Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdce zachránil před srážkou útěk do strojovny

Strojvedoucímu mezinárodního rychlíku na trati Frankfurt - Praha zachránily život postřeh a rychlé nohy. Šestapadesátiletý muž stačil utéct z řídícího stanoviště těsně předtím, než lokomotiva narazila v Chodové Plané na Tachovsku do naloženého nepojízdného kamionu, který stál na přejezdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

spunlock

By mě zajmalo kde kontrolní stanice udělala chybu.
Když totiš závory nedopadnou až dolů tak v kontrolní místnosti bliká kontrolka o nezavřených závorách. V tom případě se dává znanení na návěstidlo že vlak nesmí jet.
0/0
24.1.2006 14:03

231

Re: By mě zajmalo kde kontrolní stanice udělala chybu.
Nevšiml jsem si, že by před každým přejezdem bylo návěstidlo. Navíc podle fotek to byly závory jen přes polovinu silnice a tudíž ta v jeho směru se mohla zavřít za ním a v protisměru neměla překážku.
0/0
24.1.2006 14:37

Maxx-IP

Re: By mě zajmalo kde kontrolní stanice udělala chybu.
Kde's slyšel takový blábol? Když padají klacky, je mašina už dávno za nejbližším předchozím návěstitlem, pokud toto není těsně před přejezdem. A kdyby spadla návěst na tom návěstidle těsně před přejezdem, bylo by to stejně plad prtné. Ostatně, naco? Pro řidiče je směrodatné, že bliká červená, ne v jaké poloze jsou klacky.
Také nevím co je to "kontrolní místnost".
0/0
24.1.2006 14:43

Jirmat

smekám
před rychlostí myšlení toho strojvůdce.Když si představím,že dveře do strojovny jsou zablokované až do odpojení troleje,tak musel jednat opravdu rychle.Můj známý takto zahynul.Našli ho nacpaného u dveří strojovny,vlasy měl bílé a byl po smrti.Když si představím,že ten přejezd je v zatáčce...A pokud někdo tady píše,že řidič měl jít naproti vlaku?Kam asi,na kterou stranu?Pokud mu převodovka zlobila už cestou,tak by nebylo nic divného,že se nejprve pokoušel odjet.Před pár dny jsem poslouchal inventuru převodovky u kamionu na parkovišti D1.Dobré tři minuty se snažil zařadit a nakonec klidně odjel.Dvojku tam narval a trojku jsme slyšeli ještě na D1,cpal ji tam skoro padesát metrů.Kdo ví,možná to tady byl on. 
0/0
24.1.2006 11:23

Deleter

Re: smekám
Níže se o vstupu do strojovny píše něco odlišného. Možná to záleží na typu mašiny.
0/0
24.1.2006 11:34

V2kt0r

Re: smekám
Vzhledem k tomu, ze odpojeni troleje jeste nezmanena, ze by zive cast VN vystroje byly bezpecne, nevim, proc by ty dvere nekdo blokoval. Vezmis si situaci, kde trojvudce prechazi mezi obema stanovisti - opravdu musi pokazde absolvovat celou proceduru stahovani troleje...?
0/0
24.1.2006 11:53

Jirmat

Re: Re: smekám
ANO MUSÍ.Pokud není sběrač stažený v klidové poloze,tak dveře do strojovny neotevřeš.Pokud je v klidové poloze,stačí k odstínění pletivo,které obepíná celý vnitřní prostor nebezpečného napětí.ANO pokud chce přejít mezi stanovišti musí vypnout hlavní vypínač a počkat až sběrač dosedne do klidové polohy,teprve pak se mu odblokují dveře mezi strojovnou a kabinou.. 
0/0
24.1.2006 12:41

Maxx-IP

Re: Re: smekám
Jedná se samozřejmě o stahování sběrače, nikoliv odpojování troleje. Ano, u mašin na střídavý proud 25kV jsou dveře blokovány, pokud je sběrač nahoře. A před stažením sběrače se musí ještě vypnoud hlavní vypínač, aby se netahal z troleje oblouk. 
0/0
24.1.2006 12:44

Maxx-IP

Re: smekám
Ten řidič tam byl sám? To je teda smůla, pak opravdu neví, kterým směrem běžet zastavovat vlak.
V článku se ale nepíše, jak dlouho stál na tom přejezdu. Měl se aspoň pokusit něco udělat, jistě měl u sebe "utržené sluchátko", mohl třeba volat 150 a 158, ať se spojí s výpravčími obou sousedních stanic a zarazí dopravu. No, člověk neví, co by sám v dané situaci dělal, ale měl by je mít dopředu promyšlené.
0/0
24.1.2006 12:51

Bouše

Ježíšmarjá,
útěkem do strojovny snad strojvůdce nezabránil srážce, ale jen horším následkům srážky pro jeho osobu.
0/0
24.1.2006 10:35

Deleter

Re: Ježíšmarjá,
No, zabránil tomu, aby se jeho tělo srazilo s kamionem, připusíme-li, že by prošlo oknem.
0/0
24.1.2006 10:58

Bouše

Re: Re: Ježíšmarjá,
Leda tak
0/0
24.1.2006 11:08

Maxx-IP

Re: Re: Ježíšmarjá,
Kdyby zůstal v kabině, pult by ho umačkal.
0/0
24.1.2006 12:45

spunlock

Re: Re: Re: Ježíšmarjá,
Asi nechtěl dělat tuli tuli
0/0
24.1.2006 14:37

Deleter

Re: Re: Re: Ježíšmarjá,
Tím pádem nezabránil srážce, ale sračce, která by nastala. Každopádně klika a zážitek k nezávidění.
0/0
24.1.2006 15:35

Bonelord

Ze by dostal pres drzku??
"Řidič kamionu skončil v nemocnici se zlomeninami v obličeji"
0/0
24.1.2006 10:22

Ssamorek

:)
To je pravda:) Taky si nedokazu predstavit jak nejdriv vola mobilem o pomoc a pak teprve zdrha:) Aby si to fakt nestihl:)))  kazdopadne sikovnej kluk...  asi se zacnu bat jezdit i vlakem...
0/0
24.1.2006 10:00

dislektik

Re: :)
proč šikovný prostě se to posralo tak jak se posralo nové Pendolino !!!nechápu kde jsi přišel na to že za poruchu někdo může??
0/0
24.1.2006 10:03

V2kt0r

Re: Re: :)
Posralo, OK - ale proc sedel v kabine a cekal na vlak? Chtel ho zastavit silou vule? Proc nevolal policajty, proc nesel po trati a nemaval na ten vlak uz 300 metru pred svym autem?
0/0
24.1.2006 10:16

johoho

Re: Re: Re: :)
Protože ani nevěděl, že nějakej vlak pojede, a protože se snažil hlavně odjet.
0/0
24.1.2006 10:18

V2kt0r

Re: Re: Re: Re: :)
Necekal, ze pres prejezd pojede vlak? Chybny p redpoklad, to uz se obcas stava... Snazil odjet, ano, nejspis, ale nejpozdeji kdyz ten vlak vidim, ZDRHAM! Nehlede na to, ze misto abys e posetile snazil odjet, mel po prvnich trech nezdarenych pokusech o zarazeni kvaltu volat polise.
0/0
24.1.2006 10:25

231

Re: Re: Re: Re: Re: :)
1) jak víte, že nevolal plicajty, případně, že tam byl signál
2) když se mi podělá auto na přejezdu, tak nápad jít vlaku vstříc a snažit se ho zastavit je docela dobrej. Jak ale poznám z které strany přijede?
0/0
24.1.2006 10:34

doktor_bota

Re: Re: Re: Re: Re: Re: :)
Nijak, vypadni z auta a volej policajty, oni mají možnost zastavit vlak. Pokud budeš volat na ČD, tak se ti taky možná jen vysmějou.
0/0
24.1.2006 10:38

V2kt0r

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :)
Jasne, nemuze byt na obou stranach. Ale zase - pohnout bachorem, 300 metru na jednu stranu donest trojuhelnik, ana druhou jit sam...proste neco, ne se posetile po 250. snazit zaradit a odjet. To mohl zkouset az pote, co dal vlaku sanci vcas zastavit, pripadne zavolal ty 100x uz zminene policajty.
0/0
24.1.2006 10:41

Antero

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :)
Na 300m se rozjetej vlak stejne nezastavi... :-/
0/0
24.1.2006 11:22

V2kt0r

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :)
Hmm, no tak 500, nebo co ja vim - 300 metru lepsich nez zadne varovani, rekl bych. Vzhledem k tomu, ze ten vlak stal a ten kamion nebyl na 300 metrech rozesetej, soudim, ze ten vlak moc rychle nejel a 300 metru mohlo byt to, co chybelo k zamezeni srazce.
0/0
24.1.2006 11:54

231

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :)
Ten trojúhelník mě nenapad. (I když neměl by podle zákona být za autem? ). 
Pokud by to vypadalo, že tam ten kvalt musí už přece skočit, tak bych se asi také snažil odjet (a zároveň bych sledoval závory, jestli už nejdou dolu).
Jestli řadil 250x je otázka. I na jednokolejné trati, můžou jít šraňky dolu po pár desítkách vteřin. (Obecně tu trať neznám a tím méně konkrétní přejezd). Nejsem si jist, že voláni na 112 by něco vyřešilo, a volal bych tam hlavně kvůli aliby (že jsem dělal co se dalo.)
P.S. Mám dojem že 300m je na rychlík málo a taky si nedělám iluze, jak by strojvedoucí regoval na trojúhelník na trati.
0/0
24.1.2006 11:24

V2kt0r

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :)
Ja myslim, ze to je natolik vymluvny signal, ze by reagovat mel, ac to zrejme neni signal podle zeleznicnich predpisu. Jde o to, ze bych se snazil delat co je v mych silach, aby do mne ten vlak nenarazil...ale co uz.
0/0
24.1.2006 11:51

231

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :)
Buď zareguje, nebo ne. V každém případě to je lepší než nic. Osobně si myslím, že ho přehlédne. Na kolejnici se neudrží na pražcích není tak zřetelný. Navíc strojvůdce je trochu výše než řidič auta.
0/0
24.1.2006 12:06

V2kt0r

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :)
Doufejme, ze vyber strojvudcu ve skutecnosti zajisti, ze NEPREHLEDNOU neco ocerveneho, reflexniho, rozmerech 40x40cm, co jim stoji v kolejisti... :-)
0/0
24.1.2006 12:18

231

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :)
Taky dofám.
I když ono taky záleží na rychlosti, natom jak svítí sluníčko, jestli si fíra zrovna neotvírá termosku s kafem  a pod.
0/0
24.1.2006 14:36

V2kt0r

Re: Re: Re: Re: :)
Stejne jako prvoradou ulohou pilota NENI vytahnout vzpricenou nohu z mezery mezi sedackami, neni prvoradou ulohou toho ridice odjet, ale nejpozdeji kdyz vidi, ze mu to nejde, v prvni rade zabranit necemu mnohem horsimu, totiz srazce. Jak myslis, ze by pilot vysvetloval, ze se do posledni chvile snazil tu nohu vytahnout a myslel, ze to pak jeste nejak vyrovna? OK, ten pilot by uz pak nemel komu co vysvetlovat, ale uvazovat tak, ze prece to odjet musi, HRRR HRK KHRRRR a nemyslet na to, ze to treba neodjede a pak to bude zbytecne stat zivoty a 1000x vetsi skodym to je tezke ignorantstvi, bohuzel plne predstavitelne u ridice nakladaku.
0/0
24.1.2006 10:38

dislektik

Re: Re: Re: :)
no pokud se pokoušel s tím něco udělat tak mám pochopení.pokud tam seděl aby neumrznul tak to nechápu.
0/0
24.1.2006 10:31

Shperhock

Strojvůdce utekl do strojovny..
Nevím proč, ale měl jsem pocit, že ty dveře mezi kabinou a strojovnou jsou během jízdy (nebo přesněji když jsou v činnosti vysokonapěťové elektrické obvody) z bezpečnostních důvodů blokované. Nevíte o tom někdo něco?
0/0
24.1.2006 9:54

dislektik

Re: Strojvůdce utekl do strojovny..
a proč by měly být blokované??
0/0
24.1.2006 9:59

karoten

Re: Strojvůdce utekl do strojovny..
Nejsou. Maj úplně obyčejnou kliku. Za nima je chodbička mezi stěnou lokomotivy a pletivem (jako v zahrádkářský kolonii) za nímž jiskří stykače.
0/0
24.1.2006 10:02

peYoratiF

Re: Strojvůdce utekl do strojovny..
Tak to vím naprosto přesně. Dveře mají dvě kliky - jednu obyčejnou a jednu na odblokování blokovací západky (dle norem zaplombovanou v blokovací poloze). Každý rozumný fíra blokovací kličku odblokuje (a plombu urve), aby mohl do strojovny hned. Každý přiblblý technik v depu dveře opět zaplombuje, protože mu do kanceláře těžko vjede kamion.
0/0
24.1.2006 10:44

karoten

Re: Re: Strojvůdce utekl do strojovny..
To není možný. To jako má strojvůdce při změně směru jízdy přecházet na stanoviště po trati?
0/0
24.1.2006 11:22

janatoseru

Re: Re: Strojvůdce utekl do strojovny..
pracuji v depu jako technik  a nikdy jsem neviděl že by ty dveře byli někdy zaplombovaný nebo že by to někdo dělal všichni na to kašlou. ve strojovně si během 5 vteřin. ten vlak asi moc rychle nejel a zároveň to byl přehledný úsek jinak by se nestih ani uprdnout. kdyby jel 100 tak nevim nevim.
0/0
24.1.2006 11:26

motorboy

Lidská hloupost je nekonečná
Já tedy nevím, ale většinou každý řidič kamionu mívá s sebou mobilní telefon a každého rozumně uvažujícího člověka by napadlo, že když mi auto zůstane stát na přejezdu, tak první co udělám je, že zavolám na policii aby zastavili železniční dopravu na daném úseku kde se zrovna nacházím...
Ale nic, každý je nějaký...
0/0
24.1.2006 9:27

Ludánek Homolka

Re: Lidská hloupost je nekonečná
Prijde mi, ze asi nemel moc casu... jinak mas recht
0/0
24.1.2006 9:43

Ludánek Homolka

Re: Re: Lidská hloupost je nekonečná
s tim casem to asi fakt nebylo valny - jinak si tezko vysvetlit, ze ten ridic byl zraneny. tezko by v tom kamionu prece vysedaval a dival se, jak ho jede rozšmelcovat lokomotiva... asi nemel cas zdrhnout...
0/0
24.1.2006 9:47

dislektik

Re: Re: Re: Lidská hloupost je nekonečná
spíš se snažil s tím něco udělat a s autem ujet.
0/0
24.1.2006 9:54

regazzi

Re: Lidská hloupost je nekonečná
Při rychlosti a akčnosti naší Policie? :o) Myslim, že by to bylo stejně jedno....Dokonce bych řekl, že to ten řidič udělal.....:o)
0/0
24.1.2006 9:49

dislektik

nechápu proč to nehlásil nesnažil se zabránit střetu a jsem si jist že tam nebyl sám jo hold lidi jsou lhostejní k tomu co se děje kolem nich
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
24.1.2006 9:16

Pribinacek

Jízda přes přejezdy
Ještě v 60.letech bylo ve vyhlášce, že železniční přejezdy se musí přejíždět se zařazenou rychlostí a během přejíždění se nesmí přeřazovat na jiný rychlostní stupeň. Kdyby ten kamioňák neřadil, mohl to přejet a zdechlo by mu to až za přejezdem.
0/0
24.1.2006 9:16

dislektik

Re: Jízda přes přejezdy
občas rychlost vyskočí sama na nerovnostech.a o kvalitě přejezdů netřeba diskutovat.
0/0
24.1.2006 9:17

pinguinone

Re: Re: Jízda přes přejezdy
:: TAK TO TEDA JEZDIS PEKNOU SUNKU:::
0/0
24.1.2006 9:34

dislektik

Re: Re: Re: Jízda přes přejezdy
TATRA euro II ROK VÝROBY 2000
0/0
24.1.2006 9:43

V2kt0r

Re: Re: Jízda přes přejezdy
Dneska jeste jezdi auta, kterym vyskakuje rychlost? Pri rozjizdeni? Jsem pro, aby kamion, jemuz vyskakuje rychlost, byl okamzite stazen z provozu, vzdyt nakladaky v 99% brzdi, nebo aspon maji brzdit motorem! Myslim, ze zakaz razeni rychlosti na prejezdu ma sve opodstatneni. Taky se divim, proc neexistuje nejaka signalizace prekazky na prejezdu...
0/0
24.1.2006 9:35





Najdete na iDNES.cz