Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pendolino potrápilo cestující, stálo a netopilo

Další problém stihl soupravu pendolino. Vlak jedoucí ve středu z Prahy do Ostravy stál v Zábřehu na Moravě skoro hodinu. Zapříčinila to chyba v softwaru. Nefungovalo ani topení. Pasažéry vysvobodil až vlak IC Košičan, do Ostravy přijeli s dvouhodinovým zpožděním. Dráhy s omluvou snížily jízdné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dislektik

nemají nohy ?? chůzí by se zahřály :-))
0/0
17.1.2006 9:55

František Koudelka 4.Kyju

Je snad
Pendolino vodník aby topilo?
0/0
13.1.2006 14:51

klimoš

Vlak, co se všude zastaví
Vagóny   ztichnou, už se zas večer chýlí já stále čekám , sedím v tom Sedím tu v koutě a už pořádnou chvíli zní ve vagóně táhlý tón   Teď už znám, to co každý ví Tenhle vlak se všude zastaví
0/0
13.1.2006 14:23

klimoš

Vlak, co se všude zastaví
® Líný   průvodčí, se z PENDOLÍNA rychle vytrácí Zima nekončí, tenhleten vlak se všude zastaví Zastaví, zastaví, zastaví Vagóny ztichnou, někde v dálce se ztrácí mechanici z kolejí jízdenku s místenkou teď draze splácím dodnes mě to zamrzí
0/0
13.1.2006 14:21

klimoš

Vlak, co se všude zastaví
Teď už znám, to co každý ví Tenhle vlak se všude zastaví Touhle tou soupravou, jel by jen blázen naštvaný jsem právě tím půl dne zde můžu stát a poslouchat fráze nejsem na ně zvědavý
0/0
13.1.2006 14:20

klimoš

Vlak, co se všude zastaví
Vlak (Pendolino) co se všude zastaví – Olympic, Petr Janda  
Vagóny   ztichnou, už se zas večer chýlí já stále čekám , sedím v tom Sedím tu v koutě a u
0/0
13.1.2006 14:19

Trencherman

†††
Pendolino potrápilo cestující, stálo, netopilo a ještě ke všemu bylo drzé.  
0/0
12.1.2006 22:20

kirsha

zkušební provoz?
Pendoše už jsou v republice (a v testování ČD) kapku déle, než ten měsíc, kdy jezdí "podle jízdního řádu". Krom toho Pendoš není žáden prototyp a nová konstrukce. Takže jakýpak zkušební provoz na vychytávání much?
0/0
12.1.2006 11:31

Ser_Hashut

Klasický státní moloch
Dokud bude stát ČD dotovat, železničáři nebudou mít důvod pracovat efektivně. Já bych jim zarazil veškeré dotace a ať se starají. Oni by se ti lenoši divili, kdyby si z výplaty nemohli koupit ani pár suchých rohlíků. Takhle si válejí šunky na účet nás, co poctivě pracujeme a dotujeme je z našich daní. A Pendolino je jen vrcholek ledovce. Kdyby jezdily normální vlaky tak jak mají, nikdo by žádné předražené Pendolino nepotřeboval.
0/0
12.1.2006 10:57

Maxx-IP

Chápu, že každá novinka potřebuje vychytat.
Bylo by však férové, kdyby Pendolino až do řádného vychytání jezdilo bez příplatku.
0/0
11.1.2006 22:27

DeziderDemeter

Re: Chápu, že každá novinka potřebuje vychytat.
Kdyby místo investic do nového pendolina a vychytávek zlepšili ten všudypřítomný bordel v celém systému ČD... Pendolina jsou jen dvě, ale co ten ostatní humus?
0/0
12.1.2006 2:45

honza_js

Re: Re: Chápu, že každá novinka potřebuje vychytat.
Pendolin je 7 souprav. Jen tak pro upřesnění.
0/0
12.1.2006 8:43

Maxx-IP

Re: Re: Chápu, že každá novinka potřebuje vychytat.
Srovnej dnešní stav - čistotu stanic i souprav atd. třeba s tím, jak vypadaly před 5-ti lety. To je snad rozdíl, ne? Tak neříkej, že se ten"bordel" nezlepšuje.
0/0
12.1.2006 12:15

chroustík

Re: Re: Chápu, že každá novinka potřebuje vychytat.
Ten všudepřítomný bordel se zlepšuje pomalu, ale jistě. Uvažuj, že 40 let se do železnic investovalo velké kulové. Zkus vystoupit před železničáři a zvůvodňovat jim takové propouštění, jaké se v posledních letech dělo, děje a bude dít. Nikomu to nezávidím. Protože modrá armáda, to je dnes ještě pojem a garantuji Ti, kdyby opravdu začali pořádně štrajkovat, tak se z toho republika po...e ! A bordel ? Podívej se na to, jaká p..sata jezdí vlakem.
0/0
12.1.2006 14:09

bonjour

o tom to je!!
jsem zamestnan v jedne nemecke renomovane a velke s.r.o. spol.vyrabejici soucastky do 80 procent vsech automobilek.predstavte si,ze jeden japonsky odberatel dokonce overuje spravnost vyrobku tim,ze ho po odberu zakazky rozmontuje do sroubku a zkouma.(ne jeden,ale vsechny.)a na naklady nemecke firmy zase dava dohromady.tohle si necha nemecka firma libit.(co reklamacni rad).nezajem!!.Pokud neni vse OK tak nasleduji sankce.Ne-li zruseni zakazek.My češi jsme malí sráči co jsi porad nechavaji srat na hlavu.V Nemecku by na tak debilni proceduru nepristoupily,ale my jsme prece levna prac.sila.Co Nemci vydelaji na nas tak zase narvou nekomu jinymu.a takhle je to vsude.Velkej pozira malyho.Tohle se stejne jednou posere.
0/0
11.1.2006 19:33

komunisti_sou_svine

Takže předpokládám obdobný palubní operační system
jako tady v metru :-))) :http://www.novinky.cz/galerie/00/75/03/03.html
0/0
11.1.2006 19:22

doktor_bota

Re: Takže předpokládám obdobný palubní operační system
technická: když dáváš url do plain textu, nech z obou stran mezeru.
0/0
11.1.2006 19:46

komunisti_sou_svine

Re: Re: Takže předpokládám obdobný palubní operační system
to zvládneš .. :-)
0/0
11.1.2006 19:48

doktor_bota

Re: Re: Re: Takže předpokládám obdobný palubní operační system
Jo, ale s "bad url", snad ti to jedno plácnutí navíc neublíží ;o)
0/0
11.1.2006 19:51

abc

Jak typické pro ČD ...
Naprosto typické pro ČD. Státní žrout peněz daňových poplatníků se sebrankou zaměstnanců - povalečů vedených tátou Duškem, vždy ochotných jít kdykoliv do stávky. Tak alespoň já znám ČD již nejméně 25 let. Cestuji pravidelně mezi Ostravou a Prahou podle mé soukromé statistiky jsem se za těch 25 dostal na čas do cílové stanice asi tak ve 20% případů. Arogance zaměstnanců, snoubící se špínou ve vlacích, ano to jsou ČD a kdo říká něco jiného tak lže. A případ Pendolino jen dokresluje marasmus v němž se tento podnich nachází,
0/0
11.1.2006 19:14

231

Re: Jak typické pro ČD ...
Pokud máte dojem, že všechno jezdí pozdě, tak se koukne te sem
 Uvidíte, že máte smůlu na špatné vlaky, spožděné standardně..
0/0
11.1.2006 19:27

abc

Re: Re: Jak typické pro ČD ...
Nemám jen dojem, mám jistotu a to že mám smůlu na standardně zpožděné vlaky, to jak jistě uznáte je útěcha poněkud chabá.
0/0
11.1.2006 19:36

231

Re: Re: Re: Jak typické pro ČD ...
Nejde o útěchu. Já si na ČD nestěžuji (jezdím relativně často a daleko) a přesto se za lháře nepovažuji.
0/0
11.1.2006 21:15

Maxx-IP

Re: Re: Re: Jak typické pro ČD ...
Jezdím skoro denně. A zpoždění běžně nepřevyšují 5 minut. To jen iDNES dělá senzaci pokaždé, když se na Pendolino vy*ere holub.
0/0
11.1.2006 22:25

jack_rupnick

LSD symphosium
International Symposium on the occasion of the 100th Birthday of Albert Hofmann
 
13 to 15 January 2006 Convention Center Basel, Switzerland
 
pojeďte ještě někdo, ať je nás tam více Čechů
0/0
11.1.2006 18:40

Stíhací vzducholoď Karel

mimochodem
pro kritiky, Pendolino je ještě pořád ve zkušebním provozu, aby se vychytaly mouchy. Gripenům taky stačil přehrát software. :-) U těch pár vyrobených kusů nemůžete očekávat, že to bude hned všechno perfektně fungovat. Amíkům spadla raketa za 800 milionů USD jenom kvůli špatné čárce v softwaru.
0/0
11.1.2006 18:35

231

Re: mimochodem
Čárka sama o sobě nemůže být špatná.
Co já jsem slyšel o Vámi zmiňovaném případu, tak maám dojem, že tam čárka ani nebyla, ale místo ní byla tečka.
 
0/0
11.1.2006 18:39

Stíhací vzducholoď Karel

Re: Re: mimochodem
No údajně byla v kódu nesprávně umístěná, nevím přesně. Každopádně to byla drahá chybka.
0/0
11.1.2006 18:41

231

Re: Re: Re: mimochodem
Jistě tou družicí  místo vesmírného výzkumu, mohli dělat podmořkej. A na ten jsou přece jen levnější prostředky.   
0/0
11.1.2006 19:14

komunisti_sou_svine

Re: mimochodem
No to sme pochopili, proto bych do toho nelez. I auto pozná že do něčeho narazilo, auto kteremu trochu blbne palubní počítač pokud toho řídí co možná nejvíc je výborné na zabití se když vám při předjíždění třeba nesmyslně schodí otáčky motoru a nestihnete to nebo se jen tak vystřelí airbagy :-) vlak je lepší, jede rychlejc , nedá se tak snadno zastavit a je v něm víc lidí :-) A jak sem koukal tak Pendolino staví jen ve stanicích nebo tam kde kleknou počítače, jinak se hned tak před něčím nezalekne :-)) až se to někde rozmázne ve 160 o most tak si ten opravenej software mužou pouštět doma na zem ... :-)))
0/0
11.1.2006 19:45

231

Re: Re: mimochodem
Romáznutí o most u pendolina nehrozí. To by muselo před mostem vyskočit z kolejí.
 
0/0
11.1.2006 21:13

Stíhací vzducholoď Karel

zajímavé
už vidím námět na film Nebezpečná rychlost 3, kde šílený terorista unese přes počítač Pendolino ČD. :-)
0/0
11.1.2006 18:30

iMuf

Re: zajímavé
to by si chudák pomohl
0/0
11.1.2006 18:35

Stíhací vzducholoď Karel

Re: Re: zajímavé
Samozřejmě, neohrožená Sandra Bullock, která byla na návštěvě v uhelných dolech, pak všechny cestující zachrání poklopem ve střeše (kde ve filmech vždy záhadně nad rychlovlaky zmizí troleje)těsně před srážkou s cisternovým vlakem...
0/0
11.1.2006 18:47

iMuf

Re: Re: Re: zajímavé
K tomu by ani nedošlo. Pendolino by samo "chcíplo" v Pardubicích na odstavné koleji.  Terorista by měl po vtákách. A v dolech se u nás neprochází Sandra Bullock ale ojetá a zoufalá Dolly Buster.
0/0
11.1.2006 18:55

Feo

Tahni do jižních krajin ptáčku
Nejvyšší čas vrátit celé slavné a absurdně prodražené Pendolino, odepsat ho jednou pro vždy z rozpočtu a vrátit se pokorně se svěšenou hlavou k Frantíkům, kteří kromě masného průmyslu, který umí nabízeli po r.1989 také "železnice" a o jejich TGV snad nikdo nepochybuje.
Toho zdejšího zločince,který se napakoval pověsit do vyřešní cele pendolíní likvidace za nějaké citlivé místo (nemusí to být zrovna varlata) do průvanu.
0/0
11.1.2006 18:17

0608

Re: Tahni do jižních krajin ptáčku
Milý drahý příteli, společnost Alstom (výrobce Pendolina) Dodával své soupravy i TGV a měli stejné problémy. Prostě si musíš uvědomit že Pendolino není jednoduchá hračka ale vysoce vyspělý vlak který používá technologie o kterých nemáš ani zdání. Po roce 1989 byly dráhy v katastrofálním stavu vlaky jezdily špinavé a téměř celý vozový park byl zastaralý. Používali se až do konce 20.století i el.lokomotivy 1.generace řady 14* (*-znamená číslo) Dnes se používají lokomotivy 2.generace které ačkoli byli na svou dobu vynikající -stárnou. To samé platilo i o zabezpečovacích zařízení je tudíž jasné že ČD musejí modernizovat nejen svůj vozový park a zcela správně nakoupily i vlak typu Pendolina ale nenakupují jen Pendolino, ale i novou lokomotivu 3.generace ze Škody Plzeň s řadovým označením 380. Příště než začneš psát zjisti si kdo vyrábí vlaky TGV atd.
0/0
16.1.2006 10:29

Feo

Re: Re: Tahni do jižních krajin ptáčku
Pro 0608:
Děkuji za informace, ze kterých jsem pochopil že
1.dráhy byly po r.89 v katastrofálním stavu, jen mi uníká,jak je možné že i po dalších 16 letech s nimi více méně bezproblémově jezdím
2.pindolino není hračka, což je pochopitelné, protože za tuto cenu se hračky neprodávají. Mimochodem nejdražší lokomotiva HO (to O není o ale nula) stojí kolem 12 tisíc korun českých.
3.po generační řadě l nastupuje gen.řada II atd. To je skutečně novinka,takže si nejsem jistý, že zpochybnění mých znalostí technologií a tvrzení, že o nich nemám ponětí je poněkud nepřiměřené.
4.s TGV byly problémy, přesto  i nadále trvám na svém hodnocení
5.že přísudkové i/y není vaší silnou parketou
Nevím, v kterých zemích Evropy a světa jezdí pindolíno, to opravdu nevím, ale zajímalo by mě to.
PS.
Představte si, že umím "číst" nejen čísla lokom
0/0
16.1.2006 23:52

Feo

Re: Re: Re: Tahni do jižních krajin ptáčku
Představte si, že umím "číst" nejen čísla lokomotiv, ale vím např. kde je chodbička u vozu třídy Balm.
To , co
0/0
16.1.2006 23:55

Warťan

Pendolino
Chlouba českých drah se zastaví a kvůli chybě softwaru ani nejde obyčejné topení, přijede do pozadí odstrčená stará Škodovka ES 499.1 s obstarožními vagóny, kde se topení zapíná skřípajícím otočným ovladačem (v IC klima přes pc, ale funkční) a všechny v pořádku a v teple doveze a zachrání, jenom už se tak neleskne a tu a tam se objeví nějaká rez. Pendolino se naopak leskne, ale zase nefunguje a pochybuji, že takhle přepočítačovaná souprava dosáhne spolehlivosti těch starých opovrhovaných poctivých vozů. Co je příliš hezké, to nebývá příliš funkční (i když mně se Pendolino nelíbí).
0/0
11.1.2006 18:13

150-022-2

Re: Pendolino
Na tý starý Škodovce ES 499.0 minule chyběl stěrač, nebyl k dispozici písek, chybělo jedno ochranné relé. A nedávno taky kiksla, když vyhořel hlavní vypínač. A staré vozy, často netopící, nejsou bohužel nijak neobvyklá věc.     
0/0
11.1.2006 18:44

JTB

Re: Re: Pendolino
Zdravím, neseděl jste včera na 150 022?
0/0
11.1.2006 19:18

Warťan

Re: Re: Pendolino
To uznávám, co se týče stěračů, tak někdy nejdou oba správně, někdy zkrátka chybí, ale to je všude. Když to vrže stačí vzít olej a tu a tam něco prostříkat, nebo očistit kontakty,(obrazně řečeno) ale když se zblázní soustava počítačů jako je Pendolino, chce to zase jen další počítač a hrát si s daty s vědomím, že se najisto nedotáhla matice s podložkou, nebo šroub, ale že ty mikro-obvody si stejně můžou za chvíli dělat, co uznají za vhodné. No, určitě to někdy netopí, má to hodně za sebou, ale potom je otázka, jak dopadne po 20 letech této údržby Pendolino. Pokud je to náhoda u starých, věk dělá svoje. U Pendolina na tak drahou věc je to docela časté, zvlášť když to není na světě čerstvá novinka, toť můj názor. Co zažívám, že čím trvanlivější a poctivější věc, tím dříve skončí zapomenutá a vysmátá, mám jen obavu, že to potká i "klasiku" Škodovky a jen kvůli penězům se to zatím vyhýbá řadě 810 (M 152)...:-(
0/0
11.1.2006 23:59

orol

p.s.
vyska poplatku je na slovensku len 100 korun slovenskych (asi 75 ceskych) mesacne
0/0
11.1.2006 17:12

orol

Re: p.s.
kua zle forum :)
0/0
11.1.2006 17:12

schlowak

A ktozeto zachranil Pendolino?
IC Kosican.. toz tu to mate, zo sracky vas museli vytiahnut zas Slovaci :))))) Inak teraz humor stranou, ale CD su ozaj otrasny podnik, to uz aj nase ZSR su na tom o desiatky rokov vpredu.. trebalo vam robit koridory? Nakupovat drahe vlaky, ked je efekt nulovy? Zeby korupcia jak u nas pri privatizacii letisk?
0/0
11.1.2006 17:00

iMuf

Re: A ktozeto zachranil Pendolino?
Ještě že Vás máme . A s těma Slov. železnicema to asi nebude tak horký. Aspoň kamarád, Slovák, to vidí přesně naopak. A taková MHD v Bratislavě, to je teprve soda. 30 let stary Ikarusy, starý špinavý šaliny... To nedělá dobrej dojem z hlavního města.
0/0
11.1.2006 17:09

schlowak

Re: Re: A ktozeto zachranil Pendolino?
Moj zlaty, jazdim vlakom casto medzi CR a SR, a je tam rozdiel jak blazon. Skus si presadnut z tych vasich akoze rychlikov do nasich.. Jednak su nase ovela cistejsie (nakupovali sa nove vagony miesto lokomotiv) a meskanie minimalne.. teda ak vonku niesu katastroficke prirodne ukazy.. konkretne jazdim z Brna a sa len furt modlim, aby som prestup v Prerove zmakol, lebo sa mi neraz stalo, ze vlak medzi Brnom a Prerovom (hovori si to rychlik) nabral meskanie aj pol hodky.. nehovoriac o tom ze to stoji v dierach ako Kojetin alebo Nezamyslice.. Inak si len pozri ako su vybaveni slovenski spreivodcovia, uz minuly rok ich malo hafo z nich PDA, kde ti povedlai, ci prestup stihas, alebo ci to bude na knap, pripadne poradili dalsi spoj.. len tolko na okraj :) 
0/0
11.1.2006 17:21

iMuf

Re: Re: Re: A ktozeto zachranil Pendolino?
Nevím, vlakem skoro nejezdím, jen prezentuju názor kamaráda zo Slovenska.
0/0
11.1.2006 17:33

JTB

Re: Re: Re: A ktozeto zachranil Pendolino?
Hloupost. Investice do osobních vozů jsou podobné. A hlavně mimo hlavní tahy je ten zásadní rozdíl mezi ČD a ŽS. Tam, kde to ještě nezavřeli jezdí vesměs historický skanzen. A přezaměstnanost je na Slovensku ještě horší.
0/0
11.1.2006 17:37





Najdete na iDNES.cz