Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Politici dostali od státních aerolinek výhody zdarma

Cestování vyšší "business" třídou, přednostní odbavení na letištích, snazší přístup k levným letenkám. To jsou výhody, k nimž mají zdarma přístup "speciální" klienti letecké firmy ČSA, čeští politici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chejava

Nezávidět! Nezávidět! Nezávidět!
Každý má možnost usilovat o post poslance či senátora!
0/0
10.1.2006 14:45

siskol

Re: Nezávidět! Nezávidět! Nezávidět!
0/0
10.1.2006 16:18

vmvanjan

Žebříček hodnot
Je u každého jednotlivce odlišný a je určitě modifikován jeho morálně volními vlastnostmi. Mít všeho moc, raději více než ten druhý je taky jedním z charakteristických rysů současného člověka. Ale jen prozíraví politici si uvědomili, že být součástí vlády, parlamentu, senátu, vedení politické strany jim umožní bez problémů realizovat svoje bezohledné plány.
A protože jejich morálně volní vlastnosti jsou nevalné a systém je nastaven tak, jak je nastaven, tak si my pitomci nestěžujme. Prosaďme zákon o referendu, definujme naše představy a funkcionalitě, zákonnosti fungování společnosti a přinuťme ty gaunery, aby to uzákonili.
0/0
10.1.2006 11:47

sunka007

Re: Žebříček hodnot
Za par mesicu jsou volby, budes mit moznost se realizovat.
0/0
10.1.2006 12:42

kunde

co je na tom divného?
Ti co lítaj na služební cesty tak si taky načítaj míle a platí jim to firma. tak co? firma z toho má ale taky plus, protože existuje tzv. frequent buyers program, který zase přináší benefity těm kdo letenky kupují. Jako nehoráznost mi přijdou ty cesty ostravských poslanců.
0/0
10.1.2006 11:47

sageorg

Tak....
přece jen Tvrdíkův pobyt v čele ČSA byl k něčemu!Já už si myslel,že na (musím zmírnit kvůli cenzorovi) NIC !
0/0
10.1.2006 11:25

fryfa

to je novina
vždyť každý kdo létá s OK má stejné výhody po získání bodů.
0/0
10.1.2006 11:07

Aldrin

Paroubkova cenzura
Koukam funguje. Kde je ku..va muj komentar.
0/0
10.1.2006 11:05

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Když
už prasata chlemtaj ze svýho koryta, tak by aspoň neměli mlaskat tak, aby to přehlušovalo kručení v břiše stáda ovcí za plotem.
0/0
10.1.2006 10:47

sunka007

Re: Když
Pokud ti to mlaskani tak vadi tak prestan na statku ty prasata chovat. Pripadne jim postav chlivek s lepsi zvukovou izolaci . Zviratka nepredelas.
0/0
10.1.2006 10:58

Tyrl

Re: Re: Když
Problém je přece v tom, že o počtu prasat chovaných na zámku i o plnosti jejich koryt rozhodují prasata sama.
0/0
10.1.2006 11:18

sunka007

zviratka
Tak to jsi spatny hospodar, ze neumis prasatka drzet na uzde a nechavas jim takovou volnost. Navic ovecky nechavas hladovet. Asi si nic jineho nezaslozis. Jaky statkar, takove hospodarstvi! 
0/0
10.1.2006 12:47

sunka007

ceska zavist?
Tak se mi zda ze vetsina zde diskutujicich silne zavidi, aniz by vedeli co tento system karet obnasi. Vzdyt tyto karty nabizi vsechny vetsi letecke spolecnosti, takze o nadstandartu od CSA nemuze byt rec. Stejne jako byva v cene letu jido gratis, tak cestujici dostava mile za kazdy let, minimum za let je 1 tis. mil. Kdyz je nasbira uricity pocet (minimum je cca 20 tis), tak dostane gratis letenku napr. po Evrope. Pravidla o nakladani s milema udavaji aerolinky a vsude je dano, ze mile se pripisuji cestujicim. To by podle nekterych zavistivcu meli poslanci odevzdavat i jidlo, co dostanou na palube  ?
V neposledni rade je treba rici, ze nekdy je cena tax a poplatku vyssi nez samotna cena letenky.
0/0
10.1.2006 9:31

Tokamak

Re: ceska zavist?
Mně je to celkem jedno, akorát si myslím, že politik, který tyto míle naletá za peníze nás všech, by měl volné lety využít ve spojitosti s prací. A už vůbec nemluvím o poslancích z ostravska, kteří místo toho, aby se zdarma svezli rychlíkem, tak nad rámec svých příplatků na dopravu čerpají peníze z rozpočtů obou komor na své soukromé lety.
0/0
10.1.2006 9:46

sunka007

Re: Re: ceska zavist?
Na tom je prave tento system mili prave zalozen. Cestujici totiz sbira mile u jedne z letecke alianci a tak bude po firme vyzadovat, aby mel pokud mozno lety pouze s danou alianci, nebot "vydelane mile" se po 3 letech mazou. Jde o ciste marketingovy tah.
Jak rozlisis, ktere mile jsi ziskat soukromou nebo obchodni cestou. Jak to chces delat ucetne a hlavne, pokud vyuzijes mile k nakupu letenky, mas plno restrikci (jake lety muzes vyuzit, stravit noc ze sobotu na nedeli, adt.).
 
Souhlasim ze problem je v uzakonenych vyhodach. Kdyby meli poslanci plat 90-100 tis. a nebyly by jim proplaceny zadne nahrady bylo by to cistejsi.
0/0
10.1.2006 9:56

angelito

Re: ceska zavist?
Mne nevadi, kdyz mile na osobni kartu sbira zamestnanec soukromy spolecnosti, ktery lita na sluzebky. Ale vadi mi, kdyz totez dela statni urednik, poslanec, politik nebo kdokoli dalsi, kdo lita za moje penize. Jo, pokud by ty mile sbirali na sluzebni kartu a mohli z ni kupovat jen sluzebni letenky, takze by se mohlo trosku usetrit pri sluzebnim litani parazitu, bylo by to zcela v poradku
0/0
10.1.2006 10:13

sunka007

Re: Re: ceska zavist?
Proc to nejde jsem popsal v odpovedi Tokamanovi, viz vyse. Myslim ze setrit by mel stat nekde jinde. Vice mi vadi miliardove dluhy a nepruhledna vyberova rizeni, tohle jsou vskutku drobne co by se usetrily.
0/0
10.1.2006 10:21

mephist

Re: Re: Re: ceska zavist?
Ale zapomnel jsi na dulezity fakt: politici dostali zlatou kartu zdarma predem!!! Nevim o tom, ze by CSA posilalo bezne jako soucast marketingove kampane zlate karty svym zakaznikum.
0/0
10.1.2006 12:14

sunka007

Re: Re: Re: Re: ceska zavist?
Tak mas spatne informace. To je ale tvuj problem.
0/0
10.1.2006 12:43

mephist

Re: Re: Re: Re: Re: ceska zavist?
Já dobře vím, co znamená FQTV program. Špatné je, že kartu dostane politik-je to nepřípustná věc. Správně by ji měl vrátit. Pro slušného politika jsou takové výhody nepřípustné. Všechno, co k práci potřebuje, mu stát zaplatí. bylo by v pořádku, kdyby dostal poukázku na levnější benzín?
0/0
10.1.2006 14:41

sunka007

ceska zavist?
Kdyby koupil nekolik tun benzinu, tak jiste ano.
Nerozum co te zere. Ze nekdo dostane gratis letenku protoze hodne leta (i kdyz to plati firma), nebo ze aerolinky pouzivaji takoveto marketingove zpusoby. V prvni pripade jde o zavist, v druhem o boj o zakaznika.
0/0
10.1.2006 16:03

never never

Jenom nenasytnost politiku. Dovolena za 60 Kc za den,
jidlo zadarrmoi, doprava zadarmo atd.
 
Na zapade samozrejme existuji zlate karty, ale ty si musi SOUKROMI cestujici nebo SOUKROME firmy zaslouzit, tim ze litaji se spolecnosti a mile se jim nacita.
ZAdny politik si to nevezme , aby letal zadarmo S RODINOU na DOVOLENOU.
 
On by totiz hned po dovolene musel odejit.
 
JAko priklad: Ve svedsku byla politicka na sluzebni ceste a mela jednani, sla k holici a protoze nebrali jeji osobni kreditku musela platit z penez poslance.
Vyslo to najevoa musela se na HODINU vzdat funkce, ztraltila zamestnani a odesla z politiky. Slo o 25 Euro.
0/0
10.1.2006 10:15

sunka007

Re: Jenom nenasytnost politiku. Dovolena za 60 Kc za den,
Mas idealy o moralce poliku na zapade, lide jsou vsude stejni. Je ukolem novinaru aby na tyto nepravosti poukazovali. Na zapade se deji uplne stejne veci, ale kdyz se provali tak clovek odchazi. I kdyz ne vzdy (Helmut Kohl a financovani strany, Samaranche a OH,  Kofi Annan a OSN)
0/0
10.1.2006 10:29

Kazimír Nelida

otázka zní
otázka zní :kdy byl tento stav zaveden a kým ?
0/0
10.1.2006 9:21

Zwerg

Re: otázka zní
To nevím, ale ČSSD vládne už 8 let......
0/0
10.1.2006 10:52

redback

Lidičky, nenechte se znechutit před volbama!
Všechna ta špína vás má odradit od toho, abyste šli k volbám. Poslanci si chtějí udržet svoje posty. Myslím si, že je naopak důležité volit neparlamentní strany.
0/0
10.1.2006 9:16

Tatíček STALIN

›››››››››››› ™
Vy prasata vy zneužíváte všechno, jeden jak druhej
0/0
10.1.2006 9:06

Theonlyone

Jen tak
Já bych jim dal každýmu letadýlko, aby nás v tom světě při uzavírání těch jejich kšeftů dobře reprezentovali jak jsme na tom dobře
0/0
10.1.2006 9:06

Jen Aby

Tvrdík
přesně na tohle tam toho naTvrdlíka angažovali .... zavedl, co zavést mě, a jelikož jeho další působení ve funkci by znamenalo spolu s krachem ČSA také zrušení všech těchto výhod, tak ho raději odvolali
0/0
10.1.2006 8:33

Jen Aby

Re: Tvrdík
měl, sorry, ne mě
0/0
10.1.2006 8:37

sunka007

Re: Tvrdík
Jak vidno, pan je expert. Tak CSSD dalo Tvrdika do CSA, aby ridil firmu s miliarovym obratem a za to daval CSSD "par drobnych" ve forme volnych mily, na ktere ma narok kazdy cestujici. V Evrope neni moc aerolinek ktere jsou v zisku, coz je dano: obava z terorismu, navyseni cen paliv, silna konkurence low-cost spolecnosti. Oproti jinym narodnim aerolinkam CSA nekrachuje, propad se dal ocekavat. Na druhou stranu je skutecnosti ze Tvrdik neni asi moc schopny clovek a CSA ma velkou prezamestnanost.
0/0
10.1.2006 9:40

larry go

A co stínový dopravák M.Říman?
Toho pilného letce jste se neptali? Anebo ano, ale on jenom stál a nebyl schopen ze sebe dostat jediné slovo jako tenkrát při generální stávce železnic.
0/0
10.1.2006 8:12

mpes

Výhody?
No já nevím jestli zlatá karta od ČSA (sky team) je zrovna nějak super výhodná... 
 
To ve vas vsech hloda takova zavist? Berte to tak, ze tohle je stejna "slevova" karta jako driv byla Delvita plus, kterou jste vsichni nosili v penezenkach
0/0
10.1.2006 7:54

cufir-mufir

Re: Výhody?
ty jsi hlupacek
0/0
10.1.2006 8:08

mpes

Re: Re: Výhody?
spis mi prijde, ze tys v zivote neletel letadlem, abys mohl pochopit co to ta "zlata karta" je.
0/0
10.1.2006 8:54

sunka007

Re: Re: Výhody?
Osel budes ty, prirovnani k Delvite zcela sedi.
0/0
10.1.2006 9:19

Petrja

JSOU TO
svin ě
0/0
10.1.2006 7:47

kill7

s v i n ě
0/0
10.1.2006 7:39

cufir-mufir

Tak jsem dneska koukal,
ze nam dement Sobotka sice nezvednul dane, ale zebral nam odpocitatelne polozky  takze misto 3100 je ted jen 600,- Tak doufam, ze si tech par sestaku kluci uzijou
0/0
10.1.2006 7:25

moralista

politici
Jsou to termiti, kteri skodi teto zemi.
0/0
10.1.2006 7:06

sunka007

Re: politici
Jasne, psali to na iDnes a to je studnice vedeni a znalosti. iDnes udela nazor i za tebe.
PS: nestyska se trochu po Rudem Pravu, to take delalo nazory za ctenare?
0/0
10.1.2006 9:44

0100

To se mi líbí jak jsou všichni nevědomí, jaké má karta výhody...
místo aby jí dali k dispozici poslanecké sněmovně a ta utrácela méně peněz daňového poplatníka,když už za její prachy létají, dělají ze sebe hlupáky, že neví o výhodách.Otázkou je, zda jí nepoužívají, nedostávají slevu a nenechají si proplácet plnou cenu letenky od poslanecké sněmovny. To by pak byl jasná podvod §250 a měli by letět z míst ihned a zavřít.Prošetřete to.Jistě při koupi letenky bude mít ČSA nárokovanou slevu..zanesenou v počítačích.
0/0
10.1.2006 6:58

lemax

Re: To se mi líbí jak jsou všichni nevědomí, jaké má karta výhody...
Ja ji mam taky ale nenapadlo mne ji pouzivat. asi z hrdosti ze si muzu zaplatit cestu z mych penez!
0/0
10.1.2006 7:03

dodion

pocitac
0/0
10.1.2006 6:37

ZZZZZZZZ

Nizke platy
Sprava statu by se mela brat jako management velke firmy. Tzn. vrcholovi manageri statu by meli mit platy srovnatelne s firmou taove velikosti. A bonusy za vyrovnany/prebytkovy rozpocet a spokojenost obyvatelstva. Platy radove od milionu az po stovky milionu rocne podle pozice. V soucasne dobe, kdy platy jsou mene jak milion rocne tam dobry manager nepachne a pak to dopada jak to dopada: drzi se tam svoloc a spodina tohoto statu a ukradne co muze.
0/0
10.1.2006 3:41

smotitak

Re: Nizke platy
Na tom něco asi bude.
0/0
10.1.2006 8:45

kvikavec

Re: Nizke platy
akorat ze takove vyhody maji manazeri velkych prosperujicich firem, firem s tradici, kteri si na to sami vydelali, makali na rozvoji a celkove se tomu venovali, nikoliv banda hloupych nenazrancu, kteri se ke svym korytum dostali pokoutnima kecama, verejnym tlachanim o nicem a uplatkama a co tam jsou, tak hrabou pro sebe a jejich "firma", tj. stat, je v dluhu az po usi...Normalni schopny clovek do politiky nikdy nepujde, vzdycky jen darmozrout, nebo neskonaly naivka...
0/0
10.1.2006 8:57

sunka007

Re: Nizke platy
Souhlasim castecne. Urcite by melo dojit k navyseni platu na ukor vyhod. Nejsem si ale jisty s urovni platu jako v soukromych firmach. Lide zodpovedni za vedeni statu nemaji zadnou zodpovednost (hmotnou, trestni). Kdyz nastane chyba tak v soukrome sfere letis, u statu to zaplati statni kasa a jede se dal. Alternativou je najimat si schopne lidi pomoci kontraktu, kde je potom prijem neomezen. To se ale jiz dne deje.
0/0
10.1.2006 10:16

lookino

no jo
i kdyz se mi to taky nelibi, tak je treba rict, ze idnes zase trochu prehani, co se vyhod tyce. zlatou kartu jsem mel kdyz jsem obchodne lital po evrope, vstup do salonku neni po celem svete ale byl jen na letistich kam letaly CSA, dneska je to vsude kam lita aliance SkyTeam, zlata karta sama o sobe taky neznamena levnejsi letenku, to by musel mit ten ktery clovek naletany mile, po evrope je potreba na letenku zdarma (plati se jen taxy a popl.) 20 000mil. takze jestli to ma nekdo opravdu jen v supliku, tak je mu v tomhle ohledu na nic. do business tridy vas upgraduji jen jestli je tam volne misto a to az tesne pred odletem, ne automaticky. je taky jedno jestli ten clovek leti v business nebo travel tride. letadlo poleti stejne a jestli dostane bagetu, dejme tomu za 50Kc nebo lepsi bagetu za 70Kc uz je pri nakladech na kerosin, udrzbu, platy atd. uplne jedno. ale platit si letenku by mohli stejne sami, nebo jezdit vlakem, ktery maji ze zakona zdarma.
0/0
10.1.2006 3:37

dodion

Re: no jo
0/0
10.1.2006 6:37





Najdete na iDNES.cz