Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Metro otevřelo za stanicí, žena spadla pod vlak

Na stanici Smíchovské nádraží spadla ráno cestující pod vlak metra. Podle svědků souprava nezastavila zadními dveřmi na nástupišti. Žena, kterou z vlaku vytlačil dav, vyvázla bez zranění. Trasa B je jediná, kde vlaky nezastavuje automatický systém, ale sám strojvůdce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kvetuska

Metro
Nevím, kolik je zde teď lidí z Prahy, kteří jezdí pravidelně Metrem, ale z vlastní zkušenosti vím, že nejnebezpečnější jsou v Metru cestujkící a nikoliv vlaky. Jezdila jsem pravidelně, každý den, ale již přes rok jezdím radši tramvají. Zvláště v době špiček (ráno a odpoledne) jde doslova o život. Pokud není člověk úplně slepý nebo namazaný, musí vidět, že vlak není ve stanici. Umím si živě představit, jak tupé stádo povalí ženskou a je jim úplně jedno, kam spadne.
0/0
19.1.2006 23:32

wader

DP zameta stopy.. a "trochu" lze
DP vse zatluce a upravi podle sebe viz dnesni clanek v jejich metru http://www.metropoint.com/ftp//20060119_Praha.pdf prekrouti co se da "pani prej nastupovala" a to co tam pisou co prej rekla pani mluvci sezerou jen ti chudaci duchodci pro ktere je to jediny tisk za den. Mluvci rika kazdemu neco jineho zajimave..
0/0
19.1.2006 23:22

Warťan

Názor laika
Nejdříve pro úplnost, s pražským metrem mám společné jen poslání- přepravu cestujících, ale z logiky věci a základních elektro-znalostí k tomu můžu napsat asi tohle: Staré ruské vozy mají zabezpečení, které pracuje na principu podobném rádiu- do kolejnic je vysílán určitý kmitočet, který je zachycen cívkami před první osou na podvozku soupravy. Kmitočet má hodnoty zvlášť pro 80, 60, 40, 20 km/h a Stop, to se zobrazí v podobě barevných signálek u strojvedoucího pro projížděný a následující úsek, když na ně nereaguje a jede rychleji, vlak přibrzdí, když brzdění není účinné, zastaví nouzově. Je to základní zabezpečení (ale plně postačující pro jízdu na ruku), s trasou A a C to nemá nic společného, tam je ovládání téměř plně automatické vč. přesného zastavení, což cívky samozřejmě nedokážou a zastavení je skutečně jen a jen na strojvedoucím. Kdyby zůstal částí vlaku v obvodu před stanicí, potom by to dispečinku určitě přišlo divné, což se asi nestalo, ale...
0/0
19.1.2006 2:52

Warťan

Re: Názor laika
... přesto dveře mohly být mimo, i když nevím, kde ten úsek běžně končí. Jinak ty dveře u starých souprav nejsou nijak vázány na stání ve stanici, nebo ne, musí to být zastavené a mít vyřazený jízdní stupeň- cvakne relátko a nepřemýšlí to, kde to stojí- není to trasa A a C, kde je přesný bod zastavení vlaku (+ - nějaká tolerance) a stará se o to počítač, který i otevře/odjistí dveře. No, cestující se samozřejmě nezapřou a nedívají se, kam šlapou- padají do otevřených výtahových šachet v domech, i do kolejiště, mezi vozy a tak. Přitom stačí tak málo, podívat se, popř. zachytit se nad dveřmi, to nemá (klidný) dav šanci přetlačit... Proto se cestujícím říká ono okřídlené dopravácké "kaštani", vzniklo to právě na metru v začátcích jeho provozu, cestující padali všude a proto je taky nástupiště o něco níže, než vlak- když spadnout, tak jedině do vozu!
0/0
19.1.2006 3:05

Warťan

Re: Re: Názor laika
No a ještě nakonec- zabezpečovač se nestará ani o otevřené/zavřené dveře, tam je jiné (opět relátkové) jištění, spínač se dá jednoduše stlačit, vlak se rozjede a strojvedoucímu samozřejmě nic nesvítí. Pomohl by spínač mimo dosah lidí, ale to už nikdo asi řešit u starých souprav nebude, je to o lidském rozumu.
0/0
19.1.2006 3:16

Bubly

Re: Názor laika
Jen ještě poopravím - dispečink nemá s hlídáním správného stanicování soupravy NIC společného. Za jízdu vlaku v běžném provozu (tzn.bez mimořádných situací) zodpovídá JEN strojvedoucí.Na dispečinku sice vidí,že souprava zasahuje "přes více kolejových obvodů", tedy že není ve stanici,ale ani na jedné trase není zpětná odezva soupravy o tom, jestli je nebo není ještě v pohybu.Pouze při "šlápnutí" do dalšího kolejového obvodu se na dispečinku aktualizuje informace o tom,zda jede souprava v čase stanoveném jízdním řádem,či je zpožděna resp.předjeta.Tedy z toho skutečně nelze na dispečinku zjistit,že souprava zastavila dříve než je určeno ve stanici a ještě k tomu že otevřela dveře.Obrovská náhoda by byla,kdyby zrovna měl vlakový disp.na monitoru konkrétní soupravu a dlaší náhodou by zrovna viděl,že stojí "přes více kolejových obvodů" a přitom má otevřené dveře.Opravdu nechápu, kam pro ty informace lidi chodí, že tu každý hovoří tak zasvěceně a přitom to jsou jenom bludy.
0/0
19.1.2006 12:06

Warťan

Re: Re: Názor laika
No, to je vlastně pravda, to by musel být jeden dispečer na jeden vlak, aby si všímal i monitorů co konkrétní vlak dělá celou trasu ve stanicích...
0/0
19.1.2006 12:40

Sporadany_obcan

Stanovisko DP mi připomíná přístup našeho pablbého předsedy vlády...
     
0/0
19.1.2006 0:16

Pucmeloud007

to je az neuveritelny
svedci dosvedcuji, ze valk ve stanici nestal a DP presto vyda prohlaseni jako ze vsichni kecaj. A opet to konci u toho, ze vyhraje ten s lepsima pravnikama a ne ten kdo mel pravdu
0/0
18.1.2006 23:02

Azazel333

stane se ...
mě spíš děsí ta věta: "Nám však nešlo rozbít sklíčko u nouzového tlačítka"
0/0
18.1.2006 21:42

Tomixon

Re: stane se ...
Jestli to psal nějakej ing, nebo phdr, tak se vůbec nedivim. Tyhle typy maj problém se všim trošku manuálnim.
0/0
18.1.2006 23:23

chobotel

Re: Re: stane se ...
Na druhou stranu Tobě gratuluji ke zvládnutí písma.
0/0
18.1.2006 23:48

MilanMilanMilan2

Asi před dvěma lety
jsem u staré soupravy viděl jak jeden mladík na určitém místě nad dveřmi něco uvolnil a vlak se rozjel s otevřenými dveřmi. Jeho kamarád se divil, že to strojvůdce nevidí. Ten první řekl, že to fakt nevidí... Nikdo mi to tenkrát nechtěl věřit.
0/0
18.1.2006 21:10

primeminister

Re: Asi před dvěma lety
je tam taková malá zarážka uprostřed nahoře.na vojně jsme to taky otevřei
0/0
18.1.2006 21:14

Brouk Pytlík654

Re: Re: Asi před dvěma lety
Obzvláštní sranda je to čidlo držet, počkat až vlak nabere rychlost a pak ho pustit. Automatická brzda vykoná svoje. Viděl jsem tohle udělat dva mladíky, ostatní cestující (několik sedících) se spíš podivovali nad novinkou a nezasahovali. Myslím že každý doufal že ti mladíci vypadnou, při prudkém brzdění k tomu něměli daleko. To se stalo v době, kdy bylo módou ježdění mezi vagóny a spousta mladých se chtěla rychle zabít. Teď už je asi metro nuda a zabíjí se jinak, nevím.
0/0
18.1.2006 22:28

Bubly

Re: Re: Re: Asi před dvěma lety
Další blábol - žádná brzda se při "ztrátě kontroly zavření dveří" nespustí. Nejdřív si něco ověř, než začneš mektat nesmysly! Pokud souprava brzdila, bylo to JEN proto, že předpis strojvedoucím ukládá POKUD zjistí, že nemají za jízdy kontroulu zavřených dveří, snížit rychlost na 40 a dojet do stanice. Dojetí do stanice je totiž PRVOŘADÉ, ať se děje cokoliv a tak ŽÁDNÉ zab.zař.nezpůsobí zastavení vlaku kvůli otevřeným dveřím.Jediné co zab.zař.udělá je, že rozepne el.obvod na jízdu,pokud je suprava "v tahu". Pouze na trase C, pokud je souprava M1 řízena v režimu RAV (automat) a rozjíždí-li se ze stanice a dojde-li ke ztrátě zavřených dveří než opustí CELÝ vlak stanici (do 100m),zadá zab.zař.pokyn k nouzové brzdě. Na této trase ale jezdí soupravy M1 a u těch NELZE jakoukoliv nablblou manipulací cestujícím umožnit jízdu s otevřenými dveřmi,takže žádná "automatická brzda" ale maximálně strojvedoucí, který se snažil co nejrychleji snížit rychlost. Pokud zastavil, to je věc dru
0/0
19.1.2006 0:31

mc_cormic

Re: Re: Re: Re: Asi před dvěma lety
Plácáš tady haldy sr_ček! Jízda s otevřenými dveřmi je možná pouze při vypnutém zabezpečovači, tzv. Jízda na bdělost nebo rozhled a max. rychlost 40 Km/h.
0/0
20.1.2006 19:34

Bubly

Re: Re: Re: Re: Re: Asi před dvěma lety
To není pravda,protože jízda s otevřenými dveřmi musí být umožněna i při zapnutém zab.zař. (při vypnutém zab.zař se MUSÍ jezdit max.rychlostí do 20km/h, pokud není vlaková četa dvojčlená).Pouze některý typ soupravy neumožňuje jízdu se zapnutým přepínačem "jízda bez kontroly zavřených dveří" při zab.zař. v poloze "automat", musí se jet "na ruku",ale se zapnutým zab.zař. za současné přepravy cestujících (nouzové dojetí do stanice při ztrátě kontroly zavřených dveří za jízdy v tunelu). Zde teprve platí ono omezení (snížení) rychlosti do 40km/h, ale to musí zajistit strojvedoucí,ať jede v jakémkoliv režimu - tzn.i na automat. Při ztrátě kontroly zavřených dveří při jízdě na "automat" dojde pouze k zadání "výběhu",jede-li souprava "pod trakcí"-tzn.má zapnuté motory do jízdy.
0/0
25.1.2006 17:57

mobidick

no není to tak dávno......
co v jedné televizi ukazovali záběry,z kterých jasně vyplývá,že se dá s otevřenými dveřmi u vozu metra odjet ze zastávky a projet tak celou trasu mezi stanicemi.A že by někdo nebo něco reagovalo???Ano.reagovala tisková mluvčí DP-metro,že to není možné.A ono je.Dodnes doplácíme na tehdejší vynucené rozhodnutí o nákupu "Sovětských"souprav.Naše byly hezčí,modernější a hlavně podstatně lehčí,což se nám teď vrací v havarijním stavu Nuselského mostu.Evidentně tedy jde zabezpečovací zařízení "obejít" A když jde obejít,může se i pokazit.No a taky nemusí vůbec fungovat.Že??
0/0
18.1.2006 21:05

kokrspanel

Re: no není to tak dávno......
Je to možný. Kamarádi se tím před lety bavili. Nahoře mezi dveřmi v drážce je takový kontakt, který ukazuje eventuálně řidiči nezavřené dveře. Tzn když nohama zadržíte dveře, aby se nezavřely, což jde mimochodem dost jednoduše, a přidržíte prstem ten kontakt, tak strojvedoucí nemá kromě zpětného zrcátka, ve kterém toho ale moc nevidí, jedinou šanci, jak zjistit, že jsou ty dveře otevřené. Dá se to fakt bez problémů. Kamarádi takhle jeli ze Zličína až myslím na Anděl
0/0
18.1.2006 21:52

kasavaros

Re: no není to tak dávno......
Nuselskému mostu ta váha rozhodně neprospěla, ale piodepsal se na něm i jiný šlendrián, když při stavbě do dutin, ve kterých bylo uloženo armování, natekla voda a savbaři ji tam pěkně zašpuntovali.
0/0
19.1.2006 0:07

primeminister

spíše metro otevřelo před stanicí
0/0
18.1.2006 20:52

Trent-R

...
Dopravní podnik si prostě meje ruce....klasika...
0/0
18.1.2006 20:49

eso

stav vlaku
Nevim, co je pravdy na zabezpecni, ale vlaky na trase B jsou v hroznem stavu. Bezne je, ze vypadne svetlo, nekdy v jednom vagonu, jindy v celem vlaku. Obcas je citit spalenina.
0/0
18.1.2006 20:41

mc_cormic

Bludy....
.... které zde napsal pan redaktor jsou skutečnými bláboly. Na trase B je instalováno zabezpečovací zařízení ARS, které nedovolí otevření dveří, pokud není vlak v určitém staničním obvodu. Jestli-že by tedy souprava zastavila tak, jak vypověděla "očitá" svědkyně a tyto bláboly zde napsal pan redaktor, strojvedoucí by nikdy dveře neotevřel ikdyby se snažil sebevíc. Pro zajímavost: pokud by došlo k otevření dveří při jízdě, automaticky spustí rychlobrzda.
0/0
18.1.2006 20:04

dcb

Re: Bludy....
To jsou sice bláboly, že cestující jsou nemyslící ho*ada je ovšem taky pravda. Podívej se někdy kolem sebe. Nastoupí to do tramvaje, metra nebo autobusu a vypne mozek.
Potom se probere a diví se, že nastoupili někam jinam. Ta MHD má 20ti centimetrový písmena popisů cílové stanice !!!
0/0
18.1.2006 20:14

mc_cormic

Re: Re: Bludy....
Ne je to sktečně nesmysl co je zde napsáno a bohužel to poškozuje DP Praha, které musejí obhospodařovat jednu z nejlépe rozvětvených MHD v Evropě. Jestli-že strojvedoucí přejede přesně 1,75 první nápravou a nebo se do tohoto pásma nevejde poslední nápravou dveře prostě neotevře.Jinak pro zajímavost pro nenechavce a rádoby chytráky: 30 let starý zabezpečovač sovětské výroby dovoluje propustnost vlaku 90 s. 
0/0
18.1.2006 20:33

buhvol

Re: Re: Re: Bludy....
To je fakticky pravda, MHD v Praze je snad nejlepší v Evropě :-)
0/0
18.1.2006 20:39

Tomixon

Re: Re: Re: Re: Bludy....
Ještě nedávono jsme měli nejlepší dopravu i meziměstskou - než jí ÓDéeSáci zrušili.
0/0
18.1.2006 23:44

sachista

Re: Re: Re: Re: Re: Bludy....
Musim te upozornit, ze uz 8 let nam vladne uchvatna vlada socanu. Teda ten zbytek, kterej jeste neni zavrenej...
0/0
19.1.2006 14:58

Kovis

Re: Re: Re: Bludy....
90 sekund? Tak to se jim zřejmě podařilo systém upgradovat. Byl jsem v Moskvě a tam jezdí ve špičce další souprava za půl minuty. Schválně jsem si to stopoval, abych si to ověřil.
0/0
20.1.2006 12:56

P.S

Re: Bludy....
Na Smíchovské nádraží jezdím béčkem denně cca 10 let a už se několikrát stalo, napoledy asi před měsícem, souprava zastavila tak o 5 až 10 metrů vzadu a dveře se normálně otevřely.
 
Jezdím prvním vozem, takže nevím, jestli se dá vystoupit nebo ne.
 
Zažil jsem i to, že se souprava rozjela s otevřenými dveřmi, a zavřely se až asi po 10 sekundách v tunelu.
 
0/0
18.1.2006 21:00

Bubly

Re: Bludy....
To snad není možné, kam na ty žvásty chodíte... Dveře na trase B si strojvedoucí může otevřít, kdy se mu zlíbí. I za jízdy. Úplně stejným způsobem, jako ve stanici po zastavení soupravy, KDYKOLIV!!! NIC to nehlídá, žádné obvody nebo jiné nesmysly co tu píšete. Pouze na trase A a C se dveře standartním způsobem neotevřou, pokud vlak nezastaví u návěsti "místo zastavení" s dovolenou tolerancí. Ale i tehdy když si strojvedoucí zamane, může je otevřít jiným, neméně jednoduchým způsobem.Strojvedoucí musí mít možnost z pochopitelných důvodů otevřít všechny dveře z kabiny při mimořádné situaci kdykoliv. Pouze při konkrétní závadě na elektrickém ovládání by přistoupil k otevírání dveří nouzově v každém voze. Další žvásty o rychlobrzdě při otevření dveří za jízdy... Nejdříve se informuj, pak piš!
0/0
19.1.2006 2:12

dislektik

no to musí být teda něco takhle žuchnou z metra pod metro
0/0
18.1.2006 19:16

Tomixon

Re: no to musí být teda něco takhle žuchnou z metra pod metro
A pak ti řeknou, že se ti to zdálo, že jsi nikam žuchnout nemohl. Boha, na co jsou kamery a placený dozorčí? No jistě, jako doktoři, přece nepřiznaj průser svího kámoše!
0/0
18.1.2006 19:27

dcb

Re: Re: no to musí být teda něco takhle žuchnou z metra pod metro
A co vlastní mozek toho cestujícího ?
Kde ten zůstal ?
0/0
18.1.2006 20:15

Tomixon

Re: Re: Re: no to musí být teda něco takhle žuchnou z metra pod metro
Když tě dav kreténů tlačí ven, těžko se ubráníš!
0/0
18.1.2006 23:40

Tygřík Vaska

Otevření dveří na opačné straně
Mně s jednou stalo, že se ve stanici Hlavní nádraží otevřely dveře na opačné straně. Je to tak 10 let. Nikdo naštěstí tehdy nevypadl. Často se o dveře opírám, tehdy ale naštěstí ne.
0/0
18.1.2006 17:26

buhvol

Re: Otevření dveří na opačné straně
Hlavně že je na dveřích všude napsáno NEOPÍRAT SE !!! ;-D
0/0
18.1.2006 18:23

Maxx-IP

Re: Re: Otevření dveří na opačné straně
Zkus se neopírat, když stojíš na jedné noze a ta ani není tvoje.
0/0
18.1.2006 18:26

Tomixon

Re: Re: Re: Otevření dveří na opačné straně
Já když se opírám, tak ty dveře nemaj šanci se otevřít. :-)
0/0
18.1.2006 19:30

mr. Young

Mother Russia
KDYZ JE TO Z RUSKA TAK TO NEMUZE BYT NEKVALITNI!!!!!
0/0
18.1.2006 17:21

Tomixon

Re: Mother Russia
30 let to fungovalo v poho (z Ruska), teď máme lepší, západní a větší průsery.
0/0
18.1.2006 19:32

Jen Aby

no to je nářez
- "pouze" na trase B zastavují vlaky ručně ...  jinými slovy 1/3 metra je jak za krále klacka - jestli se nepletu, tak ta nejnovější
- řidič neumí zastavit na značce - asi nenacvičoval na Spartakiádu
- bezpečnostní sklíčko nešlo rozbít
- dispečink si ničeho nevšiml
 
... no - dál jsem to už raději ani nečetl a zítra zase po Praze vyrazím autem
0/0
18.1.2006 16:46

stoudamire

Re: no to je nářez
člověče možná nemám pravdu, ale nebude C novější než B?? i díky tomu označení
0/0
18.1.2006 16:52

Petr1234

Re: Re: no to je nářez
čéče mám pocit, že béčko je nejnovější
0/0
18.1.2006 16:58

Cipous

Re: Re: no to je nářez
cece, C-cko bylo nejstarsi, florenc az kacerov nebo tak nejak, cetl jsem to v metru, jedna se o zacate sedmdesatych let min. stol.
0/0
18.1.2006 17:08

kokrspanel

Re: Re: Re: no to je nářez
 trasa C: 1974 - Florenc-Kačerov, následuje trasa A: 1980 - Náměstí Míru-Dejvická a nakonec B: 1985 - Florenc- Smíchovské nádraží. S letopočty si nejsem jistý
0/0
18.1.2006 17:35

________________________________

Re: Re: Re: Re: no to je nářez
Nebo ještě jinak: Sokolovská - Kačerov, Náměstí Míru - Leninova, Sokolovská - Smíchovské nádraží.
 
Kdoví, jestli má DP ty staré cedule ještě schované. Mám pocit, že je s KSČSSD ještě bude potřebovat.
0/0
18.1.2006 19:15

kokrspanel

Re: Re: Re: Re: Re: no to je nářez
:-) Taky mě to napadlo to takhle sem napsat, ale nemohl jsem si vzpomenout na Leninovu, tak jsem to sem napsal normálně
0/0
18.1.2006 19:38





Najdete na iDNES.cz