez osvětlení). Ale ani jedno se neděje. Policisté musí být účastníky provozu a okamžitě trestat nebezpečné jednání kteréhokoliv z účastníků silničního provozu, jinak to bude stále horší a ani body, kte kterým se někteří modlí, nám nepomohou.
0/0
26.1.2006 8:41

Xladi

Re: Re: mohou za to ridici
A nebylo by lepší kdyby ti policajti stáli spíš před přechodem? Když by stáli za a někoho by nepustili tak že by se jim překulil přes kapotu je to k ničemu mu dávat pokutu protože si bude pamatovat do konce života že někoho sejmul, lepší je prevence než represe kdy policajt čeká za bukem co se stane. Jinak ani chodci nejsou světci kolikrát vlítnou na silnici aniž by se rozhlídli, chápu že řidič má zastavit ale někdy to prostě nejde když tam vběhnou těsně před autem.
0/0
26.1.2006 8:41

231

Re: Re: Re: mohou za to ridici
Tím řidiče naučíte, že ne přechodu se staví když tam je policajt. Ale třeba je naučit, že na přechod se staví.
 
P.S. když píši, že na přechodu se staví, myslím tím umožnění chodcům bezpečné přejití. Že se na přechodu nezastavuje, ani nestojí vím.
0/0
26.1.2006 9:15





Najdete na iDNES.cz