Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paroubek: Za vepřín v Letech stamiliony nedáme

Premiér Jiří Paroubek chce ještě do voleb vyřešit problém s vepřínem v Letech u Písku, kde stával koncentrační tábor pro Romy. Do té doby má být hotový projekt a zajištěno financování. Vlastníci vepřína požadovali za jeho přemístění přes půl miliardy. Paroubek chce usmlouvat nižší cenu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aryanboy

Fotku z výšky
No, odkazy na mapy, které jsem uvedl, moc nejdou, místo konkrétní oblasti (zvětšené) se zobrazí nezvětšená, ale kdyby někdo chtěl, tak mám foto z výšky, klidně napište, pošlu ho.
0/0
21.1.2006 14:28

aryanboy

Foto z výšky
http://www2.geodis.cz/mapserver/mapserver.php?name=&background=0&mapSize=0&x=-773260&y=-1103910&ge=6&kx=&ky=&newExtent=&action=zoomin&sid=13079b5b7f92d4a04f37081cc8ad7bbf&item=
0/0
21.1.2006 13:50

aryanboy

Prasečák z výšky
http://www.agpi.cz/vepr.html
0/0
21.1.2006 13:34

aryanboy

To místo nějak nesedí
"ro výstavbu kárného a pracovního tábora v Čechách bylo vybráno místo na pastvině mezi lesem Babinou a rybníkem Lipěže ve vzdálenosti asi 2 - 3 km od obce Lety v okresu Písek4. Místo se nacházelo za kopcem, a z vesnice tedy nebylo do tábora vidět, což se shodovalo se záměrem vyloučit kontakt veřejnosti s tímto zařízením." - opravdu sedí tento popis na místo, kde teď stojí ten prasečák, ptám se???
0/0
21.1.2006 13:16

aryanboy

Omluva za cache,správná adresa je:
http://www.gymhust.cz/projekty/romove/4_kapitola.html , ale je v nějakém divném kódování
0/0
21.1.2006 13:13

aryanboy

Kde vůbec přesně stál ten tábor? Na místě vepřína NE!
Já ale fakt, ale fakt nechápu, o čem se tu pořád bavíte. Zodpoví mi konečně někdo otázku, kde ten tábor přesně stával? Všude se píše, že "na místě, kde stojí ten prasečák", ale je to ve skutečnosti úplně jinak - doporučuji všem, ať se tam jedou podívat, přímo NA MÍSTO!!! "Vůbec nikdo to nepochopil . Romové potřebují ten pomník . Je to jedno z mála míst , kde museli alespoň něco dělat . A někteří tam opravdu poprvé dělali a tak si to musí dlouhodobě zapamatovat , kde to bylo ." (názor z jiné www) http://66.249.93.104/search?q=cache:2E3_5MEBnb8J:www.gymhust.cz/projekty/romove/4_kapitola.html+%22t%C3%A1bor+v+Letech%22&hl=cs
0/0
21.1.2006 13:12

xxxsony87

Pro....
.... cenzory z tohoto serveru: Slovo "cigán" je v našem slovníku spisovného českého jazyka, tak nevidím důvod, proč jsou mé příspěvky neustále mazány, ač neobsahují vulgarity či rasistická slova. Pokud toto nevíte, jako novináři tam nemáte co dělat.
0/0
16.1.2006 19:19

Tančící_Derviš

››››››››››››
Omlouváme se všem slušným čtenářům za to, že jsme zrušili diskusi pod článkem. Někteří jiní ji bohužel zneužívali k opakovaným rasistickým a vulgárním výpadům, které už nešlo mazat jednotlivě.
0/0
16.1.2006 10:34

nenápadně maskovaný Kei

Re: ››››››››››››
Nazdar sude!
0/0
16.1.2006 10:37

Tančící_Derviš

Re: Re: ››››››››››››
 je zvláštní že diskuze o asfaltech mají tak krátkou životnost
0/0
16.1.2006 10:39

nenápadně maskovaný Kei

Re: Re: Re: ››››››››››››
 dobré pojmenování, to cenzoři nerozluští
0/0
16.1.2006 10:40

Pititak

Nechutný chlap
Do toho vepřína zavřete Paroubka - a už ho tam nikdo nerozezná. Možná podle bradavice...
0/0
16.1.2006 10:17

babacek

Paroubek:Za vepřín v Letech stamiliony nedáme.
První Paroubkův názor ze kterým  mohu souhlasit.Pokud nebude dočasným jak již to u jeho osoby byvá zvykem.
0/0
15.1.2006 16:40

lemax

Jinak Parouba ma pravdu, nevyhazujme tolik penez!
Pomnik ano, k ucteni pamatky, i kdyz "morove" na to kaslou, ale proc draho, kdyz to jde za min! Vysledek je prece stejny ne?
0/0
15.1.2006 0:57

lemax

Postavme to nekde o pet km dal!
Nevim proc to resit! Ja rad veprovy!
0/0
15.1.2006 0:43

Zwerg

V souvislosti s tímto případem nerozumím jedné věci.
V Letech umírali Romové a tedy právě Romové by měli mít největší zájem, aby se na místě koncentračního tábora nějaký památník zbudoval.
Na mě ale celý ten případ dělá dojem, že se o památník a vše kolem koncentráku v Letech hádá kde kdo a jediný komu je celá záležitost lhostejná a nechává chladným, jsou sami Romové. Připouštím, že to tak třeba není.... ten problém nijak nesleduji a jen z toho mála co vím, to na mě dělá tento dojem....
Safra, vždyť hlavně Romové by měli mít eminentní zájem na vybudování památníku na míste, kde umírali jejich předci. Proč se tedy nedají dohromady romské organizace z celého světa? Proč mezi sebou nevyberou dostatek peněz a přemístění vepřína nefinancují? Proč se s firmou, která  dotyčný vepřín provozuje, nedohodnou na řešení? Proč to má za ně dělat vláda, stát, atd...? Tohle fakt při nejlepší vůli nechápu. Na mě to celé vážně působí dojmem, že se snaží kde kdo a jediným zcela hlostejným a pasivním článkem jsou zde právě Romové.
0/0
14.1.2006 23:39

libienski

Re: V souvislosti s tímto případem nerozumím jedné věci.
Snadná odpověď. Stačí si přečíst pár fragmentů z této diskuze a rozumně uvažujícímu člověku to musí dojít. Proč tenhle památník nechtějí Romové? Jedna z odpovědí může být, že tenhle památník evidentně potřebují hlavně bílí češi, aby si dokázali uvědomit, za co tady chtě nechtě nesou spoluvinu. Druhou odpovědí bude spíš přirovnání. A sice jestli by si někdo dovolil trvat na "vybírání love" mezi Židy v Izraeli na vystavení památníku třeba v Osvětimi?!
0/0
15.1.2006 0:07

Zwerg

Re: Re: V souvislosti s tímto případem nerozumím jedné věci.
Bílí jakožto jakousi therapii? No tak to si vážně vůbec nejsem jist, že tohle je zrovna ta správná psychologická cesta k dospění k větší toleranci.....
Ad památník v Osvětimi - Ano, finance asi byly převážně (nejen)Německé, ALE pokud vím, tak židovské organizace na stavbu památníků samy velmi aktivně tlačily a jednotlivé vlády k podpoře nejen stavby různých památníků dostrkávaly. Myslím, že pokud by po skončení války Židé vykazovali obdobnou míru pasivity nad svým osudem, jakou vykazují Romové (aspoň na mě to tento dojem dělá), tak by dnes neexistoval nejen jediný památník holocaustu, ale nebyl by ani Israel a slovo holocaust by bylo dnešní mládeži zcela neznámým pojmem...
Prostě, jako vždy a ve všem, je to o tom jediném. Já mám zájem, tak se také já musím snažit - přesvědčovat, argumentovat, shánět finance a podporu, atd.... Když budu čekat, že to někdo jiný udělá za mě, jen z toho důvodu, že bude sánm od sebe cítit nějakou morální povinnost, tak nikdy ničeho nedosá
0/0
15.1.2006 0:23

libienski

Re: Re: Re: V souvislosti s tímto případem nerozumím jedné věci.
Odhlédnu-li od velmi důležitého faktu a sice, že původní Romové žijící historicky na území dnešní České republiky byly právě také díky Letskému koncentráku vyhlazeni, Romové žijící u nás dnes jsou především potomci Romů, kteří přišli ze Slovenska a tedy není moc těch kdo by mohl žádat o "vystavění památníku". Romové nejsou zdaleka tak homogenní národ jako Židé. Pak tedy přistupme k argumentům o prospěšnosti stavby památníku. Já si myslím, že tato stavba rozhodně pomůže více bílým čechům než Romům.
0/0
15.1.2006 0:37

Zwerg

Re: Re: Re: Re: V souvislosti s tímto případem nerozumím jedné věci.
No, něco na tom vážně je. OVŠEM, tohle předpokládá už jakýsi (docela vysoký) stupeň počáteční uvědomělosti a národní vyspělosti.... A já se obávám, že ta by se v dnešním Česku hledala dosti ztuha...... Proto, má-li se nějaký takový památník opravdu uskutečnit, tak musí přijít impuls zvenčí, který věci rozpohybuje - a tím impulsem by měl být zájem samotných Romů o pietní památník na místě, na kterém zemřeli jejich předci (či předci jejich bratrů)....
A nebo se věci mají zatím nechat spát až do té doby, než Český národ do stádia dostatečné uvědomělosti sám dospěje, sám od sebe se zastydí a památním nechá postavit.... Tohle by ale patrně bylo řešení na hodně dlouhé lokte..... ;))
 
Mimochodem, ad homogenost - ani Židé nejsou nijak zvlášť homogenním národem (viz. třeba Sefardim, Aškenazim), přesto ani tato nehomogennost neznamenala pro ně  překážku v sebeprosazení....
0/0
15.1.2006 0:50

libienski

Re: Re: Re: V souvislosti s tímto případem nerozumím jedné věci.
Ještě jednoduchá a zároveň kardinální otázka stavěly se po válce památníky holocaustu kvůli Židům nebo hlavně kvůli tomu, aby si obyvatelé evropy a celého světa navždy dokázali připomínat a uvědomovat hrůzy holocaustu? Spíš bych si tipnul za "B".
0/0
15.1.2006 0:41

Zwerg

Re: Re: Re: Re: V souvislosti s tímto případem nerozumím jedné věci.
Jasně, že kvůli Němcům a ostatním evropským národům samotným.... JENŽE! Důležitou roli hraje i ten prvek, že Židé prostě po válce evropským národům sami aktivně nastavovali neúprosné zrcadlo.
Nedělám si iluze, že kdyby této aktivity ze strany židovských organizací nebylo, tak že by se evropské národy nějak samy od sebe přetrhly v připomínání si holocaustu.... Je to smutné, ale obávám se, že to i docela odpovídá skutečnosti......
0/0
15.1.2006 0:56

libienski

Re: Re: Re: Re: Re: V souvislosti s tímto případem nerozumím jedné věci.
Já teda nevím, kdy proběhl největší boom staveb památníků, ale předpokládám, že to bylo v šedesátých letech. Tudíž v době kdy se generace mladých evropanů nezatížených válkou začaly ptát svých rodičů...Pokud tomu bude tak i u nás, pak Letský památník vznikne tak cca od 7 do 12 let.
0/0
15.1.2006 10:44

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Re: Re: V souvislosti s tímto případem nerozumím jedné věci.
Těžko říct, já se o tyto věci takřka nezajímám, takže k tomu nejsem schopen nic faktického podotknout - jsem holt  jen takový Fachidiot....
Ale, tak nějak citově a na základě svých (pravda, zatím nijak dlouhých) životních zkušeností si myslím, že na věc nahlížíte příliš optimisticky až naivně.
Opravdu jsem přesvědčen, že kdyby Židé po válce sami nevyvíjeli značnou aktivitu a sami aktivně nenastavovali Evropě ono neúprosné zrcadlo, tak by se ani žádná evropská mládež nikoho na nic neptala, žádné památníky by se nikde nestavěly a celý holocaust by dnes už byl dávno zapomenutý.
0/0
15.1.2006 11:19

E.Krajan

Re: Re: V souvislosti s tímto případem nerozumím jedné věci.
Ty budeš asi špatně informovaný nebo jsi vyšel ze zvláštní školy, protože jinak bys věděl, že pracovní tábor nezaložili Češi, ale Němci. Tak než plácneš zas nějakou blbost zkus prostudovat dějiny.
0/0
16.1.2006 14:00

babacek

Re: V souvislosti s tímto případem nerozumím jedné věci.
Romové zájem mají,to by si jim křivdil.
Opětovně,ale za naše peníze ne za svoje.A když nedáme tak jsme automaticky rasisti
0/0
15.1.2006 16:43

Ogyn

Re: V souvislosti s tímto případem nerozumím jedné věci.
Protože z cizího krev neteče!
0/0
16.1.2006 10:41

mi007

Tam nebyl žádnej koncentrák
Byl tam obyčejnej pracovní tábor. At se ta snědší část národa na to složí a bude. Stačí, když každej neprohraje v automatech měsíční přídavky ze socíálky a mají na to.
0/0
14.1.2006 18:10

Moravák ze Štatlu

Re: Tam nebyl žádnej koncentrák
0/0
16.1.2006 21:29

Tatíček STALIN

››››››››››››
myslím že už se do asfaltů cpe i tak dost hodně lovů, tak ať si na ten pos®anej pomník založí sbírku když ho mocí mermo chtěj. Já to dotovat nechci, ty prachy se totiž dají využít na rozumnější věci.
0/0
14.1.2006 9:41

babacek

Re: ››››››››››››
 Jednoduché,leč trefné.
0/0
14.1.2006 9:48

panho

Re: Re: ››››››››››››
tak tak . nakonec prasecak jako pomnik je dobry inteligence je stejna hygiena je stejna a nakonec i rozmnozovani je stejne. tak v com je problem ?
0/0
14.1.2006 9:53

dislektik

Re: Re: Re: ››››››››››››
v Osvětimy byla taky špatná hygiena a je dokázáno že hodně lidí zemřelo v komorách při hygieně
0/0
14.1.2006 10:04

panho

Re: Re: Re: Re: ››››››››››››
problem je ze tato komunita je na to zvykla a to ji dela jeste odolnejsi :( to mas jak krysy nebo potkani ty jsou za celou dobu evoluce taky perfektne prizpusobeni k ziti u popelnic a navic se umi skvele mnozit a parazitovat na nekom. ta analgoie je nasnade :))
0/0
14.1.2006 10:20

panho

Re: Re: Re: Re: Re: ››››››››››››
eh analogie
0/0
14.1.2006 10:21

dislektik

Re: Re: Re: Re: Re: ››››››››››››
jistě to je vysvětlení no nic nechám toho chytřčejší ustoupý blbý zůstává
0/0
14.1.2006 10:35

panho

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ››››››››››››
jj zustan tady :)
0/0
14.1.2006 10:37

babacek

Re: Re: Re: ››››››››››››
Souhlas,akorát to rozmnožování bych posunul spíše k potkanům.
0/0
14.1.2006 10:38

Michal001

no myslím,
že bude velice humorné sledovat, jak majitel prasečáku požene Pablbka s jeho naivními socialistickopinglovskými návrhy svinským krokem...........
0/0
14.1.2006 9:37

panho

na negry bych se proste vysral
nevim co je jeste jednou prohnat tim veprinem. nakonec pro ne by to byl hotel s nadstanddartnima podminkama :P
0/0
14.1.2006 9:17

dislektik

Re: na negry bych se proste vysral
píííííííčus
0/0
14.1.2006 9:22

panho

Re: Re: na negry bych se proste vysral
kazdy jsme nejaky :)
0/0
14.1.2006 9:26

dislektik

Re: Re: Re: na negry bych se proste vysral
to máš pravdu jenže ty jseš píííííííčus
0/0
14.1.2006 9:31

panho

Re: Re: Re: Re: na negry bych se proste vysral
no to je mozny :) a ty jsi dislektik . mam te rad
0/0
14.1.2006 9:47

dislektik

Re: Re: Re: Re: Re: na negry bych se proste vysral
jasnééééééééééééé je ne
0/0
14.1.2006 9:50

animator

ucte se o historii, neznalci
http://www.holocaust.cz/cz2/history/camps/lety jinak porad budete psat hovadiny
0/0
14.1.2006 9:10

Tajné

Re: ucte se o historii, neznalci
Ty seš ale kre tén!!! Tak si ku rva spoň přečti ten tvuj vlastní odkaz, je tam jasně psaný že to nebyl koncentrák, ale pracovní tábor ty jelito!!!
0/0
14.1.2006 23:36

jojoj897

nevím nevím, ale někde jsem četl, že to nebyl koncentrák, ale shromaždiště před transportem ......
 ví o tom někdo něco víc
0/0
14.1.2006 8:53

animator

kdybys nebyl tak hloupy
http://cs.wikipedia.org/wiki/Lety_(koncentra%C4%8Dn%C3%AD_t%C3%A1bor) tak si to dokazes najit sam
0/0
14.1.2006 8:57

jojoj897

Re: kdybys nebyl tak hloupy
docela jsi mne rozesmál troubo - o tom kdo je tady hloupý vypovídá způsob, jakým jsi sem vložil ten odkaz      ty jsi typický případ malého a hloupého čecháčka .... 
0/0
14.1.2006 10:08





Najdete na iDNES.cz