Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mladík zemřel kvůli internetové hře

Ze čtyřicetimetrového svahu poblíž pražského motolského krematoria se v pátek zřítil osmnáctiletý Lukáš T. Pád nepřežil. Policejní vyšetřování naznačuje, že tragédii zavinila internetová hra Geocaching. Lukáš hledal na svahu pod skálou krabičku obsahující "poklad".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tummy

blbost
Som prekvapeny na co vsetko vedia ludia zvalit smrt nejakeho chalana, ktory si vlastne smrt zavinil svojou nerozumnostou. Jeho smrt bola rovnako zbytocna ako smrt ceskeho turistu pred niekolkymi rokmi, ktory zahynul tak, ze ho vichrica zmietla v Nizkych tatrach z hrebena a pritom den predtym v spravach bolo jednoznacne varovanie. Rovnako zbytocna bola aj smrt tych, ktorych tohto roku zasypala lavina v Tatrach, kde nocovali v stanoch prave tam, kde bola najvacsia pravdepodobnost, ze lavina tadial pojde. Tak aj smrt tohto mladika je zavinena len tym, ze podcenil pocasie a svoje sily. Hra zvana geocaching ma s jeho smrtou spolocne pramalo.
0/0
2.3.2006 6:58

Bouše

Re: blbost
Ty máš ještě vánoce, nebo co?  
0/0
2.3.2006 7:05

nicknamed

internetová hra
internetová hra se hraje v v přírodě??? :) mladík zemřel kvůli tomu, že si nedával pozor tam kde měl, holt se někdy stává. já si kdysi taky nedával pozor a přišel o oko...holt život je pes smutné je tedy také to, že MFD si touhle smutnou zprávou o obrovské smůle při hraní super hry zvyšuje prodejnost....proto ji prosím ať alespoň změní ten titulek
0/0
22.12.2005 15:56

babacek

Vina či nevina.
Dnes musí být tvůrci i hráči obezřetní.Je doba kdy mezi námi žijí i lidé vyšinutí.A tak se do takto nevinné hry může zapojit i jedinec který může úmyslně dát předmět na místo které bude pro ostatní účastníky nebezpečné,že může po nalezení čekat i nějaké to nepříjemné překvapení snad není třeba zdůrazňovat.
0/0
22.12.2005 11:08

h_a_n_y

vůl
BYL TO ALE NEMEHLO
0/0
22.12.2005 10:53

babacek

Re: vůl
Vůl je především ten kdo to stvořil,a tak si nejsem jist zda neurážím toho vola.
0/0
22.12.2005 11:03

čejda

Diskuse
Předem bych chtěl říci, že patřím do skupiny lidí provozující "geocaching". Tuto diskusi jsem si přečetl až teď a původně jsem nechtěl ani reagovat, jenže bohužel to se nedá. Že ty dvě "dámy" co tento blud vytvořily, by se na to psaní měly vykašlat a občas doma vzít starýho a vypadnout někam do lesa a tam tředa najít i pixlu s legem, jako moje děti to je fakt. Že narozdíl od nich většinou víte, že pravda je jinde, je potěšitelné. Ale z úcty k tomu klukovi, ať již byl geocacher, nebo nebyl, se mi chce z této diskuse BLÍT
P.S.: A ještě malá infornace. Na to místo se neleze, ale chodí po cestičkách z druhé strany a chodí tam na vyhlídkové místo i důchodci se psi
0/0
21.12.2005 22:03

Maxx-IP

Re: Diskuse
Náhodou, já jsem jim za ten bulvární titulek vděčný. Až díky němu jsem se dozvěděl, že taková pěkná a zajímavá hra existuja a hned jsem si našel příslušné www a nadchlo mě to jak malého kluka. Snad si kvůli tomu i začnu šetřit na GPS.
0/0
21.12.2005 22:33

čejda

Re: Re: Diskuse
Hlavně jde o to správně pochopit smysl té hry  Ty statistiky o najitých pixlách sice existují, ale nejsou to nejdůležitější na té hře.   Ta hra motivuje lidi, aby vstali od TV, DVD, PC a dostali se do přírody, naučili se kolem sebe lépe dívat, a najednou viděli místa kolem kterých mnoho let chodí a najednou zjišťují, že je vůbec neznají. A v neposlední řadě je to absolutně nejlepší turistický průvodce, jelikož nás je více jak 1000 a každý zná z dětství i ze současnosti nějaké to zajímavé místo, kam nás dovede a žádném turistickém průvodci se o něm nedočtete.
P.S.: Toto není žádná reklama této hře, jelikož ta ji nepotřebuje, není odnikud financovana a jako spoluautor této hry je každý, kdo se ji účastní. Ale je to velmi stručný popis této "velmi nebezpečné hry", které se zůčastňují celé rodiny s dětmi v kočárcích až  senioři kolem 70 let.
0/0
22.12.2005 11:08

mask

Re: Re: Diskuse
Souhlas, taky jsem to neznal a docela me to zaujalo, clanek zafungoval jako reklama. Ze za to ta hra nemuze chape snad kazdej s IQ nad 20.
0/0
22.12.2005 11:23

čejda

Re: Re: Diskuse
Hlavně jde o to správně pochopit smysl té hry  Ty statistiky o najitých pixlách sice existují, ale nejsou to nejdůležitější na té hře.   Ta hra motivuje lidi, aby vstali od TV, DVD, PC a dostali se do přírody, naučili se kolem sebe lépe dívat, a najednou viděli místa kolem kterých mnoho let chodí a najednou zjišťují, že je vůbec neznají. A v neposlední řadě je to absolutně nejlepší turistický průvodce, jelikož nás je více jak 1000 a každý zná z dětství i ze současnosti nějaké to zajímavé místo, kam nás dovede a žádném turistickém průvodci se o něm nedočtete.
P.S.: Toto není žádná reklama této hře, jelikož ta ji nepotřebuje, není odnikud financovana a jako spoluautor této hry je každý, kdo se ji účastní. Ale je to velmi stručný popis této "velmi nebezpečné hry", které se zůčastňují celé rodiny s dětmi v kočárcích až  senioři kolem 70 let.
0/0
22.12.2005 12:17

DeWalt

Titulek
Jsem zvědavý jak dlouho bude Idnes držet ten přinejmenším hodně zavádějící titulek.......To už je vážně síla "milá" redakce
0/0
21.12.2005 17:02

pinus

Re: Titulek
Asi hodne dlouho. Tenhle clanek byl totiz vcera na titulni strane tistene MFDnes.
0/0
21.12.2005 18:39

vtech

INTERNET JE VRAH!!!!
boze muj, to bulvar
0/0
21.12.2005 14:29

KOLDAK

Je příznačné,
že policie využila situaci, aby z úkrytu ukradla, co se dá. Nebo snad ji snad po prozkoumání vrátila nazpátek?
No, před Vánocema se každá dvoukoruna hodí
0/0
21.12.2005 13:53

gagaryn

***
Taky mohl spadnou pod tramvaj když hledal ty čísla. Prostě podcenil riziko.
0/0
21.12.2005 12:39

kidoolb

Pohled ze strany GC
K zamysleni nad tim, jak si iDnes a jeji radobyodpornice na GC kecaji do kapsy ...
0/0
21.12.2005 12:20

Maxx-IP

Re: Pohled ze strany GC
Na uvedené www dávají "geokačeři" zbytečně ruce pryč od tohoto případu. Proč a z čeho se hájí? Vždyť soudný člověk, natož "orgány činné v trestním řízení" nemohou z niče vinit ani organizátory, aní hru samotnou. Postižený byl plnoletý, v terénu ručil sám za sebe, aď už tam hrál nebo nehrál nějakou hru. GC, jak je tu popsán, není vůbec nebezpečným sportem, podobá se orienťákům či terénním hrám, které jsme běžně na táborech pořádali pro pionýry, jen s využitím moderní výpočetní techniky. Jsou mnohem nebezpečnější sporty a taky nikdo neusiluje o jejich zrušení a neviní organizátory, když se fotbalisti pkopou.
To, že při tom jeden zahynul, je neskutečná smůla a - za popsaných podmínek - i velká neopatrnost z jeho strany.
0/0
21.12.2005 13:21

zlej_protiva

Myslíte?
Myslíte, jak jste všichni chytří řečmi, jak tam neměl lézt, jak měl mít horolezeckou výstroj a já nevím co, jak nikdo neměl tak blbě umisťovat ten poklad.
Je naprosto v pořádku, že se ta hra hraje. Je naprosto v pořádku, že se poklady umisťují "dobrodružně", aby hra nebyla nudná. Je naprosto v pořádku, že mladík pro poklad lezl. A nedivím se, že neměl horolezeckou výstroj. Jak ho mohlo napadnout, že ji bude potřebovat?
I přes neuvěřitelnou osobní tragédii mladíka, jeho rodiny a přátel, je správné, že existují lidi, co neznají jen vysedávání u počítačů a televize. Že se občas někdo zraní při venkovních aktivitách je smutné, ale nemůžeme přece všechno zakazovat a všude dávat "peřinky", aby se někomu něco nestalo. Lidi musí hlavně sami dávat větší pozor a nepřeceňovat své síly.
Policie může vyšetřovat jen, jestli schránka s pokladem nebyla úmyslně umístěna nebezpečně se záměrem někoho zranit.
0/0
21.12.2005 11:54

iuos

hmm
v čem je lepší "nevysedávání před televizií" než "vysedávání před televizí"? Pokud se nepletu, tak jde jen o zvolení vyhovující zábavy
 
jinak souhlas
0/0
21.12.2005 12:22

Maxx-IP

Re: Myslíte?
Předpoklám, že ti odborníci, co tu přesně vědí, kdy se má či nemá lézt do terénu a nakolik má být terén náročný a jak má být účastník vystrojen, to perfektně znají díky nepřetržitému sledování televize a internetu. 
Je ale dobře, že iDnas zvolila ten bulvární a zavádějící titulek článku. Jinak bych se, a možná řada dalších čtenářů, nedozvěděl, že taková perfektní hra, GC, existule. 
0/0
21.12.2005 12:33

Aerten

machrum a frajerum, kteri vedi vsechno a na vsechno maji odpoved... i kdyz blbou
Jasne, kritizovat umi kazdej... to jo, to je jednoduchy - kritizovat jiny. Slozitejsi uz muze byt zamysleni nad ztratou mladyho lidskyho zivota. Vy jste asi vsichni v pohode, nedelate chyby, v zivote si nikdo z vas asi ani nezlomil nohu... nic. Pokud opravdu, mate stesti, ale pak vam musim i to nestesti prat - clovek se aspon pekne pouci a nauci se soucitu. To ze Lukas zcela evidentne chybu udelal, a to fatalni, z nej jeste nedela "vola co tam vubec nemel co delat". Moc rada bych videla vase kecy v situaci jeho rodicu nebo pratel. To ze, to co se stalo je absurdni, neznamena ze je "kandidatem na darwinovu cenu" nebo podobne. Nevite nic, ani ja ne, ale prave proto nesoudim. Maximalne tyhle kecalky bez rozumnych argumentu. Mimochodem, titulek je mirne prehnany, ono nakonec ani neni jiste jestli mel s geocachingem neco spolecneho, nicmene bulvar je bulvar...
0/0
20.12.2005 23:01

oLDa_rab1

Jeste kdyby tak lidi umeli cesky
Skutecne mel kazdyho rad? a jak ste se to od nej dovedeli? viz. "Byl to neuvěřitelně hodný a milý kluk, trošku uzavřený do sebe, ale každý ho ve třídě měl rád,"
0/0
20.12.2005 19:19

smotitak

Re: Jeste kdyby tak lidi umeli cesky
Ty mrd ko co ti dává se v tom štˇourat jako nějakej jeho spolužák.
0/0
20.12.2005 22:42

pinohouk

Re: Jeste kdyby tak lidi umeli cesky
Opravdu jsi velmi ubohý,ačkoliv se ti to nezdá opravdu to byl oblíbený a hodný klučina.Ještě ve středu jsme spolu sedeli na drinku
0/0
21.12.2005 12:17

Aerten

Re: Re: Jeste kdyby tak lidi umeli cesky
tak tak.... :(((
0/0
21.12.2005 21:52

matesakoid

Zatraceny hledaci pokladu!
Vzpomente si na Johna Silvera a jeho partu - taky hledali poklad a kolik jich pri tom zarvalo!
Poklady zabiji! Sedte doma na kanapi a cumte na bednu, je to bezpecnejsi.
 
0/0
20.12.2005 16:35

karoten

Co se vám furt nezdá?
Logická reakce na zprávu o drškopádu ze stráně v nedostatečné výstroji je - proč tam lez´? Ne
Titulek je zcela v pořádku.
0/0
20.12.2005 16:11

paulie_the_killer

Černá kronika
No jo, do sekce černá kronika asi pisou ti nejblbejsi blbci z cely redakce idnesu. uz samotnej nazev rubriky svedci o povaze. jinak myslim ze idnes neni spatny server, ale bez cerne kroniky bych se obesel.
0/0
20.12.2005 15:00

EasyR

Studentka zahynula kvůli "Člověče nezlob se".
Odskočila si od rozehrané partie pod kolemjedoucí vlak... :o/
0/0
20.12.2005 14:14

Pimpil

Re: Studentka zahynula kvůli "Člověče nezlob se".
co za lepsi uvahu bys chtel od pravicackych novin... cti Pravo a nebudes muset psat prispevky jako tenhle
0/0
20.12.2005 17:34

mattoni

Geocaching
Pro méně chápavé (zejména redaktory iDnes). Horolezec vyleze na skálu na Prachově, umístí na vrchol vrcholovou knihu, svůj výstup sdělí správci skal a časem se objeví v tištěných průvodcích resp. na internetu. Až se na téhle cestě někdo další zabije je vinen:
a) autor prvovýstupu,
b) redakce průvodce,
c) webmaster internetového průvodce,
d) technická komise horolezeckého svazu.
Policie dorazí na místo zabaví vrcholovou knihu a bude ji zkoumat a vyslýchat všechny, kdo jsou v ní zapsaní.  Autor prvovýstupu bude trpět výčitkami a pravděpodobně bude trestně odpovědný.
Zdá se vám to dostatečně absurdní?
0/0
20.12.2005 12:43

karoten

Re: Geocaching
Více než dostatečně. Ty vidíš analogii týhle fikce s článkem? Já teda ne.
Minimálně stojí za prozkoumání, jestli to nebyla "past na mamuta".
0/0
20.12.2005 16:07

Miloš_56158

Doporucuju iDNES lepsi titulek:
"Pocet nezamestnanych se zvysil kvuli novinarove neschopnosti" . Pozustalym vyjadruji uprimnou soustrast, nicmene mohu potvrdit z vlastni zkusenosti, ze sama hra za to nemuze - treba jezdit na kole je MNOHEM nebezpecnejsi.
0/0
20.12.2005 12:28

klikerex

j
Ten clovek co tam ten poklad schoval musi mit docela vycitky :(
0/0
20.12.2005 12:16

matesakoid

Re: j
Hm, ale nic s tim nenadela - on za to nemuze, stejne jako za to nemuze ten snih co tma lezel
0/0
20.12.2005 12:45

richi77

Re: j
Ano, asi jako ten co vymyslel auta, letadla, kola, tříkolky a další věci při kterých se lidi zabijí
0/0
20.12.2005 13:56

matesakoid

blbej nazev
"Stooovky ceskych ucitelek sezrany zraloky na Jadranuuuuu"
"Kvůli zatáčce vyjel ze silnicééééé!"
 
0/0
20.12.2005 12:11

richi77

Re: blbej nazev
T že je iDnes už z 99% bulvár víme ne? Tak co se rozčilovat?
0/0
20.12.2005 13:57

martixy

Hmmm
Potom je ovšem logicky správný titulek, např. u automobilových nehod - Mladík zemřel kvůli ježdění v autu
0/0
20.12.2005 11:40

zlej_protiva

Re: Hmmm
Logicky správný je, ale pravopisně by mělo být "v autě".
0/0
21.12.2005 11:45

martixy

Hmmm
Potom je ovšem logicky správný titulek, např. u automobilových nehod - Mladík zemřel kvůli ježdění v autu
0/0
20.12.2005 11:31

Dr. MoreBit

Neskutecny!
Tenhle clanek davaly dohromady 2 zensky s IQ kazda po 10. Mozna kdyby v redakci uvolnili dalsich 8-10, tak se dockame kvalitniho clanku.
0/0
20.12.2005 11:06

vlákno

Re: Neskutecny!
Co to plácáš?
0/0
20.12.2005 11:08

Dr. MoreBit

Re: Re: Neskutecny!
Postrelena husa se vzdycky ozve.
0/0
20.12.2005 11:11

vlákno

Re: Re: Re: Neskutecny!
Dr.Blábol.
0/0
20.12.2005 11:19

Pimpil

Re: Neskutecny!
co bys chtel od junge fronte heute - pravicacke mysleni
0/0
20.12.2005 17:31

vlákno

měl studovat slaboproud...
...mohl ještě žít.
0/0
20.12.2005 11:05

martixy

Nesmysl...
No to je síla, snad nezemřel kvůli té hře...; nedávno se se někdo skácel na fotbalovém hřišti, tak zemřel kvůli fotbalu?; někdo jel za příbuznými a havaroval a to zemřel kvůli těm příbuzným nebo kvůli tomu automobilu..propojit jde všechno.... a to nemluvím  o tom kolik lidí zemře kvůli cigaretám nebo alkoholu....
0/0
20.12.2005 10:59

Stir78

Re: Nesmysl...
Presne tak, je to naprosto idiotsky titulek.
0/0
20.12.2005 11:07





Najdete na iDNES.cz